Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Oikeasti meno alkaa olla juutalaisvainot vol2. mutta nyt on vaan vainot

Jotenkin huvittavaa miten edelleen kova paikka ww2 tapahtumat ovat saksassa, mutta miten menee taas toimet silti tämän "pandemian" varjolla.... aivan uskomatonta.
Mietin että pystyisikö korona narratiivin nyt uskovat asettumaan meidän asemaan. Eli pöytä toisinpäin. Lehdistö näyttäisi vain koronaa vastustavien näkökulmasta uutisia, kaikki jotka puoltaisivat koronaa saisivat potkut töistä, heidän sosiaalisen median tilit suljettaisiin, Wikipediaan ilmeisestyisi jokaisen lääkärin tai tutkijan kohdalle salaliittoteoreetikko. Lisäksi päivittäin olisi propagandaa jossa kysyttäisiin pitäisikö heiltä ottaa lapset pois ja sulkea heidät leirille uudelleen oppimaan omien aivojen käyttö ja oppimaan vähintäänkin käsite suhteellisuus.

Miltä se näyttäisi? Tuntuisiko yhtään siltä että haluaisitte saada avoimen keskustlyn asiasta. Ajattelisitteko että ehkä teidän ääni ei sen vuoksi tule kuuluviin kun sitä kannattavat saisivat potkut töistä?

Roopeli nyt lääkkeet. 6 miljoonaa kuoli ja kuoli Stalinin leireissä varmaan saman verran ja paukuteltiin atomipommit japanilaisten niskaan siviilit palo elävältä säteilysairauteen. Vähän eri tason jutuista puhutaan tuohon aikaan kuin että ei huvita ottaa ilmaista rokotetta joutuu nousemaan sohvalta.
Vielä. Ei tämä ole vielä taputeltu.

Voihan tota verrata vaik mihin.
Mutta natseista puhuminen on kyllä vieläkin todella naurettavaa tässä asiayhteydessä. Mun mielestä.

Mä näen tässä rokotevastaisuudessa (siis siinä ääriajattelussa) samoja piirteitä litteämaa ajatteluun.
Samat epäloogisuudet paistaa läpi.
Se on sun mielipide. Mut äläs nyt yhdistä tätä suoraan rokotevastaisuuteen tai ääriajatteluun. Siitä mä en taas puhu. Puhun vain ja ainoastaan siitä miten yhtä kansanosaa(tässä tapauksessa rokottamattomia) leimataan, syyllistetään ja evätään pääsy tiettyihin paikkoihin(joissain maissa kaikkialle suunnilleen). Ja se ei mulle ole ok. Ja vertaan sitä natseihin. Like it or not.
Oletko sattumalta lukenut Mein Kampfia tai muuta kamaa, jota natsipuolue julkaisi alusta saakka, jo kymmenisen vuotta ennen läpimurtoaan? Natsit ja Hitler olivat sen verran rehellisiä, että jos joku yllättyi niiden politiikasta 30-luvulla, niin voi syyttää vain omaa tyhmyyttään. En muista Suomen poliittisten puolueiden ohjelmista mitään samankaltaista lukeneeni niin että jos tämä koronastoori päättyy diktatuuriin ja kansanmurhaan, niin demarit ja kepu ovat kyllä kierompia natsit ikinä.
Vähän oon lukenu. Mutta väitinkö että uskoisin tän päättyvän diktatuuriin ja kansanmurhaan, en omasta mielestäni? Vaara totalitarismille on, imo, Australiassa se on jo käytännössä sitä, sen perusteella mitä oon nähnyt, mutta se tosiaan mistä puhuin on että _meininki_ on saman suuntaista mitä Saksassa tuolloin alkuaikoina. Elekää nyt menkö tunkemaan liian pitkälle sanoja mun suuhun.

Ja ennenkuin joku nyt huutelee niin mun mielestä rokotteet on hyvä, mutta vapaaehtoisuus nimenomaan pitää säilyttää. Eli aikas pitkälti samaan tyyliin mitä @no-body tuossa aiemmin tänään laitteli.

Pakko sano, että Tegnelillä on kyllä oltava laaja poliittinen ja asiantuntijoiden tuki, mutta myös ihan äärimmäisen hyvä henkilökohtainen stressinsietokyky ja pallit ihan rosteria!

Sen verran vahvasti on koko ruotsin tilanne henkilöitynyt häneen, niin hyvässä, mutta ennenkaikkea pahassa: vaatii vahvaa luonnetta, että kestää varsinkin ulkomaisten medioiden riepottelun ja jopa uhreista syyllistämisen.

Jossain välissä hänestä maalailtiin mediassa melkein Mengelestä seuraavaa...

Viimeksi muokattu:
249948157_10227084797255518_1927900396070576378_n.jpg
Mahtavaa. Juuri tämän se vaatii eli ihmiset nousevat ylös ja herrojen pelit loppuvat. Toivottavasti vetävät loppuun asti eikä yhtään anneta periksi.
1635542876502.webp

Se on sun mielipide. Mut äläs nyt yhdistä tätä suoraan rokotevastaisuuteen tai ääriajatteluun. Siitä mä en taas puhu. Puhun vain ja ainoastaan siitä miten yhtä kansanosaa(tässä tapauksessa rokottamattomia) leimataan, syyllistetään ja evätään pääsy tiettyihin paikkoihin(joissain maissa kaikkialle suunnilleen). Ja se ei mulle ole ok. Ja vertaan sitä natseihin. Like it or not.
Joo siis täällä ei ääriajattelua edusta kuin parit nimimerkit ja sä et niihin kuulu.

En joo sinänsä hyväksy natsivertausta, kuten en hyväksy rasistiks leimaamista jos on kriittinen maahanmuuttoon.
Tai jos hipiks haukutaan, kun ymmärtää ilmastonmuutoksen.

Liian nopeesti mentii taas tekee metsurihommia

katso liitettä 235534
1.1 miljoonasta annoksesta.

14.7 milj 22.10.
15.8 milj 30.10.

0.0072 % saanu sydänlihastulehduksen. 😱 Porukka ei pelkää 0.03 % kuolleisuutta, mutta pelkää 0.0072% todennäkösyydellä sydänlihastulehdusta. Ja näistä suurin osa on oireettomia. Loogista. Sydänlihasfanbase! :D ;)

''

Oireeton sydänlihastulehdus​

Huomattava osa, todennäköisesti valtaosa, sydänlihastulehduksista ei anna tunnistettavia sydänoireita tai oireet peittyvät taustalla olevan infektion oireisiin. Tutkimalla järjestelmällisesti EKG-muutoksia valikoimattomilta flunssa- ym. infektiopotilaita on todettu sydänlihastulehdukseen viittaavia muutoksia 1–2 %:lla, joidenkin virusepidemioiden aikana suuremmallakin osalla. Näissä tapauksissa olisi ehkä osuvampaa puhua ”sydänlihasärsytyksestä” ja varata sydänlihastulehduksen käsite oireita aiheuttaviin tauteihin.''

Viimeksi muokattu:
1.1 miljoonasta annoksesta.

14.7 milj 22.10.
15.8 milj 30.10.

0.0072 % saanu sydänlihastulehduksen. 😱 Porukka ei pelkää 0.03 % kuolleisuutta, mutta pelkää 0.0072% todennäkösyydellä sydänlihastulehdusta. Ja näistä suurin osa on oireettomia. Loogista. Sydänlihasfanbase! :D ;)

''

Oireeton sydänlihastulehdus​

Huomattava osa, todennäköisesti valtaosa, sydänlihastulehduksista ei anna tunnistettavia sydänoireita tai oireet peittyvät taustalla olevan infektion oireisiin. Tutkimalla järjestelmällisesti EKG-muutoksia valikoimattomilta flunssa- ym. infektiopotilaita on todettu sydänlihastulehdukseen viittaavia muutoksia 1–2 %:lla, joidenkin virusepidemioiden aikana suuremmallakin osalla. Näissä tapauksissa olisi ehkä osuvampaa puhua ”sydänlihasärsytyksestä” ja varata sydänlihastulehduksen käsite oireita aiheuttaviin tauteihin.''

Jos vaikka riski kasvaa koko ajan piikkien lisääntyessä. Kannattaa vaikka pälyillä tuo video jonka laitoin liittyen muutoksiin veressä.

Back
Ylös Bottom