Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jumalauta! Joku 80v patu meinas että mun pitää väistää tasa-arvosessa risteyksessä kun arvon seniori tulee vasemmalta. Pappa kehtas vielä töötätä mulle kun käännyin siitä sen edestä vasemmalle. Nyt lähinnä vituttaa vain se etten muistanut nostaa sitä keskimmäistä sormea ylös. Tollasilta pitäs ottaa kortti pois. Papalla oli sitäpaitsi ihan selvästi nopeutta yli 40km/h että kattois perkele peiliin.

Toi on sellanen risteys missä jengi luulee että siinä on kolmio mutta kun siinä ei ole kummassakaan päässä kolmiota. Silti siinä pitää aina varoa noita juntteja ketkä tulee vasemmalta.
 
Tulipa taas huomattua viikonloppuna fiksuja kuskeja. Esimerkkinä yksi n. 60-70vuotias herrasmies ajeli moottoritiellä satasen alueella ~90km/h ohituskaistan ja ajokaistan keskiviivan päällä. Jouduin olemaan sitten "fiksu" kuski, ja menemään oikealta ohi kun tuli tilaisuus.
 
Mikä siinä valoissa lähtemisessä kestää? Saatana siellä on muitakin ihmisiä liikenteessä, ettei tarvi kahville jäädä siihen liikennevaloihin. Viime viikolla ajoin 1.3 fiestalla eikä silläkään tarvinu vetää kierrokset tapissa ja silti pääsi "ripeesti" valoista pois.. ja nää samat etanat liikennevaloissa ei usein saa edes nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta mittariin valojen välillä:curs: välillä näkee, kun rekkakuski pääsee yhdistelmällä nopeammin valoista liikkeelle ja vieressä oleva etana saa yhdistelmän kiinni vasta jossain 100 metrin päässä..
 
Mikä siinä valoissa lähtemisessä kestää? Saatana siellä on muitakin ihmisiä liikenteessä, ettei tarvi kahville jäädä siihen liikennevaloihin. Viime viikolla ajoin 1.3 fiestalla eikä silläkään tarvinu vetää kierrokset tapissa ja silti pääsi "ripeesti" valoista pois.. ja nää samat etanat liikennevaloissa ei usein saa edes nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta mittariin valojen välillä:curs: välillä näkee, kun rekkakuski pääsee yhdistelmällä nopeammin valoista liikkeelle ja vieressä oleva etana saa yhdistelmän kiinni vasta jossain 100 metrin päässä..

Tää on kyllä niin vittumaista kun olla ja voi.. Sitten kun itellä on vielä vähä enemmän kiirje jonnekkin, niin sillon tietysti tommosia hinaajia tulee etee.
 
Pysähdyin päästämään liikenneympyrästä ulostautuessa suojatietä käyttävän liikuntavammaisen hitaasti etenevän henkilön kulkemaan... eiköhän sieltä joku mekkerikuski soittanut torvea perässä. Kaveri malttoi ehkä 3 sekunttia odottaa ennenkuin torvi alkoi soimaan.

Keskari pysyi hetken aikaa ulkona ikkunasta, vaikka ei sekään kovin nöyrä mielipide ole.

Naurattaa välillä, kun joku sattuu sammuttamaan autonsa valoihin, niin jengi soittaa torvea. Varmaan se autonsa sammuttanut ei itse hiffaa asiaa... :D
 
Naurattaa välillä, kun joku sattuu sammuttamaan autonsa valoihin, niin jengi soittaa torvea. Varmaan se autonsa sammuttanut ei itse hiffaa asiaa... :D
Kyse onkin todennäköisesti siitä, että "Miten vitussa kehtaat tulla tänne hidastamaan meidän kulkua, kun et osaa edes lähteä liikkeelle. Häpeäthän nyt varmasti!?!" :)
 
Ärsyttävä asia liikenteessä on nää teinit niiden "viritettyjen" autojensa kanssa, joilla sitten livutaan hiljaa eteenpäin. On varmaan niin mahdottomat ne kaikki 80 hevosta että jos vähänkin kaasua painaa niin se nopeus on yli 50 km/h eikä auta kuin tyhjäkäyntiä köröttää. Asiaan kuuluu tietenkin viemäriputken kokoinen pakoputki joka röpöttää niin että toiveissa noilla amisviiksisillä pikku ruuspereillä on esipuberteetti-iässä olevien pikkutyttöjen hello kitty -pöksyjen kastuminen. Vaikka parempi olisi että nuo pikkutytöt menisivät kotiin nukkeilla opettelemaan kajaalin meikkaamista ja pojat runkkaamaan niin sekin olisi hyödyllisempää kuin noiden japanilaisten kauppakassien pilaaminen omilla virityksillä tai olisivat nyt ainakin molemmat ryhmät perkele pois mun tieltä kun minä raahaan raskaan työpäivän jälkeen niskat kipeenä ruokaa vihaiselle emännälle ja kitiseville kakaroille.
 
Tulipa taas huomattua viikonloppuna fiksuja kuskeja. Esimerkkinä yksi n. 60-70vuotias herrasmies ajeli moottoritiellä satasen alueella ~90km/h ohituskaistan ja ajokaistan keskiviivan päällä. Jouduin olemaan sitten "fiksu" kuski, ja menemään oikealta ohi kun tuli tilaisuus.
Ei liity varsinaisesti tähän mutta sellaiset kuskit ärsyttää jotka ajavat kaksi kaistaisella tiellä toisen auton rinnalla samaa vauhtia kuin vieressä ajava. Ruuhka-aikoina tuolle ei voi mitään mutta silloin kun tilaa ois niin silti pitää körötellä siinä rinnalla, etteivät muut pääse ohi. Joskus vielä ajan tuollaisen taakse ja pidän tööttiä niin kauan pohjassa, että kaveri siirtyy pois edestä.:evil:

Ja tänään sit taas tuli varsinainen kuski eteen hidastetöyssyissä. Pitihän sitä melkein pysähtyä siihen töyssyyn, ettei vain uudehko volvo hajoa. Jos mä pystyn ohittamaan siinä hidastetöyssyssä sen volvon mun "urheiluautolla" niin luulisi, että alkaisi se kuski heräisi siihen, että luultavasti tällaisella normaalilla henkilöautollakin voi näihin töyssyihin ajaa vähän lujempaa. No ei tuo varsinaisesti häiritse. Hyviä ohituspaikkoja vain tuntuvat nuo hidastetöyssyt olemaan.:thumbs:
 
Ja tänään sit taas tuli varsinainen kuski eteen hidastetöyssyissä. Pitihän sitä melkein pysähtyä siihen töyssyyn, ettei vain uudehko volvo hajoa. Jos mä pystyn ohittamaan siinä hidastetöyssyssä sen volvon mun "urheiluautolla" niin luulisi, että alkaisi se kuski heräisi siihen, että luultavasti tällaisella normaalilla henkilöautollakin voi näihin töyssyihin ajaa vähän lujempaa. No ei tuo varsinaisesti häiritse. Hyviä ohituspaikkoja vain tuntuvat nuo hidastetöyssyt olemaan.:thumbs:
En tiedä tapausta, mutta itse joudun S40:llä hidastamaan kovin jyrkempiin hidasteisiin jopa tehtaan omalla -20mm alustalla. Alkuaikoina raapas pari kertaa, kun ajoin vanhojen tottumusten mukaan. Ei varmaan ole aina kyse siitä, kuinka kova urheiluauto on, kun tietyissä malleissa voi olla jos jonkun näköistä osaa sojottamassa alaspäin puskurin alueella.
 
En tiedä tapausta, mutta itse joudun S40:llä hidastamaan kovin jyrkempiin hidasteisiin jopa tehtaan omalla -20mm alustalla. Alkuaikoina raapas pari kertaa, kun ajoin vanhojen tottumusten mukaan. Ei varmaan ole aina kyse siitä, kuinka kova urheiluauto on, kun tietyissä malleissa voi olla jos jonkun näköistä osaa sojottamassa alaspäin puskurin alueella.
Juu, kyllähän sitä itsekkin joutuu joissakin jyrkissä töyssyissä vähän matelemaan muuten puskurit raapii maata mutta kun näistä hidastetöyssyistä kun näkee kilometrin päähän, että niistä voi ajaa suht'kot normaalisti. Lähinnä mä tarkoitin tuolla "uhreiluautolla" juurikin sitä auton korkeutta, no nyt kun mainitsit niin miksei myöskin sitä kovuutta. Olen omistanut myös useita normaaleja henkilöautoja ja tiedän, että sellaisilla kyllä voi ajella näihin töyssyihin paljon huolettomammin. Ja kyseessä oli vielä ihan normialustalla varustettu volvo.

Itseasiassa vanhemmalla "sport" varustelulla (en tiedä onko alustassa jotain eroa normiin) olevalla Vectralla huvikseni kokeilin kuinka lujaa noihin kyseisiin hidastetöyssyihin pysty ajelemaan. 60 km/h taisi vielä uskaltaa mutta en kyllä kuitenkaan tuolla vauhdilla viitsisi uudemmalla (kalliimmalla) autolla ajaa, siis varmuuden vuoksi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu kyllä sellaiseen kaarevampaan hidasteeseen voi ajaa melko kovaa, mutta sellaset nyppylämäiset kyllä kolahtaa niin, että tuntuu kuin kojelauta repeis liitoksista. Tämä siis jäykemmän alustan ja matalan rengasprofiilin vuoksi.
 
Ajelin tänään nelostietä Helsingistä Lahteen päin niin pientä ihmetystä aiheutti yks naisihminen mersunsa ratissa. Ajo hyvää kyytiä ohi ja melkeen heti ku oli päässy eteen alko hiljentämään reilusti. Jouduin sitte menemään siitä ohi, ettei tarvinu ruveta ite hiljentelemään. Eikä menny ku ehkä kaks minuuttia ni taas se tuli ohi ja ohi päästyään rupes taas hiljentämään ja taas jouduin sen ohittamaan. Oma vauhti pysy kuitenki vakiona ku oli vakionopeudensäädin käytössä. Vituttaa tommonen pelleily.

ajan vantaa-jyväskylä väliä joka toinen vkl, ja voin sanoa, että tämä on aika yleinen ilmiö. En ymmärrä mikä tässä ajotavassa on ideana.
Eikä pelkästään motarilla. Kehällä tapahtuu samaa.
Toinen mikä ärsyttä kehä3:lla, ni 70 ja 80 alueella mennään toistasataa lasissa ohitse ja juvanmalmilla kun alkaa satanen, ni sitten junnataan sitä 90-100Km/h. Vastaavasti toisinpäin sama homma. Itäänpäin tulessa 100 alueella ajetaan 90-100km/h ja kun alkaa 80, mennää sitten sitä reilua sataa ???
 
Jotkut kyllä ovat hysteerisiä noitten hidasteiden kanssa. Mun biilissä on 45 profiilin renkaat ja iskunvaimentimet ja noihin voi kyllä vetää yli viittäkymppiä. Nämä ihmeen autonsäästelijät ajavat kävelyvauhtia noiden yli. Tämä pikkuisen rassaa kun tossa on tommonen yli kilometrin kierros ajettavana ja noita hidastimia on tossa enemmänkin.

Mopolla testasin niin hyvin pystyy ajaa yli sataa noihin kuhan nostaa vähän persettä penkistä, silloin tällöin joku vähän vilkuttelee kun vedän vastaantulijoiden puolelta ohi noitten kohdassa, mutta sinneppähän jäävät räpsyttelemään. :D disclaimer. ajan myös kännissä ja lasten päältä yms.
 
ajan vantaa-jyväskylä väliä joka toinen vkl, ja voin sanoa, että tämä on aika yleinen ilmiö. En ymmärrä mikä tässä ajotavassa on ideana.

Siinä mitään ideaa ole. Taitaa olla tekstari tai puhelu menossa aina hiljentämisen aikana.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ajelin työkaverin perässä duuniin tässä yksi aamu. Jamppa on semmoinen että kälättää luurissa koko ajan. No niin tekee ajaessaankin. Tuli motarin rampistakin sisään miten sattuu siihen meikän eteen. Sen auto ajautui sitten oikealle ja osui semmoiseen siirrettävään kumitolppaan millä joku raksajengi oli rajoittanut asfalttihommia. Parkkihallissa katsoin että komeasti roikkuu sivupeili irti. Poetic justice :D

No meinasi se sen törmäyksen jälkeenkin vielä ajella jalkakäytävälle yms. kun puhelu ei katkennut ekaan kolariin.

edit: on aina ihmetelty että vaikka kaveri on suht hyvätuloinen, niin miksi se ajelee vanhalla autolla. Nyt tiedän syyn. Tulee rempat halvemmaksi.
 
Naurattaa välillä, kun joku sattuu sammuttamaan autonsa valoihin, niin jengi soittaa torvea. Varmaan se autonsa sammuttanut ei itse hiffaa asiaa... :D
joo itse mieluummin tööttäisin sille vitun idiootille joka on ekana valoissa ja lähtee hienolla 1.2l bensakoneellaan kolmosella liikkeelle (lue: seuraavassa korttelissa vauhtia alkaa olla juuri ja juuri 30km/h) kuin inhimillisen erheen johdosta.
 
joo itse mieluummin tööttäisin sille vitun idiootille joka on ekana valoissa ja lähtee hienolla 1.2l bensakoneellaan kolmosella liikkeelle (lue: seuraavassa korttelissa vauhtia alkaa olla juuri ja juuri 30km/h) kuin inhimillisen erheen johdosta.

Ei kyllä kovin moni 1.2 bensakone lähde kolmosella liikkeelle ilman toimenpidettä ,joka laittaa kytkimestä tulemaan savua enemmän kuin 80 dieselin pakoputkesta :D
 
Jotkut kyllä ovat hysteerisiä noitten hidasteiden kanssa. Mun biilissä on 45 profiilin renkaat ja iskunvaimentimet ja noihin voi kyllä vetää yli viittäkymppiä. Nämä ihmeen autonsäästelijät ajavat kävelyvauhtia noiden yli. Tämä pikkuisen rassaa kun tossa on tommonen yli kilometrin kierros ajettavana ja noita hidastimia on tossa enemmänkin.

Mopolla testasin niin hyvin pystyy ajaa yli sataa noihin kuhan nostaa vähän persettä penkistä, silloin tällöin joku vähän vilkuttelee kun vedän vastaantulijoiden puolelta ohi noitten kohdassa, mutta sinneppähän jäävät räpsyttelemään. :D disclaimer. ajan myös kännissä ja lasten päältä yms.

Onnittelut että omistat auton joka keinuu, huojuu ja jodlaa joka mutkassa. Kaikki eivät vaan samaa halua. Luuletko että ne hidastelee niihin vaan vittuilaakseen sulle?

Tarkotus ei oo mitään sympatiaa hakea, tottahan se on että suurintaosaa liikenteenkäyttäjistä moinen vituttaa ja matalat autot on pelleille.
 
Jotkut kyllä ovat hysteerisiä noitten hidasteiden kanssa. Mun biilissä on 45 profiilin renkaat ja iskunvaimentimet ja noihin voi kyllä vetää yli viittäkymppiä.
Ikävää tarttua tähän, mutta aika maasturi taitaa olla. Mulla 40 profiilin renkaat ja vanillaa jäykemmät iskunvaimentimet ja jos ajaisin hidasteeseen viittäkymppiä, niin keulasta tai kojelaudasta todellakin hajoaisi jotain. En sitten tiedä miten jyrkästä hidasteesta puhut. Pintakovuudella on todennäköisesti suuri merkitys. Toivottavasti kukaan ei sano, että jos itse voi ajaa 45 profiilin renkailla viittäkymppiä töyssyyn kuin töyssyyn, niin muidenkin autojen täytyisi kyetä.
 
Ei kyllä kovin moni 1.2 bensakone lähde kolmosella liikkeelle ilman toimenpidettä ,joka laittaa kytkimestä tulemaan savua enemmän kuin 80 dieselin pakoputkesta :D
kunhan oli vertauskuva. joku chevyn v8 470cid kiisseli tai joku muu väännökkäämpi taitaa kuitenkin lähteä ihan hyvin kolmosella valoista joten pakko vähän yksilöidä että millä autolla sitä kolmosella yrittää valoista lähteä jotta tulee itelle vitutus siitä että ite toisena just ja just kerkeää vihreillä risteyksestä tarkoittamieni valoista lähtijöiden kanssa..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom