Älä sano näin

Toi HESA sana on niin ärsyttävä ettei voi käsittää. Stadi on stadi eikä muuksi muutu.

Tämä puolestaan on asia joka minua ärsyttää eli että Helsinkiä pitäisi kaikkien kutsua stadiksi eikä missään nimessä Hesaksi. Minusta tuo stadi on paikallissana, jota täkäläiset käyttävät esim. ilmoittaessaa lähtevänsä kaupunkiin ("menen stadiin"). Mutta meikäläinen maalainen kun on ollut useamman kaupungin vaikutuspiirissä niin yksilöin tarkemmin lähteväni Helsinkiin, joka siitä sitten näppärästi puhekielessä lyhenee Hesaksi. Stadi yhdistyy minusta nimenomaisesti kaupunki-sanaan, eikä sen käyttö tunnu luontevalta jos on viettänyt elämänsä enimmäkseen pääkaupungin vaikutusalueen ulkopuolella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miks vitussa sitä ei voi sanoa Helsinki :D

Miks vitussa sitä ei voi sanoa Helsinki :D
Kyllä. Ja jos tulee sieltä jostain pöndeltä stadiin, niin ei ainakaan kutsuta kaupunkia Hesaksi. Se kuulostaa ikävä kyllä niin juntilta. Oli pakko vielä snadisti bamlata skeidaa tähän kliffaan threadiin..;)

Miksei kaupunkia vaan voi kutsua sen kaupungin nimellä? Tuo stadi-sana on kerrassaan naurettava.
Ruetaanpa nyt kutsumaan vaikka Ouluakin Cityksi. Olen citylainen. Hah.

Miksei kaupunkia vaan voi kutsua sen kaupungin nimellä? Tuo stadi-sana on kerrassaan naurettava.

Niin, miksi oksennus ei voi olla oksennus, miksi se on laatta? Hah hah.

Helsinki on kuitenkin ainut lähellekkään kaupungiksi laskettava paikka tässä suomenmaassa, joten aika loogista että sitä sanotaan Stadiksi tai Kaupungiksi. :thumbs:

Netissä:
- lol
- wtf
- imo/imho
- omg
- pwn/own
- rofl
- Se perkeleen "lolspeak", mitä näkee niissä loputtomissa epähauskoissa kissakuvissa.

Puhekielessä on myös helvetin ärsyttävää tuo "ketä"-sanan käyttö kun pitäisi olla "kuka".

Kaupan kassalla: "Käykös teillä viissa electron?"
Joskus kuullut saman tyylisiä väännöksiä kaakaosta ja Fantasta. Mikä saa ihmisen sanomaan kaakkao tai fantta?

Ai niin. Se ottaa päähän kun joillekin kaikki kolajuomat kulkee nimellä "kokis".

- Onko meillä vielä sitä kokista?
- Ei. Ei ole, eikä tule. Se on Pepsiä
- No sama asia...
- :wall:

Sama kun sanoisi kissaa koiraksi. Molemmat on eläimiä.

Ai niin. Se ottaa päähän kun joillekin kaikki kolajuomat kulkee nimellä "kokis".

- Onko meillä vielä sitä kokista?
- Ei. Ei ole, eikä tule. Se on Pepsiä
- No sama asia...
- :wall:

Kuulostaa vaan niin tyhmäLTÄ pyytää "yksi kola kiitos". Mua ärsyttää tarjoilijat:

-Iso kokis kiitos.
-Meillä on vain pepsiä.
-No aivan sama.....

Samoin useimmat kutsuvat myös kaikkia hiilihapollisia appelsiinijuomia jaffaksi, joka on vain tuotemerkki samoin kuin fanta. "Saisinko yhden appelsiinivirvoitusjuoman kiitos". :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom