Äidinkielen esseekoe 12.3.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ocha
  • Aloitettu Aloitettu
Kaveri oli abi-kurssilla pistänyt väärän numeron otsikon eteen ja meni nollille.
Aika samanlaiset virheet kuitenkin.

Ellei ollut vittumainen opettaja tarkistamassa, pahoittelut sinne suuntaan, jos menee nollille. Olisi se kyllä aika syvältä. :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos teillä tietoa mitä seuraa jos unohti laittaa otsikon eteen tehtävänumeron?
Oon kuullu, että vois nollaakin tarkoittaa, kun sensori ei pystyisi tietämään mitä tehtävää tarkaistaisi.
Ihan pikkusen ottaa päähän...

Epäilen että menee 5 pistettä pois. Tai jos on aihe johon piti itse keksiä otsikko voi olla että tulee nolla, jos sensori ei tiedä mihin tehtävään vastaus on. Tämä siis täysin omaa mutuiluani.

Epäilen että menee 5 pistettä pois. Tai jos on aihe johon piti itse keksiä otsikko voi olla että tulee nolla, jos sensori ei tiedä mihin tehtävään vastaus on. Tämä siis täysin omaa mutuiluani.

Sepä se. Kyllähän siitä helposti ymmärtää mihin tehtävään vastaa mutta...
Tein kolmosesta nelosesta tai vitosesta.:) Sattuneesta syystä en muista. Siitä missä piti pohtia lasten valta-asemaa ja miehen ja naisen keskinäistä suhdetta.

Sepä se. Kyllähän siitä helposti ymmärtää mihin tehtävään vastaa mutta...
Tein kolmosesta nelosesta tai vitosesta.:) Sattuneesta syystä en muista. Siitä missä piti pohtia lasten valta-asemaa ja miehen ja naisen keskinäistä suhdetta.

Kyllä kai kirjoitit noista asioista nimenomaan perheen sisällä, kuten tehtävänä oli? :rolleyes:

Onks kellään muulla sellanen olo, että ei jaksa enää, vaikka tää on vasta alussa? Tekis mieli luovuttaa.

Mulla on ylihuomenna (oikeestaan huomenna) psykan kirjotukset ja tuntuu, että en osaa mitään. Pitäis vielä lukea kaks kirjaa (lukunopeus on 10sivua tunnissa...) ja kerrata kaikki, mitä on lukenu, koska eihän tosta oo mitään jääny päähän. Muut aineet on ihan yhtä retuperällä...

Turhaahan se on ruikuttaa, ku on liian myöhään alottanu lukemaan, mutta kun se ei enää edes ole omasta pitkäjänteisyydestä kiinni. Sitä riittäis kyllä, mut ei aika riitä ja keho ei kestä. Kofeiinilla pysyy valveilla, mut ei siitä mitään päähän jää jos aivot on väsyny (tän verran on jääny psykastaki päähän). Mitä tahansa tekee, se on pois jostain muusta. Nukkuu-> pois lukemisesta, lukee-> pois nukkumisesta.

Tällanen valvominen ei edes oo hyväks psyykeelle. Tää klo 1:30 nyt on vielä pientä. Parina yönä menny kuuten taai seittemään asti. Lähinnä kirjan lasittuneeks tuijottamiseks ja epäonnistumisen syy ja seuraussuhteiden miettimiseks se onki sit menny :D Kokoajan vaihtelee mielialat itsevarmast laudatur fiiliksestä siihen, että hävitty peli...

Tietenki voisin nytkin LUKEA, enkä kirjottaa tänne jotain myötunnonkerjäämistä. ääärghhlg

Edit: ainiiin ja pitäis kirjottaa ainaki kolme esseetä :D
Edit2:niin ja esim. psykan reputtamisessa tai edes huonossa arvosanassa harmittais tietenki myös se, että se on koko lukion ollu mun ykkösaineita, aika mälsää se olis siitä huono saada

Nor, yritä vaan lukea. Uusit sitten ensi syksynä jos menee pahasti penkin alle tai tarviit parempia arvosanoja johonkin.

