beginner
VIP
Mistä tuo tavoite tulee? Jätit siis suurimman osan viljasta pois (päiväksi?), ja nyt pitää mennä syvään päähän, mutta miksi? Oma neuvoni on, että jos on epämääräisiä vaivoja ja epäilee ruokavaliota, viljat ja maitotuotteet on ensimmäisiä joita kannattaa epäillä. Proteiineja lihasta, kalasta, kanasta, kananmunista, hiilareita perunasta, bataatista, hedelmistä, valkoisesta riisistä... Osa kasviksistakin voi aiheuttaa ongelmia, tuossa listasin suht neutraaleja vaihtoehtoja olettaen, ettei allergioita ole.Mä kysyn nyt kun täällä on niin paljon sivuja että on vaikeeta kahlata läpi. Mulla oli eilen lupaava kokemus kun jätin suurimman osan viljasta pois.
Eli tavoitteena vvh/keto/carnivore. Osittain tuo on itsestään selviä asioita mutta mä lähinnä etin että mitä kasvikunnan tuotteita voi pikkasen ottaa ja esim miten maitotuotteet sopii kuvaan. En oikeen käytä fb että jos jossain olis joku lista tai tietopaketti asiasta että vois opiskella. Tässä kun näkyy loputtomasti keskustelu mutta ei sellasta nopeasti omaksuttavaa tietoa. No siis löysin tuolta kyllä jotain mutta täällä on varmaan kokemusta enemmän erottaa ne huonot neuvot hyvistä.
Saahan ketoosiakin toki kokeilla, mutta siinä muuttuu metaboliakin hieman eikä kyse ole pelkästään epäsopivien ruoka-aineiden poistamisesta.