Ääntely salilla (Esim. vaikeassa nostossa ym.)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Turhanpäivänen huutaminen ja showmeininki poisluettuna, kyllä se nyt jumalauta tarttee vähä öristä ja puhista jos treenipainot alkaa olee itelle semmoset, että tuntuu. Onhan se aina vähän huvittavaa kun joku pienempi kaveri vetää penkkiä 35kg:lla ja kauhia ähinä päällä, mutta niin kauan kun vedetään homma asenteella ja puhtaasti, niin saa ähistäkki. Kyllä meikästä lähtee vähä ääntä eritoten mavessa, vaikkei painot mitää megaisoja olekaan. Hyvänä esimerkkinä toimi taas tässä kun akan kanssa käydää samaan aikaa reenailee, ni mie vähä tsemppasin sitä hauistangossa "menee menee, vie pari toistoo! nousee nousee!" Noh siinä sitten joku herra tai pari katteli vierestä ihan oikeasti nyrpistyneenä sitä touhua :david: , vaikka en edes huutanut, vaan puheäänellä tsemppailin. Eikä tuo akanretale millää lelupainoilla kisko, niin kyllä sitäkin vähän puhisutti.

MissEvilEve kiteytti mun mielestä kaiken oleellisen aika hyvin. Ei se ole sali eikä mikään missei ole vähä meininki päällä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo, noista äänistä vielä että esim. tietyissä liikkeissä joutuu jännittämään siten lihaksia, että hengittäminen on raskaampaa/katkonaista, esim. vatsat penkissä. Jos sitten vielä on hengästynyt ennestään niin väkisinkin tulee vaikean kuuloisia ääniä ja hapen haukkomista. Ja mikä on yleinen ajatus, on että vain isot kaverit ja bodarit saavat äännellä, tavalliset kynäniskat eivät. Mun mielestä väärä asenne, toki kannattaa katsoa että liikeradat on oikeat ennen kun alkaa rempoa täysillä, mutta mielestäni pienen jätkän tosissaan yrittäminen on ihan yhtä arvostettavaa kuin ison - eihän olennaista ole painomäärä mikä nousee, vaan se yrittämisen määrä. Jos siima ärisee naama punaisena 50 kg penkkipunneuksessa, niin ei sitä kannata dissata, sehän voi olla vaikka miten kovassa aerobisessa kunnossa oleva maratonari ettekä sitä voi tietää. Mä arvostan maratonareita siinä missä punttiäijiäkin, toisaalta myös epäurheilullista ihmistä - jos se vaan yrittää. Kehitys loppuu tyytyväisyyteen ja jos se kynäniskasiima jaksaa pitää saman raivon päällä 6 kk salikäyntien ajan niin kyllä varmasti tuloksiakin alkaa näkyä.

Sitten vielä noista äänten "miehekkyydestä" en mä kyllä siihen jaksa keskittyä. Toivon että ne on enimmäkseen miehisiä luonnostaan, mut en osaa oikein sanoa.. kyllähän ne voi olla valittaviakin, ison painon alla tulee välillä äitiä ikävä ja ääntely voi olla aika nöyrää ja vilpitöntä, ei niinkään uhmakasta.

Mulla ei oo mitään tuota ääntelyä vastaan, YLEENSÄ siitä kuulee ja näkee että kuka vetää täysillä. Kunhan se ei showta ole

Mitä tiukempi toisto, sitä kovempi ääni. Itsellä varsinkin viimeiset toistot yleensä menee puuskutukseksi tai jopa pieneksi murinaksi..
Itse ainakin olen huomannut, että silloin tällöin siitä jakaa asennetta myös muille salilla samaan aikaan treenaaville.

Kun kipua tuntuu esim. sormi litistyy, kyllä sitä aika viileä kaveri saa olla ettei ärähdä yhtä perkelettä ilmoille ;)

Minä en ainakaan vittujakaan piittaa jos jotain häirittee se meteli mikä meikäläisestä lähtee kun fyysisiä rajojani yritän ylittää!

Niin harrastajissa kuin maailman eliitissäkin joistain lähtee huomattavaa ääntä kun täysiä tehdään ja toisista taas ei pihahdustakaan. Kumpiko näistä määrää että toinen on väärässä? Paree ku antaa vain kaikkien kukkien kukkia, prkl!

Mitä salilla ääntelyyn tulee niin sellainen turha paskanjauhanta ja muiden/heikompien harrastajien halventaminen saa mut räjähdyksen partaalle ja etenkin jälkimmäiseen sortuneet saavat takuulla perustella sanojaan ja yleensä häipyvät samantien posket punaisena takaisin sokkarin nurkille..

Eikös siitä karjahtamisesta ole ihan jotain tieteellisesti osoitettua hyötyä maksimaalisessa suorituksessa? Jos joku muistaa paremmin niin valaiskaa asiaa.

Eikös siitä karjahtamisesta ole ihan jotain tieteellisesti osoitettua hyötyä maksimaalisessa suorituksessa? Jos joku muistaa paremmin niin valaiskaa asiaa.

Olen joskus kuullu että hampaiden pureminen yhteen ja ilman voimakas puhaltaminen ulos voi lisätä hetkellisesti voimantuottoa. Kait tuo karjahtelu menis tohon voimakkaaseen puhaltamiseen.

Edit: Jaa se oli Jyväskylän Kuntomaailma. Jossa on ilmeisesti siis lappu jossain, että "vältä äänekästä treenaamista". Vittu mitä paskaa :D

Kyllähän toi kotisivujen perusteella vaikuttaakin ihan bullshit-paikalta.

kuntosali_3.webp

Aika hyvin kyllä, jos ihan naisen ääntely riittää huomautuksen saamiseen. Voi vain kuvitella, miten pitkään treeni kestäisi jos joku vähän isompi kaljupäämörkö menisi tuonne vetämään mavea.

Ihme, että näitä "hyvinvointisaleja" nousee joka paikkaan kuin sieniä sateella ja perinteiset no-bullshit-TREENIpaikat taas ovat joillakin seuduilla jo kiven takana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo on tavallaan kumma juttu Kuntomaailman kanssa, kun se on varmaan Jyväskylän vanhin tuon konseptin sali, ja naisille on jo oma, samaan lafkaan kuuluva salinsa toisaalla, että en oikein ymmärrä ketä tuollainen äänikielto oikein palvelee. Ehkä vaan perinteistä paljon mölyä tyhjästä -uutisointia.

en ymmärrä millaset ihmiset käy noilla saleille joissa ei saa äännellä tai hikoilla, noi salit käyttää kuitenkin kieltojen perusteena että pitää ajatella enemmistön parasta, joten ilmeisesti noita ihmisiä on oikeesti olemassa. Mun mielestä olis tosi kiusallista jos salilla olis hiljasta. Vaikka itse en oikeastaan edes ääntele treenin aikana, mutta en voi tajuta ketä se haittaisi

Niin no toi syy miks noita kuntokeitaita ts. kuntopyörähelvettejä syntyy niin paljon on se perinteinen raha. 80 luvulla ei paljoa naiset saleilla pyöriny eikä miehetkään tienneet muusta ku penkistä ja kyykystä näin kärjistetysti, ja salit oli sen mukaisia, siis perinteisiä punttisaleja. Nykyään salit on sellasia saatanan laminaattilattiaisia persereikiä missä suurin osa treenialasta on pyhitetty amerikkalaisille sähkövempaimille ja juoksumatoille. Asiakaskunta on sen mukaista, eli jengi tulee punttisalille juoksemaan, lukemaan Annaa ja leikkimään, vaikka ne vois tehdä ulkona. Mut toi tuo rahaa omistajille ja se on kaiken liiketoiminnan tarkotus. Ois kyl makeeta ku pääsis ajassa taaksepäin ja treenaamaan johkin 90 luvun alun Goldsiin stadissa.

Kyllähän siitä murinasta, örinästä tai korinasta on apua, ainaki liikkeen viimeisen sarjan viimeisiä toistoja tehdessä. Typerän kuulostahan se varmasti voi olla monen mielestä. Onneksi ite treenaan kaverin "salilla", niin ei haittaa jos vähän huutaa välillä, tai jos haittaa niin ei voi mitään :)

Kyllä ite huomaan että hengitys muuttuu aika äänekkääksi ja pientä "murinaa" saattaa viimeisten toistojen aikana tulla varsinkin kyykyssä ja penkissä. Menee vähän offiks mutta pitäsköhän tohon itsensä psyykkaamiseen ennen rankkoja sarjoja kysyä neuvoa Ronnie Colemanilta :puntti: (light weight beibi) ;)

Zone-sarja -42%
Milko perkele :D sitä kuuluisaa tekemisen meininkiä ! ja rispektit ATG:lle :worship:

ja aiheeseen että kyllä salilla mielestäni kuuluu äännellä jos äärirajoille asti pusketaan. muuten voi yhtä hyvin jäädä kotiin ompelemaan

Back
Ylös Bottom