Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No jos liikkuu niin ei liene isoa hätää, mutta jos voiman käytössä sormessa napsahtaa ja sormi ei liiku niin pitää vähän huolestua.
Joo, onneks liikkuu niin lienee osittainen repeämä. Tuskin tehtäs mitään. Ei vaan kestä yhtää rasitusta, niin hiukan vaikee reenata 🤨
Pitänee kattella hetki, onko mikä suunta.

Menee muuten varsinkin selkäreeni haastavaks, kun ekassa liikkeessä onnistuu repäsemään keskisormeen jännevamman. Kovin vaikeeta käyttää sanottavia painoja kun ei voi puristaa toisella käellä. 🙄
Saakeli ku just vasta vähä nostin intensiteettiä ja badabum.
Toi vasen käsi vähä ny ollu tommonen, eka meni subscabularis ja supra. Sitten hauiksen pitkä pää ja ny keskisormen jänne. 😐
Se on kumma kun usein repsahtaa joku paikka mikä välillisesti estää sen tekemisen.
On tullut asuttua sekä Itä- että Länsi-Pakilassa. Mitenkä nuo rivari/omakoti smurffikylät nyt toisistaan eroaa onko Helsingissä, Lahdessa vai Jyskälässä (paitsi hinta)? Enempi ahistais jos olis ilman lentokenttää, merta ja metropolia.🤷🏻‍♂️ Tietty sitten toinen juttu jos landella asuis ja enempi tiluksia, rantaa ja mettää jne.
Pakilassa kanssa rivari.
Ei se tosinaan loppujen lopuksi paljoa eronnut tästä mun nykyisestä täällä korvessa kun siinä Paloheinä ja Pirkkola parin minsa kävelymatkan päässä.
Hesulissa kun vaan pitkä matka ihan joka paikkaan, väärään aikaan kun lähdet liikkeelle niin kestää vielä hiton kauan päästä mihin tahansa.
Niin, ja Laji(urheilu) vaikuttaa aika paljon. Kiekossa ei muutama ylim. rasvakilo vaikuta kuten esim. juoksulajeissa/hyppy yms. yleisurheilu hommissa.
Just eilen satuin katsomaan tätä juttua!

Tällä viikolla tullut jumppailtua ihan kohtuullisesti, tänään ois ollut neljäs kerta mutta nukuin kerrankin yli 5.

Mulla on ärsyttävän tarkkoja noi rutiinit, mikäli arkisin herään 4.45 tai aiemmin niin menen salille ellen ole ihan pskana. Jos yhtään myöhemmin niin jätän välistä kun tartten sen vähintään 45min aikaa aamutoimiin ilman häsläystä.
Kun alkaa lähtemään 5.20 niin ehtii tekemään 45-50min reenin ja on ajoissa töissä, ihan hyvin voisin mennä töihin vaikka 7.30 eikä 7.00 mutta joku ihme periaate.

Oli kyllä aamulla vähän sellainen rekan alle jäänyt olokin, varmaan siksi unikin maistui ja vaakakin näytti taas uutta alinta lukemaa.

Päivän suunnitelma.

Screenshot 2025-07-04 064234.webp

Se on kumma kun usein repsahtaa joku paikka mikä välillisesti estää sen tekemisen.

Pakilassa kanssa rivari.
Ei se tosinaan loppujen lopuksi paljoa eronnut tästä mun nykyisestä täällä korvessa kun siinä Paloheinä ja Pirkkola parin minsa kävelymatkan päässä.
Hesulissa kun vaan pitkä matka ihan joka paikkaan, väärään aikaan kun lähdet liikkeelle niin kestää vielä hiton kauan päästä mihin tahansa.

Just eilen satuin katsomaan tätä juttua!
Vai että aniharva mieskään, ei sillä etteikö naiselle hyviä tuloksia(vähä syvyys epäilyttää), mutta ei noi ny kummosia ole reenaavalle miehelle. Ja reenaamattomaan ei kannata verrata, kun kyseessä reenaava nainenki.

Tällä viikolla tullut jumppailtua ihan kohtuullisesti, tänään ois ollut neljäs kerta mutta nukuin kerrankin yli 5.

Mulla on ärsyttävän tarkkoja noi rutiinit, mikäli arkisin herään 4.45 tai aiemmin niin menen salille ellen ole ihan pskana. Jos yhtään myöhemmin niin jätän välistä kun tartten sen vähintään 45min aikaa aamutoimiin ilman häsläystä.
Kun alkaa lähtemään 5.20 niin ehtii tekemään 45-50min reenin ja on ajoissa töissä, ihan hyvin voisin mennä töihin vaikka 7.30 eikä 7.00 mutta joku ihme periaate.

Oli kyllä aamulla vähän sellainen rekan alle jäänyt olokin, varmaan siksi unikin maistui ja vaakakin näytti taas uutta alinta lukemaa.
Mulla on aamulla tarkka 1h 15min aikaa ennen lähtöä. Sali si vaihtelee työvuoron mukaan ennen tai jälkeen työn. Paremmalta tuntuu ennen.
Dietti alkaa kans painaa, nukkuu huonosti ja tuntuu ettei palaudu. Läski näyttäs palavan ja salilla on voimaa. Tai no voimaa muistutavaa…

Kyllä nuo (180kg x 1 tai 120kg x 21) useimmille on.
No ei, jos yhtää tehny asioita oikein.
Voin sanoo tältä istumalta useemman naisenki joiden kans reenannu, jotka ottaa samat tai enemmän, paljon pienemmällä omapainolla.
Yhä jos ns. Ammattilaiseen verrataan, ei kannata valkata sitä salin 18v sählynpelaajaa. En mä sanos että ani harva mies pystyis…

Minulla ainkin jo pelkästään päässä niin paljon vikaa, ettei ole etes käynyt mielessä kokeilla miltä 120kiloa niskassa tuntuu
110 olen kokeillu

olen muuten tainnu joskus kokeilla penkistäkin sataa?
95 ainaki!

Toisin kuin FedEx, niin Postin kotiinkuljetus pelittää. Eilen tilatut kissanhiekat saapuivat juuri. Petenkoiratarvike.com. Erinomaisesta.

Masa-kissan mielestä tosin Peten pitäisi korjata tuo rienaava virhe firman nimessä.
20250704_085036.webp

Voisi lähteä kehonhuoltotunnille. Mutta sataa. Ei viitsisi sotkea polkupyörällä. Voisi mennä bussilla. Mutta se maksaa. Kävely olisi ilmaista, mutta kun siihen menee niin kauan aikaa ja kengät kastuu. Toisaalta kävely on selkäkipuiselle keski-ikäiselle hyvin suositeltavaa. Elämä on täynnä valintoja. Tässä kun tarpeeksi kauan pohtii vaihtoehtoja, niin ko ohjattu liikuntatuokio onkin jo mennyt. Voi jäädä sohvalle Masa-kissan kanssa selkää lepuuttamaan.

Tosi harvoin näkee saleilla lähellekkään 180kg kyykkyjä. Toki jotku voimakellarit eri asia, mutta ketjusaleilla jonku verran luuhanneena noi on tosi harvinaisia. Ja varmaan suurin osa treenaavista miehistä ja naisista kuitenki jossain ketjusaleilla käy.
Tosi harvoin näkee edes mavessa 180kg painoja sillä salilla missä käyn, kyykyissä vielä harvemmin.
Ylipäätään kyykkyä tekeviä ihmisiä salilla kävijöistä on todella vähän, vaikka jaloissa olisi potentiaalia tuottaa se voima 180kg x 1 kyykkyyn niin sen oikeasti tekeminen voi olla todella kaukana ellei ihan säännöllisesti tee kyykkyä.

Itse olen ihan tekemällä tekemällä tehnyt kyykkyä mutta kun ei oo lahjoja eikä geenejä niin se 140kg x 1 ollut työn ja tuskan takana.

Tai 150kg. Harvoin näkee edes päälle 130kg kyykkyjä, kun katsoo koko salilla treenaavaa miesväestöä.
Tosi on. +-20kg satasen molemmin puolin jää suurin osa. Ja jos vielä miettii, montako ihmistä salilla käy ja moniko heistä edes kyykkää ylipäätään, niin aika harva.

Back
Ylös Bottom