Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun mielestä ei ollut parempi, koska se oli potentiaalinen vaaratilanne ja huonoa käytöstäkin vielä. Eikä se olisi edes joutunut etuilemaan, koska jono purkautui heti sen jälkeen. Tosin ei sitä olisi voinut ennalta tietää, että ohi olisi päässyt kuitenkin ihan kohta.
Joo vaikea sanoa, kun ei koko tilannetta tiedä. Joskus vaan on tilanteita, missä helppo mennä samoilla vauhdeilla ohi. Toki, jos vaaratilanteen aiheuttanut, niin huono juttuhan se silloin on ollut.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No siis tietenkin vilkutetaan vasemalle. Tämä on kyllä ihan yleinen käytäntö mielestäni. Tietenkään ei risteyksen kohdalla näytetä vilkkua.

Tämä käytäntö on omaksuttu Suomessa eityisen hyvin, etenkin liikenneympyröissä. Lempiympyrni sijaitsevat Nokialla, siellä kukaan, siis ei kukaan koskaan katso, onko liikenneympyrässä jo joku vaan sinne vaan painetaan pään tai katseen kääntymättä hyvää nopeutta tietenkin. Mutta sen ymmärtää, että kun Tesomasta tuli vihdoin ihan sivistynyt kaupunginosa Mansessa, se alkuperäien Tesoma siirrettiin Nokialle ja äly ja käyttäytyminen on sitä tasoa.

med_1411415356_1397042945_image.jpg




Mutta tuo vaemmalle vilkuttaminen...ei ole muuten mitenkään tietenkin. Sitä näkee niin monenlaista käytäntöä, että ota tuosta selvää.
 
Tämä käytäntö on omaksuttu Suomessa eityisen hyvin, etenkin liikenneympyröissä. Lempiympyrni sijaitsevat Nokialla, siellä kukaan, siis ei kukaan koskaan katso, onko liikenneympyrässä jo joku vaan sinne vaan painetaan pään tai katseen kääntymättä hyvää nopeutta tietenkin. Mutta sen ymmärtää, että kun Tesomasta tuli vihdoin ihan sivistynyt kaupunginosa Mansessa, se alkuperäien Tesoma siirrettiin Nokialle ja äly ja käyttäytyminen on sitä tasoa.

med_1411415356_1397042945_image.jpg




Mutta tuo vaemmalle vilkuttaminen...ei ole muuten mitenkään tietenkin. Sitä näkee niin monenlaista käytäntöä, että ota tuosta selvää.
Kirjoitin ajatuksissani muuten väärin, siis oikealle vilkutetaan. :D Eli pientareen puolelle.. Ja en minä ainakaan muita käytäntöjä ole koskaan nähnyt/kuullut
Meinasin tuohon kirjoittaa: paitsi jos ollaan kääntymässä, mutta ajattelin, että sen verran osataan itsekkin ajatella..
 
takaa saa lähteä ohi, mutta ei sieltä jumalauta tulla sitä samaa satasen vauhtia ja heitetä vasemmalle kaistalle kun jonon pää lähestyy ja paineta kaikkien ohi

Muistanko oikein, että taannoin kirjoittelit turhan kiihdyttämisen ja jarruttamisen välttämisestä. Tässä tilanteessahan tuolla kaverilla kävi uskomaton munkki, jos vauhti oli stabiili ja homma hoitui. Se myös hidasti liikennettä kokonaisuudessaan kaikkein vähiten.

Olen sujuvan liikennekulttuurin kannattaja ja mainitussa tilanteessa se toteutui täysin. Viisi autoilijaa hävisi 2 sekuntia, autokantaa ja luontoa säästettiin.

edes tarkistamatta tilannetta.

Pidempää takaa saattaa olla paras näkyvyys vastaantulijoiden varalta. Mielestäni ohittajan tarkistusmekanismi on edellä ajavan vilkku. Jos vilkku ei ole päällä, ei ole ohittamassa. Jos tie on vapaa ohitukselle, laki sallii operaation.

Tämän yhden potentiaalisen vaaratilanteen

En ymmärrä vaaratilanteen potentiaalisuutta muussa mielessä kuin että ohitus on aina riski ja isoin riski on mielestäni edessä. Ohitusta aloittaessa ollaan väistämisvelvollisia takaatuleville. Ohittaja ei saa aiheuttaa vaaraa muille. Jos joku jo ohittaa, eteen ei saa mennä, jos siitä aiheutuu vaaratilanne. Ohitusta valmistellessa on pakko katsoa peiliin. Jos takaa lähestyy auto satasta ja oma vauhti on 30, se pitää huomata.

Jos se jonon ensimmäinen ei olisi syystä tai toisesta ymmärtänyt katsoa peiliin, niin sieltä takaa olisi tullut tämä yksi satasta kylkeen tai perään.

Syyllinen (ja vaaratilanteen aiheuttaja) olisi ollut ensimmäinen autoilija (ei ohituskieltoa, sallittu nopeus tai oletettavasti osasyyllinen ylinopeustilanteessa).

Ja vielä enemmän tämä vituttaa

Tämä tunne olisi hyvä pystyä karsimaan etenkin liikenteessä. Siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä. En tiedä pitäisikö mennä terapiaan. Siis minun.

omassa liikennekäyttäytymisessä saattaa olla jotain parantamisen varaa.

On parannettavaa.

enkä pääsääntöisesti hölmöile liikenteessä

Teetkö jarruttelutemppuja, jos joku on mielestäsi liian lähellä? Sitä pidän hölmöilynä, koska se pahentaa jo olemassaolevaa vaaratilannetta, oikeastaan tekee potentiaalisesta vaaratilanteesta vaaratilanteen. Laki luultavasti kallistuu kahteen syyttävään sormeen.

joku täälläkin voi tuntea piston sydämessään

En usko, että on isoa apua. Jos kyllä ei yhtään mitään haittaa.

Yksi asia mikä harmittaa melkein joka päivä on se, kun moottorotiellä ohittaja palaa oikealle kaistalle aivan liian aikaisin, eli heti ohitettavan eteen.

Olen samaa mieltä kanssasi. Tähän on hyvä päättää. :)
 
Kyllä ja pahimpia uuvatteja liikenteessä on nämä "muiden huomioonottajat", jotka ei noudata liikennesääntöjä

Kouraantuntuvin esimerkki tästä lienee tasa-arvoisessa risteyksessä kohtelias etuajo-oikeutettu, joka päättää hyväsydmisyyttään päästää väistämisvelvollisen risteykseen ensin -> kaikkien liikehtiminen hidastuu.
 
.
Teetkö jarruttelutemppuja, jos joku on mielestäsi liian lähellä? Sitä pidän hölmöilynä
Sehän on hölmöilyä ja se on vielä pahempaa hölmöilyä kuin tämä jonon ohittelu, koska siinä aiheutetaan vaaraa aivan tahallaan ja ihan puhtaasta vittumaisuudesta. Ellei tullut vielä selväksi, niin en todellakaan harrasta.

Mietin tässä ensin, että kummallista miten joku voi olla jonon ohittelun puolesta ja vielä keksiä siitä positiivisia puolia, mutta oivalsin, että kyllä jonkun on pakko olla kusipää, koska ei kukaan muuten käyttäytyisi liikenteessä niin.
 
Ellei tullut vielä selväksi, niin en todellakaan harrasta.

Oli selvää jo etukäteen.

Mietin tässä ensin, että kummallista miten joku voi olla jonon ohittelun puolesta ja vielä keksiä siitä positiivisia puolia, mutta oivalsin, että kyllä jonkun on pakko olla kusipää, koska ei kukaan muuten käyttäytyisi liikenteessä niin.

