Itseäni ei siinä mielessä kiinnosta mitä kukin tekee kropalleen mutta minua häiritsee se, että monesti kehonrakennus pidetään monen lajia harrastavan toimesta jonkun terveellisten elintapojen perikuvana, kun se on itse asiassa jotain ihan täysin muuta.
Vertaan usein vapaalaskuun, eli yhteen monista lajeista mitä harrastan punttitouhun ohella. Siinä ei pyhitetä valintojaan kaiken maailman höpöhöpöllä, vaan tiedostetaan ja myönnetään avoimesti riskit. Toivoisin kehonrakennus-skenen ihmisiltä samanlaista "tämä ei ole fiksua, tähän voi kuolla, mutta itse nautin tästä"- asennetta,
Toiseksi, niin vapaalaskijat suurimmaksi osaksi tekevät kaikki jotta se oma (mahdollisesti hengenvaarallinen) harrastus olisi mahdollisimman turvallinen. On piipparia, airbag- reppua, lumiturvallisuuskurssia, jne. mitä jokainen itseään vakavasti ottava harrastelijakin hyödyntää. Tämä voi olla mutuilua, mutta tekevätkö kaikki kehonrakentajat, harrasteroinaajat, ja baarikuurittelijat niin, että esim. käyvät hyvin säännöllisesti labrakokeissa? En usko.