Ja joku sanoi siitä pituudesta. Ei se 4-5 sivua ole mikään pakko, vaan suositus. Ihan hyvin voi olla vajaa 4 sivua tai sitten se 6. Ei pitäisi lähteä pisteitä, kokonaisuus ratkaisee. Itselle taisi tulle jotain 4½ sivua.

Itse sain siitä tekstitaidon osiosta 10 pistettä (12 tavoite) ja eilen kirjoitin siitä 2. tehtävästä. Jotain kulutusteollisuudesta ja vihreänä olemisesta selitin. Tuntui kyllä, että varmaan ihan normisuoritus (toivottavasti 40+ pistettä), kielioppivirheitä oli varmaan ihan *itusti Saispa sen M:n niin ei tarttis uusia ensi syksynä...

Innolla tuloksia odottamaan. :)

Ei enää kannata mitään lukee. Tekee vaan itelle vittumaisempaa fiilistä panikoimalla. Jos ei natsaa, niin ei sitten. Syksyllä uudestaan jos pystyy.

Kaveri oli abi-kurssilla pistänyt väärän numeron otsikon eteen ja meni nollille.
Aika samanlaiset virheet kuitenkin.
No olipa todella urpo opettaja kyseessä jos näin teki. Kyllä näissä jutuissa voi käyttää ja myös käytetäänkin puhdasta maalaisjärkeä. Jos ei kirjoitelmasta pysty päättelemään mihin tehtävänantoon se liittyy niin siinä tapauksessa se mennee muutenkin nollille. Ehkä sensori voi tuosta muutaman pisteen vittuillakseen rokottaa, mutta ei varmasti nollaa merkkaa.

Jees ite kirjottelin aiheesta "kuinka urheilijasta luodaan legenda". Mulla käänty juttu kokoajan väkisin mediaan ja sen vaikutukseen. Kyllähän tuo ois ihan jees jos 35-45 p sais, niin c-m ois sitten lopputulos. Pohjalla oli 9 pistettä tekstitaidosta.

No olipa todella urpo opettaja kyseessä jos näin teki. Kyllä näissä jutuissa voi käyttää ja myös käytetäänkin puhdasta maalaisjärkeä. Jos ei kirjoitelmasta pysty päättelemään mihin tehtävänantoon se liittyy niin siinä tapauksessa se mennee muutenkin nollille. Ehkä sensori voi tuosta muutaman pisteen vittuillakseen rokottaa, mutta ei varmasti nollaa merkkaa.

Väärästä numerosta ei pitäisi vähentää yhtään pistettä. Numeron puuttumisesta vähennetään pisteitä tai hylätään koko koe.

olikohan 4.tehtävä: "Sattumaa vai suunnitelmaa?" otsikko tehtävä. kirjottiko kukaan pakkislaisista siitä? mitä kirjotitte siitä?

[larry];1453061 sanoi:
olikohan 4.tehtävä: "Sattumaa vai suunnitelmaa?" otsikko tehtävä. kirjottiko kukaan pakkislaisista siitä? mitä kirjotitte siitä?

Minä tein tuon tehtävän. Kerroin 9.11.2001 terrori-iskuista ja niihin liittyvistä salaliittoteorioista. Eli oliko iskut täysin sattumaa yhdysvalloille vai oliko hallitus suunnitellut ne. Saa nähdä mitä opettajat ja sensorit pitävät aineestani...

[larry];1453061 sanoi:

Kirjoitin jokseenkin filosofiselta näkökulmalta siitä onko maailmankaikkeus sun muut sattumaa vai suunnitelmaa, ja mitä sillä sitten tavalliselle ihmiselle on väliä.

Kun nyt ajattelee jälkiviisaasti, niin helvetti, kun en kirjoittanut tuosta 4.aiheesta.. Nyt keksisi miljoona parempaa aihetta kuin se oma tuotos tehtävästä 11. :(

Mä kirjotin 11, ja tajusin puhtaakskirjotus vaiheessa, että mähän oon kirjottanu ennemminki, mistä se optimismi johtuu, enkä siitä, mitä se on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom