Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Kävin ottamassa kolmannen rokotuksen. Elämä on jotenkin helppoa kun ei ajattele että tässä ollaan nyt suuren salaliiton uhreja ja alistuttu valtiomahdin alle. Painelee vaan lampaana viranomaisten narussa ja tekee niin kuin viralliset tahot ohjeistaa.

Ei muuten tullut sivuvaikutuksia piikistä. Eikä tullut influenssarokotteestakaan joka taisi olla kahdestoista järjestyksessään.

Eihän tuossa mitään. Sallittakoon se sinulle ja hyvä ettei ole tullu haittoja. Kuhan et paskanna rokottamattomien muroihin

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Tämän määrittelee turvapaikkajärjestelmään liittyvät kv-sopimukset ja kansallinen lainsäädäntö eli humanitäärinen maahanmuutto ei ole vapaus, perusoikeus eikä myöskään ihmisoikeus, jos sopimusten ja lainsäädännön ehdot eivät täyty.

Ei minunkaan mielestä ole vapaus. Ei ole saman arvoisia väki etelässä kuin me Suomessa. Eivät ole syntyneet vapauden kanssa. Ja hyvä niin. Onneksi auktoriteetti on määrännyt erityisoikeuksia kv-sopimuksien ja lainsäädännön kautta. Toivottavasti tiuketavat tai vähintää noudattaisivat näitä.

Kävin ottamassa kolmannen rokotuksen. Elämä on jotenkin helppoa kun ei ajattele että tässä ollaan nyt suuren salaliiton uhreja ja alistuttu valtiomahdin alle. Painelee vaan lampaana viranomaisten narussa ja tekee niin kuin viralliset tahot ohjeistaa.

Ei muuten tullut sivuvaikutuksia piikistä. Eikä tullut influenssarokotteestakaan joka taisi olla kahdestoista järjestyksessään.
Mulla sama. Kaikki piikit otettu. Tosin olen riskiryhmässä (astma).Toisesta piikistä tulin kipeäksi, mutta niin tuli moni tuttukin. Saa nähdä mitä tämä kolmas tekee.

Olen itse päätellyt, että piikin hyödyt voittavat mahdolliset haitat. Olen nähnyt vierestä miten vaarallinen korona on täysin terveelle nuorelle miehelle, vei osastolle asti,perheenjäsen siis. Ja kovat jälkitaudit päälle. Että ei ne ihan paskaa ole mitä lehtien sivulla sanotaan rajuista oireista. Kun ei toinen jaksa kävellä montaa metriä kerralla niin tähän, kun vertaa täällä palstallakin usein hoettuun "lasten nuha, perusflunssa yms" niin on ihmisen idiotismi korkeella prosentilla.

Totta on, että suurimmalle osalle vaaraton. Siksi en ymmärrä miksi rajotuksia pitää lisätä koko ajan. Ymmärrän osittain, jotka kieltäytyy piikistä, mutta suosittelen silti miettimään kahdesti

Tietääkseni 0-11 vuotiaita ei rokoteta. Nuo samat lokerot olivat tyhjinä vuonna 2020 myös. Jolloin rokotteita ei ollut. Eli toi ei nyt kerro rokotteen toimivuudesta ollenkaan
toi on lasten lääkäri. siks se ympyröi lapset osottaakseen et lapsille lievä lähtökohtasesti, ''varsinkin aikuisia suojaa'.

Ihan mielenkiinnosta, oletko ollut rokotevastainen/piikkipelkoinen ennen tuota ensimmäistä influpiikkiä vai miksi olet aiemmin jättänyt ne väliin?
En ole ollut. Mutta vaihdoin työnantajalle joka tarjosi (edellytti) vuosittaista influpiikkiä. Tosi asiassa tuota ei edellytetty, ohje oli ottaa ja jos ei ota niin käytetään maskia tietyissä tiloissa. Eihän sitä kukaan mitenkään valvonut kun terveystiedot oli yksityisiä. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että yksilöllä tulisi olla oikeus päättää omista rokotteistaan ja myöskään rokottamattomien elämää ei tulisi tarpeettomasti hankaloittaa.

