Älä sano näin

-- yksi asia mikä ainakin allekirjoittaneen saa edelleen potemaan migreenin piirteitä omaavia hampaidenkiristelykokemuksia on se, kun aloitetaan virke sanalla "no".
--

Mutta kuten sanottua, suurin osa (varmasti jonkun, ja välillä itsensäkin mielestä mm. allekirjoittanut) voisi yleensä olla ihan vaan sanomatta yhtään mitään.

Ainakin vois olla sanomatta tai kirjoittamatta omaavia. Tämä omaaminen ei sitten millään katoa. Omaan vihan omata -verbin väärinkäyttöä kohtaan.

Edit. Anteeksi. Aihe vain kiristää omaa ruuviani, kuten itselläsi tuo no.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin vois olla sanomatta tai kirjoittamatta omaavia. Tämä omaaminen ei sitten millään katoa. Omaan vihan omata -verbin väärinkäyttöä kohtaan.

Edit. Anteeksi. Aihe vain kiristää omaa ruuviani, kuten itselläsi tuo no.

Juurikin näin, ja ei missään nimessä mitään anteeksipyydettävää.

Aika pienellä prosentilla näistä nettikeskusteluista jotain oppia (kotimaisten kielten keskus ei ilmeisesti myöskään tuosta "omata"-verbistä tykkää) omaan päähän tarttuu, mutta ehkä nyt tapahtui juurikin niin.

Tästäkin huolimatta, tai ehkä juuri tästä syystä olen edelleen sitä mieltä, ettei aina, eikä edes yleensä pidä sanoa yhtään mitään. Tämän takia myös nyt tukin lärvini (ainakin toistaiseksi). Kaljalla.

Minua vituttaa suuresti sanonta "first world problems". Miten niin meidän sivistyneiden länsimaalaisten ongelmat ovat jotenkin vähäpätöisempiä kuin burkinafasolaisten tai burundilaisten malariat sun muut?

Minua vituttaa suuresti sanonta "first world problems". Miten niin meidän sivistyneiden länsimaalaisten ongelmat ovat jotenkin vähäpätöisempiä kuin burkinafasolaisten tai burundilaisten malariat sun muut?
Eihän tuo sanonta millään tavalla väheksy länsimaalaisten ongelmia. Tuolla sanonnallahan vaan jaetaan ongelmat eri luokkiin. Se, että kännykästä on akku melkein lopussa nyt on ihan millä mittapuulla tahansa pienempi ongelma kuin se, että vettä ei ole ollut juotavaksi moneen viikkoon. Tuo ja nälänhädät sun muut on sitten niitä "Third world problems"... " :) "

Hei, on tosi rasistista ja eurosentristä jakaa maailma "ensimmäiseen" ja kolmanteen maailmaan. Millä oikeudella me nimitämme itseämme "ekaksi" maailmaksi? Olemmeko ykkösiä jossakin?

Yllä esimerkki "1. maailman ongelmista". Kertokaa tämä toki niille, jotka vinkuvat, että on väärin valittaa "ensimmäisen maailman ongelmista". Nämä vinkujat ovat itse esimerkki ensimmäisen maailman ongelmista par excellance.

Ensimmäisen maailman ongelmista huomauttavat ovat itse omatekoisia älykköjä. Heitollaan alentavat alkuperäistä valittajaa ja samalla tuovat ilmi, kuinka helvetin valistuneita itse ovat. Valittavat kyllä itsekin vinosta tofusta tai huimauksesta matalia kattorännejä putsatessa jossain toisessa threadissa.

Vastapainona on sitten tosimiesjunttiritarit. Mistään ei saa valittaa, koska miehekäs ja talvisota. Maito pilaantunutta? Pitää juoda prkl. Palvelu huonoa? Mitä iniset! Voisivat vähätellä jokaista postausta pienten vitutusten threadissa. Toki nämäkin itse valittavat sitten jossain muualla.

Jos henkilö on läsnä paikalla ja hänestä puhutaan "tuo"na. Eli esimerkkinä kolme henkilöä jotka keskustelee ja yksi heistä sanoo toiselle että mennään "tuon" kans kohta uimaan ja osoittaa sitä kolmatta henkilöä porukassa. Emmä tiedä, jotenkin vain niin epäkunnioittavaa tjms omaan korvaan. Miksei voi sanoa nimellä tai edes että hänen kanssaan tehdään sitä ja tätä pian.

Jos henkilö on läsnä paikalla ja hänestä puhutaan "tuo"na. Eli esimerkkinä kolme henkilöä jotka keskustelee ja yksi heistä sanoo toiselle että mennään "tuon" kans kohta uimaan ja osoittaa sitä kolmatta henkilöä porukassa. Emmä tiedä, jotenkin vain niin epäkunnioittavaa tjms omaan korvaan. Miksei voi sanoa nimellä tai edes että hänen kanssaan tehdään sitä ja tätä pian.

Tämä on kyllä todella rasittava tapa joillekkin, varsinkin jos käytettään vielä astetta pahempaa versiota eli "toi".

^Nyt kun tulin ajatelleeksi, niin tuo on kyllä todella ärsyttävää. Muutaman kerran olen kuvailemassanne tilanteessa ollut ja kyllä vitutti.

Mulla hajoo kuula kun joku lausuu "surface" -sanan muodossa surfeis. Tätä kuulee töissä melkein päivittäin vaikka porukka ei englantia puhukaan, mutta heittää englanninkielisiä termejä mukaan. Tämä englannin ja suomen sekoitus nyt ei haittaa, koska se on sellaista ammattislangia, mutta toi väärä lausuminen ottaa korvaan tosi pahasti.

Mulla hajoo kuula kun joku lausuu "surface" -sanan muodossa surfeis. Tätä kuulee töissä melkein päivittäin vaikka porukka ei englantia puhukaan, mutta heittää englanninkielisiä termejä mukaan. Tämä englannin ja suomen sekoitus nyt ei haittaa, koska se on sellaista ammattislangia, mutta toi väärä lausuminen ottaa korvaan tosi pahasti.

Entäs kehitys kehittyy eli "develoupment"?

- - - Updated - - -

Entäs kehitys kehittyy eli "develoupment"? Tekisi mieleni sanoa "juurikin näin".

Mie ja sie ja kaikki oudot murteet, jossa sanoihin laitetaan liikaa kirjaimii, pittää, tullee, mennee jne. Eilen jouduin kuuntelemaan tota ihan liikaa. Antaa tosi juntin kuva puhujast.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom