Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Alkaa tekeen --." Ensinnäkin nuo tekeen/lähteen -väännökset ovat suunnattoman ärsyttäviä. Lisäksi on kieliopillisesti täysin väärin sanoa "alkaa tekeen" eli "alkaa tekemään".

"Joukkue". Sana, jolla omalla työpaikalla ilmeisesti yritetään rakentaa yhteishenkeä ja saada ihmiset tsemppaamaan (juuri YT:t ohi). Mielestäni kuulostaa pahimman laatuiselta businessjargonpaskalta.

Mä en edes tiedä mikä toi on, mutta kuulostaapa varsin vittumaiselta sanalta.

Sekin kuuluu bullshit bingon sanastoon.
Yrityksen X tiedotustilaisuudessa turhantärkeä tj/coo/evankelista (!!!) selittää kuinka yrityksen yhteinen tahtotila on saada joukkue toimimaan hyvin yhteen ja se tai tämä diili hoidettua kotiin, jolla fasilitoidaan uusia mahdollisuuksia yrityksen kasvuun.

- - - Updated - - -

EVANKELISTA on muuten käsittämättömin termi, jonka olen oikeasti löytänyt paristakin yrityksestä tittelinä! Mitä ihmettä ihan puhtaasti liiketoimintaa tekevässä yrityksessä voi evankelista tehdä? Osaako joku kertoa?

Mä en edes tiedä mikä toi on, mutta kuulostaapa varsin vittumaiselta sanalta.

Kun viimeksi katsoin eduskunnan kyselytuntia, asunto- ja viestintäministeri mainosti meikäläisen korviin ihan liian monta kertaa sitä, kuinka hallituksessa on tahtotila halpojen vuokra-asuntojen rakennuttamiseksi. En ymmärrä miksi hallituksella ei voi olla vain tahtoa rakennuttaa edullisia vuokra-asuntoja, vaan tarvitaan erillinen tila, jossa tämä tahto ilmentyy.

Siellä se tahtotila on, eduskuntatalon takaoven eteisen vaatenaulakon takana, aina ku haluttaa, niin siellä käyvät tahtomassa. Pöljät.

Vittumitäpaskaa näin suomeksi.

Hirveimpiä sanoja mitä näkee esim. treeniblogeissa:

Mukelo (tarkoittaa ilmeisesti lasta)
Valkku (valmentaja)
Puputtaa (syödä)
Mums (nam)

Vituttaa kun ei osata sanoa adjektiiveja oikein.

Esim, -lle päätteet adjektiiveissa. Esim, ruoka maistuu hyvälle, VITTU SE ON HYVÄLTÄ!!! Eikä mikään hyvälle. Kyllähän se ruoka saattaa sille hyvälle maistua, mutta mille se ruoka maistuu...

Lapsettaa.

"Minua lapsetti, joten työnsin pääni pakastimeen"
"Minua lapsettaa, tekisi mieli hypätä lehtikasaan"

Hyi helvetti.

Vituttaa kun ei osata sanoa adjektiiveja oikein.

Esim, -lle päätteet adjektiiveissa. Esim, ruoka maistuu hyvälle, VITTU SE ON HYVÄLTÄ!!! Eikä mikään hyvälle. Kyllähän se ruoka saattaa sille hyvälle maistua, mutta mille se ruoka maistuu...

Tarkoitit varmaan kirjoittaa boldattuun kohtaan "hyvä".

Sama vitutuksen aihe. Olen ollut huomaavinani, että tämä tuntuu/maistuu/näyttää hyvälle/huonolle/pahalle on yleistynyt aivan hemmetisti viimeisen parin vuoden aikana.

Tänään Hesarissa oli otsikkona: "Maria Veitola tarjoilee silmäkarkkia".

Toivon, että kyseinen vittumaisuudessaan sisäloiseen verrattava jenkkilaina kuolee suomen kielestä välittömästi.

Huhhuh näiden kanssa, vai että silmäkarkkia.. aivan idioottimaisia sanoja ovat myös sellaiset englannista väännetyt käännökset joille olisi samassa merkityksessä myös ihan suomalainen vastine tai ainakin lähes samaa tarkoittava sana. Esimerkkinä sana entustiasti, en muista mistä luin mutta piti pari kertaa katsoa että mitä helvettiä oikein luen. Väännetty siis sanasta enthustiast :hyvä:

Ihan vakiokamaa, onhan sitä pakko käyttää sanoja joita mitä luultavimmin ei itse edes ymmärretä, saati osata kirjoittaa.

"Juuh elikkäs yskä" :face: Mennään kahaville, mää oon täälä, misä sää oot, tosa tuo on. Itsekkin tulee joskus puhuttua noin (facepalmin jälkeen) mutta on aivan helvetin tyhmän kuulosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom