Älä sano näin

Lopettakaa nyt jo hyvän sään aikana sen "jäätävä" sanan käyttäminen. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin tuo sana.

Onpas."kuumottava/kuumottavaa" on vieläkin ärsyttävämpi,mut toi jäätävä tulee kyllä hyvänä kakkosena...
Ei pysty oleen missään tekemisissä noita sanoja käyttävien "ihmisten" kanssa...:urjo::urjo::urjo::urjo::urjo::urjo::urjo::urjo::urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ennen kun kävin vielä salilla niin vitutti aivan saatanasti ku piti nostaa jotain ja oli vähänki painava tavara kyseessä, niin heti tuli " no nyt ei tartte mennä salille tänää ku tota nostat" voi vittuuuuuuuuuuu:david:

ennen kun kävin vielä salilla niin vitutti aivan saatanasti ku piti nostaa jotain ja oli vähänki painava tavara kyseessä, niin heti tuli " no nyt ei tartte mennä salille tänää ku tota nostat" voi vittuuuuuuuuuuu:david:
Vihaan tota kanssa. Porukat joskus sanoo et sitä tai tätä nii ei tartte sit salille enää mennä. Ja vitut!

"mee kotios sitte" esim "mee kotios sitte syömää" toi ny oli huono esimerkki mut ei tullu parempaa mielee :D kun sanoo vaikka just et "prkle ku on nälkä" niin kaveri sanoo tollee..

notta. Mitä se edes tarkoittaa? Jotta? Potta? Totta?

Itse olen aina ajatellut sen tarkoittavan: "no mutta". Tosin ei mitään hajua mitä se todellisuudessa on. Esim. Notta vois savet mennä vääntää/ No mutta vois savet mennä vääntää. tms.

"Jonsei tällä parralla saara naista notta niin otetahan sitten mies."

:curs: aina töissä jotkut valopäät tulevat tuota hokemaan ja naurahtavat vaisusti kun luulevat olevasa fiksuja/hauskoja (??) "No eipähän tarvitse punttisalille mennä, heh heh." ....vituttaa:wall:

Itse olen aina ajatellut sen tarkoittavan: "no mutta". Tosin ei mitään hajua mitä se todellisuudessa on. Esim. Notta vois savet mennä vääntää/ No mutta vois savet mennä vääntää. tms.
Mun mielestä se on taas verrattavissa sanaan "että". (Jossainhan käytetään myös sanaa "jotta" samaan tapaan..?) Esimerkki:

"Osalistuin seerumiseulahan, jonka tulos oli sitä luakkaa, notta (että)seuraavana päivänä olin lapsivesipunktios. Molin aina ollu mustavalakoosesti sitä miältä, notta (että) ei koskaan aporttia.Mutta taas jouruun kantapäänkautta oppimahan, notta (että) mistä toista tuamittet, siihen ittes syylliseks luet. Jouruun käymähän milijoona ajatusta läpi, tiäsin notta (että) kukaan ei pysty mua pakottamahan pualehen eikä toisehen. Mä sitä lasta kannoon ja viimekädes päätösvalta oli mulla.Enkä ny tarkota sitä, notta (että) Huru-ukolla ei olis ollu sanavaltaa, mutta loppupelis mä sen päätöksen kanssa joutuusin elämähän loppuelämän. Soli rankkaa, enkä tosiaankaa tiärä mitä olisin päättäny, jos tulokset olis ollu sellaaset, notta (että) lapsi olis ollu niin vaikiasti vammaanen, notta (että) olis eläny korkeintaan vuaren ja joutunu taistelemahan joka hengenverosta."

Loppuviimeksi/loppuviimein. WTF? Ei tuo ole suomea, vaan joku ihme viritelmä, joka kuulostaa 4-vuotiaan puheelta. "Loppujen lopuksi" taitaa olla tuon sanan merkitys...

En selannut koko threadia läpi nähdäkseni onko tällanen tehty jo. Joka tapauksessa tässä "järkevissä" :anssi: lauseissa kunnon teiniuhoamisella kaikki kuuden ekan sivun fraasit... jos tää on ihan "vitun daijuu" niin ei varmaan kandee jatkaa mutta eipä tohon mennyt kuin pari minuuttia kirjoittamiseenkaan.

Ärsyttävää? Eipä juuri.

Tajusin juuri aikuisten oikeesti, että maailmassa on ärsyttäviä sanontoja. Ei hyvää päivää, miten jengi luulee, että tietyt sanonnat rulettavat vaikka todellisuudessa heidän turpavärkeissään olisi lukon paikka. Minun mielestäni tämä ei ole ihqua! Ei tod! Vittu mä kuivuin kun kuulin porukan käyttävän niitä sanoja! Heidän kohdallaan saunan takana olisi vielä tilaa, eli sietäisivät niskalaukauksen saada.

Sitten kun rupeaa asiasta valittamaan, niin ne rupeaa väittämään, että mä en voi induktiivisesti todeta niiden sanojen olevan ärsyttäviä, koska mielipiteissäni on implisiittisesti ja loogisesti käsitteellinen ristiriita. Vittu mä nussin niitä implisiittisesti jo vuonna nakkisota! Perseeseen!

Loppupeleissä, siis pitkässä juoksussa, mulla menee hermot ihan totaalisesti niihin sanoihin ja sanontoihin. Oikeesti, oikeesti oikeesti, aikuisten oikeesti ja nimen omaan itse asiassa niin paljon, että vedän palkokasvit nenään. Summa summarum, oon parttiarallaan kurkkua myöten täynnä kun jengi vaan toteaa, että ”voi voi, ja kättä housuun” ...kaikki kiroamiset! Vitun wanhaa läppää meitsille, ei siin kauaa mee ku noi peelot rupeaa hokemaan, että smör smör ja voi kyynel. Mitkä vitun tunteet? Oikeesti? Ketä mä ekana panisin? No ainaki kaikki gaet jätän niinku väliin.

Koska aikamääreisiin mennessä ei ehditty todeta kaikkia mahdollisia sanoja (tai sanojen tapaisia kuten LOOOL, wtf man, OMG, lol jne.) tai muita, joita niinku miljonääri-Jussi käyttää tiätsä (seki miljonääri korkeintaan mummonmarkoissa)... vitun kovia sanoja ja ihan vitusti vielä ja joka vitun kohdassa, ei koskaan tai ylipäätään voi sanoa, että yksikään noista sanoista olisi helmi. Heitä euro massii jos yksikin noista on käyttökelpoinen, all sprite? Vitun helmee ja unihiekkaa öögaan, imo.

Meitsi niinku ownaa noi kaikki nyypät, nuubit vai mix niitä nyybei ny sanotaan? Mut hei no hätä! Ei välii vaik jäätte mun taakke. Te voitte vittu tsiigaa paljo mul o massii (ihan kybällä) vaik ootteki ihan broiskui. Syötteki varmaan pelkkää rapeeta kallasta ku ootte noin kyniksiä ja kaukana kurkoista. Ruvetkaa hei vetää prodee, siis protuu että kasvatte! Mä vedän teitä ylämummoon ku vitun Timo Jutila jos vertaat entä paljo isompi heebo oon, kyl sä tiiät. Vittu mitä jätkiä te saatanan spedet. Näytätte vitun oksupusseilta jotka ei osaa sen enempää bilettää ku seukata. Simo Salminenki prkl on teitä siistimpi siinä mielessä, että se sentään osaa pelaa. Ei ihme et muijat hokee et on pää kipeä eikä anna. Meikä sen sijaan on niin eksakti ku stadin sporien aikataulut et ku tuun mestoille niin muijat toleroi mua ihan hyperisti verrattuna lokaalisiin.

Ärsyttääkö noi vuoden 2004 jutut vieläkin? :david:

Mun mielestä se on taas verrattavissa sanaan "että". (Jossainhan käytetään myös sanaa "jotta" samaan tapaan..?) Esimerkki:

Tarina....

Kieltämäti paljon paremman kuulonen :hyvä:

Tää ei ehkä ihan kuulu tänne, koska tää on "älä kirjoita näin" mutta menköön.

- 2:konen (=kakkonen)
- 10:menes (=kymmenes)

2 EI OLE KAK ja 10 EI OLE KYM! :wall:

Viimeaikoina on alkanut suunnattomasti ärsyttämään seuraavat (ovat olleet täälläkin jo useasti, mutta pakko on laittaa tämänhetkinen tilanne ylös):

- Avokki
- Parempi puolisko
- Emäntä

Mua häiritsee myös tuo "emäntä". Varsinkin kun joku parikymppinen poikanen viittaa sanalla tyttöystäväänsä.

Miten "omata" on päässyt juurtumaan yleiskieleen niin pahasti. Sehän ei ole suomea. Hän omaa = hänellä on.

Harmittavan helposti itsellekin tarttuu maneereja, joiden käyttöä ei edes huomaa. Mainostekstien rasittavat toistamiset olen jättänyt (onneksi) väliin.

Mua ärsyttää se kun jotku sanoo tyttöystävää: vaimoksi/vaimokkeeksi :curs:
Muutenkin ajattelin yks päivä kuinka on muotia nykyään vääntää jokaikisestä sanasta lyhenne tms. Kohta suomenkieltä varmaa oikeesti aletaan muuttamaan lyhennesanoiksi.

Toiseks ärsyttää se kun pitää kiroilla joka toinen sana, HuuOh..
Kuten pahkasiasta kerran luin niin välimerkit varmaan muuttuu kohta sanoiksi:vittu=piste, perkele=pilkku jne

:jahas: :curs: :D

ja kaiken lisäks itekki kirjottelen/puhun lyhenteillä, mutten onneks kuitenkaa kiroile.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom