Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi se on feikkiedit?

Oikea edit on se, kun on jo vastannut, mutta painaa edit-nappia ja lisää vielä jotain. Feikkiedit kirjoitetaan, kun lisätään loppuun vielä jotain ennen vastauksen ensimmäistä postaamista. Kai. Tai siis noin itse olen joskus tehnyt. Kai se on jotenkin niin, että tuli vielä jotain mieleen, mutta ei ihan liity jo kirjoitettuun ajatukseen; tai siis liittyy, mutta sitä ei voi sisällyttää jo kirjoitettuun. Tuo ps. oli aika hyvä kuvailu minusta. Vekkulia en ole nähnytkään.

"masu":curs: Ylipäätään kaikki lässytyssanat ärsyttää. On se perkele kun ei aikuiset osaa puhua kunnolla. Mutta "masu" ärsyttää kaikkein eniten.

Perjaatteessa
Pieno/pienisti
Salma
Kiesma
Hevoinen
Kärpäinen
Telvisio
Salmimakkara
Palveri

Kaikkia yllä mainittuja sanoja olen kuullut tai nähnyt käytettavän. :david:

Urheilutoimittajien perisynti:
"Olumpialaiset" tai "Ölympiälaiset"
Ei kumpikaan noista, vaan "Olympialaiset". Ärsyttää nuo hoonosoomi muunnokset, ei se nyt niin vaikee oo lausua. Huhu kertoo, että ennenmuinoin on Ylellä urheilutoimittajien valintasessiossa testattu, kuka osaa tuon lausua oikein.

"jumankeuta"

ttu stna herää vaikka koomasta kun kuulee ton sanan irvikuvan :curs: :curs:

Sanasta selvä tehty todella ärsyttävä muunnos selma.

Ah, muistoja tulvii mieleen.. Yläasteen fysiikan/kemian opettajan lempisana. :haart:

Intuitio oli toinen lempilapsi.

Itseäni on pidemmän aikaa ärsyttänyt täällä keskustelupalstalla postaajat jotka aloittavat postauksen/threadin sanalla eli tai elikkä. Näyttää ihan yhtä typerältä kuin jos vaikka lukisi artikkelin jossa otsikon alla ensimmäinen sana on "eli". Onko ihan pakko. Kyllä se lause onnistuu ilman tuota "johdattelu"sanaa, kyllä me ymmärretään.

Itseäni on pidemmän aikaa ärsyttänyt täällä keskustelupalstalla postaajat jotka aloittavat postauksen/threadin sanalla eli tai elikkä. Näyttää ihan yhtä typerältä kuin jos vaikka lukisi artikkelin jossa otsikon alla ensimmäinen sana on "eli". Onko ihan pakko. Kyllä se lause onnistuu ilman tuota "johdattelu"sanaa, kyllä me ymmärretään.

Minua ärsyttää nuo englanninkieliset sanat, joille ON olemassa täysin järkevä suomenkielinen sana. Esimerkki:

Thread = ketju, viestiketju

Postaus = viesti "X:n tuhannes postaus!!11" ---> "X:n tuhannes viesti!"

Tämä koskee vain niitä sanoja, joille on hyvä suomennos. Ja älkää närkästykö, jos nuo suomennokset eivät ole teidän mielestänne hyviä. Aivan sama mitä suomennosta käytätte, kunhan ei käytettäisi noita englanninkielisiä.

Kyllä, olen käyttänyt noita itsekin, saatte haukkua pystyyn, jos vielä itse sorrun noihin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom