Ärsyttävät asiat liikenteessä

Jos joku ajaa liittymässä josta ei muualle pääse kuin siihen sun kaistalles niin eikö siinä järkikin jo sano että siihen sun kaistalles se ennemmin tai myöhemmin tulee (oli vilkku tai ei).

Sanoo toki, mutta mikä siinä vilkun käytössä on niin helvetin vaikeaa?
Tuntuu varsinkin keski-ikäisillä olevan se vilkun viiksi kuin kuuma hella, siihen ei voi oikein koskea ja jos siihen kosketaan niin kerran se vilkku ehtii välähtää. Sitten jos tähän on jollain niin onneton selitys että kun se vilkku kuluu, niin parempi ajaa se auto takaisin liikkeeseen ja mennä bussilla.

Sen verran otan sanoja takaisin että kyllä minä väistän jos sieltä tullaan kirjaimellisesti kyljestä läpi, mutta siinä vaiheessa töötti soi ja keskari nousee. Enkä tämmöistä harrasta jos liittyjiä on monia, tie kovin ruuhkainen tai muuten on mahdollisuus että aiheutan tuossa selvän vaaratilanteen. Eli ylipäätään jätän tuon väliin tilanteissa mistä siitä kärsii muutkin.

Kaikkein parhaimpia on ne sankarit, jotka kaistaa vaihtaessaan vilkauttavat kerran sitä vilkkua, kun auto on jo puoliksi toisella kaistalla. Taikka risteykseen tultaessa ensin jarrutetaan sitten samalla kun lähdetään kääntymään niin vilkautetaan sitä vilkkua.

[nelo];1628685 sanoi:
Sitten sieltä tulee kaupan parkkipaikalta nuorehko nainen farmariautollaan tuolle yksittäiselle kaistalle ja kääntyy juuri meitä muita vastaan. Eipä tässä vieläkään mitään peruuttamatonta tapahtunut, siitä vain pakkia takaisin pihalle ja odottamaan samaan suuntaan menevää liikennettä.

Ja kun ei niin ei. Sieltä tämä sankari köröttelee kymmenisen metriä vastaan ja kun minä ja se letka takanani tulemme vastaan, niin siinähän oltiin sitten kaikki kauniisti paikoillaan.

Jostain kumman syystä meidän kotikadulla, jolla myös mahtuu vain yhteen suuntaan kerrallaan, aivan poikkeuksetta vastaan tulevaa autoa, joka ei väistä, ajaa nainen. Ei väistä, vaikka olisi juuri kääntynyt kadulle, ja peruuttaa pitäisi vain viisi metriä ja vastaan tulee kolme autoa. Ei, kaikki muut saa yrittää kiertää / väistää / peruuttaa miten parhaiten taitaa.

Jos yleistäisin, sanoisin, että naiset eivät vaan osaa peruuttaa. Mutta enhän sitä tee, varsinkin kun tunnen yhden, joka osaa.

-k

Se kans vituttaa suunnattomasti, kun on autoilijoita jotka ajavat täysin hyvissä olosuhteissa alinopeutta! Siis tyyliin kesäkelillä, keskellä kirkasta päivää, suoralla tiellä asvaltilla jurrataan kaheksankympin alueella reilusti alinopeutta ja pidetään varmasti huoli siitä, että ollaan se mulkku joka tukkii liikenteen. Eikä riitä tämmösille hidastelijoille puolustukseks, että "parempi ajaa alinopeutta kun ylinopeutta." Ei tarvi ajaa ylinopeutta, mutta voi ajaa sitä sallittua nopeutta eikä mitään vitun alinopeutta.

Pyydän pyhästi anteeksi siltä mieskuskilta, jonka eteen tulin vahingossa liian pieneen väliin. Ei sitä keskaria olisi silti tarttenut pitää pystyssä seuraavaa paria kilometriä..

Joku onnekas puhui tänään puhelimeen Opelin ratin takana, kun prätkäkytät tulivat vastaan. No, mp-poliisit vetivätkin U:n ja lähtivät perään.

Ilman sakkoa tuosta ei nykyään enää selviä, joka on mun mielestä täysin oikein.

Pyydän pyhästi anteeksi siltä mieskuskilta, jonka eteen tulin vahingossa liian pieneen väliin. Ei sitä keskaria olisi silti tarttenut pitää pystyssä seuraavaa paria kilometriä..

En nyt osaa varmaksi sanoa oliko tuo sarkasmia vai mitä. Mutta jos oikeasti noin tapahtui, niin vaikka samasta kaupungista ollaan niin minä en ollut asialla tällä kertaa :D

Ei se liikenne suju jouheesti jos kaikki noudattaa aina kirjaimmellisesti sääntöjä. Pientä joustoa pitää olla hieman.
Samaa mieltä. Johan se täälläkin liikenteeseen liittyvissä ketjuissa on tullu esille, että kaikki ei vaan osaa liikennesääntöjä - joustaminen on täten hiukka pakko. Siitähän ei tule mitään jos kaikki ajais siten kuin itse kuvittelevat liikennesääntöjen menevän.

Sitä paitsi myös osa vaaratilanteista (puhumattakaan vitutuksesta=liikennestressi=lisää vaaratilanteita) jopa johtuu siitä, että pidetään ehdoin tahdoin kiinni niistä omista oikeuksista, kun liikennesäännöt on laki. Eikös se Enskakin peräänkuuluttanu joustavuutta....

Joku onnekas puhui tänään puhelimeen Opelin ratin takana, kun prätkäkytät tulivat vastaan. No, mp-poliisit vetivätkin U:n ja lähtivät perään.

Ilman sakkoa tuosta ei nykyään enää selviä, joka on mun mielestä täysin oikein.
Joo-o, "oikeinhan" se on, koska meillä on semmonen laki ja lakia pitää noudattaa... Onko kuitenkaan olemassa mitään statistiikkaa siitä miten hf:n käyttö/käyttämättä jättäminen vaikuttaa onnettomuustilanteiden syntyyn? Ite en löytäny.

Joo-o, "oikeinhan" se on, koska meillä on semmonen laki ja lakia pitää noudattaa... Onko kuitenkaan olemassa mitään statistiikkaa siitä miten hf:n käyttö/käyttämättä jättäminen vaikuttaa onnettomuustilanteiden syntyyn? Ite en löytäny.

Kyllä se on vaarallisempaa, jos mussuttaa jäätelöä ajaessa tai räplää soitinta, kuin että turisee kännykkään.

Semmoinen vinkki, ei pelkästään sinulle (en ollut minäkään takanasi keskisormi pystyssä :D ) mutta jos sattuu näin käymään, että lähdette vahingossa liian pieneen väliin, niin pitäkää huoli, että kiihdytys tapahtuu sellaista vauhtia, kun liikennevälineestä vaan irtoaa. Näin minimoitte aiheutuneen haitan.

Tästä tulikin mieleen taas yksi juttu (ei, en ollut kyseisessä tilanteessa Minttu ;)):

100km/h alueella edessäni ajaa asuntoauto n. 90km/h ja sen edessä kuorma-auto samaa vauhtia. Noiden kahden välissä ei ole tilaa autolle, joten ohitettaessa tarvitsee mennä molempien ohi. Siinä sopivaa paikkaa odotellessa (iso auto ja täynnä ihmisiä, ei kiihdy hirveän nopeasti) ja kärkkyessä takana oleva pikkuauto tekee oman ratkaisunsa ja lähtee ohittamaan minua, asuntoautoa ja kuorma-autoa kerralla. Eihän siitä tullut hevonvittua, kuten jokainen loogisesti ajatteleva olisi osannut ennakoida ja jo minun kohdallani hän joutuu änkemään takaisin omalle kaistalle.

Siinä ei ollut minun ja asuntoauton välillä hirveästi tilaa, kun itse kärkyin myös ohituspaikkaa, joten aikalailla väkisin kaveri änki väliin eikä siinä auttanut muuta kuin jarruttaa. Keskaria en tajunnut nostaa enkä edes töötätä, kun ihmettelin vain kaverin järjenjuoksua. Mies oli tällä kertaa kyseessä, että terveisiä vain jos olet vielä elossa.

[nelo];1638296 sanoi:
Kaikista idiootein tuossa tapauksessa on se asuntoauton kuski, jättäs sen verran tilaa että siihen eteen mahtuu tarvittaessa joku joka oikeasti meinaa sen kuormiksen ohittaa.

Joka tapauksessa, ehken sitä pikkuauton kuskia vitutti kun sinä et lähteny ohi niistä hitaammista vaikka hänen mielestään olis ollu paikkoja. Itteäkin välillä vituttaa kaiken maailman muka-kärkkyjät ketkä kasvattaa sen jonon sellaseks, ettei sitä voi ohittaa muutoin kuin tunkemalla sitten jonnekin väliin. ;)

Itse kuitenkin ohitan vain turvallisesti, enkä näytä keskisormea, ainoa kv. sormimerkki mitä käytän on :thumbs: (Up your's?)

Se kans vituttaa suunnattomasti, kun on autoilijoita jotka ajavat täysin hyvissä olosuhteissa alinopeutta!

Näin on. Jännä että aika pienikin alinopeus pistää hermorustingit koville.

Monilla menee muten hermot myös siitä jos ajaa sitä sallittua nopeutta tai vain vähän yli sallitun nopeuden. Mun työmatkalla on enimmäkseen 40 ja 50 rajoituksia. Erityisesti noissa 40 rajoituksissa osalla menee hermot jos ajaa sitä neljääkymppiä. Niitten on pakko tulla ajamaan mielenosoituksellisesti puolen metrin päähän puskurista. Osa päätyy sitten tekemään vaarallisia ohituksia.

Kaikista idiootein tuossa tapauksessa on se asuntoauton kuski, jättäs sen verran tilaa että siihen eteen mahtuu tarvittaessa joku joka oikeasti meinaa sen kuormiksen ohittaa.

Joka tapauksessa, ehken sitä pikkuauton kuskia vitutti kun sinä et lähteny ohi niistä hitaammista vaikka hänen mielestään olis ollu paikkoja. Itteäkin välillä vituttaa kaiken maailman muka-kärkkyjät ketkä kasvattaa sen jonon sellaseks, ettei sitä voi ohittaa muutoin kuin tunkemalla sitten jonnekin väliin. ;)

Itse kuitenkin ohitan vain turvallisesti, enkä näytä keskisormea, ainoa kv. sormimerkki mitä käytän on :thumbs: (Up your's?)

Olet oikeassa, että asuntoauton kuski olisi voinut myös hieman skarpata. Ja syy siihen minun kärkkymiseen oli nimenomaan kunnon välin löytäminen sillä se auto silloisine lasteineen ei olisi kiihtynyt tarpeeksi nopeasti molempien ohittamiseen. Ja tuo pikkuautokin sai aivan äärirajoillaan mennä, että pääsi sitten loppujen lopuksi niiden ohitse (siitä minun edestäni siis).

Turvallinen ohittaminen :thumbs:, tässä tapauksessa :down:.

Kokemukseni mukaan kansalaiset keskimäärin eivät aja edes nopeusrajoitusten sallimia nopeuksia vaan selkeästi alle ja sellainenhan panee vituttamaan erityisen huolella.

Vittu aamen:worship:
mitäpä tuohon lisäämään tai pois jättämään..:thumbs:

Kaikki 18- vähän mua vanhemmat miespuoliset "vittu mä oon vatanen ja kattokaa mun hienoo tuning kotteroa ja kuunnelkaa kun nää 50 subbaria saa tän mun halpiskorisarjan pitään mekkalaa kun en osaa asentaa sitä" kuskit. Semmosta apinointia ja kaahaamista kaupungissakin saa teitin osalta nähdä että voi helevetti!! Karmeeta kattella varsinkin nyt kun on paljon lapsia liikenteessä.

Sitte se saatanan mersukuski joka ohittelit autoja ja tulit meikää vastaan: vittu jos mun viel kerranki pitää tehdä täys pysähdys sun takia että pääset ohi sun edelle ajavasta, mä lähen sun perään ja hakkan palasiksi sen sun egomersun ja pidän sulle semmotteen puhuttelun ettet pysty istuun autossa kahteen vuosisataan. Turha ajaa autolla jos et osaa arvioida ohitusmatkoja, onneks et vetäny mun nokkaan saatanan idiootti.

Anteeksi kanssa ihmisille jotka osaatte käyttäytyä liikenteessä, tämä on suunnattu vain noille säälittäville omahyväsille ääliöille.

Back
Ylös Bottom