You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly. You should upgrade or use an alternative browser.
Koronavirus, COVID-19
Keskustelun aloittajaDeleted member 43228
Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla
Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.
Salen uudenvuoden puhe oli kyllä jollain tavalla ironinen. Hänen mielestään kansan eripura on pandemiaakin vaarallisempi asia. No, saa nähdä yritetäänkö tänä vuonna tätä eripuraa edelleen kasvattaa vai vähentää.
Looginen syy jättää lääke ottamatta ei ole se, ettei lääkettä tarvitse. Lääkeyhtiö voisi olla sinulle sopiva työpaikka jos vaan saat tuon viestin perille ihmisille niin, että he uskovat sen.
Olisi kiva tietää, miten moni rokottamaton tehohoitoa tarvinnut on myöskin ajatellut, ettei piikkiä tarvitse. Vai olisiko sittenkin valtaosalla ollut jokin todellinen terveydellinen syy jättää piikki ottamatta?
Meillä on töissä yks tupakoiva, alkoholia käyttävä, liikuntaa harrastamaton mies joka on piikkiä pakottamassa mulle (33-vuotias, hyväkuntoinen, terve, en missään riskiryhmässä, koronan jo sairastanut) sillä argumentilla etten vaan kuormittaisi sairaalahoitoa. Olen sille kaikki viralliset tilastot näyttänyt ja se kyllä ymmärtää että korona on mulle tosi pieni riski ja se on jopa fimean haittavaikutustilastot nähnyt mutta niin se vaan mulle on vihainen ja pitää mykkäkoulua kun en osallistu tähän hommaan
Ja se oikeasti vetää tyyliin kaks askia röökiä päivässä. Tupakkaan kuolee 66% todennäköisyydellä ja se tappaa 5000 ihmistä vuosittain Suomessa. Mutta se olen juuri minä joka tulee sairaalahoitoa kuormittamaan
Jeesus jumalauta miten tyhmäksi voi yksi ihminen muuttua kahdessa vuodessa!!
Mä on niin hyvä ihminen et voin jättää piikit ottamatta ja antaa ne jollekin joka niitä tarvitsee. Ahneet ja saastaiset itsekkäät ihmiset osa hakenut jo kolme piikkiä ja toiset ei ole vielä saanut ainuttakaan.
Kuumailmapallon menettäessä rankasti korkeutta aavan meren yläpuolella, aloita ongelman korjaus pudottamalla ensin kaikkein kevyeimmät esineet mereen, kuten nenäliina jne.
Olisi kiva tietää, miten moni rokottamaton tehohoitoa tarvinnut on myöskin ajatellut, ettei piikkiä tarvitse. Vai olisiko sittenkin valtaosalla ollut jokin todellinen terveydellinen syy jättää piikki ottamatta?
Ongelma on juurikin siinä että kun viranomaiset selkeästi valehtelevat yhdessä asiassa niin ihmiset eivät usko enää yhtään mitä viranomaiset sen jälkeen sanovat. Valitettavasti se näkyy nyt siinä että ne jotka sitä piikkiä tarvitsevat, eivät sitä ota.
Enkä ottaisi minäkään vaikka olisin 200-kiloinen vanhus. Mielummin menisin kuormittamaan tehohoitoa ja kuolisin. Ihan vaan vittuillakseni tälle korruptoituneelle systeemille.
Arabiemiraatit on ottanut tiukan linjan koskien kansalaistensa oikeutta poistua maasta.
www.iltalehti.fi
” Arabiemiraatit kieltää rokottamattomilta kansalaisiltaan matkustamisen ulkomaille 10. tammikuuta alkaen. Uutistoimisto Reutersin mukaan kielto koskee myös kaksi rokoteannosta saaneita. Maa vaatii siis rokotetuilta kansalaisiltaan kolmannen rokotteen ottamista, jos he mielivät matkustaa ulkomaille.”
Jos itse olet ottanut rokotteet niin sua ei pitäisi kiinnostaa ollenkaan mitä muut ottaa tai on ottamatta. Eiköhän tässä oo jo käynyt selväksi ettei ne rokotteet meitä saa tästä kurimuksesta pois yhtään sen nopeemmin. Omaa riskiä voit todentotta sillä pienentää ja that's it.
Sillä rahalla mitä tässä on poltettu ihmisten nenänkaiveluun ja yleiseen elämän vaikeutukseen, olisi helposti kahdessa vuodessa nostettu sairaalakapasiteettia. Nyt on vaan onnistuttu ajamaan hoitajia pois alalta, kun niitä olisi tarvittu lisää. Niinkuin vanha sanonta sanoo: Where there's a will, there's a way - nyt on selkeesti prioriteetit ollut jossain aivan muualla ja sen takia me kaikki tässä ollaan.