Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

Luulis, että tyyli tulee ominaisuuksien mukaan 🤔 ominaisuuksia ei voi muuttaa, mutta tyyliä voi. Räjähtävyyskin on niin yksilöllinen juttu johon treenillä voi vaikuttaa vaan tietyn verran.

E: Jos kiinnostaa nörtteillä, niin tuolta lisää juttua geeneistä, voimantuotosta ja räjähtävyydestä. Forcelle ainaki iltalukemista 😁

Olen itseasiassa hyvin pintapuolisesti lukenut ACTN3 genotyypeistä ja muista geeneistä mitä ollaan osattu yhdistää erilaisiin atleettisiin ominaisuuksiin. Ihan mielenkiintoisia juttuja. Tulee heti mieleen tässäkin ketjussa mainitsemani unelma että ois geenimanipuloitu ketterä jättiläinen 250 kg 2% rasvoissa. Kaikkien fyysisten urheilulajien päällikkö.

Olen itseasiassa hyvin pintapuolisesti lukenut ACTN3 genotyypeistä ja muista geeneistä mitä ollaan osattu yhdistää erilaisiin atleettisiin ominaisuuksiin. Ihan mielenkiintoisia juttuja. Tulee heti mieleen tässäkin ketjussa mainitsemani unelma että ois geenimanipuloitu ketterä jättiläinen 250 kg 2% rasvoissa. Kaikkien fyysisten urheilulajien päällikkö.
Mielenkiintoista myös miten nuo geenit jakautuu maapallolla. Aasiassa enemmän XX ja itäisessä Euroopassa ja Venäjällä enemmän RX/RR. XX liitetty myös pidempään elinajanodotteeseen, RR muistaakseni lyhin.

Joo oon samaa mieltä tähän pitäis pyrkiä. Olen tosi kömpelö vääntäjä muutenki niin siitä pitäis pyrkiä pois. Oon kattonu teilläki otatte aika paljon noita lähtöjä usein.
Se on näppärää jos joku linjailee jengille startteja kolmantena osapuolena siinä. Ite pidän tästä roolista erittäin paljon 😄

Joo oon samaa mieltä tähän pitäis pyrkiä. Olen tosi kömpelö vääntäjä muutenki niin siitä pitäis pyrkiä pois. Oon kattonu teilläki otatte aika paljon noita lähtöjä usein.
Tässä kohtaa hyppään keskusteluun mukaan.

Itellä tuntuu että starttireeneistä saa myös hyvin sen tuntuman että pääseekö edes niihin kulmiin joita sit hitaassa sparrissa hinkkaa. Usein tuntuu et starteissa se vääntäminen on ihan erilaista kuin se että joku antaa sun hakee ne sun kulmat. Se voi olla aika silmiä avaavaa touhua nimittäin.

Vahvat kulmat on ihan turhia jos niihin ei ikinä pääse kisapöydässä. 😄

Tässä kohtaa hyppään keskusteluun mukaan.

Itellä tuntuu että starttireeneistä saa myös hyvin sen tuntuman että pääseekö edes niihin kulmiin joita sit hitaassa sparrissa hinkkaa. Usein tuntuu et starteissa se vääntäminen on ihan erilaista kuin se että joku antaa sun hakee ne sun kulmat. Se voi olla aika silmiä avaavaa touhua nimittäin.

Vahvat kulmat on ihan turhia jos niihin ei ikinä pääse kisapöydässä. 😄
Kyllä varmasti näin. Itsellä hookkaaminen startista tuntuu ihan tosi vaikeelta jos vastassa on toprolli. Sitten taas Toproll/jokusivupainelähtö lähdöstä on ihan helpon tuntuista jos laitetaan molemmat kisa-asentoon.

Noista starteista vielä niin teillä siellä Helsingissä on tosi monipuolinen se vääntöporukka ja paljon eri käsiä. Tommosen porukan kanssa on varmasti hyvä ottaakkin startteja. Teillä on laatuvahvoja myös pienempikokoiset ja nopeita lähteen eikä ainoastaan isot pojat. Sitten taas meillä on vähempi porukkaa ja kaikki isokokosia ,vahvoja. Starttiharjoitukset on silloin erilaista.

Kyllä varmasti näin. Itsellä hookkaaminen startista tuntuu ihan tosi vaikeelta jos vastassa on toprolli. Sitten taas Toproll/jokusivupainelähtö lähdöstä on ihan helpon tuntuista jos laitetaan molemmat kisa-asentoon.
Muahan ei muutenkaan tunneta minään startti spesialistina mut kaikista hankalinta tuntuisi olevan matsin pitäminen pois hookista jos vastustaja haluaa sinne mennä🤷🏻‍♂️🫣

Seuraavaksi hankalinta on mennä hookkiin toista hookkimiestä vastaan. Johtuu varmaan siitä että jos pystyy hookkaamaan ulkokautta vääntäjän, se joutuu asemaan johon ei halunnut, eli usein mulla on etu siitä eteenpäin.

Mut jos se toinenkin haluaa mennä sinne hookkiin nii siellä ei välttämättä sitte olekkaan mulla niin kivaa 😁

Näissä toki eroja että miten kovatasoisista vastustajista puhutaan mut tämmösiä ajatuksia heränny starteista 🙄

Prässäämisestä aika turha tässä yhteydessä edes keskustella 😄

View: https://www.youtube.com/shorts/BXBGcB2EJo0?feature=share

Rikkoi myös "Devon noston" maailmanennätyksen, hurjia rautoja vaikka suoritustapa onkin mallia fakiiri 😄

Mä pidän tota "riserin" nostoa näistä kahdesta kovempana suorituksena. Se sentään on jollain tapaa vertailukelpoinen muiden mahdollisesti tekemiin suorituksiin.

Mut jos tätä pronaatio nostoo pitää aitona suorituksena niin millä perusteella se Genadin tekemä 100kg nosto ei sit ole hyväksytty?

Siis Genadi nosti sen 100kg ihan 100% vitsillä. Mut jos tää menee joltain tuomaristolta läpi niin miksei sitten sekin?

Mä pidän tota "riserin" nostoa näistä kahdesta kovempana suorituksena. Se sentään on jollain tapaa vertailukelpoinen muiden mahdollisesti tekemiin suorituksiin.

Mut jos tätä pronaatio nostoo pitää aitona suorituksena niin millä perusteella se Genadin tekemä 100kg nosto ei sit ole hyväksytty?

Siis Genadi nosti sen 100kg ihan 100% vitsillä. Mut jos tää menee joltain tuomaristolta läpi niin miksei sitten sekin?
Kyllähän tuo kieltämättä alkaa olemaan jo ylöspäin veto. Luulis että tuolla tasolla ja tänä päivänä progressio lopetetaan kun formi pettää (kuten esim. Devon tekee pääosin) mutta ei se näköjään niin mene. Toki some on päätulo niin ymmärtää että tämmösiä upataan. Iso osa ei kuitenkaan ymmärrä mikä ero on milläkin nostolla, ne katsoo vain kiloja ja hurraa. Itse en ole jaksanut katsoa tämän kaverin juttuja enää pitkään aikaan. Tällä palstalla niitä vaan tulee vastaan. Aina vähän tulee oksennusta suuhun

Noista starteista vielä niin teillä siellä Helsingissä on tosi monipuolinen se vääntöporukka ja paljon eri käsiä. Tommosen porukan kanssa on varmasti hyvä ottaakkin startteja. Teillä on laatuvahvoja myös pienempikokoiset ja nopeita lähteen eikä ainoastaan isot pojat. Sitten taas meillä on vähempi porukkaa ja kaikki isokokosia ,vahvoja. Starttiharjoitukset on silloin erilaista.
Ite nään isoimman ongelman starteissa että ne on liian kuluttavia egolle 😄 Syy miksi liian harvoin tulee huudeltua startteja vieraissa reeneissä 😭

Back
Ylös Bottom