Kaksi markkaa maastavedosta!

Tervehdys!

Semmonen kysymys heräsi tossa mieleeni, että kuinkas kauan on mennyt maastavedon aloituspäivästä 200 kilon rikkomiseen?

Mukava ois hieman katsella punttaajien keskiarvoo milloin sellainen tulos on mennyt rikkoontumaan...painonkin vois noin suunnilleen mainita, jos sattuu muistamaan.

Itselläni tämä on vielä rikkomatta, mutta rikotaan vielä. Eli antakeepas suuntia millon te olette sen tehneet...sais hieman vetoihin uutta pontta, kun konkarit puhuu :kippis1:

ps. jos joku sanoo ekassa viestissä, että käytä söörsiä niin käyn vetää sen 200 heti :evil:

Hämärät muistikuvat kertoo (nyt en ole vanhojen treenivihkojen äärellä) että vedin 230x4 ja 220x6 joskus kuutisen vuotta sitten, jolloin treeniä takana noin 4v. Varmaan jossain 3 vuoden jälkeen se 200 oli sarjoissa, mutta mavea en kyllä tehnyt ihan alusta asti.
Tämä vain suuntaa antava, ja todettakoon, etten ole treeniurallani koskaan treenannut voimanostotyyppisesti enkä koittanut maksimiykkösiä.

Niin ja noi sarjat tietenkin remmeillä.

Nykyään teen mavea vain välillä ja silloinkaan en juuri mene yli 200:n selkäongelmien takia.

Taisi olla vajaa vuosi vetelyä takana 17 vuotiaana kun tuon 200 maasta nykäsin perinteisellä. Maastaveto tuntunut aina suht helpolta... Tuolloin taisi painoa olla jotain reilu 80-90 ja pitutta samat, kuin nyt eli 184c,m.

2 rahaa

200 meni rikki 4 vuoden punttitreenin jälkeen 2000 syksyllä. 3 vuotta olin treenannut vetoa siihen mennessä. Paino oli 82-84 kg.
Tällä hetkellä menee 230 ja paino on 88 kg.
250 olis kova!!

Re: 2 rahaa

Originally posted by Narukäsi
200 meni rikki 4 vuoden punttitreenin jälkeen 2000 syksyllä. 3 vuotta olin treenannut vetoa siihen mennessä. Paino oli 82-84 kg.
Tällä hetkellä menee 230 ja paino on 88 kg.
250 olis kova!!

JEAH!!:kippis1:

Aloitin maastavedon vasta viime kesänä ja 200kg nousi ensimmäisen kerran kaksi viikkoa sitten. Ilman remmejä, paino 87kg ja pituus 175cm.

11kk sitten aloitin vedon enkä ole vielä kahta markkaa vetänyt. Paras tulos tähän mennessä 2x6x180kg ja nyt otin neljä kiloa kevyempänä 5x5x170kg. En sitten tiedä mitä noi olis ykkösinä, tuskin nyt kovin kaukanakaan siitä kahdesta markasta? (mutua kellään?) Vedän sen 200 sitten vuosipäivänä eli kuukauden sisällä :) Niin ja ilman mitään varusteita noi vedot(ihan niinkuin se oikeuttaisi heikkouteen :lol1: ) .

Ps. bannataanko liian heikot pakkislaiset?

2 markkaa meni muistaakseni n. vuoden vetoa treenanneena,painoa n. 68 kg,pituus 172 cm.Sumotyylillä.

edit: SnakeVee:llä hieno avatari :kippis1:

Neljä vuotta siinä vierähti. Joskin "todellista/järkevää" treeniä noin 2 vuotta. Siihen reiluun 200:n se sitten jämähtikin. Prkle.

Originally posted by strong
Käytännössä melkein heti kun aloitti tekemään.

Jalassa buutsit ja Wranglerit...? :lol2:

Ei siinä 200 kilon rajapyykissä kovin kauaa mennyt, kun maastavetoa kävi kokeilemaan. Vaan oli se 200 kiloa raskasta ja suoritus kauhean näköinen. Onneksi ei selkä hajonnut. Nenästä vaan roiskahti veret lattiaan samalla kun painot putosivat. :kippis1:

Olin ottanu mavea n.1,5kk ni nous 190kg ja 3vko sen jälkeen nous se 200!! Ekalla yrittämällä sain 140kg kapeella ja sumoon vaihdettua alko rauta nouseen tosi nopeesti:kippis1: ! Kuten jo toises threadissa totesin ni enää ei pysty ottaan ilman trikoita.

Ikää oli tuolloin 17v ja paino 75kg (syksy 2001)

Miten v...tussa te voitte vetää noin paljon ja varsinkin noin nopeesti? Mä oon hinkannu kohta viis vuotta, tosin vetoo vaan neljä eikä oo lähelläkään kahtasataa.

Mun ongelma on selvästi jaloissa, joissa ei ole voimaa, muutenkin voimatasot on tosi alhaset jos vertaa vaikka painoon joka on noussut viiden vuoden aikana sellaset 30 kg. Nyt mitat 170/84.5. Tosin oon aina reenannu tyyliin lisää lihaa.

Hohhoijaa, välillä täytyy kysyä itseltään, että miksi en siirry vaikka kuviokelluntaa harrastamaan, kun katsoo näitä "kolme kertaa olin penkkiä vääntäny salilla ja sit koitin maastavetoa niin 200kg tuli lämmittelyssä, painoa silloin 70kg"-tyyppejä. vittu

Aloitin tekemään suorin jaloin maastavetoa joskus keväällä 2000.
Tammikuussa 2001 otin ilman varusteita maksimikyykyn jälkeen käytännössä suorin jaloin sumovedosta 220 kg. Eli joku 9 kk treeniä ja tuohon pääsi. Sen jälkeen en ole ykköstä kokeillutkaan.
Täytyy tosin huomioida, että olin treenannut yläkroppaa vaihtelevasti on/off pari vuotta ennen kuin tein kertaakaan vetoa (tai treenasin jalkoja) :mad2: .

miten tehä

No jos kerran noin paljo oote saanu nin pistäkääpä omia maastaveto-ohjelmia, eli kuinka useesti viikosa ja sarjat ja toistot?

1,5kk meni 200kg:n rajapyykkiin. Tosin muuta treeniä oli tuolloin takana n. 7v (josta 1 vuosi välissä taukoa). Vetoa siis en ollut ennen tehnyt (lukuunottamatta muutamaa kokeilua jollain 100kg:lla).

Kolme vuotta kunnon treeniä takana ja mave:a olin treenanut noin 6kk. Kuukauden päästä kun olin vetänyt 200 tuli sitten 230kg. Sen jälkeen en ole ykköstä koittanut. Painoa tuolloin oli 86kg, kapealla tyylillä ja varusteina vyö.

Back
Ylös Bottom