KÀdenvÀÀntö - Ranteet rullalle

Meta title: đŸ’„ KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU đŸ’„

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynÀrpÀÀt tulille, tÀÀllÀ puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjÀ.

Timi is king!
☝☝☝☝

Hauska miten joskus selitti ettĂ€ sillĂ€ ei toimi mikÀÀn kropassa, paitsi oikee kĂ€si maailman top 5 vahvin 😄😄

Mun mielestĂ€ on hienoo ettĂ€ tĂ€ssĂ€ lajissa voit olla tyyliin vasta-alkaja ja silti voi tarjoutuu tilaisuuksia otella legendaarisia hahmoja vastaan đŸ’ȘđŸ»

Elitismi aika minimaalista đŸ‘ŒđŸ»đŸ˜„
Tuo Timpan vastustaja ei ainakaan ole vasta-alkaja, useita vuosia jo kilpaillut.

Mietin tÀssÀ taannoin ettÀ onkohan Tim lopettanut vÀÀntÀmisen omalta osaltaan kokonaan, onneksemme vastaus nÀyttÀÀ olevan ei.
MinkĂ€hĂ€n takia hĂ€ntĂ€ ei nĂ€hdĂ€ east vs westissĂ€ tai vastaavissa vÀÀntöilloissa, tĂ€ytyykö sitĂ€ alkaa pommittamaan EnginiĂ€ 😄

Egohan se on usealla kehittymisen esteenÀ, lajista riippumatta :D
KĂ€denvÀÀnnössĂ€ joo monasti startit nĂ€hÀÀn liian absoluuttisena asiana. Tai jos sellasessa hĂ€viÀÀ ni ei oo enÀÀ takaovia miksi olisikin ollut itse parempi. Paitsi onhan 😄 Jumisuus! Kaikkien selitysten isĂ€ ja Ă€iti!! Ite ainakin vetoon siihen aina jos hĂ€viin đŸ’Ș

Mutta koska ihmiset on herkkiĂ€ henkisesti, yks hyvĂ€ tapa ottaa startteja on esim ottaa alle yksi kevyempi kaveri, jonka luoman vĂ€symyksen piikkiin voi laittaa tappiot pahemmalle ukolle. Tai sitten tosi pieni vetokumi kaverille avuksi, ni voi loputtomasti pohtia ettĂ€ oisko voittanut ilman sitĂ€. Ohan nĂ€itĂ€, mutta tĂ€rkeintĂ€ ettĂ€ jengi ottas niitĂ€ startteja đŸ’Ș

MÀ olen aavistuksen sitÀ mieltÀ ettÀ startteja ei opi oikeasti kunnolla kuin kisaamalla.
Todella karkea ajattelutapa tiedÀn, mutta en ainakaan itse saa treeneissÀ kunnon startteja aikaan.
Ite nÀÀn ettÀ monella voi olla toi, ja muutenni kisastartit lavalla missÀ vastustaja sekÀ tuomari haluu murhata sun fantasiat menestyksestÀ, ni ihan eri game! Yksi kisa vastaan 10 reeniÀ.

Mun mielestÀ lÀhti hitaasti tai nopeesti reeneissÀ ni pitÀis aina lÀhtee hartiat linjassa, ranteet suorassa ja ei mitÀÀn edun hakemista siihen. RemmeillÀ pitÀis pyrkii siihen ettÀ se on molemmille yhtÀ hyvin. Suurinosa ei ymmÀrrÀ yhtÀÀn mitÀÀn tosta remmistÀ ja se tyyppi joka ymmÀrtÀÀ ni hakee tÀysin siihen oman edun eikÀ ees sano siitÀ mitÀÀn sille toiselle. TÀssÀ nÀÀ kaikki toistuu kokoajan miten ihmiset vÀÀntÀÀ reeneissÀ. Hartiat on ihan leikkuukulmassa oman suuntasesti jotta pÀÀsee varmasti omaan asentoon. Ranteet on mutkalla tai jos ei ole ni varmasti on laitettava se ranne mutkalle ennen ku toinen on ees valmis vÀÀntÀÀ. Jos se ranne sit on suora kerranki ni sit siinÀ on sellai nostatus pÀÀllÀ ettÀ ei nÀy koko peukalon kynttÀ ja sit oikeesti ollaan muka rehtejÀ vÀÀntÀjiÀ siinÀ pöydÀssÀ. Toinen odottaa ettÀ lÀhdetÀÀn vÀÀntÀÀ paikaltaan niin toinen ottaa vauhtia kun ei muuten pÀrjÀÀ. Toi remmi juttu on vielÀ oma maailmansa mutta siinÀ nÀÀ kaikki korostuu vielÀ enempi. Oon 2v kattonu tota ni jos se on 20v ollu samanlaista Suomessa ni oon sitÀmieltÀ ettÀ tÀÀ on se syy miksi Suomessa ei ole ku ihan muutama kunnon vÀÀntÀjÀ. Koska Suomessa ei ole oikein valmennusta tÀssÀ lajissa joka ohjais tÀtÀ poispÀin tÀstÀ niin ongelma on se ettÀ nuoret salilla nÀkee mitÀ vanhat tekee ni tottakai ne toistaa sit tÀysin ne samat ja sit tekee samalla tavalla koska nÀin on aina tehty. Kaikki ei nÀistÀ omista huonoa itsetuntoa ketkÀ nÀin tekevÀt mutta suurinosa. NÀille se reenisali on aina joku nÀytönpaikka tai kisakohde. "Nyt varmasti tÀllÀ kerralla se ei saa mun rannetta" . "Otan nyt suuremman edun itelleni otteessa". Koska kuitenkin tÀÀ laji kilpailuissa ratkaistaan nÀillÀ sÀÀnnöillÀ niin miksei ihmiset voi reenata niiden sÀÀntöjen mukaisesti. Oon sanonu aikasemminkin jos kilpailet vauhdittomassa pituudessa niin reenaatko aina ja varmasti aina vauhdin kanssa sitÀ hyppyÀ ?

KĂ€denvÀÀnnössĂ€ joo monasti startit nĂ€hÀÀn liian absoluuttisena asiana. Tai jos sellasessa hĂ€viÀÀ ni ei oo enÀÀ takaovia miksi olisikin ollut itse parempi. Paitsi onhan 😄 Jumisuus! Kaikkien selitysten isĂ€ ja Ă€iti!! Ite ainakin vetoon siihen aina jos hĂ€viin đŸ’Ș

Mutta koska ihmiset on herkkiĂ€ henkisesti, yks hyvĂ€ tapa ottaa startteja on esim ottaa alle yksi kevyempi kaveri, jonka luoman vĂ€symyksen piikkiin voi laittaa tappiot pahemmalle ukolle. Tai sitten tosi pieni vetokumi kaverille avuksi, ni voi loputtomasti pohtia ettĂ€ oisko voittanut ilman sitĂ€. Ohan nĂ€itĂ€, mutta tĂ€rkeintĂ€ ettĂ€ jengi ottas niitĂ€ startteja đŸ’Ș
MeillÀ juuri seuraavassa reenissÀ on vetokumin kanssa startit. Ei se vetokumi oo siinÀ sen takia ainoastaan ettÀ se starttaajalle olisi vahvempi vastus vaan se ettÀ sen pitÀjÀn kÀsi ei vÀsy niin mitÀ se vÀsyy ilman sitÀ kuminauhaa. Mieluumin paksu vetokumi. NÀÀ kumit on hankalia molemmille miten ne laitetaan. Olisi hyvÀ jos siinÀ olisi joku muu joka stoppaa sitÀ.

Mun mielestÀ lÀhti hitaasti tai nopeesti reeneissÀ ni pitÀis aina lÀhtee hartiat linjassa, ranteet suorassa ja ei mitÀÀn edun hakemista siihen. RemmeillÀ pitÀis pyrkii siihen ettÀ se on molemmille yhtÀ hyvin. Suurinosa ei ymmÀrrÀ yhtÀÀn mitÀÀn tosta remmistÀ ja se tyyppi joka ymmÀrtÀÀ ni hakee tÀysin siihen oman edun eikÀ ees sano siitÀ mitÀÀn sille toiselle. TÀssÀ nÀÀ kaikki toistuu kokoajan miten ihmiset vÀÀntÀÀ reeneissÀ. Hartiat on ihan leikkuukulmassa oman suuntasesti jotta pÀÀsee varmasti omaan asentoon. Ranteet on mutkalla tai jos ei ole ni varmasti on laitettava se ranne mutkalle ennen ku toinen on ees valmis vÀÀntÀÀ. Jos se ranne sit on suora kerranki ni sit siinÀ on sellai nostatus pÀÀllÀ ettÀ ei nÀy koko peukalon kynttÀ ja sit oikeesti ollaan muka rehtejÀ vÀÀntÀjiÀ siinÀ pöydÀssÀ. Toinen odottaa ettÀ lÀhdetÀÀn vÀÀntÀÀ paikaltaan niin toinen ottaa vauhtia kun ei muuten pÀrjÀÀ. Toi remmi juttu on vielÀ oma maailmansa mutta siinÀ nÀÀ kaikki korostuu vielÀ enempi. Oon 2v kattonu tota ni jos se on 20v ollu samanlaista Suomessa ni oon sitÀmieltÀ ettÀ tÀÀ on se syy miksi Suomessa ei ole ku ihan muutama kunnon vÀÀntÀjÀ. Koska Suomessa ei ole oikein valmennusta tÀssÀ lajissa joka ohjais tÀtÀ poispÀin tÀstÀ niin ongelma on se ettÀ nuoret salilla nÀkee mitÀ vanhat tekee ni tottakai ne toistaa sit tÀysin ne samat ja sit tekee samalla tavalla koska nÀin on aina tehty. Kaikki ei nÀistÀ omista huonoa itsetuntoa ketkÀ nÀin tekevÀt mutta suurinosa. NÀille se reenisali on aina joku nÀytönpaikka tai kisakohde. "Nyt varmasti tÀllÀ kerralla se ei saa mun rannetta" . "Otan nyt suuremman edun itelleni otteessa". Koska kuitenkin tÀÀ laji kilpailuissa ratkaistaan nÀillÀ sÀÀnnöillÀ niin miksei ihmiset voi reenata niiden sÀÀntöjen mukaisesti. Oon sanonu aikasemminkin jos kilpailet vauhdittomassa pituudessa niin reenaatko aina ja varmasti aina vauhdin kanssa sitÀ hyppyÀ ?
Monelle tuntuu olla ongelma pÀÀstÀ sinne mistÀ tuottaa eniten voimaa ja tÀstÀ syystÀ starttaa treeneissÀ epÀreilusti. Koittanut ohjeistaa omia seuralaisia ettÀ työstÀÀ esim kuppia paljon jos maximi voiman tuotto sivulle tulee kÀsi kupissa.

Heikompien kanssa vÀlillÀ annan mitÀ haluaa ja saa sitten itselle enemmÀn työstöÀ ja treeniÀ.

Jonkun tarvis nyt vaan alkaa tekemÀÀn niitÀ podcasteja missÀ tökkis scenen huippujen aivoja. Niin paljon erilaisia ja mielenkiintosia lÀhestymistapoja kÀdenvÀÀntöön.

Jos ajatellaan tollasen sunnuntaivÀÀntÀjÀn nÀkökulmasta asiaa niin varmaan hÀnelle se yleensÀkkin vÀÀntÀminen viikon reeneissÀ on vaan se ettÀ menee sinne harrasteleen ja vÀÀntelee miten vÀÀntelee. ViettÀÀ seuran jÀsenien kanssa myös sosiaalista aikaa. Sen mÀ ymmÀrrÀn oikeen hyvin mutta mÀ tossa aikasemmin tarkoitin kisaavia tyyppejÀ jotka kÀytÀnnössÀ panostaa lajiin todella paljon ja joka pÀivÀ yrittÀÀ olla lajissa parempi ja vahvempi. TÀllöin en pysty ymmÀrtÀmÀÀn tÀtÀ ideaa miksi muuten panostetaan todella paljon mutta sitten pilataan sitÀ omaa tekemistÀ sillÀ huonolla lajireenillÀ pöydÀssÀ. Aivot kuitenkin hermottaa sitÀ toimintaa kÀsiin ja kroppaan niin jos oot reeneissÀ kokoajan niin miten et kisassa lÀhde niin sÀ totut siihen. Ite tÀssÀ 5kk aikana vÀittÀisin kehittyneeni eniten juurti tÀstÀ pitÀmis tyylin ansiosta koska koitan juuri imeÀ itteeni tietoa siitÀ mitÀ toinen yrittÀÀ kÀden eri kulmista tuottaa voimaa ja myös olemalla heikossa asemassa, SieltÀ pois pÀÀsten tai siellÀ vÀÀntÀen jotta toinen vÀsyy. Mulla oli ideana tÀssÀ myös yrittÀÀ saada itteni vÀÀntÀjÀnÀ kestÀvÀmmÀksi pöydÀssÀ mutta tÀÀ ei ole kyllÀ onnistunut ollenkaan. Oon vajaan 10 kovan vÀÀnnön jÀlkeen aivan loppu.

View: https://youtu.be/cia43nfSKto?si=Z79XXTFfSMsgy5z-

MitÀ mieltÀ porukka on kyynÀrpÀÀ virheistÀ treeneissÀ?

ItellÀ on ollu suuria vaikeuksia pitÀÀ kyynÀrpÀÀ tyynyllÀ kisoissa. Koen asian korjaantuneen jossain mÀÀrin mutta vaatinut aika paljon keskittymistÀ asiaan treeneissÀ.

Mutta toisaalta pikkuvirheitÀ mielellÀÀn katsoo lÀpi sormien jos tarkotus on ottaa rentoja sparrimatseja.

Tossa videossa on mun mielestĂ€ nii selkeet kyynĂ€rpÀÀ virheet kyseessĂ€, etten vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ilkeĂ€isi itse julkaista ilman jonkinlaista selitettĂ€ tilanteen luonteesta 😅

Tollasenaa videosta saa sellasen kuvan ettĂ€ promoaa itseÀÀn Kamilia vahvempana vÀÀntĂ€jĂ€nĂ€ 🙄

ItellÀ on ollu suuria vaikeuksia pitÀÀ kyynÀrpÀÀ tyynyllÀ kisoissa. Koen asian korjaantuneen jossain mÀÀrin mutta vaatinut aika paljon keskittymistÀ asiaan treeneissÀ.

Mutta toisaalta pikkuvirheitÀ mielellÀÀn katsoo lÀpi sormien jos tarkotus on ottaa rentoja sparrimatseja.

Tossa videossa on mun mielestĂ€ nii selkeet kyynĂ€rpÀÀ virheet kyseessĂ€, etten vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ilkeĂ€isi itse julkaista ilman jonkinlaista selitettĂ€ tilanteen luonteesta 😅

Tollasenaa videosta saa sellasen kuvan ettĂ€ promoaa itseÀÀn Kamilia vahvempana vÀÀntĂ€jĂ€nĂ€ 🙄

Kisoissa on tarkoitus pitÀÀ kyynÀrpÀÀ tyynyssÀ, joten miksi harjoitella niin ettÀ kyynÀrpÀÀ ei pysy tyynyssÀ?

On tuo punapaitanen kyllÀ heti niin huijarin nÀkönenkin ettei tarvi odottaa myöntÀÀkö se ettÀ kyynÀrpÀÀ oikeen loksahti tuonne tyynyn taakse kun piteli kamelia.

Mutta olen sitÀ mieltÀ ettÀ jos kyynÀrpÀÀ on ongelma kisoissa niin sillon sen ei tietosesti tarvis paljoa treeneissÀ irtoilla kunnes se ei ole enÀÀ ongelma. Onhan nuita nÀhty kun random ÀijÀ on hÀrkÀÀ vahvempi ihan tuolla east vs west tasolla mutta ei pysy kyynÀrpÀÀt tyynyllÀ niin minkÀs teet. Joko opetellaan ne kulmat uusiks kyynÀrpÀÀt tyynyllÀ tai ei tarvi kisata

Back
Ylös Bottom