En saa positiivisen, ei-keksityn puolen esilletuomisen johtamisesta kusipäisyyteen -logiikasta kiinni. :)
 
En saa positiivisen, ei-keksityn puolen esilletuomisen johtamisesta kusipäisyyteen -logiikasta kiinni. :)
Kokeillaanpa uudestaan: Kusipäitä on oltava olemassa, koska joku tuolla liikenteessä toimii niin kuin tässä on ollut puhe. Ellei olisi, niin kukaan ei niin toimisi eikä kukaan myöskään tätä toimintatapaa puolustelisi, koska se olisi kaikkien mielestä kusipäistä. No, kusipää nyt on vähän provosoiva termi, koska kusipäisyyteen liittyy ainakin mun silmissä se, että tehdään jotain kusipäistä tahallaan koska ollaan kusipäitä. Ilmiselvästi tämä ohitteluasia ei ole kaikille niin selvä kuin kuvittelin, eli ei nähdä miten se muka on väärin. Ei se silloin ole kusipäisyyttä muuta kuin mun subjektiivisesta näkökulmasta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeillaanpa uudestaan: Kusipäitä on oltava olemassa, koska joku tuolla liikenteessä toimii niin kuin tässä on ollut puhe. Ellei olisi, niin kukaan ei niin toimisi eikä kukaan myöskään tätä toimintatapaa puolustelisi, koska se olisi kaikkien mielestä kusipäistä. No, kusipää nyt on vähän provosoiva termi, koska kusipäisyyteen liittyy ainakin mun silmissä se, että tehdään jotain kusipäistä tahallaan koska ollaan kusipäitä. Ilmiselvästi tämä ohitteluasia ei ole kaikille niin selvä kuin kuvittelin, eli ei nähdä miten se muka on väärin. Ei se silloin ole kusipäisyyttä muuta kuin mun subjektiivisesta näkökulmasta.

Lujaa settiä! :)
 
Tästä ohitusepisodista jää nyt arvailujen varaan mitä tapahtui ENNEN kuin Powerpöksy löysi jonon hännän?`

Eli jos se traktorin takana ajava on ajautunut siihen traktorin perään kun vastaan on tullut liikennettä. Sittenhän siinä traktorin perässä ollaan, kun aina löytyy se kuspää joka sieltä 10 auton takaa lähtee kurkkimatta kaasuttaa koko letkan ohi, omahyväisesti ajatellen etteivät ne muut nyt osaa ohittaa.

Ja juu. Olen nelostietä rullannut ns. päästä päähän sen verta monta kertaa, että sillä tien pätkällä näitä näkee. Olen itse ollut se "juuttunut" autoilija. Ja annas olla, kun yrittää ottaa sen turvavälin siihen traktoriin, että näkis edes jotain eteenpäin. Jesh. Sieltä joku iskän bimmerillä kaahaa siihen mun ja traktorin väliin jääden siihen. Ja tietty itse annan völjää senverta, että se iskän bimmeri saa haalattua sitä turvaväliä traktoriin että pääsee ripeästi ohi.
Nykyään ei ole ongelmaa itsellä, kun on niin kerkiivä kikotin alla ettei ees jaksa paljoa suuttua. Ja eipä noissa ohituksissa mitään aikaa säästä niin että se elämään vaikuttas,
 
Ai että. Ne ketkä ajelee Tuusulan tietä stadiin joka pv tietävät tämän ilmiön. Tuusulan tie kun vaihtuu mäkelänkaduksi ja ensimmäinen bussipysäkki heti siinä risteyksen jälkeen. Taksikuskit painaa bussikaistaa bussien perässä ja syystä tai toisesta se tulee aina yllätyksenä että ne bussit pysähtyy siihen pysäkille (missä ei ole syvennystä). Sitten vaan sokkona vilautetaan kerran vilkkua ja singotaan siihen vasemmalle kaistalle muun liikenteen sekaan koska eihän taksikuski voi pysähtyä odottamaan vuoroaan. Siinä saa olla töötti pohjassa joka helvetin pv ja painaa jarrua urakalla. Muutenkin kyseisen porukan käyttäytyminen tolla pätkällä aina ihan aliarvosta. Koko ajan vaihdetaan kaistaa jos onnistuis pääsemään sen 5m eteenpäin. Vittu mitä mulkkuja, kehtaavat kutsua itseään ammattilaisiksi.
 
Ai että. Ne ketkä ajelee Tuusulan tietä stadiin joka pv tietävät tämän ilmiön. Tuusulan tie kun vaihtuu mäkelänkaduksi ja ensimmäinen bussipysäkki heti siinä risteyksen jälkeen. Taksikuskit painaa bussikaistaa bussien perässä ja syystä tai toisesta se tulee aina yllätyksenä että ne bussit pysähtyy siihen pysäkille (missä ei ole syvennystä). Sitten vaan sokkona vilautetaan kerran vilkkua ja singotaan siihen vasemmalle kaistalle muun liikenteen sekaan koska eihän taksikuski voi pysähtyä odottamaan vuoroaan. Siinä saa olla töötti pohjassa joka helvetin pv ja painaa jarrua urakalla. Muutenkin kyseisen porukan käyttäytyminen tolla pätkällä aina ihan aliarvosta. Koko ajan vaihdetaan kaistaa jos onnistuis pääsemään sen 5m eteenpäin. Vittu mitä mulkkuja, kehtaavat kutsua itseään ammattilaisiksi.

Uppiniskaisena, itsepäisenä ja narsistisena ihmisenä ymmärrän, miltä susta tuntuu.

Sitä en ymmärrä, ettet ole keksinyt päivittäin toistuvaan tilanteeseen ratkaisua. Ne perustuvat ennakointiin ja niitä on kaksi: aja niin lähellä edelläajavaa, että pystyt estämään väliintunkeutumisen (voitat), tai vastaavasti hyväksy väistämätön, jolloin kenenkään ei tarvitse jarrua hipaista ja kaikki pääsee heti ja nopeiten (häviät). Jarru + torvi = auttamaton, nöyryyttävä tappio, Taksiliitto palkitsee kuljettajan.
 
Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
Kylläpä taas ahistaa. Eilen joku liittyi moottoritielle ja meinasi puskea ihan väkisin kylkeen. Ihan kuin mun olisi pitänyt sitä väistää. No pakkohan se oli ettei kylkeen tule, joten hyvä ettei vasen kaista ollut tukittu ja oli tilaa väistää. Uskon olleeni sellaisessa kohdassa, että kyseisen kanssa-autoilijan olisi pitänyt mut huomata jos olisi vaivautunut päätään kääntämään.

Ja tämä nyt on jo vanha juttu, mutta jatkuvasti ihmiset palaa ohituksen jälkeen takaisin oikealle kaistalle aivan liian aikaisin. Mä olen noudattanut sellaista jostain kuulemaani nyrkkisääntöä, että oikealle kaistalle voi palata, kun ohitetun auton molemmat ajovalot näkyvät taustapeilistä. Tämä on ihan kohtelias tapa, enkä mä keksi miksi liikenteessä ei tarvitsisi muita huomioida.

Jotenkin ylinopeutta ajavatkin on alkaneet ahdistaa näin talvella. Itse kun ajaa moottoritiellä rajoituksen mukaan, niin saa silti olla silmät koko ajan peileissä kun ohi tulee autoa minkä ehtii ja itsekin pitäisi välillä ohittaa. No sillähän siitä selviäisi jos nostaisi itsekin nopeutta, mutta en oikeestaan halua. Nopeusrajoitus on nopeusrajoitus eikä mikään asia minkä saa itse päättää jos keli tuntuu siltä, että nopeampaakin voisi ajaa. Jostain syystä etenkin moottoritiellä valtaosa tuntuu silti päättävän itse, että satasen rajoitus on liian pieni.
 
Eilen joku liittyi moottoritielle ja meinasi puskea ihan väkisin kylkeen. Ihan kuin mun olisi pitänyt sitä väistää.
Nämä kyllä ärsyttää, hiton paljon ihmisiä jotka ei vaan osaa käyttää kiihdytyskaistaa ja kaasupoljinta oikein.

Lisäksi kun tuo väistäminen on rikesakon arvoinen lainrikkomus.
 
Yks mitä näkee paljon on,että vaikka ajetaan reilusti suurinta sallittua,niin takaa mennään ohi ja arvatkaa mitä sen jälkeen? Vittu ohittaja kääntyy heti seuraavasta oikealle! Jopa helvetinmoisilla liukkailla tätä näkee ,lähdetään ohitukseen parisataa metriä ennen risteystä ja sitten nipinnapin keritään palata omalle kaistalle ja kääntymään.:confused:
 
Kylläpä taas ahistaa. Eilen joku liittyi moottoritielle ja meinasi puskea ihan väkisin kylkeen. Ihan kuin mun olisi pitänyt sitä väistää..
Nämä kyllä ärsyttää, hiton paljon ihmisiä jotka ei vaan osaa käyttää kiihdytyskaistaa ja kaasupoljinta oikein.

Lisäksi kun tuo väistäminen on rikesakon arvoinen lainrikkomus.
Yks mitä näkee paljon on,että vaikka ajetaan reilusti suurinta sallittua,niin takaa mennään ohi ja arvatkaa mitä sen jälkeen? Vittu ohittaja kääntyy heti seuraavasta oikealle! Jopa helvetinmoisilla liukkailla tätä näkee ,lähdetään ohitukseen parisataa metriä ennen risteystä ja sitten nipinnapin keritään palata omalle kaistalle ja kääntymään.:confused:
Nämä, mikä ihmisiä vaivaa liikenteessä, kolmion takaa tullaan kuin olisi etuajo-oikeus, Stop-merkki on viitteellinen ja toisen taakse ei voi ryhmittäytyä, aina pitää päästää eteen. Vilkkua nämä arjen sankarit eivät osaa käyttää, paitsi ehkä vahingossa kun erehtyvät viiksikytkimistä ja yrittävät laittaa tuulilasin pyyhkijöitä päälle. Se mikä vielä ihmetyttää on moottoritiellä vasemman kaistan varaajat, eivät vahingossakaan käy oikeanpuoleisella kaistalla, kun ajavat Helsingistä Tampereelle, yritä siinä sitten odotella ohituspaikkaa.
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä näillä sankareilla liikkuu päässä, luulevat vissiin olevansa liikenteessä yksin.
 
Nämä, mikä ihmisiä vaivaa liikenteessä, kolmion takaa tullaan kuin olisi etuajo-oikeus, Stop-merkki on viitteellinen ja toisen taakse ei voi ryhmittäytyä, aina pitää päästää eteen. Vilkkua nämä arjen sankarit eivät osaa käyttää, paitsi ehkä vahingossa kun erehtyvät viiksikytkimistä ja yrittävät laittaa tuulilasin pyyhkijöitä päälle. Se mikä vielä ihmetyttää on moottoritiellä vasemman kaistan varaajat, eivät vahingossakaan käy oikeanpuoleisella kaistalla, kun ajavat Helsingistä Tampereelle, yritä siinä sitten odotella ohituspaikkaa.
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä näillä sankareilla liikkuu päässä, luulevat vissiin olevansa liikenteessä yksin.
Itse olen hieman jakomielitautinen kun itseä vituttaa nämä vasemmankaistan köröttäjät etenkin jos mennää se 110 vaikka saisi mennä 120 mutta toisaalta kun itse ajelee pidempää matkaa motarilla ilman kiiirettä ja vakkarissa se 120 ja ohittaa rekkaa tms. niin jo siinä on joku hiillostamassa.
Itse mietin usein että mitä nämä liikenteen sankarit jotka käyttyy mulkusti oikein ajattelee?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom