Äänestätkö Eu -vaaleissa ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ollut taaskaan mitään järkeä äänestää, oma ehdokas ei mennyt läpi ja Aamulehden etusivulla paistattelee pelkkiä enemmistön suosimia vakionaamoja. Jatkossa tiedän olla äänestämättä ellen sitten ole äänestämässä "koko kansan super-suosikkeja"
Eli ihan hyvin olisin voinut jäädä sen vartin ajaksi himaan paskalle, demokratia ei olisi hävinnyt siinä hommasa yhtään ja minä olisin säästänyt vartin.

Oikeastaan jatkossa tiedän olla äänestämättä lainkaan.
 
Ei ollut taaskaan mitään järkeä äänestää, oma ehdokas ei mennyt läpi ja Aamulehden etusivulla paistattelee pelkkiä enemmistön suosimia vakionaamoja. Jatkossa tiedän olla äänestämättä ellen sitten ole äänestämässä "koko kansan super-suosikkeja"
Eli ihan hyvin olisin voinut jäädä sen vartin ajaksi himaan paskalle, demokratia ei olisi hävinnyt siinä hommasa yhtään ja minä olisin säästänyt vartin.

Oikeastaan jatkossa tiedän olla äänestämättä lainkaan.
tässäpä juuri se äänestyksen kompastuskivi. vaikka yksittäisillä ihmisillä olisi hyviä perusteita päteville ehdokkaille, se saatanan tyhmä harmaa massa miettii lerssillään ja äänestää parhaannäköistä/vast ehdokasta ja läpihän ne menee..

kuitenkin ne eniten kompromissi-tyypit vetoaa tilastollisesti parhaiten ihmisjoukkoihin jolloin molemman pään pätevimmät kaverit saattavat jäädä ihan paitsioon ja ulos veneestä.
 
Äänestin Jyrki Kasvia, ei päässyt sisään. Ottaa vaan päähän, että saman puolueen homeopatia hihhulit Hassi ja Hautala pääsivät sisään.
Tämähän se vihreiden ja osin muidenkin puolueiden äänestämisessä on ongelmana. Löytyy todella hyviäkin ehdokkaita, mutta sillä sinun äänelläsi voi kuitenkin parlamenttiin mennä joku ihan muu. Hassi tosin ei taida kaikkein huonoin vaihtoehto olla.
 
RKP menee 16000 äänellä parlamenttiin, Penttilä jää 50000 äänellä rannalle...jään ensi kerralla kotiin.
 
Katkerana: "Onnea kommunismin rakentamiseen!"

Itse piirautin sellaiset numerot kun 199.

Vihreät eivät perinteisesti sovi oikeisto-vasemmisto malliin, vaan kulkevat näiden ideologioiden edellä :D

(lue esim. Rauli Mickellsson:Suomen puolueet-historia, muutos ja nykypäivä (Vastapaino, 2007) s. 283)


Itsellä Vihreät on lähinpänä omaa arvomaailmaa, kristilliset ja PerSu:t varmaan kauimpana.
 
Vihreät eivät perinteisesti sovi oikeisto-vasemmisto malliin, vaan kulkevat näiden ideologioiden edellä :D

(lue esim. Rauli Mickellsson:Suomen puolueet-historia, muutos ja nykypäivä (Vastapaino, 2007) s. 283)


Itsellä Vihreät on lähinpänä omaa arvomaailmaa, kristilliset ja PerSu:t varmaan kauimpana.
"Puolueen mielipiteenmuodostus on täysin ristiriitaista, ja muuta valtaa kuin ideologista valtaa sillä ei ole. Esimerkeiksi ristiriidoista käyvät vaikka järjetön ydinvoimavastaisuus, vaikka puolue toisaalta haluaa alentaa hiilidioksidipäästöjä – ja maahanmuuttomyönteisyys, vaikka puolue haluaisi alentaa myös nuorisotyöttömyyttä, aivan kuten väistyvä puheenjohtaja Tarja Cronberg vakuutteli minulle ollessamme radion suorassa lähetyksessä viime viikolla. Cronberg puolestaan toimi Ruotsin-vuosinaan sosiaalidemokraattisessa puolueessa, ja värit vihreyden takaa alkavat pilkistää esiin."

http://jukkahankamaki.blogspot.com/2009/05/puolueellisia-puolueuutisia.html

"Lius nimittäin ehdotti lisäystä puoluekokouksessa Vantaan vihreään aloitteeseen, joka puuttuu vain ja ainoastaan naisten ja tyttöjen rituaaliympärileikkausten ennaltaehkäisyyn. Aloitteeseen tahdottiin vain yhden virkkeen muutosta, joka kuului seuraavasti: ””Lastensuojelu koskee niin tyttöjä kuin poikia, ja tarkoittaa heidän suojeluaan mm. ei-lääketieteellisiltä ympärileikkauksilta. On etsittävä ja löydettävä keinot integroida poikien ympärileikkausten ehkäisy- ja valistustyö Dapfne hankkeen yhteyteen tai muuhun Sosiaali- ja terveysministeriön lastensuojeluhankkeeseen.” Eipä kelvannut vihreiden naisille, jotka äänestivät sankoin joukoin muutosehdotus kumoon. Miksi? Ken tietää."

http://zachrishaaparinne.wordpress.com/2009/05/18/taantumuksen-puoluekokous/

Hienoja arvoja kieltämättä....:down:
 
Olin jo jättämässä äänestyksen väliin, mutta jaksoin kuin jaksoinkin raahautua läheiselle koululle. 199 kirjoitin lappuun.
 
Tuo persujen tilanne on mielenkiintoinen. Timpsukka siis brysseliin ja terho reserviin eduskuntavaaleihin 2011 asti. No tietenkin eduskuntavaaleissa Timo on ehdolla aiemman sanomisensa mukaan ja Terho melko varmuudella, koska on vain varaedustaja ja paikka riippuu taas Timon päätöksestä.

No, noilla luvuilla sekä Terho että Timo menevät 2011 vaaleissa läpi: oletetaan että terho valitsee eduskunnan koska 4 vuotta eduskuntaliksaa on parempi kuin kolme vuotta europarlamentissa. Seuraava varaedustaja vaaliliitossa on Veltto, varma ehdokas ja melko varma sisäänpääsijä myös 2011 vaaleissa. Seuraavana listalla Vesa-Matti Saarakkala, no hänhän on Vaasan vaalipiiristä ja kun nykyinen edustaja Vistbacka on jo ilmoittanut luopuvansa paikasta, testamenttaa hän 100% varmuudella äänensä puolueen nuorelle lupauksella Saarakkalalle joka menee heittämällä läpi 2011 vaaleissa.

Seuraavana listalla KDn Kari Kärkkäinen, kansanedustaja hänkin ja todennäköisesti haluaa ja saa jatkaa eduskunnassa.
-> Europarlamenttiin nousee 2011 vaalien jälkeen listalta seuraava eli Ritva (Kike) Elomaa :rock::hyper::dance2:
 
198 raapustin lappuun..nyt tämänkin vaalisalaisuuden voi ilmaan kajauttaa kun timppa meni läpi :P
 
No, noilla luvuilla sekä Terho että Timo menevät 2011 vaaleissa läpi:

Veikkaan, että Terhon äänista katoaa aika iso osa, jos/kun Halla-aho asettuu ehdolle. Tietenkin toivon, että tuohon mennessä Terho on saanut kokoon tarpeeksi muita kannattajia läpimenoon.
 
No en kyllä tosta olis niin varma.


Halla-aho on yhden asian ehdokas. Siitä ei pääse mihinkään. Terho taas on kaikilla osa-alueilla todella lupaava poliitikko ja mitä hänen blogiaan luin niin hoitaisi maahanmuutonkin paremmin kuin hän.
 
Veikkaan, että Terhon äänista katoaa aika iso osa, jos/kun Halla-aho asettuu ehdolle. Tietenkin toivon, että tuohon mennessä Terho on saanut kokoon tarpeeksi muita kannattajia läpimenoon.
Toki näin, tosin Helsingin vaalipiiristä valitaan 21 edustajaa, eli noin 10 prosentin kannatuksella voi/pitäisi saada 2 paikkaa. Jos Hjallis on persujen listalla, niin näillä kannatusprosentteilla mielenkiintoista olisi vain, kuka olisi se listan kakkonen. Ja voihan Terho muuttaa vaikka uudenmaan vaalipiiriin. Voi tietysti olla, että Hallis katsoo, että pyörä on lähtenyt liikkeelle ja hänen panosta/ehdokkuuttaan ei enää edes tarvita
 
Äänestin Jyrki Kasvia, ei päässyt sisään. Ottaa vaan päähän, että saman puolueen homeopatia hihhulit Hassi ja Hautala pääsivät sisään.

Olisin Kasvia äänestynyt, mutta ennakoin oikein, että ääni olisi lopulta mennyt juuri näille "homeapatia hihhuleille", joten jätin äänestämättä.
 
"Puolueen mielipiteenmuodostus on täysin ristiriitaista...
järjetön ydinvoimavastaisuus, vaikka puolue toisaalta haluaa alentaa hiilidioksidipäästöjä...
maahanmuuttomyönteisyys, vaikka puolue haluaisi alentaa myös nuorisotyöttömyyttä...
Cronberg puolestaan toimi Ruotsin-vuosinaan...
http://jukkahankamaki.blogspot.com/2...ueuutisia.html
Lius nimittäin ehdotti lisäystä puoluekokouksessa...
http://zachrishaaparinne.wordpress.c...-puoluekokous/
Hienoja arvoja kieltämättä....:down:

Jokaisessa puolueessa varmaan löytyy monenlaista käsitystä ja mielikuvaa siitä mihin suuntaan puoluetta halutaan viedä. En allekirjoita kaikkea Vihreiden politiikkaa sellaisenaan ja olenkin monesta asiasta eri mieltä. Oman arvion mukaan kuitenkin tämä puolue on se vähiten väärä minulle. Muissa puolueissa ollaan sitten vielä enempi hukassa.

Näistä lisäämistäsi kommenteista/linkeistä vielä..
-Hiilidioksidipäästöjen vähentäminen on tavoite, joka mielestäni tulee saavuttaa ilman ydinvoimaa. En tässä halua aloittaa mitään sotaa mutta ydinvoima ei ole se ainoa ratkaisu (vaikkakin sitä useasti markkinoidaan helppoja, halpana ja turvallisena vaihtoehtona). Tämä ketju on väärä paikkaa alkaa tästä asiasta vääntämään kättä.

-Maahanmuuttomyönteisyys ja nuorisotyöttömyys eivät ole vaihtoehtoja jotka sulkisivat toisensa millään tavalla pois.

-Cronberg:n menneisyys on mitä on. Tämä tuskin lienee kovin relevanttia. Yksi henkilö ei edusta koko puoluetta, ainakaan tässä tapauksessa.

-puoluekokouksessa äänestettyyn asiaan on tässä meidän vaikea mennä kommentoimaan, sillä tähän saattaa liittyä muutakin kuin mitä tuossa oli kirjoitettu. Useinhan politiikassa ehdotuksia kaadetaan jotta saadaan vielä parempi ajettua läpi. Lieneekö tässä ollut jkyse siitä tai sitten jostain muusta asiasta jota tässä ei nyt tullut ilmi? Blogikirjoittelu tässä mielessä lienee ollut aika tarkoituksenhakuista.

Mutta jokainen saa ajatella kuten haluaa ja jokaisella saa olla omat mielipiteensä. Mä pidän vaan huolen että käyn joka kerta äänestämässä jotta ääneni ei ainakaan menisi asioille joita kammoksun ;)
 
Näistä lisäämistäsi kommenteista/linkeistä vielä..
-Hiilidioksidipäästöjen vähentäminen on tavoite, joka mielestäni tulee saavuttaa ilman ydinvoimaa. En tässä halua aloittaa mitään sotaa mutta ydinvoima ei ole se ainoa ratkaisu (vaikkakin sitä useasti markkinoidaan helppoja, halpana ja turvallisena vaihtoehtona). Tämä ketju on väärä paikkaa alkaa tästä asiasta vääntämään kättä.

Tässä kiteytyy mahtavalla tavalla vihreät ja vihreiden äänestäjät. Eletään jossain haavemaailmassa eikä tunnusteta tosiasioita. "Mun mielestä olis tosi ihanaa ku kaikki ongelmat ratkeaisi itsestään." ELi CO2-päästöt pitäis vähentää (ilman ydinvoimaa tietenkin), mutta kukaan ei ole mitään konkreettista onnistunut esittämään, miten se onnistuisi. Ja viimeinen tyylikäs vastuuvapauslauseke sille, ettei tarvitse perustella katteetonta heittoa. Niin vihreää, olet kyllä poliittisen kotisi löytänyt.

-Maahanmuuttomyönteisyys ja nuorisotyöttömyys eivät ole vaihtoehtoja jotka sulkisivat toisensa millään tavalla pois.

Mitähän ihmettä sä tällä halusit sanoa?

-Cronberg:n menneisyys on mitä on. Tämä tuskin lienee kovin relevanttia. Yksi henkilö ei edusta koko puoluetta, ainakaan tässä tapauksessa.

Liian vaikuttavassa asemassa kuitenkin.

-puoluekokouksessa äänestettyyn asiaan on tässä meidän vaikea mennä kommentoimaan, sillä tähän saattaa liittyä muutakin kuin mitä tuossa oli kirjoitettu. Useinhan politiikassa ehdotuksia kaadetaan jotta saadaan vielä parempi ajettua läpi. Lieneekö tässä ollut jkyse siitä tai sitten jostain muusta asiasta jota tässä ei nyt tullut ilmi? Blogikirjoittelu tässä mielessä lienee ollut aika tarkoituksenhakuista.

Kivempi sulkea silmät ja uskoa ruusuista ja hattaraista harhakuvaa kuin tunnustaa tosiasiat. Mikään ei indikoi siihen, että taustalla olisi mitään muutakuin paskaa korvien välissä. Jyrki Kasvikin myönsi Homma-forumin vaalitentissä, että kyseinen päätös vitutti. Että hieno puolue sulla.

Mutta jokainen saa ajatella kuten haluaa ja jokaisella saa olla omat mielipiteensä. Mä pidän vaan huolen että käyn joka kerta äänestämässä jotta ääneni ei ainakaan menisi asioille joita kammoksun ;)
Saa äänestää mitä haluaa, tottakai. Jos haluaa antaa tukensa ja kannustuksensa poikien rituaalisilpomiselle tai Turkin Eu-jäsenyydelle niin äänestää vihreitä.
 
Näistä lisäämistäsi kommenteista/linkeistä vielä..
-Hiilidioksidipäästöjen vähentäminen on tavoite, joka mielestäni tulee saavuttaa ilman ydinvoimaa. En tässä halua aloittaa mitään sotaa mutta ydinvoima ei ole se ainoa ratkaisu (vaikkakin sitä useasti markkinoidaan helppoja, halpana ja turvallisena vaihtoehtona). Tämä ketju on väärä paikkaa alkaa tästä asiasta vääntämään kättä.
No viitsisitkö kertoa mulle tästä jossain toisessa threadissä sitten? Miksi ihmeessä sitä ydinvoimaa ei pitäisi käyttää, kun se kerran on täysin saasteetonta? Ja sitä markkinoidaan helppona, halpana ja turvallisena vaihtoehtona, koska se on sitä.
 
Saa äänestää mitä haluaa, tottakai. Jos haluaa antaa tukensa ja kannustuksensa poikien rituaalisilpomiselle tai Turkin Eu-jäsenyydelle niin äänestää vihreitä.

Tässä jo esititkin omilla kommenteillasi että me ollaan eri linjoilla. En ole vieläkään nähnyt vakavastiotettavaa todistetta että Vihreät olisivat rituaalisilpomisten kannalla. Turkin EU-jäsenyys on monimutkainen asia ja Vihreiden tarkoitus on ajaa kestävää, sosiaalista, monimuotoista ja demokraatista Eurooppaa. Se, onko Turkin jäsenyys näiden arvojen mukaista, nähtäneen. Itse henk.koht. en ole vielä päättänyt mitä olen asiasta mieltä. Kannatan kumminkin että tätä tutkitaan ennen kuin leima kaikkien turkkilaisten otsaan löydään.

On se helppoa kun asiat näkee mustavalkoisina, joko niin tai sitten näin. Tässä taidan taistella tuulimyllyjä vastaan. Ei olisi kyllä ensimmäinen kerta minulle.


selvennykseksi vielä kommentteihisi noista mun mielipiteistä:
-itse toit vastakkaiasettelun esille omassa viestissäsi maahanmuuttjista ja nuorisotyöttömyydestä. tähän liittyi kommenttini etteivät nämä ole ristiriidassa toistensa kanssa
-haavemaailmassa elämisestä: kuten tuossa mainitsin niin ydinvoima ja jatkuva lisäenergian tuottaminen ei ole se ainoa kehityssuunta. En nyt kummiskaan yllytä sua enempää tässä koska mitä ikinä sanonkin menee kuuroille korville. Joka tapauksessa itse uskon että meillä on vaihtoehtoja.
-nää sun "paskaa korvien välissä" kommentit mun mielestä ei kuulu tänne foorumille. asioista pitää osata keskustella myös asiallisella tavalla.
 
Back
Ylös Bottom