Ääntely salilla (Esim. vaikeassa nostossa ym.)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Otsikko on typerä mutta en keskinyt osuvampaakaan.. Eli mikä on mielestänne sopivaa äänenkäyttöä? Huomaan että jotkut ihmiset kiusaantuvat suuresti jos vähänkin pihisee, ähkii, puuskuttaa, saatika sitten ärisee tai muulla tavalla päästää ääniä kun on vaikea nosto esim. oman penkkiennätyksen yritys. Itseltä saattaa yksin salilla ollessa tmv. tilanteessa päästä kyllä tahattomia ääniä ja kirosanakin joskus hampaiden välistä, mutta jos on muita lähettyvillä niin huomaan että koitan rajoittaa ja jätän tämän takia ehkä sarjat tekemättä loppuun. Mutta mitenkä on? Mun mielestä tuntuu vaikeelta kiinnittää asiaan huomiota, koska se häiritsee suoritusta esim. supersarjoissa, väkisinkin on hengästynyt ja hengitys alkaa olla vinkumista/pihinää.

Omasta mielestänihän punttaus on kuten synnytystuskat eli on normaalia vähän kärsiä ja ainakin sen pitäis näkyä naamasta, ei välttämättä silti kuulua sillä kyllähän jotkut naiset synnyttääkin aika rauhallisesti. Miten kokeneet voimailijat, mikä tässä asiassa olis ns. hyvä etiketti? Yksi tuttu muija sanoi että häntä ärsyttää kun jotkut äijät salilla ähkii niin kuin olisivat naimassa... :D Ja kuulemma vastenmielisiä semmoset äijät, joo. En tiennyt mitä siihenkin olis pitänyt sanoa..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun puolestani metelöikööt muut ihan miten paljon huvittaa, sellainen selkeä show-huuto poisluettuna ("Kai kaikki nyt varmasti huomaa, että vedän HC-treeniä").

Kyllä sitä itsekin tulee välillä öristyä ja kiroiltua enemmän tai vähemmän, mutta en ole ainakaan huomannut merkkejä että jotakuta haittaisi. Jos on sali täynnä, niin jotenkin luonnostaan sitä tosin yrittää pitää vähän pienempää volyymia. Riippuu tietenkin salista, jossain "hyvinvointikeskuksessa" ja voimanostokellarissa on varmasti hieman erilainen etiketti.

Voi helvetti että mua vituttaa tollaset muijat jotka jaksaa valittaa, ei saatana!! Onneks ite nostan tällaisessa "voimanostokellarissa". Joskus ku olin aloittelevea punttaaja, näin siellä yhden naisen.. Eipä oo sen jälkee näkyny. Onneks, sillä olen miettinyt tätä asiaa, ja tullut lopputulokseen, että ihan varmaa ei treenit menis näin hyvi, eikä tulis kehitystä, mikäli sielä pyöris jotain vitun valittelevia ämmiä, joiden mielipiteiden yms takia pitäis rajoittaa omaa treeniä jollain tavalla :curs: Ei sillä, ettäkö olisin jatkuvasti äänessä naama punaisena huutaen, mutta jos jonkun ämmän mielestä se on vastenmielestä, ni painukoot sit sinne stepperi/crosstrainer/aerobic -osastolle takas, ja jättää rauhaan ne treenaajat, joiden tarkoituksena on saada tulosta, ääntelelyä tai ei!!!!

Höps höps. Mää ainaki hengitän äänekkäästi ja päästelen välillä muitakin ääniä reenaillessa :D Turha sitä on alkaa miettii miltä sitä kuullostaa, eiköhän pääpointtina oo se liike mitä teet ja miten teet....annat tulla vaa mitä on tullakseen :D
Ja jos joku tulee jotai kommentoimaan, ni sanot et suksii suolle!

Tietysti semmonen älytön karjuminen ja kiroilu kyllä kääntää munki pään, mutta eipä se mua nyt niin haittaa... jos se jostain syystä auttaa kyseistä henkilöä tekemisessään, ni huutakoon mun puolesta.

Reeni-iloa vaan!

Itsellä tuntuu reenit kulkevan sitä paremmin mitä kovempaa/tuskasempaa hengitän :D Mulla ei ainakaan toimisi mitkään voimasanat kesken sarjojen kun menee hengittäminen päin puita sitten, mutta kova ja oikeaoppinen hengitys toimii sitäkin paremmin. Mitään sarjoja en voi tehdä ihan normaalilla naamalla ja aivan täysin hiljaa, varsinkaan vipareita sivulle.
Kertaakaan en oo vielä törmännyt henkilöön kenen raskas hengitys/voimasanat/sotahuudot haittaisi itseäni (EX. jossakin ketjussa oli tällainen huuto : HELPPOO KU MARJOJA POIMIS SAATANA!)
saattas ne vähän huvittaa mutta jokaisella on oma tyyli tehdä treeninsä ja arvostan jokaista.

Viimeksi muokattu:
Voi helvetti että mua vituttaa tollaset muijat jotka jaksaa valittaa, ei saatana!! Onneks ite nostan tällaisessa "voimanostokellarissa".

Jep :D Naisten jostain syystä monesti tuntuu olevan vaikee ymmärtää, ettei siinä oo kyse mistään "uhoamisesta" tai että yritettäis tehdä niihin vaikutus jollain luolamiesäänillä.. kun helvetti. Kyse on treenistä, keskittymisestä, ympäröivä maailma pimenee ja yrität kaikkesi.. ei kiinnosta joku ämmä tai että kuuluuko omasta suusta joku ääni. Arskan treenivideoita katsonut joskus, kyllä silläkin pääsee aika härskin kuuloisia ääniä välillä. Mutta lopputulos puhui puolestaan...

Kerran olin semmosen opiskelija-asuntolan salilla (pienehkö huone missä monitoimilaite, penkki ja soutulaite) yksinäni tekemässä cooperin testiä soutulaitteella. Ja olin jo aloittanut niin pari ämmää tuli siihen, ei mitenkään hirveen hyväkuntoisia. No enhän tietenkään cooperia lopettanut niiden takia, sivusilmällä kerkesin huomata että joku tuli salille ja vedin niinku tommonen testi vedetään eli täysillä. Niin kun olin lopettanut, ämmä tuli sanomaan että "Voisitko olla huohottamatta tuollein..." Ei jeesus, meinasin laatata siinä ja mietin vain että huh, sainpa itsestäni irti hyvän tuloksen vaikka nyt tuntuu että kuolema tulee.... niin ämmä tulee jotain nihkeilemään, ei vittu. Sanoin vaan että "Mä kuules treenaan täällä" enkä noteeranut koko tyyppiä mitenkään. Varmaan se ärsyyntyi kun ajatteli että koitan tehdä vaikutuksen, mutta ku en.. vaan olisin tehnyt sen yhtä kovaa tai kovemminkin jos salille olis tullut ketään. Itselle siinä treenataan ja ei coopperin lopussa tiedosta enää muutenkaan muuta maailmaa, jos on hyvin vetänyt... Jotkut ei vaan tajua.

Mihinkään hyvinvointikeskuksiin yms. en ole ees mennyt just tän takia... äijäporukassa on parempi treenimeininki, tuntuu ettei monet naiset ees tajua mitä on oikea treeni, kipu ja keskittyminen mikä siihen kuuluu. Vain pieni fitness-henkinen vähemmistö, kun taas äijät melkeen kaikki on joskus lapsena joutunut perse ruvella juoksemaan isoja pihan jätkiä pakoon tms... lenkillä on sen takia hyvä käydä, kun voi syrjäteillä kamppailla itseään vastaan miten paljon haluaa, ilman että joku muotibimbo on siiinä katsomassa vieressä nenä pystyssä.

Zone-sarja -42%
joo kummasti tulee ääntä kun ykköstä penkistä yrittää tai muuten raskasta sarjaa esim. dippiä tehdessä lisureilla. Se on ihan normaalia...sama homma ku keihäänheittäjät ja moukarimiehet huutaa suorituksen lopuksi. Joskus luin että niillä vapautuu jännitys ja siksi huutaa? ja ei voi olla huutamatta tai sitten ei ole kaikki pelissä.

No, eihän noi suurin osa fitnesmuijista/pojista tiedä ku ei ole koskaan kokeillut ykkösiä vaan jauhaa sitä 10-50 toistoa samoilla painoilla viikosta toiseen :D

Ite kun olen nyt yli vuoden treenannut autotallissa yksin tai jonkun kaverin kanssa niin on todellinen luonto päässyt valloilleen kun ei tarvitse hillitä äänenkäyttöä. Kovissa nostoissa tulee päästettyä ilmaa ulos niin, että voisi miltei kuvailla huutamiseksi. Nyt jos joutuisi rueta miettimään asiaa ja hillitsemään ääniä niin olisi kyllä helvetin vaikeaa ja ei nousisi samat raudat.

Kerran olin semmosen opiskelija-asuntolan salilla... ...Jotkut ei vaan tajua.

Ei hyvänen aika :rolleyes: Jotkut ei vaan tajua. "Voitko lopettaa hengittämisen ku se ärsyttää mua".
Kyllä salitreenaamiseen kuuluu ähkiminen ja örinä. Sen ymmärtää, jos jotakuta häiritsee uhoaminen ja show, mutta kovia sarjoja tehdessä jo pelkästään hengitys on väkisinkin kovaäänistä. Onneksi itse treenaan kunnon salilla, ettei tarvitse kattoa jotain nyrpistelijöitä.

Kyllä viimeisiä rankkoja toistoja vääntäessä tulee ynähdeltyä vähän äänekkäämminkin, mutta en ole koskaan huomannut kenenkään suivaantuvan, tietyillä saleilla porukka oikeastaan vaan tykkää siitä että treenataan tosissaan. Eli mikäli ei tarkoitushakuista mylvimistä, niin antaa mennä vaan. Toki jos se volyymi on ihan objektiivisesti mitaten ihan helvetin kova tai kakofonia jotenkin aivan absurdia niin voi voisi kohteliaisuussyistä hieman hillitäkin sitä menoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on ihan normaalia...sama homma ku keihäänheittäjät ja moukarimiehet huutaa suorituksen lopuksi.

Oman ääntelyn miellän kyllä ihan eri asiaksi. En minä todellakaan huuda tai ähki enää kun suoritus on tehty ja painot on maassa. En tsemppaa itseäni enää siinä vaiheessa huutamalla - mitä hyötyä siitä enää on, kun suoritus on päättynyt. Kehäs- ja moukarin heitossa huudolla ei periaatteessa olisi merkitystä heiton lähdettyä, mutta siinä on edes se asia, että ehkä se huuto siivittää heittoa pidemmälle, vaikkei ehkä tieteellisesti olekaan todistettu ^_^
Itse hengittelen sarjojen aikana vain sen takia, että oikeaoppinen hengitys vain tuo tehoa liikkeen aikana (ei sen jälkeen enää toki...).

Ei millään pahalla, mutta ääntely salilla kuulostaa ihan vitun naurettavalta. Mitä isompi kaveri niin sitä kovempi ääni. Onneksi tätä tapahtuu vain kerran pari vuodessa.

no ei tietenkään suorituksen jälkeen painonnostossa huudeta, vaan eikös se ääntely tule uloshengityksen yhteydessä? :)
Keihäänheittäjillä on kroppa niin jännittyneessä tilassa ja hapet sisällä ennen heittoa ja sen jälkeen vapauttavat paineet ja karjuvat uloshengityksen yhteydessä. Joku joskus kysyi tätä kun telkussa meni keihäänheitto ja näin joku valmentaja selitti.

Karatessa jne. huudetaan lyöntien aikana, tenniksessä jotkut muijat ähkyvät lyöntien aikana mutta tämähän ei ole niin epänormaalia :) varsinkin jos toi sharapova ähkii niin sehän on vaan seksikästä :D

on muuten ihme kun täällä aina joku ymmärtää väärin viestit ja rupeaa viisasteleen. tarvii varmaan vääntää rautalangasta. lukekaa koko viesti ennenkuin vastaatte typeryyksiä ;)

(EX. jossakin ketjussa oli tällainen huuto : HELPPOO KU MARJOJA POIMIS SAATANA!)
Täähä on vähänku suomalaine versio legendaarisesta lausahduksesta "Ain't nothin' but a peanut!" :D

Ontopic: Ite en huuda mitää mut kyl tulee puhistua ja ähistyä iha tarpeeks. Eikä mua häiritse mikää, enintää naurattaa, jos joku jotai meluu.

No kylläpäs täällä nyt naisia parjataan ja valittajiksi moititaan... Kun kaikki naisethan on semmosia piukkoihin trikoisiin pukeutuneita muotibimboja, jotka käy salilla vaan kattelemassa hyvännäköisiä (ja hiljaisia) miehiä ja vähän polkemassa kuntopyörää (mut silleen varovasti, et meikit ei valu). Entäs kun nainen tulee salille päästelemään epänaisellisia ääniä? Ite oon varmaan muutamalta herkkäsieluisemmalta pojalta pistänyt reenit sekaisin ihan vaan ähkimällä, kiroilemalla ja haisemalla pahalle. Kyllä ne mavet ja dipit lisäpainoilla aiheuttaa verbaalisia purkauksia ihan meissä tytöissäkin. Ettäs tiedätte.

Kyllä ne mavet ja dipit lisäpainoilla aiheuttaa verbaalisia purkauksia ihan meissä tytöissäkin. Ettäs tiedätte.

100% samaa mieltä. Jos joskus joutuu naisten salilla tai naisten puolella jollain salilla tekemään kovia treenejä, niin kyllä siinä osakseen saa kaikkea paheksunnan ja ihastelun väliltä, riippuu muista paikallaolijoista. Kovat kyykyt on mulla ne suurimmät ääntelynaiheuttajat. Ja jos sitä ääntelyä koittaa estää, se on kaikki nostosta pois.

Vanhana taistelulajien harrastajana kiai-huudot :D tulee edelleen viimosissa toistoissa raskaissa moninivel-liikkeissä. Ratkaisu: korvanapeista mörinää niin saatanan lujaa ettei hävetä oma röhkiminen. Toimii joka kerta. Pahasti mulkoilevat toimistorotat jätän omaan arvoonsa - treenaan itseäni varten, en miellyttääkseni heitä.

Viimeksi muokattu:
Huutaminen nyt on hieman aiheetonta, mutta voimakas hengittäminen ja kevyt murahtelu sarjaa tehdessä on ihan aiheellista. Tosin ei sinänsä haittaa huutaminenkaan, hieman ehkä huvittaa.

Niin kauan kuin olen saleilla käynyt, tulee mieleen nelisen tapausta milloin ääntely/huuto ylitti kaikki sietämisen ja hyvän maun rajat. Ei kai kukaan nyt pienestä puhinasta ota itseensä :)

Back
Ylös Bottom