Kulttuurisota, konservatismi vs liberalismi, sukupuoli- ja vähemmistöpolitiikka, jne.

Meta title: 🔥 Kulttuurisota – konservatismi vs. liberalismi, identiteetti, sukupuoli & yhteiskunnan jakolinjat

Meta description: Keskustelua arvoista, identiteettipolitiikasta ja kulttuurin kiistakysymyksistä – näkemyksiä laidasta laitaan ilman sensuuria.

Eilen kun oli vääntöä aiheesta, että onko auto "deadly weapon", niin korkeimman oikeuden tuoreen päätöksen mukaan näin ei läheskään aina ole:
  • Auto liikkui hitaasti
  • ICE-mies seisoi edessä
  • (toinen) ICE-mies eskaloi tilannetta roikkumalla ovenkahvassa
Eli vähän hataralta näyttää aseenkäytön oikeutus?

Nyt kun on tullut katseltua enemmänkin noita ICE-videoita Minnesotasta, niin on siellä aika dystooppinen meno. On pienoinen ihme, että vasta nyt joku pääsi hengestään - videolla.

Amerikassa vaihtelee osavaltioittain. Kuitenkin siten että poliisilla pitää olla vähintäänkin perustelty syy epäillä henkilöä rikoksesta (reasonable, articulable suspicion of a crime). Tämä ei toki liity tapaukseen mitenkään sillä tilanteessa oli paikalla nolla poliisimiestä.

Kyseessä ei edelleenkään ollut poliisi. Maahanmuutto- ja tulliviraston agentti.
Mitä yrität sanoa tällä jälkimmäisellä?
Oli kyseessä sitten lipuntarkastaja tai punttisalin vaksi ni ite jäisin kuuntelemaan mitä asiaa 😄

Edelleen, aseistettu mies joka huusi "GET OUT THE FUCKING CAR" ja yritti avata auton oven ei ollut poliisi vaan maahanmuutto - ja tulliviranomainen.

Ja ei, jenkeissä ei ole laillisesti kiinniotettu vain koska tullimies keksii huutaa käskyjä.

Ymmärrän että sinusta ei ole oikein paeta jos sinua uhataan laittomalla väkivallalla mutta Yhdysvalloissa se on suojattu oikeus jos ei ole itse syyllistynyt rikokseen. Eikö jossain BLM mellakassa mustat saartaneet auton josta sitten oliko ampumalla vai yliajamalla tapettiin yksi hyökkääjistä jotta pääsi karkuun. Ei tuomiota.

Mutta muistetaan että tutkinta on kesken ja ICE agentti on syytön kunnes hänet todetaan syylliseksi. Sama olettama pätee myös tapettuun naiseen vaikka vassarilesbo matalalla roikkuva hedelmä onkin.
Näillä agenteilla on osittain samat oikeudet kuin poliisilla ja niillä on oikeus kiinniottoon, jos kuollut nainen ei ollut lakiexpertti, hänkään ei voi siinä sekunnin murto-osassa päätellä että hän ei ole syyllistynyt mihinkään mikä oikeuttaa kiinniottoon, ja edelleenkään pakoon lähteminen ajamalla virkamiehen yli ei ole se oikea ratkaisutapa, vaan oikea ratkaisutapa olisi kysyä että perustuen mihin.

Minä en ole Trumpin kannattaja mutta näen että tästä ei ole tuomiota tulossa agentille kuolleen naisen oman toiminnan vuoksi, vaikka hän ei olisi syyllistynyt mihinkään ennen ulos komentoa, hän syyllistyi agentin yliajoon, jonka jälkeen ampuminen on oikeutettu, olkoonkin että ei varmasti yrittänyt tappaa ampuessaan vaan pysäyttää hyökkäyksen. Uskon että näin sen myös tulee oikeus näkemään, mitä olen ymmärtänyt Jenkkien oikeuskäytännöistä.

Mielestäni siviilin joka saa käskyn poliisilta/agentilta pitää jäädä paikalleen selvittämään tilanne, ikinä ei voi olla perusoletus että yritänpä ensiksi karkuun, ja jos saavat kiinni niin selvitellään sitten. Oletko tästä eri mieltä?

^Tuskinpa tuo akkakaan mikään lakiekspertti oli, mutta tuollainen meno siellä näemmä on ollut jo puoli vuotta ja porukka alkaa oleen aika kypsyneitä tuohon touhuun kun mennään ihmisten työpaikoille ottamaan ihmisiä kiinni.

Tämän pätkän alussa hieman kyllästyneen oloisen uber-kuskin kohtaaminen CBP-köörin kanssa kuvastaa tilanteen kaoottisuutta:

View: https://www.youtube.com/watch?v=q8M-HgasIaM&t=23s

Vähän tuohon aiempaan uber tai wolt lähettien kokemaan kamalaan epävarmuuteen koska ICE. Olis kyllä komeeta kun joku suomalainen ICE force menis tuonne, vetäis kuskit katuun ja laittomat olijat putkaan ja Mogadishun lennolle. Minun puolesta kaikenlainen liiallinen voimankäyttö voitaisiin katsoa sormien läpi.

HS: Wolt-lähetit valtasivat helsinkiläiskoulun – Vislailivat ja huutelivat törkeyksiä opiskelijoille​

Jos hesarin juttu, niin varmaan aika paljon siistitty mitä ovat oikeasti tehneet…
Hienoa että Amerikassa äänestäjät voivat vaikuttaa tällaisten siistimiseen, meillä ei voi.

Näillä agenteilla on osittain samat oikeudet kuin poliisilla ja niillä on oikeus kiinniottoon, jos kuollut nainen ei ollut lakiexpertti, hänkään ei voi siinä sekunnin murto-osassa päätellä että hän ei ole syyllistynyt mihinkään mikä oikeuttaa kiinniottoon, ja edelleenkään pakoon lähteminen ajamalla virkamiehen yli ei ole se oikea ratkaisutapa, vaan oikea ratkaisutapa olisi kysyä että perustuen mihin.
Agenteilla on tasan samat jokamiehen oikeudet kuin kenellä tahansa poislukien maahanmuuttoon, ihmiskauppaan, salakuljetukseen tms. liittyvät rikokset. Ei ole mitään viitteitä että tässä tapauksessa olisi suoritettu laillisia pakkotoimia.
Minä en ole Trumpin kannattaja mutta näen että tästä ei ole tuomiota tulossa agentille kuolleen naisen oman toiminnan vuoksi, vaikka hän ei olisi syyllistynyt mihinkään ennen ulos komentoa, hän syyllistyi agentin yliajoon, jonka jälkeen ampuminen on oikeutettu, olkoonkin että ei varmasti yrittänyt tappaa ampuessaan vaan pysäyttää hyökkäyksen. Uskon että näin sen myös tulee oikeus näkemään, mitä olen ymmärtänyt Jenkkien oikeuskäytännöistä.
No ei, vaan agentit lähestyivät naista aggressiivisesti maskit naamalla. Huusivat GET OUT THE FUCKING CAR, tunkivat kätensä sisään naisen autoon ja yrittivät avata oven. Tässä on jo useampi rikos ja agenttien kohdalta (illegal detainment, deprivation of rights under the color of law).

Minä olen lähempänä pro-kuin anti-Trumppia ja sympatiat Donua kohtaan laskee entisestään (Venezualan tapaus laski jo isosti) jos hallintonsa yrittää estää oikeuden toteutumista kuten Vance on väitetysti sanonut.

Videon perusteella vaikuttaa että agentti yritti tappaa naisen, mutta nainen ei yrittänyt tappaa agenttia mitä jotkut oikeutuksena tappamiselle yrittävät esittää.
Mielestäni siviilin joka saa käskyn poliisilta/agentilta pitää jäädä paikalleen selvittämään tilanne, ikinä ei voi olla perusoletus että yritänpä ensiksi karkuun, ja jos saavat kiinni niin selvitellään sitten. Oletko tästä eri mieltä?
Olen sitä mieltä että riippuu voimakkaasti tilanteesta. Tässä kyseisessä tilanteessa pakenemisen yritys oli oikein perusteltu ja varmasti odotettavakin reaktio.

Ja edelleen, esität että kyseessä oli käsky. Tällä käskyllä ei vaikuttanut olleen lainvoimaa eikä käskijällä auktoriteettia tällaista esittää.

Vähän tuohon aiempaan uber tai wolt lähettien kokemaan kamalaan epävarmuuteen koska ICE. Olis kyllä komeeta kun joku suomalainen ICE force menis tuonne, vetäis kuskit katuun ja laittomat olijat putkaan ja Mogadishun lennolle. Minun puolesta kaikenlainen liiallinen voimankäyttö voitaisiin katsoa sormien läpi.

HS: Wolt-lähetit valtasivat helsinkiläiskoulun – Vislailivat ja huutelivat törkeyksiä opiskelijoille​

Jos hesarin juttu, niin varmaan aika paljon siistitty mitä ovat oikeasti tehneet…
Hienoa että Amerikassa äänestäjät voivat vaikuttaa tällaisten siistimiseen, meillä ei voi.
Tuon saisi loppumaan ihan laillisestikin jos väitteet ovat tosia ja paikalle soitettaisiin poliisi joka ymmärtää työnsä.

Olen sitä mieltä että riippuu voimakkaasti tilanteesta. Tässä kyseisessä tilanteessa pakenemisen yritys oli oikein perusteltu ja varmasti odotettavakin reaktio.

Ja edelleen, esität että kyseessä oli käsky. Tällä käskyllä ei vaikuttanut olleen lainvoimaa eikä käskijällä auktoriteettia tällaista esittää.
Itse oon ehkä mega lammas tai vastaavaa, mutta mitä hävittäs jos jengi tottelis tollasissa tilanteissa? Siis sen ymmärrän jos henkilöllä on salattavaa esim poliisilta tai joku muu hämärä setti menossa, ni sillon tietenkin on ehkä kannattavaa paeta, mutta siinäkin enemmän väärässä kuin viranomainen?

Ite siis mietin tota siltä kantilta, että poliisit ja vastaavat kohtaavat satoja tai jopa tuhansia ihmisiä vuodessa, mutta yksi ihminen kohtaa poliisin todella harvoin ikävissä merkeissä. Niin jos ajatellaan kuinka paljon yksi ihminen hyötyy siitä periaatteellisesta tottelemattomuudesta, mutta kuinka paljon esim poliisit kärsivät tästä. Päinvastoin taas jos ihmiset tottelis vaikka tietäsivät olevansa syyttömiä, niin miten vähän siitä on yksilölle haittaa vs miten kätevästi yhteiskunta pyörii kun vältetään hullu määrä turhia ikäviä tilanteita?

Vai onko tässä taustalla että kytät sikoja ja niille ei pidä antaa yhtään siimaa vittu?

Agenteilla on tasan samat jokamiehen oikeudet kuin kenellä tahansa poislukien maahanmuuttoon, ihmiskauppaan, salakuljetukseen tms. liittyvät rikokset. Ei ole mitään viitteitä että tässä tapauksessa olisi suoritettu laillisia pakkotoimia.

No ei, vaan agentit lähestyivät naista aggressiivisesti maskit naamalla. Huusivat GET OUT THE FUCKING CAR, tunkivat kätensä sisään naisen autoon ja yrittivät avata oven. Tässä on jo useampi rikos ja agenttien kohdalta (illegal detainment, deprivation of rights under the color of law).

Minä olen lähempänä pro-kuin anti-Trumppia ja sympatiat Donua kohtaan laskee entisestään (Venezualan tapaus laski jo isosti) jos hallintonsa yrittää estää oikeuden toteutumista kuten Vance on väitetysti sanonut.

Videon perusteella vaikuttaa että agentti yritti tappaa naisen, mutta nainen ei yrittänyt tappaa agenttia mitä jotkut oikeutuksena tappamiselle yrittävät esittää.

Kysyin Grokilta ja näyttää että olet tässäkin väärässä ja ICE agenteilla on officer safetyyn nojaten oikeus käskeä ulos autosta, joka sitten taas vesittää kaiken muun sanomasi.
1768151288315.webp

Back
Ylös Bottom