Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"kerro juttuja"

"omata" :D

Kyllä. Ja tälle on olemassa sukulaisia: "taholta" ja "toimesta". Niinkuin esimerkiksi "Väärinpysäköidyt autot tullaan siirtämään taloyhtiön toimesta". Argh. Miksi ei voi sanoa vaan että taloyhtiö siirtää. Tääkin on vissiin jotain englannin lainoja ("Cars will be removed by...")

"omata" :D
Tästä tulikin mieleeni erään liikuntatunnin jälkeinen hetki ala-asteella, jolloin muutama silloinen luokkatoverini katseli ihaillen koulun kivikautisia, varaston nurkassa nyhjöttäneitä laskettelusuksia. Pian tämän jälkeen pamahti rehtorikin yllättäen paikalle, jolloin eräs pojista kysäisi ihan noin ohimennen: "Saanko mä nää hiihtimet omalle?"

Oli siinä naurussa pitelemistä yhdellä jos toisellakin.. :D

Lohjalla nykyään kaikki on sit "MIELEISTÄ"...

Kyllä. Ja tälle on olemassa sukulaisia: "taholta" ja "toimesta". Niinkuin esimerkiksi "Väärinpysäköidyt autot tullaan siirtämään taloyhtiön toimesta". Argh. Miksi ei voi sanoa vaan että taloyhtiö siirtää. Tääkin on vissiin jotain englannin lainoja ("Cars will be removed by...")

Tämä "toimesta" on mun ykkösinhokki. Kuvittelisin, että sillä yritetään jotenkin pehmentää vaikutusta, kuulostaa enemmän siltä että taloyhtiö siirrättää ne autot kuin että paha talyhtiö menee itse ja siirtää. Ei sillä että tuo "omata" olisi sen parempi. Hän omasi siniset silmät, kuula kalloon kiitos.

edit. Olenkin näköjään mussuttanut samasta asiasta jo 2,5 vuotta sitten.

Savossa esiintyvät -nata, yms. päätteet vituttaa.

esim. "Omenata, Perunata, Hunajata.."

Lisäksi ne -loita, ja -läitä päätteet kyrsii. Omenaloita.. Sämpylöitäloitalaitanata.. Prkl. Saatanan juntit.

"Pelli" esim. "pellivanteet" kun tarkoitetaan peltivanteita sekä
"kumet" kun tarkoitetaan kumeja/renkaita.

Ärsyttää suunnattomasti.

Mä en tajuu sitä kun jotku sanoo että "ompa hienot vanteet" silloin kun auto liikkuu. Ehkä se johtuu siitä kun oon nainen, joka ei tajua autojen hienouksien päälle. Eikö niitä vanteita pitäs kehua ennemminki sillon kun se auto ei liiku ja on hienot vanteet?

Nyt alko sunnuntaina ärsyttään se kun BB-Niko sano monesti-->monasti. Miks noita pitää vääntää?:curs:

'entä' -sanan brutaali väärinkäyttö joka tuntuu olevan erottamaton osa Oulun seudulta kotoisin olevia.

Loistava ketju, eka jengi kirjottaa mitkä sanat niitä ärsyttää ja sit joku tulee ja haukkuu niiden puhetavan ja kirjotustavan ja sama jatkuu varmaan loputtomiin. :D

Loistava ketju, eka jengi kirjottaa mitkä sanat niitä ärsyttää ja sit joku tulee ja haukkuu niiden puhetavan ja kirjotustavan ja sama jatkuu varmaan loputtomiin. :D

Loistava ketju, ensin jengi kirjoittaa mitkä sanat heitä ärsyttävät, ja sitten joku tulee ja haukkuu edellä mainittujen(?) puhetavan ja kirjoitustavan, ja sama jatkuu varmaan loputtomiin.

Loistava ketju, ensin jengi kirjoittaa mitkä sanat heitä ärsyttävät, ja sitten joku tulee ja haukkuu edellä mainittujen(?) puhetavan ja kirjoitustavan, ja sama jatkuu varmaan loputtomiin.
:D

Toi BB-Nikon "monasti" on hermoja raastava, samoin "niinku".

"Niinku sitä ja sit niinku tätä, ja niinku tiätsä niinku.."

Sovitaanx että kaikki suun kiinni pitää. Mikä ois ärsyttävämpää entä väärin puhumine niinku esim. sanois monasti. Ketä ei tästä suuttuisi...

Pakko kyllä myöntää että välillä tekis mieli ampua noin joka kolmas eri murrealueelta oleva.
Ykkössijalle nostaisin itse nuo "niinkut, totat " ja muut turhat ääntelyt jotka tulevat ihan siitä, että ei mietitä yhtään mitään ennen kuin puhutaan. Pakko mussuttaa jotaan koko ajan vaikka ei ole mitään sanottavaa. :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom