Älä sano näin

Kaikki internetissä leviävät typerät sanat; ebin, swäg, yolo, trollaan, etc. ärsyttää... Tänään käveli vastaan pari finninaamaa, ja mitään muuta ei saanu puheesta selvää kuin "spurdo spärde oli vitun ebin sparde".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös se pitäisi periaatteessa olla juuri päinvastaisessa muodossa, jos kaikki menee pieleen: "Homma meni just niin putkeen kuin Utöjalla" tms.

Riippuu vähän näkökulmasta :) Tosin tuossa muodossa ei enää vastaa alkuperäistä fraasia.

ja lisään vielä yhden käsitteen, joka ärsyttää: Kaikissa vitun leffoissa ja sarjoissa muija valittaa miehelle, että "ei saa pitää itsestäänselvyytenä!"

ja sitä kautta se on levinnyt kaikille, et se olis jotenkin loukkaavaa... ööö, miks?!

Itse ainakin pidän siitä, että toiseen voi aina luottaa siinä määrin, että se on se itsestäänselvyys. Eikö niin?

ja lisään vielä yhden käsitteen, joka ärsyttää: Kaikissa vitun leffoissa ja sarjoissa muija valittaa miehelle, että "ei saa pitää itsestäänselvyytenä!"

ja sitä kautta se on levinnyt kaikille, et se olis jotenkin loukkaavaa... ööö, miks?!

Itse ainakin pidän siitä, että toiseen voi aina luottaa siinä määrin, että se on se itsestäänselvyys. Eikö niin?

Ei. Sä et saa pitää naista itsestäänselvyytenä vaan sinun pitää joka päivä hurmata hänet uudestaan ja uudestaan. Huomioida ja pitää hyvänä, muuten ne lähtee muiden miesten matkaan koska se naapurin Rami tai työpaikan Ville on niin paljon enemmän naisia huomioivia. Tätä kuvaahan sitä yritetään lietsoa. :face: :D Mä en kans ymmärrä tuota naistenlehtien ja tv sarjojen hömppää..

tv-kokit taas asialla... miksi pitää sanoa "pikku suola" jos tarkoittaa että vähän suolaa? oikeasti? onko oikeasti pakko?

Papa Lyypek. Keorkia. Se, ettei suomalainen muka osaa sanoa b-, d- ja g-kirjainta. Ei edes jokainen uutistenlukija, jolla kieli sentään pitää olla ammatin puolesta hallussa. Joskus sanan merkityskin muuttuu aivan toiseksi, kun kirjaimet muuttuvat lausuessa.

Aika... harvinaista... mutta... jotkut viljelevät .... .... ihmeellisesti .... ylimääräisiä pisteitä.... sinne .... sun .... tänne.... en.... tajua.

Tai sitten kirjoitetaan kaikki putkeen ilman mitään pisteitä pilkkuja joka on hyvin rasittavaa lukea yleensä myös kaikki yhdys sanat on erikseen ja sanat jotka ei ole yhdys sanoja on kirjoitettuyhteen jokaantaa kirjoittajasta hyvin juntin kuvan jo kerran taisin mainita tässä ketjussa sanasta "omata" sitä ei pitäisi käyttää missään yhteydessä ikinä en tiedä onko edes oikea sana aika mukavaa kirjoitella muuten näin ilman mitään välilä kieli opista tai muusta

^ Tämä :D

Toinen on kysymys- ja/tai huutomerkkien järkyttävä viljely tyyliin "no mitäs tänään????". Tekee kirjoittajasta vajaan näköisen vaikka ei sitä välttämättä olisikaan.

Papa Lyypek. Keorkia. Se, ettei suomalainen muka osaa sanoa b-, d- ja g-kirjainta. Ei edes jokainen uutistenlukija, jolla kieli sentään pitää olla ammatin puolesta hallussa. Joskus sanan merkityskin muuttuu aivan toiseksi, kun kirjaimet muuttuvat lausuessa.
Kyllä toi tuntuu olevan joissakin murteissa täysi mahdottomuus. "Mulla on Voortti... Ransitti riisselikoneella ja siitä on ratio rikki. Piltemasta sais uuren halvalla."

Palaveri eli "paltsu". Otin loparit siihen paikkaan.
Tässä heti muutamia mitkä pilaa päivän heti
Palaveri, raportointi, Q1-4, KPI, prosessi( firmassa on jumalauta oikeasti mm. process development - process...), boordi...

Kun sinulta töissä kysytään puhelimeen vastattuasi, että oletko pahassa paikassa, niin ei kannata alkaa viisastella sillä ettet tiedä onko työpaikkasi hyvä vai paha paikka. :jahas: On meinaa kohtalaisen ärsyttävää, kun joillain ihmisillä on pakkomielle alkaa viisastella tuossa yhteydessä, vaikka tuskin kuitenkaan ovat niin tyhmiä etteivät tajua mitä tarkoitan. Ei minuakaan kiinnosta erityisesti mitä se vastapuoli ajattelee työpaikastaan, vaan tarkoitus on kysyä pystyykö henkilö puhumaan puhelimeen vai sattuuko olemaan juuri esim. ruokalassa, palaverissa tai ajamassa autoa keskustassa.

Kyllä toi tuntuu olevan joissakin murteissa täysi mahdottomuus. "Mulla on Voortti... Ransitti riisselikoneella ja siitä on ratio rikki. Piltemasta sais uuren halvalla."

Totta, eikä murteet häiritse. Minä tarkoitin oikeastaan muuten kirjakieltä tai ei murteellista, normaalia yleiskieltä puhuvia, ja varsinkin median ammattilaisia. Urheiluselostajille se tuntuu olevan usein hyvin vaikeaa...

Tässä heti muutamia mitkä pilaa päivän heti
Palaveri, raportointi, Q1-4, KPI, prosessi( firmassa on jumalauta oikeasti mm. process development - process...)

Meinaat että organisaatioteoreettisesta näkökulmasta tarkasteltuna puolestaan prosessiajattelun yleistymisessä on kyse tehokkuuden ja hallittavuuden nimissä etsittävästä yhtenäisten toimintatapojen ja laajemminkin integraation ideaalista, jota voidaan pitää luontevana seurauksena ja välttämättömänä vastavoimana toimintojen monimutkaistumiselle ja differoitumiselle? :D

Juu, et oo ainoa jolla menny prosesseihin hermot :face:

Kun sinulta töissä kysytään puhelimeen vastattuasi, että oletko pahassa paikassa, niin ei kannata alkaa viisastella sillä ettet tiedä onko työpaikkasi hyvä vai paha paikka.

Minusta tuo on varsin ärsyttävä kysymys. Jos olen pahassa paikassa, en vastaa. Jos olen vastannut, en ole pahassa paikassa.

Minusta tuo on varsin ärsyttävä kysymys. Jos olen pahassa paikassa, en vastaa. Jos olen vastannut, en ole pahassa paikassa.
Kokemus on vain osoittanut, että jos lähdet asiaasi selostamaan kysymättä tuota kysymystä, niin henkilö on takuuvarmasti juuri ruokalassa, autossa tai palaverissa. Minä olen kyllä kysynyt tuon ihan kohteliaisuutena ennen asiani esittämistä, mutta jos se on jonkun mielestä ärsyttävää, niin kai sen voi sitten jättää kysymättä.

Kokemus on vain osoittanut, että jos lähdet asiaasi selostamaan kysymättä tuota kysymystä, niin henkilö on takuuvarmasti juuri ruokalassa, autossa tai palaverissa. Minä olen kyllä kysynyt tuon ihan kohteliaisuutena ennen asiani esittämistä, mutta jos se on jonkun mielestä ärsyttävää, niin kai sen voi sitten jättää kysymättä.

Jos on lyhyt asia, niin sen varmaan voi hoitaa, jos kerran vastaa. Jos on hankalassa paikassa, eikä pysty puhumaan --> mitä järkeä vastata.

Jos soitan itse ja asia vaatii pitkän ajan, niin silloin kysyn jotain, että onko sulla jonkin verran aikaa jutella, koska vaikka olisi miten hyvä paikka, niin voi olla, että 10 min päästä pitää olla jo jossain 'pahassa paikassa'. Jos soitan ja asia on lyhyt ja selkeä, eikä siihen mene pitkään, en todellakaan kysele millaisessa paikassa vastaaja on.

e: toki 'hankalasta paikasta' voi vastata (tai laittaa SMS), että 'en voi nyt puhua, voinko soittaa takas x ajan kuluttua', mutta taaskaan soittajan ei tarvii murehtia tuosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom