Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kesän mukanaan tuomat maantiepyäräilijät!! Voi vitun vittu, mä en kehtaisi näyttäytyä missään julkisesti sellaisissa vetimissä! Vaikka pyörätie kulkisi vieressä niin totta kai pitää silti vetää siinä ajoradalla. Luulevat kai olevansa autoja kun osaavat mennä fillarilla niin "HELVETIN LUJAA!"

Sunnuntaina oli sitten kesän kohokohta kun olivat järjestäneen oikein kokoontumisajot. Siellä menivät isossa ryppäässä keskellä tietä poliisisaattueessa perseet heiluen mutkaisella kylätiellä. 15 kilometriä ajelin siinä sitten jonon jatkeena 20km/h, +30 asteen helteessä autossa jossa ei ole imastointia. Teki mieli tappaa joku!

Ei sellaisella vehkeellä helvetti soikoon ajeta pyörätiellä. Ei missään nimessä. Se on itselle ja muilla tielläliikkujille aika vaarallista hommaa, kun vauhtia on 40 km/h ja pujotellaan siellä muiden pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden seassa. Onneksi pyöräilijät ovat sen ymmärtäneet, vaikket sinä ymmärräkään.

Eiks toi poliisi saatue ollu vaan hyvä juttu, et kaikki tajuu jutun juonen...? :jahas:
(tosin ymmärrän kyllä jos matkanteko on pidentyny tuon seurauksena, mutta..)

Samaa mieltä ku powerhousu, jos lajia yhtään "tuntee" tai on kattonu, niin ei sellasella oo todellakaan tarkotus ajella pyörätiellä, hyppiä kivetyksien ja jalkakäytävien reunuksien yli....! Ja yleensä kyseisillä pyöräkuskeilla on hyvä tilannetaju, ajaa ihan ajoradan reunassa jne. tosin ku normi pyöräilijät, jotka sinne välillä eksyy.

Tänään taas aika ihmeellinen suoritus liikenteessä. Pienen sivukadun tienvarressa oli auto parkissa ja joku naisihminen päätti parkittaa autonsa saman tien varteen ja vielä samalle kohdalle, missä se toinen auto oli, mutta toiselle puolelle tietä. Tuloksena oli se, että autojen väliin jäi rako, josta olisi ehkä just mopolla päässyt. Tyyppi siis tukki koko hiton tien sillä idioottimaisella pysäköinnillään. Miten kellään voi olla noin vähän pelisilmää? Miten voi olla ettei tajua? Siitä se lompsi onnellisena leipomoa kohti ja auto jäi siihen.

Itseä vituttaa se, että mopoilijoita ei pidetä liikenteessä minään. Aina, kun olen ajelemassa nii vähintään yksi auto kiilaa kolmion takaa eteen.

Luulen, että syynä on se kun arviolta 98% mopoilijoista ei oikeasti tiedä liikennesäännöistä mitään (itse en ainakaan tiedostanu puoliakaan niistä ennen autokouluun menoa, ja KYLLÄ ihmettelin autoilijoiden käyttäytymistä minuun mopoilijana). Minusta hieno homma kun tulee ne ajotunnit mopokorttiinkin ja ettei kevarikortti muutu automaattisesti moottoripyöräkortiksi 18v täytettäessä, varmasti hillitsee liikennekäyttäytymistä paljon!

Minua liikenteessä ärsyttää: osa mopoilijoista (tiedän, olen 19v) kun eivät osaa ajaa siellä autotien oikeassa reunassa tai pientareella, jos se on mahdollista. Toinen asia mikä ärsyttää on kun ihmiset eivät voi ajaa annettujen nopeuksien mukaan vaan pitää ajaa 72km/h 80km/h-alueella ja se kun he kiihdyttävät sitten vauhdin sinne 99km/h kun täällä oulussa alkaa tuo 4-kaistainen tieosuus välillä Oulu-Kiiminki. Kolmas asia mikä ottaa päähän on se kun ihmiset alkavat moottoritiellä jarruttelemaan.

Toinen asia mikä ärsyttää on kun ihmiset eivät voi ajaa annettujen nopeuksien mukaan vaan pitää ajaa 72km/h 80km/h-alueella
Etkö tiedä että nopeusrajoituksen hetkellinenkin ylittyminen esim. 1 km/h:lla on yksi maailman suurimmista rikoksista? Näin voi käydä jos yrittää huomioida mittarivirheen vaikutusta. Käytännössä siis pakko ajaa mittarinopeutta = alinopeutta.

Minua liikenteessä ärsyttää: osa mopoilijoista (tiedän, olen 19v) kun eivät osaa ajaa siellä autotien oikeassa reunassa tai pientareella, jos se on mahdollista. Toinen asia mikä ärsyttää on kun ihmiset eivät voi ajaa annettujen nopeuksien mukaan vaan pitää ajaa 72km/h 80km/h-alueella ja se kun he kiihdyttävät sitten vauhdin sinne 99km/h kun täällä oulussa alkaa tuo 4-kaistainen tieosuus välillä Oulu-Kiiminki. Kolmas asia mikä ottaa päähän on se kun ihmiset alkavat moottoritiellä jarruttelemaan.

Sama homma, KUN MINÄ OLIN NUORI, NIIN MOPOT KYLLÄ KULKIVAT VIELÄ PIENTAREELLA :D T: 20v. Vituttaa kun noi paskakonkelit hitsaa maks 50km/h tukkien koko tien, vaikka piennarta on metri, mitä vittua!

Etkö tiedä että nopeusrajoituksen hetkellinenkin ylittyminen esim. 1 km/h:lla on yksi maailman suurimmista rikoksista? Näin voi käydä jos yrittää huomioida mittarivirheen vaikutusta. Käytännössä siis pakko ajaa mittarinopeutta = alinopeutta.

Ei sunkaan maailma kaadu jos ajat vaikkapa 81km/h todellista nopeutta ja mittariin vähän reilummin.. Alinopeudestakin voisi alkaa sakottamaan, muorit voi pysyä pois liikenteestä, maksimaalista sallittua nopeutta hiljempaa ajavat aiheuttavat myös vaaratilanteita itsessään kun muut lähtevät niitä ohittamaan. Tämähän on vaan minun mielipide eli ei muiden tarvitse siitä itseään hirteen vetää..

Tänään taas aika ihmeellinen suoritus liikenteessä. Pienen sivukadun tienvarressa oli auto parkissa ja joku naisihminen päätti parkittaa autonsa saman tien varteen ja vielä samalle kohdalle, missä se toinen auto oli, mutta toiselle puolelle tietä. Tuloksena oli se, että autojen väliin jäi rako, josta olisi ehkä just mopolla päässyt. Tyyppi siis tukki koko hiton tien sillä idioottimaisella pysäköinnillään. Miten kellään voi olla noin vähän pelisilmää? Miten voi olla ettei tajua? Siitä se lompsi onnellisena leipomoa kohti ja auto jäi siihen.
Ranskassa arkipäivää. Hätävilkut ehkä laitetaan lisäksi päälle. Esim. liikenneympyrään pysäköiminen on ihan ok.

Itseä ärsyttää liikenteessä pyöräilijät, kun liikun autolla. Ajellaan miten sattuu autojen eteen jollain homo fikseillä. Ja autoilijat, kun ajan pyörällä. Aika monelle, etenkin vanhemmalle autoilijalle, kolmio ja stop -merkki näyttää olevan tuntemattomia, jos pitäisi pyöräilijää väistää. Yleensä joka päivä kun pyörällä ajaa joutuu luopumaan omista oikeuksistaan, ettei jää auton alle.

Sitte ärsyttää tietenkin moottoritiellä tupakoijat, perseessä kiinni ajajat ym. sahat.

Fillariurheilijat on kyllä perseestä. Varsinkin täälläpäin, kun ollaan melkein landella. Stna tyhjää pyörätietä on kilometritolkulla siinä sivulla, mutta ei, ajotielle pitää tulla pyllistelemään. Pari kunnon mäkeä kun tulee vastaan, niin vauhtia on 5km/h. Ja kirjaimellisesti siellä pyörätiellä ei ole ikinä ketään missään.

On siinä fillaritiellä kyltti "sallittu mopoille", mutta eihän sekään mitään merkkaa. Siellä ne saatana kinnaa autojen edessä. Kahdeksankympi alueella. Ja edelleenkään siellä pyörätiellä ei ole ketään. Tai no -72 vuonna kuulemma joku siellä meni potkulaudalla.

Osaan kuvitella minkälaisessa kunnossa on asfaltti landella pyörätiellä, tarvitsisi 36 senttiä leveät renkaat että pääsisi railojen yli. Siellä onkin sitten mukava vedellä 2.5cm leveillä renkailla neljääkymppiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nykyään olen ajellut vanhaa kolmostietä (130) työmatkat, menee 5-10 min kauemmin mutta ai että kun hermo lepää kun ei tarvitse motarilla ajella. Etenkin jos töissä joku asia vituttanut, niin voi olla varma että vitutus ei helpota ainakaan moottoritiellä työmatkaruuhkassa ajaessa. Säästyy muuten bensaakin yli litra/100km

Muistakaa sitten leveässä risteyksessä kääntyessänne hiljentää tarpeeksi, ettei auto vain lähde lapasesta, tai jopa kaadu siihen keskelle risteystä. Suositeltavaa on ajaa alle kävelyvauhtia, koska yhtään kovempi nopeus käännyttäessä on hengenvaarallista.
Ja lisätään tähän vielä se että melkein jokaisella suomalaisellahan on sen verran iso auto, ettei se mahdu kääntymään sinne oikealle ilman että tarvitsee koukata keskiviivan vierestä lisää kääntymisvaraa...:curs:

Tänään odottelin risteyksessä hetken omaa vuoroani ja kun nuolivalo osoitti vihreää niin sain kääntyä risteyksessä vasempaan, myös vastaantulijat saivat kääntyä vain vasempaan.(kaikki kärryillä?). No eiköhän sieltä lähe tulemaan suoraa vastaa joku lehmä jollain tila-autolla ja kännykkää puhuen.. Tyydyin vain tyyttäämään ihan helvetin pitkään, että putos kännykkä syliin ainakin. Kehtas vielä kattoa ihmeissää, että "Mitä mä muka tein?????".. Nyt vituttaa niin paljon, että ois pitänyt ajaa keulaan vaan ja ottaa rahat siltäki paskaperseeltä pois..

Mikä ihme siinä on että jokaiseen alle 2000 kierroksilla kiihdyttävään paskakinneriin tuntuu yhtäkkiä tulevan 50 heppaa lisää tehoa kun kyllästyy siihen mannerjään sulamisnopeudella tapahtuvaan kiihdytykseen ja lähtee ohi? Onko se niin valtava loukkaus itsetunnolle kun joku paskiainen ei jaksakaan odottaa 1000 vuotta kiihdytystä 0-60 km/h?

Tänään odottelin risteyksessä hetken omaa vuoroani.....

Mulla vähän samanlainen tilanne tänään. Tulin risteykseen aikomuksena kääntyä vasemmalle, valtatielle. Samaan aikaan vastakkaisesta suunnasta tuli joku pakettiautohomo joka myös oli kääntymässä samaan suuntaan valtatielle, molemmat tultiin siis kolmion takaa. Niin eikös tämä sankari vaan puske mun eteen vaikka minä tulin häneen nähden oikealta. Okei, jos jollain on noin vitun kiire niin menköön, mutta tää kusipää kehtas vielä osoittaa sormella mun puolella olevaa kolmiota ja pyöritteli sormea ohimolla!!!! Siis vittu että vituttaa vieläkin, tollaset pitäis vaan kylmästi pysäyttää ja hakata tohjoksi!

^ Saatko piirrettyä merkkigrafiikka tms. piirroksen tuosta tilanteesta? Kuvauksen perusteella tuntuisi siltä että vastaantulijalla ehkä saattoikin olla etuajo-oikeus, jos kääntyi kulkusuunnassaan oikealle.

^ Saatko piirrettyä merkkigrafiikka tms. piirroksen tuosta tilanteesta? Kuvauksen perusteella tuntuisi siltä että vastaantulijalla ehkä saattoikin olla etuajo-oikeus, jos kääntyi kulkusuunnassaan oikealle.

Nain minakin ajattelin. Jos kaksi autoa tulee vastakkaisista suunnista ja kummallakin on kolmio, vasemmalle kaantyva vaistaa.

Tossa on pakko olla kirjoitusvirhe. Ei voi olla mahdollista, että MäcGaiver kääntyy vasemmalle ja vastakkaisesta suunnasta tulee pakettiautohomo joka kääntyy samaan suuntaan ja MäcGaiver onkin häneen nähden oikealla. Näkisin, että MäcGaiver kääntyi oikealle ja pakettiautohomo tuli häneen nähden vasemmalta.

Päivän täsmäavautuminen...

Etelä-Espan ja Fabianinkadun risteyksessä on ilmeisesti jotain aivot tappavaa säteilyä nyt, kun liikennejärjestelyt ovat vähän poikkeavat kun Kappelin kohdalla tehdään remppaa. Vaikka kaistaopastekyltit ja kaistamerkinnät ovat niin selkeät kuin olla voi, niin joka aamu joku vitun homoapina yrittää jatkaa vasemmalta kaistalta suoraan ja vielä silmät kiinni tippaakaan ympärilleen katsomatta, kun on liian vitun pässi ymmärtääkseen että jos opasteiden mukaan vasemmalta kaistalta pääsee vain vasemmalle niin silloin siltä käännytään vasemmalle eikä ajeta sinne minne nokka näyttää. Ei jaksa edes laskea, montako kertaa joku paviaani on jo käytännössä yrittänyt ajaa kylkeen. Yleensä porukka sentään oppii poikkeusjärjestelyt melko nopeasti, mutta tästä on ilmeisesti tullut joku varhaisalzheimer-autoilijoiden vakioreitti.

Suositut

Back
Ylös Bottom