- Älä turhaan mene asiallisesti huomauttamaan naapuria metelistä, ei mitään vaikutusta, joten joka tapauksessa jouduin soittamaan paikalle poliisin. Eihän tossa muuten mitään, mutta naapuri ainakin tiesi kuka poliisit soitti. Meteli loppui poliisin käynnin jälkeen, mutta kivasti oli aamulla auton tuulilasi paskottu ja maalipinta naarmutettu ihan paskaks. Enhän mä varma voi olla, että oliko naapurilla osaa eikä arpaa tossa, mutta autoa on tossa toista kymmentä rivissä, meitin sillonen auto ei tosiaan ollut mikään uuden karhea ja kaikki muut autot oli jätetty rauhaan. Tästä lähin soitan ihan suoraan poliisille.
- Ja edelliseen liittyen auton vakuutusten omavastuut kannattaa pitää pieninä. Ylläolevassa tapauksessa 350e ja vitutti. Tästä reilu viikkoa myöhemmin olin kolarissa, jossa olin syytön osapuoli, mutta syyllinen hilpaisi karkuun eikä jäänyt kiinni (en saanut kilpeä ylös), joten meni sitten auto lunariin ja mun täyskaskosta, omavastuu 500e. Vitutus sai jo ihan uusia ulottuvuuksia. Auto oli rahoituksella, ja auton käypä arvo (lunastushinta) olisi ollut enemmän kuin jäljellä oleva velka, mutta koska omavastuu vähennettiin lunastushinnasta, jouduin lopulta maksamaan rahoitusyhtiölle, autosta, joka oli pillun päreinä jonkun toisen sohlauksen takia. Summa ei onneksi ollut mitenkään merkittävä, mutta tossa kohtaa vitutus oli jo aika suuri, varsinkin kun ks. kolarissa oli oikeasti meikäläisen hengen lähtö lähellä.