Älä sano näin

Tää on varmaan ollu jo esillä mutta yks eniten vituttavista lauseista/sanontatavoista on "Tää menis nyt" tai "tää tekee" Pitäs työntää rukkaseen ja tehä uudelleen jotka käyttävät tota..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On varmaan jo täällä, mutta ranskalaisten sanominen ranuiksi saa veren kiehumaan.

"Ransut" on vielä pahempi... Aika harvoin tota onneksi kuulee.

Meillä on töissä tollanen napapiirin sankari sesonkivahvistuksena. Rovaniemeltä taisi olla kotoisin. Se puhuu sitten hassusti. Ei siinä mikään ärsytä, mutta jotkut sanat ei vaan sovi omaan korvaan millään. Asiakkaatkin joskus kysyy, että mitä, kun napapiirin sankari kysyy: "Tuleeko nämä renkaat matkaan?" Meilläpäin kysytään tuleeko ne mukaan. Ruokailun jälkeen on sille syönnin jälkeen ja kehdata-sanaa se käyttää ihan oudosti, eli viitsiä-sanan tilalla tjsp. Onneksi olin tuonkin väännöksen kuullut joskus ennen. Siinä on äkkiä huuli pyöreänä, kun kehdata tulee väärään paikkaan.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Meillä on töissä tollanen napapiirin sankari sesonkivahvistuksena. Rovaniemeltä taisi olla kotoisin. Se puhuu sitten hassusti. Ei siinä mikään ärsytä, mutta jotkut sanat ei vaan sovi omaan korvaan millään. Asiakkaatkin joskus kysyy, että mitä, kun napapiirin sankari kysyy: "Tuleeko nämä renkaat matkaan?" Meilläpäin kysytään tuleeko ne mukaan. Ruokailun jälkeen on sille syönnin jälkeen ja kehdata-sanaa se käyttää ihan oudosti, eli viitsiä-sanan tilalla tjsp. Onneksi olin tuonkin väännöksen kuullut joskus ennen. Siinä on äkkiä huuli pyöreänä, kun kehdata tulee väärään paikkaan.
Kah, täysin arkipäiväistä täällä päin. Jopa omassa soperruksessani.

mie ja sie, yleensäkki karjalan murre. :D Vaa pöndet puhuu niin.

Vieläkö se on muotia helsingissä sanoa kuka yms. tilalle ketä?
Eks tää oo enämpi Turun seurun ilmiö?
Ei kyl ketää pk-seudul mulle ainakaa tost valita vaikka näiden citypellejen jutus oliskin. :D

Mun mielestä tuo on vitun tyhmää.
Musta on vielä tyhmempää valittaa murteista ja pienistä kielen merkityksettömistä eroista. Jokainen tajuaa että eri alueilla puhutaan eri tavalla, oli sitten saksaa, englantia tai vaikka espanjaa. :piis:

Eks tää oo enämpi Turun seurun ilmiö?
Ei kyl ketää pk-seudul mulle ainakaa tost valita vaikka näiden citypellejen jutus oliskin. :D

On, täällä päin ainakin olen huomannut asian (Eura). Ja sitten sitä on kyllä kiva aina itsekin käyttää ihan *vittuilu* mielessä. Aina tahallaan kysyn esim. ketä kello o? Tai vaikka ketä ruokaa?

On, täällä päin ainakin olen huomannut asian (Eura). Ja sitten sitä on kyllä kiva aina itsekin käyttää ihan *vittuilu* mielessä. Aina tahallaan kysyn esim. ketä kello o? Tai vaikka ketä ruokaa?

Samoilta suunnilta lähtöisin olevana olen päättänyt, että vaikka murre muuten jäiskin unholaan, niin 'ketää' en jätä. Perkeles.

Minua ärsyttää sanan "auts" käyttö. Silloin saa kyllä sanoa jos kolhaisee vaikka varpaan ovenkulmaan ja sattuu. Mutta jos sitä käytetään siinä merkityksessä kuten "voi ei" tai "ikävää" niin silloin se ärsyttää.

Olispa jännä olla tämän ketjun kirjoittajien kanssa samassa tilassa. Kuinkahan siellä olisi punasta naamaa... :D

Ja ettei joku virkaintoinen mode innostu niin "woot".

Pyrkikää välttämään täytesanoja niin paljon kuin mahdollista. Tässäpä klassinen esimerkki erään työkaverin suusta: Tieks katto ku mä katto myöhästyin bussista katto ja mä jouduin katto tuleen kävellen katto. Se kuitenki tekee katto ihan hyvää mun jaloille katto.

Näin meni ihan sanasta sanaan. Vaikka ihan mukavan oloinen tyttö onkin, niin tuo katto-sanan tunkeminen joka vitun lauseeseen saa aikaan sen, että muodollista kuulumisten vaihtelua ja jutustelua lukuun ottamatta pyrin välttämään kommunikointia hänen kanssaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom