Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Lähteä ulos tuulettumaan" - siinä on sanonta, jota en tosiaankaan ymmärrä. Yleensähän kun noin sanotaan, saatetaan tarkoittaa, että tahdotaan lähteä ravintolaan lipittämään alkoholia kenties kavereiden kesken. Ensinnäkään ravintolassa istuminen ei ole sama, kuin raittiissa ulkoilmassa oleskelu; ulkoilu ja ulkona touhuaminen nimittäin on ainoa keino, jonka itse käsittäisin tuulettumiseksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Toisekseen tuo alkoholin juominen on sekin melko naurettavaa, kun toiveena on ajatusten "tuulettaminen" ja rentoutuminen. Ei näin. Kertaakaan ei ole ajatukset olleet selkeitä, ainakaan itselläni, kun joskus olen juomassa käynyt, eikä alkoholilla voi luonnollista rentoutumista millään saavuttaa.

Täysin vailla mitään logiikkaa tuo sanonta siis. En tosin käske olla sanomatta noin, koska en muiden sanomisia voi määrätä (kuten ei kukaan muukaan voi), mutta ilmaisinpa silti mielipiteeni.

"Äärettömän .." ja kaikki sen johdannaiset ylikäytettynä.
Kiekon perään painaminenkin tympii.
Englanniksi siteeraaminen, jos alkuperäinen sanoja ei varmastikaan asiaa lausunut englanniksi. Suomeksi tai alkuperäiskielellä.
Suurten ajattelijoiden tai Paulo C:n siteeraaminen. Kukin keksiköön omat juttunsa.
Oikeastaan kaikki siteeraaminen, paitsi jos tarkoitus on vedota faktoihin.
"Keho".
Turhat hymiöt ja muu vastaava nettikieli pahempaa kuin siteeraaminen. "Facepalm"ista sietäisi saada selkäänsä.

"Tää lähtis/tekis/menis...", eli kun puhutaan omasta tekemisestä tuossa muodossa. Alan usein melkein itkeä lukiessani tekstiä, joka on kielellisesti raiskattu noin törkeästi. Lisäksi tuo on muutenkin erittäin ärsyttävä ilmaus.

Älä anna kumppanillesi idioottimaisia lempinimiä ja kutsu häntä niillä julkisesti.

Mun lempinimiini kuuluu 'little shit' ja 'little bitch'. Mies on 'pooface'. Onneksi naita ei kayteta julkisesti, paitsi ehka joskus :D

Mua on jo pitkaan risonut toi 'se tunne kun...'-juttu. Alkaa menna vahan vanhaksi.

Näitä määkin koitin selittää, ei saatana kuka idiootti noin puhuu :face:

Minä, paitti sanon mä kaatusin enkä minä kaatusin :D Sama ku kysymykset alotetaan: "Ei sua kiinnostais kahvil lähtee huomen iltapäiväl?" tai "Ei yhdet kaljat mitään olis?".. Näin täälläpäin alotetaan kysymykset :D

Mua ärsyttää ku ite käytän liikaa: "voi luoja", "että näin" ja "älä viitti"

TOTALLY DUDE ja kaikki saakelin totally jutut! Että ottaa kuuppaan noi Gymlogit välillä :D En tie sit onks se jopa sen tarkotus..

"jebou". Kuka vittu sanoo että jebou.

Aihetta sivuten, onko "kyrpä otsassa" mitään käännöksiä eri kielille?

Jamien 30 minuutin ateriat -ohjelmassa jogurtti oli kirjoitettu jukurtti. Vaikka se näyttää nykyään hyväksytty muoto olevan, niin toi on vaan niin väärin. En hyväksy, en sitten millään. Näyttää niin tyhmältä. Ihmettelinkin, miksi currya ei oltu sitten käännetty karriksi. Sopisi hyvin jukurtin kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom