Älä sano näin

...mutta etunollaa kannattaa käyttää, jos pelaa tietokoneiden kanssa. Muuten tulee ongelmia esim. filejen sorttaamisen kanssa. Ja taas ottaa pannuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Masu!!!

Viikseettää niin jumprahuitisti kun etenkin iltapaskalehdet puhuvat "vauvamasusta"
Se on niin ällöttävä, lapsellinen ja kaiken kaikkiaan etova termi.

Miksi ne ei voi kirjoittaa vauva vatsasta.

fokit_net244ke.jpg

Mä ajattelin, että tää sopis tänne hyvin :D

Yleisesti voidaan sanoa, että maailma olisi parempi paikka jos alle 15-vuotiaiden lasten äitejä kiellettäisiin puhumasta mistään lapsiin liittyvästä julkisilla paikoilla.

Näin on....Jos pesueen näköpiirissä on mies, äipän tulee kutsua tätä varsinkin pienelle lapselle "sedäksi". Mikään ei estä käyttämästä sanaa mies mutta koska suurin osa pieneten lasten äideistä on idiootteja, he sedättelevät. Sama kohdistuu myös naisiin, iästä riippumatta.

Lapsen maailma siis koostuu, isästä, äidistä ja lukemattomista sedistä ja tädeistä.

Mitä ihmettä tarkoittaa autoissa esim. +250 hevosvoimaa? Voiko autossa olla jotenkin muka negatiivista tehoa, kun tuo etumerkki on niin hienoa ilmoittaa? Vai tarkoittaako tuo plusmerkki kenties sitä, että autossa on jotenkin merkittävästi enemmän tehoa kuin 250 hevosvoimaa mutta kuitenkin vähemmän kuin 260 hevosvoimaa? Onko niillä muutamalla konilla edes mitään käytännön merkitystä? Todellinen lippalakkipääindikaattori kyllä itselleni, jos tuollaisen tehomerkinnän satun löytämään Nettiautosta. Toisaalta tuo on sikäli hyvä asia, että tuolla tavalla merkityt autot ovat kuitenkin todennäköisesti jotain bensalenkkareiden loppuunpolkemia romuja, joten tietääpähän jo ensivilkaisulla olla ostamatta.

Sitä mä vain olin sanomassa, että näyttää melko idioottimaiselta tuollainen plussapelleily.

Mitä ihmettä tarkoittaa autoissa esim. +250 hevosvoimaa? Voiko autossa olla jotenkin muka negatiivista tehoa, kun tuo etumerkki on niin hienoa ilmoittaa? Vai tarkoittaako tuo plusmerkki kenties sitä, että autossa on jotenkin merkittävästi enemmän tehoa kuin 250 hevosvoimaa mutta kuitenkin vähemmän kuin 260 hevosvoimaa? Onko niillä muutamalla konilla edes mitään käytännön merkitystä? Todellinen lippalakkipääindikaattori kyllä itselleni, jos tuollaisen tehomerkinnän satun löytämään Nettiautosta. Toisaalta tuo on sikäli hyvä asia, että tuolla tavalla merkityt autot ovat kuitenkin todennäköisesti jotain bensalenkkareiden loppuunpolkemia romuja, joten tietääpähän jo ensivilkaisulla olla ostamatta.

Sitä mä vain olin sanomassa, että näyttää melko idioottimaiselta tuollainen plussapelleily.
No sitähän sillä yritetään sanoa, että tehoa on ainakin 250 hepoa, mutta ei ole välttämättä penkitetty. Todellisuus on siis jotain sadan ja kolmensadan hepan välistä. :D Tai sit se on vaan vähän reilu 250 ja ilmoitettu noin, kun on kiva luku.

Reilu 250 on parempi mitä vajaa 255 :D

Itseä vituttaa aina, kun autokauppias sanoo "tästä hyvin varusteltu auto vähillä kilometreillä". Saatana 120tkm rullaatu puoli-ilmastointikorolla EI OLE HYVINVARUSTELTU!! Älkääkä prkl tulko myymään "luotettavaa volkkaria". Eikö ne voi suoraan sanoa, että meidän firmassa on hallissa ainoastaan keskinkertaista paskaa ylihinnalla...

Noissa on vielä erityisen typerää se, että tuon plusmerkin kuuluisi olla luvun jäljessä, eli 250+, jos kyseistä ilmaisutapaa haluaa välttämättä käyttää

Noissa on vielä erityisen typerää se, että tuon plusmerkin kuuluisi olla luvun jäljessä, eli 250+, jos kyseistä ilmaisutapaa haluaa välttämättä käyttää
Ei tuokaan kieliopillisesti oikea ilmaisu ole, vaan asian voi ilmaista oikeaoppisesti kertomalla, että autossa on yli 250 hevosvoimaa. Samaan plussapelleilyyn törmää nykyään mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä ja juuri hiljattain luin Pakkikselta, että joku asuu +20 kilometrin säteellä jostain paikkakunnasta. Siis miten se säde nyt voisi olla negatiivinen? Samaa matemaattista notaatiota sotketaan nykyään yhä enemmän ja enemmän kirjakieleen ja mm. kauttaviivaa käytetään nykyään korvaamaan ja- ja tai-sanoja lähes missä tahansa, mutta yleensä kauttaviivan käyttö tekee asian vain vielä vaikeaselkoisemmaksi ja typerämmältä näyttäväksi.

Minkä takia pitää kirjoittaa netissä murteella? Jos se nyt ei erityisesti asiayhteyteen kuulu, niin on erittäin ärsyttävää lukea murteella kirjoitettua tekstiä, oli kyse sitten mistä tahansa.

Kirjoitettu fraasi esim. "ja ei, en tehnyt sitä" tai "ja kyllä, tein sen". Ainakin tällä foorumilla yleistynyt ikävästi tai sitten se on vasta hiljattain ylittänyt ärsytyskynnykseni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom