Äänestätkö Eu -vaaleissa ?

-haavemaailmassa elämisestä: kuten tuossa mainitsin niin ydinvoima ja jatkuva lisäenergian tuottaminen ei ole se ainoa kehityssuunta. En nyt kummiskaan yllytä sua enempää tässä koska mitä ikinä sanonkin menee kuuroille korville. Joka tapauksessa itse uskon että meillä on vaihtoehtoja.
Tääkö sitten on sitä asiallista keskustelua? Eli sä esität jonkun väitteen, ja saman tien toteat, että et edes aio sitä missään vaiheessa perustella.

En ole koskaan kuullut ainuttakaan järkevää perustelua sille, miksi suomen ei pitäisi rakentaa lisää ydinvoimaa. En taida sellaista kuulla tässäkään keskustelussa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No viitsisitkö kertoa mulle tästä jossain toisessa threadissä sitten? Miksi ihmeessä sitä ydinvoimaa ei pitäisi käyttää, kun se kerran on täysin saasteetonta? Ja sitä markkinoidaan helppona, halpana ja turvallisena vaihtoehtona, koska se on sitä.

Tätä keskustelua en jaksaisi täälä foorumilla käydä. mulla ei aikaa kun reenatakin pitäs ehtiä :hyper:

tähän nyt varmaan tulee kommenttia heti takas, mutta laitetaan nyt jotain kun kerran kysyttiin:
TVO:n yms markkinointimateriaalia kannattaa aina katella kriittisesti. Tsekkaapa nyt aluksi vaikka rakenteilla olevan viidennen ydinvoimalan sotkuja. Projekti pahasti myöhässä, laatuongelmia rakennustyömaalla, vielä ei ole satavarmaa kuka lopullisen laskun viivästyksistä maksaa jne. Tästä asiasta löytyy ihan googlaamalla lisäinfoa vaikka kuinka. MOT taisi myös vähän aikaa sitten raportoida.
 
selvennykseksi vielä kommentteihisi noista mun mielipiteistä:
-itse toit vastakkaiasettelun esille omassa viestissäsi maahanmuuttjista ja nuorisotyöttömyydestä. tähän liittyi kommenttini etteivät nämä ole ristiriidassa toistensa kanssa
-haavemaailmassa elämisestä: kuten tuossa mainitsin niin ydinvoima ja jatkuva lisäenergian tuottaminen ei ole se ainoa kehityssuunta. En nyt kummiskaan yllytä sua enempää tässä koska mitä ikinä sanonkin menee kuuroille korville. Joka tapauksessa itse uskon että meillä on vaihtoehtoja.
-nää sun "paskaa korvien välissä" kommentit mun mielestä ei kuulu tänne foorumille. asioista pitää osata keskustella myös asiallisella tavalla.

Rankkurin kanssa nyt tuskin edes kannattaa yrittää keskustella asiallisesti. Tällä palstalla ei pysty politiikasta edes kunnolla keskustelemaan, poislukien ehkä talous, jossa on muutamia asiantuntevia kavereita. Muuten tää on täynnä propellipäitä.
 
tähän nyt varmaan tulee kommenttia heti takas, mutta laitetaan nyt jotain kun kerran kysyttiin:
TVO:n yms markkinointimateriaalia kannattaa aina katella kriittisesti. Tsekkaapa nyt aluksi vaikka rakenteilla olevan viidennen ydinvoimalan sotkuja. Projekti pahasti myöhässä, laatuongelmia rakennustyömaalla, vielä ei ole satavarmaa kuka lopullisen laskun viivästyksistä maksaa jne. Tästä asiasta löytyy ihan googlaamalla lisäinfoa vaikka kuinka. MOT taisi myös vähän aikaa sitten raportoida.

Hyvin arvattu.

Olkiluoto 3:n sotku johtuu puhtaasti Arevan heikosta projektinhallinnasta. Se että patonginpurijat ovat mokanneet tämän Olkiluodon projektin omalla sekoilullaan ei poista sitä tosiasiaa että ydinvoima on tällä hetkellä tarjolla olevista vaihtoehdoista ympäristön kannalta kestävin.
 
Tätä keskustelua en jaksaisi täälä foorumilla käydä. mulla ei aikaa kun reenatakin pitäs ehtiä :hyper:

tähän nyt varmaan tulee kommenttia heti takas, mutta laitetaan nyt jotain kun kerran kysyttiin:
TVO:n yms markkinointimateriaalia kannattaa aina katella kriittisesti. Tsekkaapa nyt aluksi vaikka rakenteilla olevan viidennen ydinvoimalan sotkuja. Projekti pahasti myöhässä, laatuongelmia rakennustyömaalla, vielä ei ole satavarmaa kuka lopullisen laskun viivästyksistä maksaa jne. Tästä asiasta löytyy ihan googlaamalla lisäinfoa vaikka kuinka. MOT taisi myös vähän aikaa sitten raportoida.
Tuo viidennen voimalan rakennusprojekti on toteutettu aivan päin vittua, se on selvä. Virheistä voi kuitenkin oppia, eikä samanlaista sotkua tarvitse tehdä, vaikka lisää ydinvoimaa rakennettaisiinkin. MOT-ohjelmaan kannattaa muuten suhtautua vielä kriittisemmin kuin TVO:n materiaaliin. Mulla on itselläni tutkinto fysiikasta, joten kuvittelisin ymmärtäväni ainakin perus-periaatteet, joita ydinvoiman tuottamiseen liittyy, eikä mun näkemys siis perustu pelkästään johonkin markkinointimateriaaliin tms propagandaan. En muuten tunne ainuttakaan fyysikkoa, joka vastustaisi ydinvoimaa. Kyllä se vastustus mun nähdäkseni lähes aina johtuu tietämättömyydestä ja harhakuvista, joita ydinvoimaa vastustavat liikkeet tarkoituksella levittävät.

Mutta siis jos sun ainoa perustelu on se, että ydinvoimalan rakentaminen on kerran kustu, niin en oikein ota kovin vakavasti tätä kantaa.
 
Tässä jo esititkin omilla kommenteillasi että me ollaan eri linjoilla. En ole vieläkään nähnyt vakavastiotettavaa todistetta että Vihreät olisivat rituaalisilpomisten kannalla.

No mikä vittu siinä on niin vaikeaa? Käy lukemassa se juttu vaikka vihreiden sivuilta. Siellä se lukee, mustaa valkoisella. Ei oo oikeasti niin monimutkaista.

selvennykseksi vielä kommentteihisi noista mun mielipiteistä:
-itse toit vastakkaiasettelun esille omassa viestissäsi maahanmuuttjista ja nuorisotyöttömyydestä. tähän liittyi kommenttini etteivät nämä ole ristiriidassa toistensa kanssa

Ei oo...juu, tuodaan lisää työttömiä nuoria tänne niin sehän ei kasvata nuorien työttömien määrää. Edelleen Vihreät sopii sulle oikein hyvin.

-haavemaailmassa elämisestä: kuten tuossa mainitsin niin ydinvoima ja jatkuva lisäenergian tuottaminen ei ole se ainoa kehityssuunta. En nyt kummiskaan yllytä sua enempää tässä koska mitä ikinä sanonkin menee kuuroille korville. Joka tapauksessa itse uskon että meillä on vaihtoehtoja.

No esitä ne vaihtoehdot äläkä jankuta vaan että mun mielestä sitä ja tätä. Vähän pihviä tuohon turhanpäiväiseen lätinään.
-nää sun "paskaa korvien välissä" kommentit mun mielestä ei kuulu tänne foorumille. asioista pitää osata keskustella myös asiallisella tavalla.
Kyllä voi ihan huoletta sanoa, että on paskaa korvien välissä mikäli hyväksyy lasten rituaalisilpomisen hymyssä suin.
 
Rankkurin kanssa nyt tuskin edes kannattaa yrittää keskustella asiallisesti. Tällä palstalla ei pysty politiikasta edes kunnolla keskustelemaan, poislukien ehkä talous, jossa on muutamia asiantuntevia kavereita. Muuten tää on täynnä propellipäitä.
Tässä olikin sitten esimerkki asiallisesta keskustelun avauksesta. Mä sentään puhun asiasta vaikka vittuilenkin idiooteille välillä. Sulta ei sen sijaan irtoa mitään panosta koko aiheeseen.

Erittäin tunnusomaista "suvaitsevaisille". Vaaditaan muilta sellaista, mihin ei itsekään kyetä.
 
Tässä olikin sitten esimerkki asiallisesta keskustelun avauksesta. Mä sentään puhun asiasta vaikka vittuilenkin idiooteille välillä. Sulta ei sen sijaan irtoa mitään panosta koko aiheeseen.

Erittäin tunnusomaista "suvaitsevaisille". Vaaditaan muilta sellaista, mihin ei itsekään kyetä.

Olen kyllä panokseni antanut, mutta tietyntyyppisten ihmisten kanssa ei vaan kiinnosta keskustella.
 
Olen kyllä panokseni antanut, mutta tietyntyyppisten ihmisten kanssa ei vaan kiinnosta keskustella.
Ah no hienoa. Ilmeisesti en itse kuulu tuohon mainitsemaasi ryhmään, kun kerran koit pakottavaa tarvetta ruveta änkyttämään jotain?
 
äänestyslaput meni suoraan roskiin, en äänestänyt.
eniten koko vaalihommassa vitutti kai pöntisen radiomainokset joita sai kuunnella duunissa jatkuvasti:curs:
meinasin jo laittaa kyseiselle kaverille sähköpostia noista vittumaisista mainoksista joita tulee sekunnin välein. unhotui kyllä sitten sekin homma.
 
Tuo viidennen voimalan rakennusprojekti on toteutettu aivan päin vittua, se on selvä. Virheistä voi kuitenkin oppia, eikä samanlaista sotkua tarvitse tehdä, vaikka lisää ydinvoimaa rakennettaisiinkin. MOT-ohjelmaan kannattaa muuten suhtautua vielä kriittisemmin kuin TVO:n materiaaliin. Mulla on itselläni tutkinto fysiikasta, joten kuvittelisin ymmärtäväni ainakin perus-periaatteet, joita ydinvoiman tuottamiseen liittyy, eikä mun näkemys siis perustu pelkästään johonkin markkinointimateriaaliin tms propagandaan. En muuten tunne ainuttakaan fyysikkoa, joka vastustaisi ydinvoimaa. Kyllä se vastustus mun nähdäkseni lähes aina johtuu tietämättömyydestä ja harhakuvista, joita ydinvoimaa vastustavat liikkeet tarkoituksella levittävät.

Mutta siis jos sun ainoa perustelu on se, että ydinvoimalan rakentaminen on kerran kustu, niin en oikein ota kovin vakavasti tätä kantaa.
ottakaa myös huomioon että tuollaista reaktoria ei ole koskaan vielä käsittääkseni rakennettu joten aika mao zedong saisi olla jos ekalla noin massiivisen systeemin pykäisi kuntoon ilman virheitä...

e: ja pistetäänkö polli pystyyn että missä vaiheessa kenenkin mielestä virheet mieluiten löydettäisiin. vaihtoehdot a) rakennusvaiheessa, b) korjausrakentamisessa valmistumisen jälkeen (joka taas pitää voimalan offline) vai c) onnettomuustutkinnassa.
 
Voi, voi!

Nyt taas monet Suomalaiset jättivät äänestämättä ja näin ollen RKP sai kun saikin yhden paikian, vaikka tiukoille veti.
Tässä yksi syy minkä takia kannattaa kampeutua sinne äänestyspaikalle.
 
Siis miksi ihmeessä Anneli Jäätteenmäki sai noin paljon ääniä? Helvetin lipevältä akalta vaikuttaa ja jos oikein muistan niin valehteli oikeudessakin siinä 5 vuoden takaisessa stasi-urkinta jutussa?
 
Siis miksi ihmeessä Anneli Jäätteenmäki sai noin paljon ääniä? Helvetin lipevältä akalta vaikuttaa ja jos oikein muistan niin valehteli oikeudessakin siinä 5 vuoden takaisessa stasi-urkinta jutussa?

Tarkoittanet sitä irak-skandaalia, jossa Jäätteenmäki toi julkisuuteen salaisiksi luokiteltuja asiakirjoja Lipposen keskusteluista Bushin kanssa. Tuo oli mielestäni ihan saatanasti hyvä juttu, mutta eipä ketään kiinnostanut Lipposen lupailut Suomen liittymisestä Irakin sotaan. Ainoastaan salaisten papereiden julkitulo. Vaikken keskustaa äänestäkään, eikä Jäätteenmäki kaunein kukkanen kedossa ole, niin mieluummin näen parlamentissa hänet kuin monia muita läpi menneitäkin ehdokkaita. (Repo, Korhola, Hässi.)
 
Tsekkaapa nyt aluksi vaikka rakenteilla olevan viidennen ydinvoimalan sotkuja. Projekti pahasti myöhässä, laatuongelmia rakennustyömaalla..

Tuolla perusteella Suomeen ei kannattaisi rakentaa enää yhtään ainutta taloa.
 
Tarkoittanet sitä irak-skandaalia, jossa Jäätteenmäki toi julkisuuteen salaisiksi luokiteltuja asiakirjoja Lipposen keskusteluista Bushin kanssa. Tuo oli mielestäni ihan saatanasti hyvä juttu, mutta eipä ketään kiinnostanut Lipposen lupailut Suomen liittymisestä Irakin sotaan. Ainoastaan salaisten papereiden julkitulo. Vaikken keskustaa äänestäkään, eikä Jäätteenmäki kaunein kukkanen kedossa ole, niin mieluummin näen parlamentissa hänet kuin monia muita läpi menneitäkin ehdokkaita. (Repo, Korhola, Hässi.)

Aa, noinko se olikin. Eikös Jäätteenmäeltä kysytty oikeudessa, että oliko hän pyytänyt näitä asiakirjoja ja Jäätteemäki oli kieltänyt kaiken, mutta oikeus ei häntä uskonut?
 
Rankkurin kanssa nyt tuskin edes kannattaa yrittää keskustella asiallisesti. Tällä palstalla ei pysty politiikasta edes kunnolla keskustelemaan, poislukien ehkä talous, jossa on muutamia asiantuntevia kavereita. Muuten tää on täynnä propellipäitä.

Perinteinen vihervasemmisto/suvaitsevaiston dilemma. On oikeassa, mutta ei pysty sitä perustelemaan kun propellipäät teilaa maanrakoon. Siksi täytyykin turvautua vain sivusta huuteluun. :piis:
 
Perinteinen vihervasemmisto/suvaitsevaiston dilemma. On oikeassa, mutta ei pysty sitä perustelemaan kun propellipäät teilaa maanrakoon. Siksi täytyykin turvautua vain sivusta huuteluun. :piis:
Burned :lol2:
 
Perinteinen vihervasemmisto/suvaitsevaiston dilemma. On oikeassa, mutta ei pysty sitä perustelemaan kun propellipäät teilaa maanrakoon. Siksi täytyykin turvautua vain sivusta huuteluun. :piis:

Joo. Kyllä varmaan nää insinöörit ja muut propellipäät, papukaijat, jotka toistaa samaa asiaa teilaa maanrakoon. Nää asiat on kuitenkin omaa alaani, talous, kehitystalous, uskonnot ja islam.

omat linjaukseni oon jo tehnyt. Sama juttu sillon, huudettiin että joo nyt se karkas. Sitten oltiinkin hiljaa, kun piti kunnolla alkaa keskustelemaan ja kirjoittamaan jopa kahden kappaleen tekstejä. Rankkurinkin EU-analyysi joltain IPU:n sivuilta kun ei itse osaa ajatella ja se kyllä näkyi. Kova on silti räksytys. Ei kiinnosta tälläisella palstalla hirveästi keskustella, kun asiallinen keskustelu on niin vaikeaa tiettyjen ihmisten takia. Välillä kielenkäyttö on myös aika rasistista ja tietämätöntä.
 
Back
Ylös Bottom