Ei minunkaan mielestä ole vapaus. Ei ole saman arvoisia väki etelässä kuin me Suomessa. Eivät ole syntyneet vapauden kanssa. Ja hyvä niin. Onneksi auktoriteetti on määrännyt erityisoikeuksia kv-sopimuksien ja lainsäädännön kautta. Toivottavasti tiuketavat tai vähintää noudattaisivat näitä.
He ovat niin vapaita omassa maassaan, kun sen lainsäädäntö sallii olettaen, että sitä noudatetaan. Totalitäärisissä maissa on paljon vähemmän vapauksia kuin Suomessa, jonka takia totalitärismikehitys täällä onkin pysäytettävä heti alkuunsa ja vaadittava perustuslain noudattamista pilkulleen.

Tämä ei suoraan koronaan liity, mutta tuohon vapauteen ja etuoikeuteen...

Onko humanitaarinen maahanmuutto vapaus? Onko irakin ja somalian nuoret miehet syntyneet vapauden kanssa, vapaus muuttaa Suomeen ja Suomen sosiaaliturvaan? Vai onko Suomi ja sen sosiaaliturva vain erityisoikeus, jonka auktoriteetti on meille antanu? Jos tuo vapaus ählämillä ja neekerillä on, pitäiskö se riistää pois?
Arvasin että vääntö lähtee tähän jossain välissä.

Miten oikeus omaan terveyteen liittyy maahanmuuttoasioihin? Jälleen kerran loogisista asioista kuten haittamaahanmuuton estäminen koitetaan supressoida sitten vertaamalla johonkin vitun plandemian toimeen?

Jos tästä vitun paskasta selvitään niin näen jo kirkkaasti kuten samat plandemia mädättäjät taas vetoaa, että tänne saa tulla ja tehdä mitän lystää kaikki koska samaa teki ANTI-VAXXERIT KANS

Viimeksi muokattu:
Koronan leviämistä voidaan estää luultua enemmän tuuletuksella, kertoo viruksen liikkeitä sisätiloissa tutkinut VTT.
– Tarkkoja turva-aikoja on hyvin vaikea sanoa, mutta tuulettamallaviruspitoisuudet tippuvat helposti jopa 90 prosenttia, VTT:n Akatemian Citizen Shield -hanketta johtava tutkimusprofessori Ali Harlin sanoo.
Tutkimuskeskuksen tuoreiden laskelmien mukaan virusta kannattaisi torjua tuulettamalla ja ilmanvaihtoa lisäämällä. Asia olisi VTT:n mukaan syytä huomioida välittömästi laajasti kouluissa, työpaikkoilla, kaupoissa ja harrastustiloissa.
– Jos esimerkiksi jouluna on koolla suuri porukka, kannattaa kahden tunnin välein avata parvekkeen ovi kymmeneksi minuutiksi, neuvoo Harlin.
Tuuletuksen jälkeen huoneessa voidaan olla turvallisesti tunnista kahteen tuntia, hän jatkaa. Huonosti tuuletetussa huoneessa, jossa on oleskellut taudin levittäjä, puolestaan saattaa Harlinin mukaan saada vaarallisen annoksen virusta minuuteissa.
– Kun ihminen hengittää, laulaa tai puhuu, suusta ja nenästä tulee ulos hyvin pieniä partikkeleita, jotka jäävät leijailemaan ilmaan. Pienemmät partikkelit eivät laskeudu lattialle, kuten isoimmat pisarat. Käytännössä ne poistuvat ainoastaan vaihtamalla tai puhdistamalla ilma, kertoo laskelmia tehnyt Aku Karvinen VTT:ltä.
Tartuttaja ikään kuin pumppaa viruksia huonetilaan ja näin viruspitoisuus kasvaa.
– Mitä enemmän huonetilassa on viruksia, sitä suurempi on riski taudin leviämisestä. Eli yksi virus tai partikkeli ei tartuta, vaan infektioon tarvitaan niitä muutamia satoja. Mitä isomman annoksen viruksia saa, sitä vakavampi tauti on, sanoo Harlin.
– Ne pystyvät olemaan ilmassa kymmeniä minuutteja, jopa tunteja, koska pienet partikkelit ovat erittäin kevyitä. Ilma kantaa niitä kuin purjekonetta yläilmoissa, hän sanoo.
Uuden tiedon valossa esimerkiksi kouluissa, joissa ei ole koneellista ilmanvaihtoa, ikkunat kannattaisi avata välitunneiksi, kuten ennen vanhaan tehtiinkin.
– Aikaisemmin käytetty 45 minuutin oppitunti ja 15 minuutin tuuletus oli oikein hyvä nyrkkisääntö. Jos ajatellaan sitten opiskelija-asuntoa ja parveketuuletusta kotona niin selvästi lyhyempikin aika, esimerkiksi noin 5 minuuttia riittää talvella, Karvinen kertoo.
Tuulettamisen lisäksi viruksen esiintyvyyttä huoneilmassa voidaan vähentää useissa kiinteistöissä koneellista ilmanvaihtoa säätämällä.
– Kaksinkertaistamalla ilmanvaihdon teho, mahdollinen virusten esiintyvyys lähes puolittuu. Jos ilmanvaihtoa ei pystytä lisäämään, voidaan sama vaikutus aikaansaada ilmanpuhdistimen avulla, jatkaa Karvinen.

Turvaväli ei aina suojaa tartunnalta​

VTT:n laskelmat perustuvat tietoon siitä kuinka paljon ihminen tuottaa partikkeleita, joissa voi olla virusta, ja siihen paljonko kyseisiä hiukkasia poistuu ilmanvaihdon ja tuuletuksen kautta.
– Näitä tietoja hyödyntämällä pystymme laskemaan, kuinka paljon virusta huoneeseen kulloisessakin tilanteessa jää, kertoo erikoistutkija Aku Karvinen VTT:stä.
Tutkimusprofessori Harlin pitää todennäköisenä, että esimerkiksi kauppakeskuksissa on tiloja, joissa on ajoittain vaarallisia määriä virusta ja sen vuoksi paremmin suojaavien FFP2- tai FFP3-maskien käyttö olisi tarpeellista aina julkisissa tiloissa.
– Tiettyjen hyllyjen välissä, saattaa olla pilvi, joka on muodostunut sinne siitä, että joku on aivastanut. Partikkelipilven pois kuljettamiseen menee ilmastoinnilla 10–20 minuuttia, hän arvioi.
Viruspilvi voi olla jopa useamman metrin levyinen ja kymmenen metriä pitkä eli vaara-alue voi olla huomattavasti suurempi kuin sopivaksi turvaväliksi määritelty metri tai kaksi, Harlin korostaa
yle
"Luultua enemmän" :rolleyes: Onhan tästä ollut juttua jo kauan aikaa sitten? Ja tutkimusta? No parempi myöhään kuin ei milloinkaan..

Täytyy kyllä ihmetellä ihan aikuisten oikeesti miten kova mind bending taito täytyy omata jos pystyy itselleen selittämään, että on ansainnut vapauden, kun hakee piikkiä THL:n määrittelemän ajanjakson välein.
Ei hyvänen aika. Itselle selitellään, kuinka ne ketkä ei ole ottanut piikkiä, eikä hyväksy tätä syrjintää olisi jotain totaalisia höyrypäitä pelkästään.
Niitäkin löytyy varmasti , mutta niin näyttäisi löytyvän aika vitusti tuolta zerottajien leiristäkin. Aivan jäätävä settiä twitterissä, elämä pyörii pelkän koronan ympärillä aamusta iltaan ja ollaan aivan paskana jos näkee ikkunasta jonkun ulkoiluttavan koiraa ilman maskia tai joku koulu ei laita kaikkia lapsia koko syksyksi etäopiskeluun, kun ollut yksi altistuminen koululla.
Osa vanhemmista käynyt hakemassa piikit ulkomailta ennakkoon lapsille, kun tämä on lapsille niin hitsin vaarallinen tauti paitsi, että tiede sanoo ihan muuta. Ollaan päätetty, että lapsilla vitusti long covidia vaikka sellaista ei taida näkyä juuri missään.

Meillä kun on tämä "pandemia" päällä niin kannattaisko pro piikki porukan lukea ylipäätään pandemian määritelmän ja sit koittaa miettiä onko tämä touhu suhteutettu ollenkaan oikein. Ollaan meinaan aivan saatanan kaukana siitä määritelmästä ainakin näin kotimaisella tasolla. Taudin kanssa kuolleita nyt reilu tuhat vajaan kahden vuoden aikana , keski-ikä about 82v.

Sit tää selitys, kuinka vedetään jotain Igorin piikkejä, mutta pelätään k-piikkiä. Ei saatana miten älytön ajatuskin, että kyseessä olisi itse piikin pelko :ROFLMAO:. Toi on tällainen yritys nolata vastapuoli , mutta helvetin nolo itse yritys.

btw. JRE:n jaksossa oli puhetta miksi se fluvoksamiini (ssri) toimii, koronan kanssa. Se vähentää ahdistusta. Mitäs luulette johtuisko ahdistus taudin saadessa tästä kaikesta pelottelusta mediassa? Iso osa porukasta luulee, että kun saa tämän vähän pahemman flunssan johtaa se automaattisesti sairaalaan teholle vaikka tilastojen valossa hyvin marginaalinen osa sinne joutuu. Sitä sit kun miettii aamusta iltaan niin hyvä tulee. Nenä alkaa vuotamaan ja yskittää->ahdistut lisää ja lisää-> hengitystaajuus häiriintyy-> pahemmat oireet. Kiitos media. Muistkaa pelätä

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Rauhotu nyt sit :ROFLMAO:

Vai siis onko sulla joku sairaus, joka estää rokottamisen?
Itse asiassa on allergia yhteen ainesosaan joka löytyy käytännössä kaikista rokotteista ja olen saanut eräästä muusta rokotteesta vittumaisia oireita jotka kestivät pitkään niin en halua ottaa itselle täysin turhaa poliittista loppuelämän kestävää lääkitystä. Koronakin on jo sairastettu hyvin lievänä, miellelläni otan se uusiksi mutta kun ei vaan tartu vaikka kuinka yritän täällä Suomen pahimmassa koronapesäkkeessä imailla piikkiproteiineja nenään.

Jos vapauspassi tulee pakolliseksi työpaikoille myös Soviet Finlandissa niin luulevatkohan ihmiset että no joo, otan kaksi rokotetta niin saan pitää työpaikkani? Enempi näyttää että työpaikan saa pitää vain jos ottaa aina yhden rokotteen lisää, ja sitten taas yhden jne. Se on ihan täysin auki oleva "sopimus" joka tulee muuttumaan jatkuvasti. Paska mäihä sitten jos saat pahoja oireita piikistä etkä pysty seuraavaa ottamaan niin sinut suljetaan yhteiskunnan ulkopuolelle vaikka kuinka fanittaisit ja polvistuisit Faucin eteen imemään.

Itse asiassa on allergia yhteen ainesosaan joka löytyy käytännössä kaikista rokotteista ja olen saanut eräästä muusta rokotteesta vittumaisia oireita jotka kestivät pitkään niin en halua ottaa itselle täysin turhaa poliittista loppuelämän kestävää lääkitystä. Koronakin on jo sairastettu hyvin lievänä, miellelläni otan se uusiksi mutta kun ei vaan tartu vaikka kuinka yritän täällä Suomen pahimmassa koronapesäkkeessä imailla piikkiproteiineja nenään.

Jos vapauspassi tulee pakolliseksi työpaikoille myös Soviet Finlandissa niin luulevatkohan ihmiset että no joo, otan kaksi rokotetta niin saan pitää työpaikkani? Enempi näyttää että työpaikan saa pitää vain jos ottaa aina yhden rokotteen lisää, ja sitten taas yhden jne. Se on ihan täysin auki oleva "sopimus" joka tulee muuttumaan jatkuvasti. Paska mäihä sitten jos saat pahoja oireita piikistä etkä pysty seuraavaa ottamaan niin sinut suljetaan yhteiskunnan ulkopuolelle vaikka kuinka fanittaisit ja polvistuisit Faucin eteen imemään.

Ymmärrän tuskasi, en itekään haluais ottaa, jos on tollasia kokemuksia taustalla. Toi juutalaisjuttu menee kyl ihan vitusti yli silti. :D

Miltä tuntuu olla orja? Helpottunut?

Mikä tää homma oikein on? Eikö jokaisella ole oikeus ottaa niin monta rokotetta kuin haluaa? Mikä ihmeen tarve haukkua ihmistä joka syystä toisesta päättyy ottamaan rokotteen?

Samaan aikaan puhut, että jokaisella pitää olla oikeus valita.

Itse ei jaksa kyllä muiden asiat kiinnostaa.

Mikä tää homma oikein on? Eikö jokaisella ole oikeus ottaa niin monta rokotetta kuin haluaa? Mikä ihmeen tarve haukkua ihmistä joka syystä toisesta päättyy ottamaan rokotteen?

Samaan aikaan puhut, että jokaisella pitää olla oikeus valita.

Itse ei jaksa kyllä muiden asiat kiinnostaa.
Se oli vain kysymys. Hänhän itse kertoi olevansa tuollainen ja kiinnosti tietää miltä se tuntuu

Missä kohtaa siis kielsin jotain? Älä projisoi

Täytyy kyllä ihmetellä ihan aikuisten oikeesti miten kova mind bending taito täytyy omata jos pystyy itselleen selittämään, että on ansainnut vapauden, kun hakee piikkiä THL:n määrittelemän ajanjakson välein.
Ei hyvänen aika. Itselle selitellään, kuinka ne ketkä ei ole ottanut piikkiä, eikä hyväksy tätä syrjintää olisi jotain totaalisia höyrypäitä pelkästään.
Niitäkin löytyy varmasti , mutta niin näyttäisi löytyvän aika vitusti tuolta zerottajien leiristäkin. Aivan jäätävä settiä twitterissä, elämä pyörii pelkän koronan ympärillä aamusta iltaan ja ollaan aivan paskana jos näkee ikkunasta jonkun ulkoiluttavan koiraa ilman maskia tai joku koulu ei laita kaikkia lapsia koko syksyksi etäopiskeluun, kun ollut yksi altistuminen koululla.
Osa vanhemmista käynyt hakemassa piikit ulkomailta ennakkoon lapsille, kun tämä on lapsille niin hitsin vaarallinen tauti paitsi, että tiede sanoo ihan muuta. Ollaan päätetty, että lapsilla vitusti long covidia vaikka sellaista ei taida näkyä juuri missään.

Meillä kun on tämä "pandemia" päällä niin kannattaisko pro piikki porukan lukea ylipäätään pandemian määritelmän ja sit koittaa miettiä onko tämä touhu suhteutettu ollenkaan oikein. Ollaan meinaan aivan saatanan kaukana siitä määritelmästä ainakin näin kotimaisella tasolla. Taudin kanssa kuolleita nyt reilu tuhat vajaan kahden vuoden aikana , keski-ikä about 82v.

Sit tää selitys, kuinka vedetään jotain Igorin piikkejä, mutta pelätään k-piikkiä. Ei saatana miten älytön ajatuskin, että kyseessä olisi itse piikin pelko :ROFLMAO:. Toi on tällainen yritys nolata vastapuoli , mutta helvetin nolo itse yritys.

btw. JRE:n jaksossa oli puhetta miksi se fluvoksamiini (ssri) toimii, koronan kanssa. Se vähentää ahdistusta. Mitäs luulette johtuisko ahdistus taudin saadessa tästä kaikesta pelottelusta mediassa? Iso osa porukasta luulee, että kun saa tämän vähän pahemman flunssan johtaa se automaattisesti sairaalaan teholle vaikka tilastojen valossa hyvin marginaalinen osa sinne joutuu. Sitä sit kun miettii aamusta iltaan niin hyvä tulee. Nenä alkaa vuotamaan ja yskittää->ahdistut lisää ja lisää-> hengitystaajuus häiriintyy-> pahemmat oireet. Kiitos media. Muistkaa pelätä
Tuo piikkipelko on kyllä niin typerä yritys selittää koronarokotteen väliinjättäminen, että tuollaisen väittämän esittäjä täytyy oikeasti olla harvinaisen yksinkertainen, Iltalehden aivopesemä tai molempia.

Kyllä jokaisen pitäisi tietää, että 99.9% suomalaisista on ottanut useita rokotuksia elämänsä aikana, ml. koronarokotteen väliinjättäjät. Tuntuu olevan aivan käsittämätön ajatus joillekin, että joku toinen ei tarvitse koronarokotetta.

Joo. Elämä on helppoa kun ei ajattele mitään vain tekee kuin käsketään. Ihan varmasti on näin. Sopii hyvin jos on beta luonne.
Harmi omasta puolesta kuin haluaa ottaa vastuun omasta elämästäni

Kertokaas betapojulle, et miten alfat toimii näissä elämän päätöksissä? Kävitkö armeijan? Tai peruskoulun? Ootko syöny joskus lääkärin määräämiä lääkkeitä tai ollu jossain toimenpiteessä? Maksanu veroja? Noudattanu lakia? Mä oon aika paljon tehny juttuja, jotka on vaan käsketty tekemään ja varsinki ennen nettiä ollu paljolti sen annetun tiedon varassa ilman omia tutkimuksia. Jälkeenpäin on harmittanu, ku oon lammastellu tollasissa jutuissa, jotka olis voinu kiertää. :(

Tuo piikkipelko on kyllä niin typerä yritys selittää koronarokotteen väliinjättäminen, että tuollaisen väittämän esittäjä täytyy oikeasti olla harvinaisen yksinkertainen, Iltalehden aivopesemä tai molempia. Kyllä jokaisen pitäisi tietää, että 99.9% suomalaisista on ottanut useita rokotuksia elämänsä aikana, ml. koronarokotteen väliinjättäjät. Tuntuu olevan aivan käsittämätön ajatus joillekin, että joku toinen ei tarvitse koronarokotetta.
Samaahan ne hoki/hokee 2015-> myös

"ne pelkäävät uutta ja erilaista"
"ne pelkäävät uusia kulttuureja"
"ne pelkäävät ne pelkäävät"

Samaa paskaa

Viimeksi muokattu:
Kertokaas betapojulle, et miten alfat toimii näissä elämän päätöksissä? Kävitkö armeijan? Tai peruskoulun? Ootko syöny joskus lääkärin määräämiä lääkkeitä tai ollu jossain toimenpiteessä? Maksanu veroja? Noudattanu lakia? Mä oon aika paljon tehny juttuja, jotka on vaan käsketty tekemään ja varsinki ennen nettiä ollu paljolti sen annetun tiedon varassa ilman omia tutkimuksia. Jälkeenpäin on harmittanu, ku oon lammastellu tollasissa jutuissa, jotka olis voinu kiertää. :(
MIksi sä ylennät ihan tavallisia ihmisiä alfoiksi? Onko alemmuudentunne?
Common sense on ihan perusjuttuja, mutta kuten sinulle se vastaisi varmaan jotain supervoimaa.

Lainsäädäntö on selkeä tapaus. Sitä pitää noudattaa tai kärsiä rangaistus.

Suositukset ovat vapaaehtoisia, jos joku suositus ei tunnu järkevältä, sen voi jättää väliin omalla päätöksellä. Siitä ei saa seurata rangaistusta. Rangaistus tai oikeuksien kaventaminen suosituksen väliinjättämisen takia on laiton.

Suositut

Back
Ylös Bottom