Ainoa sana mitä tulee paikasta käytettyä.
Kunhan ei sano stadi. Tosin ilmeisesti Stadi on muun kuin hesalaisen Helsinki, ja stadi on hesalaiselle Hesan keskusta.
Kyllä se on stadi eikä "hesa" :wall: :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ainoa sana mitä tulee paikasta käytettyä.
Kunhan ei sano stadi. Tosin ilmeisesti Stadi on muun kuin hesalaisen Helsinki, ja stadi on hesalaiselle Hesan keskusta.
Hesa on Stadi vain Hesalaisille, näin olen asian ymmärtänyt.
minä kaatusin = minä kaaduin
siis mitä helv?
siis mitä helv?
siis mitä helv?
Kuuluuhan tuo tiettyihin verbeihin joka puolella. Me vaan törkätään si myös -A/Ä loppuisiin verbeihin. :D Pakko koska muuten preesensiä ja imperfektiä ei aina erottais koska se lopun i jäis lausumatta. kaaDUI ois tosi vaikea sanoa jostain syystä. :D
Konditionaalissa on sit i ennen ässää jos kyseinen verbi saa si-imperfektin. Muissa ei välttämättä tarvii iitä.
kai mä oon sitten taas väärin oppinut.. mutta kyllä mulle on sanottu, että maalaisille Helsinki on Hesa ja syntyperäisille se on sitten Stadi..
ja sitten on vielä stadi, eli alue mistä slangi on lähtösin: Röba-Ullis-Kamppi-Tölika-Bööle-Alppila-Bärika-Valga-Heruli-Sörkka-Hagis-Krunika-Skatta-Eira josta kyllä varsinkin idän suuntaan levinny..