Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
"Myös uusia koronaan liittyviä kuolemia on todettu Tanskassa muita Pohjoismaita enemmän.

Salmisen mukaan tilannetta voi selittää esimerkiksi se, että rokotusten teho alkaa Tanskassa hiipua.
– Tanskassa on rokotettu hieman Suomea lyhyemmällä rokotusvälillä. Voi tietysti olla niin, että osa ikäihmisistä on jo ehtinyt menettää rokotussuojaa."

Kyllä näiden selitysten muotoilu käy varmaan viikko viikolta vaikeammaksi.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
"Myös uusia koronaan liittyviä kuolemia on todettu Tanskassa muita Pohjoismaita enemmän.

Salmisen mukaan tilannetta voi selittää esimerkiksi se, että rokotusten teho alkaa Tanskassa hiipua.
– Tanskassa on rokotettu hieman Suomea lyhyemmällä rokotusvälillä. Voi tietysti olla niin, että osa ikäihmisistä on jo ehtinyt menettää rokotussuojaa."

Kyllä näiden selitysten muotoilu käy varmaan viikko viikolta vaikeammaksi.
Syy ei ole koskaan rokotteen laadussa, aina löytyy joku muu selittävä tekijä.

Screenshot_20211216-161616.png

Ullatus.

@kierojalka

Meillä on siis täällä tartuntatauti johon kuolee noin 0,23% sairastuneista. Alle 70-vuotiaan todennäköisyys kuolla on noin 0,05%. Okei. Korona on 2-3 kertaa vaarallisempi kuin kausi-influenssa. Mutta siinä se. Jos sä nyt katsot noita numeroita ja ihan vaan omilla aivoillasi ajattelet kaikkea hulluutta mitä täällä on tehty viimeisen parin vuoden aikana, niin vaikuttaako tämä sinun mielestäsi ns. oikeasuhtaiselta?

Asiaa ei voi tarkastella noin, kun tässä on ollu koko ajan jonkinnäkösiä rajoituksia. Kieltämättä osa toimista tuntuu ylimitoitetuilta.

Kirjotin tossa jo aikasemmin, että asioita olis varmasti tehty eri tavalla, jos jollain olisi ollut ennustajan kykyjä. En osaa sanoa olisko ollu parempi laittaa samat fyrkat terveydenhuollon kapasiteetin lisäämiseen, mutta se tuskin olisi mahdollista edes, kun osaavia hoitajia ja lääkäreitä ei tuu tosta vaan maksamalla lisää.

Miten sä olisit halunnut toimittavan?

En mä oo toistaseks nähny vielä mitään uskottavia todisteita, joiden vuoksi pitäisi epäillä jotain fiilunkia. Ei tietenkään ole totuuksia, eikä kukaan väitäkään niin. Tätäkin tilannetta olisi varmasti hoidettu toisin, jos viime vuoden alussa olisi ollut sama tieto kuin nyt.
Ok, mutta hyvä että on olemassa vielä joitain harvoja alustoja (kuten pakkis) joilla saa keskustella ilman sensuuria ja joissa molemmat näkemykset pääsevät esille. Tiedä vaikka se joku kaunis päivä vielä lisäisi molempien päinvastaisten näkemysten ymmärrystä toistensa maailmankuvaan.

Miten sä olisit halunnut toimittavan?
Mä kannatan sellaista kammottavaa maailmankatsomusta nimeltään libertarismi. Katson että yksilö ei lähtökohtaisesti tarvitse valtiota vaan yksilön tehtävä on itse vastata esimerkiksi omasta terveydestään.

Valtion rooli pitäisi olla vain tiedottaa rehellisesti kansalaisiaan että mitä täällä tapahtuu ja mitä kannattaa tehdä. Esimerkiksi maskipakon vaihtoehtona olisi pitänyt olla koronaa pelkääville ffp2-maskin käyttö (jos he niin itse haluavat).

Kaikkien toimenpiteiden pitäisi olla suosituksia ja täysin vapaaehtoisia. Toki on oletettavaa että tällainen lähestymistapa johtaa sairaaloiden täyttymisiin ja lisääntyneisiin kuolemiin. Valtio voi yrittää lisätä henkilöstöresursseja kaikin mahdollisin keinoin (tarkoittaa lähinnä palkkojen nostamista hoitajille ja lääkäreille). Ne hoidetaan ketkä voidaan.

Haluan nyt painottaa että jos joku kuolee tai sairastuu koronaan, niin se on sen yksilön syy että näin on päässyt tapahtumaan. Kukaan muu kuin yksilö itse ei vastaa yksilön terveydestä. Jokainen voi omalla vapaalla tahdollaan eristäytyä neljän seinän sisään, käyttää mitä tahansa suojaimia ja ottaa niin monta rokotetta kuin haluaa. Jos yksilö ei näin halua tehdä on se hänen oma ongelmansa eikä valtioita tai toisia ihmisiä syytetä hänen sairastumisestaan.

Eli tiivistetysti: valtio rehellisesti tiedottaa mitä tapahtuu ja mitä kannattaa tehdä ja hoitaa ne jotka pystyy hoitamaan. Yksilö ottaa omalla terveydellään sellaisia riskejä kuin haluaa.

Kävin ottamassa kolmannen rokotuksen. Elämä on jotenkin helppoa kun ei ajattele että tässä ollaan nyt suuren salaliiton uhreja ja alistuttu valtiomahdin alle. Painelee vaan lampaana viranomaisten narussa ja tekee niin kuin viralliset tahot ohjeistaa.

Ei muuten tullut sivuvaikutuksia piikistä. Eikä tullut influenssarokotteestakaan joka taisi olla kahdestoista järjestyksessään.
Hyvä ettei tullut mitään sivareita. Mutta ajatteletko tosiaan niin, että kun sinä et saanut mitään, niin ei kukaan muukaan voi saada oireita?
Kertokaas betapojulle, et miten alfat toimii näissä elämän päätöksissä? Kävitkö armeijan? Tai peruskoulun? Ootko syöny joskus lääkärin määräämiä lääkkeitä tai ollu jossain toimenpiteessä? Maksanu veroja? Noudattanu lakia? Mä oon aika paljon tehny juttuja, jotka on vaan käsketty tekemään ja varsinki ennen nettiä ollu paljolti sen annetun tiedon varassa ilman omia tutkimuksia. Jälkeenpäin on harmittanu, ku oon lammastellu tollasissa jutuissa, jotka olis voinu kiertää. :(
En ole Alfa mut voin kertoa. Peruskoulu, ammattikoulu, ammattikorkea, Reservin yliluutnantti. Olen syönyt muutaman antibioottikuurin streptokokkiin, lääkärin määrämät särkylääkkeet parin leikkauksen jälkeen.
Maksan veroja, olen myös vastaanottanut pimeää rahaa, olen myös rikkonut lakia mutta myös noudattanut sitä, liikenteessä olen hyvin kuuliainen, käytän aina vilkkua kun siirrän autoani sivusuunnassa liikenteessä.
Mutta olen sairastanut koronan tosi lievänä ja en katso piikkiä tarpeelliseksi. Jos saan uudestaan sen, niin suurella todennäköisyydellä yhtä lievänä, kun taas ei ole mitään varmuutta että selviäisin piikistä ilman oireita.
yhden kausi-influessapiikin olen ottanut ja olin 1,5viikkoa saikulla sen jälkeen, oikeasti luulin kuolevani. Sen jälkeen en ole ottanut niitä, enkä ole myöskään sairastanut muuten kuin lievän flunssan silloin tällöin, viimeks monta vuotta sitten.

No, selitä mulle, miks mun pitäis se piikki tai piikit ottaa? Siksi kun yhteiskunta vaatii ja rajoittaa mun tekemisiä? Mulla ei ole periaatteessa terveydellisiä syitä olla ottamatta piikkejä, mutta on sitäkin suuremmat poliittiset syyt.

Nämä vertailut korona VS. influenssa on aika "mielenkiintoisia" Jos suomessa pysytään, niin itse en esimerkiksi saa koronasta millään 2-3 kertaa influenssaa vaarallisempaa, en sitten millään. Virallisissa tilastoissa influenssa on aina ilmoitettu kuolinsyyksi, vain silloin, jos se on ensisijainen kuolinsyy, koronakuolemaksi merkitään kaikki kuolemat, joissa kuollut on saanut positiivisen koronatestin alle kuukausi kuolemasta. Virallisissa tiedoissa influenssaan kuolee noin 200-400 ihmistä/vuosi, jos influenssakuolemia arvioidaan samoin kriteerein, kuin koronakuolemia, niin influenssaan kuolee noin 500-2000 ihmistä/vuosi. Esim. Asko Järvisen mukaan suomessa kuolee influenssaan keskimäärin noin 1000 ihmistä/vuosi, ja nyt muistutuksena, että viimevuonna meille tuli hirveän kauhea koronapandemia, johon "kuoli" 558 ihmistä.

Tiedän, vakio vastaus on: "rajoitukset toimivat" Ympäri maailmaa olevat seuranta/vertailudata on osoittanut täysin kiistatta, että suomen kaltaiset (tai huomattavasti kovemmatkin) rajoitukset ovat olleet täysin yhtä tyhjän kanssa, ei eroa rajoituksettomiin verrokkeihin. Eli miten helvetissä koronasta saadaan 2-3 kertaa influenssaa vaarallisempi?

Vähän vielä koronakuolleisuudesta, alle 70 vuotiaiden kuolleisuus on käytännössä täysin olematon, ja jos tuosta vielä poistetaan vakavasti sairaat, on se käytännössä nolla!

kuva-4.png

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Nämä vertailut korona VS. influenssa on aika "mielenkiintoisia" Jos suomessa pysytään, niin itse en esimerkiksi saa koronasta millään 2-3 kertaa influenssaa vaarallisempaa, en sitten millään. Virallisissa tilastoissa influenssa on aina ilmoitettu kuolinsyyksi, vain silloin, jos se on ensisijainen kuolinsyy, koronakuolemaksi merkitään kaikki kuolemat, joissa kuollut on saanut positiivisen koronatestin alle kuukausi kuolemasta. Virallisissa tiedoissa influenssaan kuolee noin 200-400 ihmistä/vuosi, jos influenssakuolemia arvioidaan samoin kriteerein, kuin koronakuolemia, niin influenssaan kuolee noin 500-2000 ihmistä/vuosi. Esim. Asko Järvisen mukaan suomessa kuolee influenssaan keskimäärin noin 1000 ihmistä/vuosi, ja nyt muistutuksena, että viimevuonna meille tuli hirveän kauhea koronapandemia, johon "kuoli" 558 ihmistä.

Tiedän, vakio vastaus on: "rajoitukset toimivat" Ympäri maailmaa olevat seuranta/vertailudata on osoittanut täysin kiistatta, että suomen kaltaiset (tai huomattavasti kovemmatkin) rajoitukset ovat olleet täysin yhtä tyhjän kanssa, ei eroa rajoituksettomiin verrokkeihin. Eli miten helvetissä koronasta saadaan 2-3 kertaa influenssaa vaarallisempi?

Vähän vielä koronakuolleisuudesta, alle 70 vuotiaiden kuolleisuus on käytännössä täysin olematon, ja jos tuosta vielä poistetaan vakavasti sairaat, on se käytännössä nolla!

kuva-4.png
Jos katsoo Ruotsin kokonaiskuolleisuustilastoja, niin kyllä siellä aika kova piikki on vuodelle 2020. Toki jos ne suhteuttaa väkilukuun ja katsoo sitä 20 vuoden ajalta, niin eihän siellä mitään ihmeellistä tapahtunut 2020.

Mutta vaikka mulla onkin kyrvänpaksuinen kokovartalofoliopuku päällä niin kyllä mä sen verran uskon tuohon viralliseen narratiiviin että meillä on täällä kausi-influenssaa jonkun verran vaarallisempi tauti.

kuva-4.png

tenor.gif

Eli jossain maissa selvästi koholla olleet ylikuolleisuusluvut ovat vain silkkaa sattumaa? Mennään sillä sitten, ei uskomista kielletty ole.
Nyt oon kyllä sun kanssa samaa mieltä. Aika rumalta näyttää Ruotsin kokonaiskuolleisuustilastot: https://www.statista.com/statistics/525353/sweden-number-of-deaths/

Toki tossakin kannattaa ottaa huomioon että 2019 kuoli normaalia vähemmän ihmisiä ja on oletettavaa että siitä ainakin parituhatta kuolemaa olis muutenkin siirtynyt vuodelle 2020.

Eikä sen taudin tarvitse olla kuin 2-3 krt vaarallisempi kuin kausi-influenssa, niin tilastoihin tulee heti tuhansia lisäkuolemia. Mutta sellaista se on. Normaaleja luonnollisia kuolemia joilta jokainen on halutessaan voinut välttyä suojelemalla itseään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom