Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Itse joskus ajattelin, että tuollaiset ajatukset eivät Suomessa menestyisi, kun kansa osaa sentään lukea ja kaikkea, mutta eipä se näytä paljoa estävän.
Netflixissä on dokumentti jenkkien "litteä maa teoreetikoista".
Se dokkari loppuu siihen, kun he todistavat itse, että olevat itse väärässä. :ROFLMAO:
Mutta tuskin lopettavat uskomasta siihen litteyteen silti.

Netflixissä on dokumentti jenkkien "litteä maa teoreetikoista".
Se dokkari loppuu siihen, kun he todistavat itse, että olevat itse väärässä. :ROFLMAO:
Mutta tuskin lopettavat uskomasta siihen litteyteen silti.

Sen dokumentin agendan määrittää sen rahoittaja.Jostain syystä noita liteä maa juttuja on tungettu ulos ihan merkittävillä budjeteilla.Ainakin sen lieve ilmiön mä oon ite huomannut että kun kyseen alaistan apollo lentoja niin sieltä tulee refleksin omaisesti ensimmäisenä joku litteä maa kommentti ihan kuin ne olis yks ja sama asia.
Eiköhän rokote skeptisiä ihmisiä olla kanssa yritetty tunkea tohon samaan gategoriaan.
Eräs taho joka tutki internet meemien alkuperiä tuli siihen tulokseen että ton litteä maa meemin alkuperä olis us dod.Tiedä sitten mutta tosi tehokkaasti nuo kuu lennot ja tuo litteä maa on liitetty yhteen,vähän samaan tapaan kuin jfk ja sana "salaliittoteoria".

Globaalit salaliitot on ihan huuhaata mutta...
Itse uskon että voi olla globaali hysteria ja kukaan ei oikein uskalla hypätä kelkasta pois koska silloin pidetään just hulluna tai sitten saliittoteoreetikkona, urahan loppuu just tasan siihen.
Nämä koronapassit sun muut on sitä samaa, pitää kauheasti puuhata jotain vaikka hyödyistä ei ole kukaan varma, saadaan vain kuva että nyt tehdään kauheasti asioita ja ihmiset jotka pelkää hurraa taustalla.
Rokotukset on varmasti ihan ok ainakin riskiryhmillä ja terveydenhuollon työntekijöillä, uskon että niihin liittyy riskejä mutta niissä hyöty ylittää riskin vaikkakaan yksilötasolla ei ehkä niin ole. Toisaalta taas tämä 80-90% kattavuus ja lasten piikittäminen kuuluu siihen hysteriapuoleen, aiemmin aina on sanottu että 60% alkaa antamaan laumasuojaa niin miten nyt onkin näin iso heitto? Myöskin se että ihmetellään ja kauhistellaan variantteja on jokseenkin hölmöä kun se on ollut kaikkien tiedossa, seuraava askel on varmaan että aletaan rokottamaan metsän eläimiä. Perusteenahan käy tietysti että onhan itärajallakin jatkuvasti villieläinten rabiesrokotuksia helipoptereista tiputetuissa syöteissä...

Suora lähetys juuri nyt: Suomessa lähes 700 uutta koronatartuntaa – ”Tällä hetkellä epidemia on rokottamattomien epidemia”

Ihan kuin mä olisin joskus ennenkin kuullut tän "rokottamattomien epidemia"-kuvauksen.

Suora lähetys juuri nyt: Suomessa lähes 700 uutta koronatartuntaa – ”Tällä hetkellä epidemia on rokottamattomien epidemia”

Ihan kuin mä olisin joskus ennenkin kuullut tän "rokottamattomien epidemia"-kuvauksen.

Sitte ku rokotekattavuus on 100% niin se on rokotettujen pandemia. Siirretään taas maalitolppia ja passissa on jo toinen sivu käytössä

Rokottamattomien epidemia, jossa kukaan ei kuole tai joudu sairaalaan.

Toisaalta taas tämä 80-90% kattavuus ja lasten piikittäminen kuuluu siihen hysteriapuoleen, aiemmin aina on sanottu että 60% alkaa antamaan laumasuojaa niin miten nyt onkin näin iso heitto?

Onko noin matalasta (60 %) ollut puhetta vaikka suht herkästi aerosolina tarttuva tauti? Tuohan vaihtelee tarttuvuuden mukaan. Esim. kurkkumätä riittää 70 %, mutta Tuhkarokko vaatii 95 %.

Onko noin matalasta (60 %) ollut puhetta vaikka suht herkästi aerosolina tarttuva tauti? Tuohan vaihtelee tarttuvuuden mukaan. Esim. kurkkumätä riittää 70 %, mutta Tuhkarokko vaatii 95 %.
Pitäisi kaivella mutta jossain sanottiin että siinä on se matalin raja mistä on iloa, sitten toki mitä isompi prosentti niin parempi tarttuvuus.
Tuhkarokko taitaa olla tarttuvuudessa ihan omilla leveleillä? Nyt etenkin kun selkeästi ollut että 3-4 henkisessä perheessä yksi saanut koronan niin välttämättä kukaan muu ei ole saanut niin kertoo jotain tarttuvuudesta.

Rokottamattomien epidemia, jossa kukaan ei kuole tai joudu sairaalaan.
Millähän nimellä Israelissa kutsutaan? Terveisin 2.2M boosteria jo annettuna:
E405D299-400D-4168-9FDB-9AE34C333019.webp

Kukaan on liioiteltu. Kyllähän sitä porukkaa on kuollut ja joutunu sairaalaan. Tiedän henkilökohtaisestikkin molempia tapauksia. Sitten tietysti nämä mukavat pysyvät terveysvauriot.
No jaa, koko maassa sairaalassa yhteensä <100 ihmistä samanaikaisesti jo useita kuukausia vaikka tartuntoja on tullut kymmeniä tuhansia lisää. Kyllähän se on niin pieni määrä, että minkäänlaisia toimenpiteitä se ei oikeuta tai sitten jokaisena influnessakautenakin pitäisi painaa rajoitukset päälle.

No jaa, koko maassa sairaalassa yhteensä <100 ihmistä samanaikaisesti jo useita kuukausia vaikka tartuntoja on tullut kymmeniä tuhansia lisää. Kyllähän se on niin pieni määrä, että minkäänlaisia toimenpiteitä se ei oikeuta tai sitten jokaisena influnessakautenakin pitäisi painaa rajoitukset päälle.

On se pieni prosentti kyllä. Se on totta.

Omaan perspektiiviin taudista vaikuttaa se että tunnen henkilökohtaisesti yhden kuka kuoli ja yhden kuka joutui hengityskoneeseen. Ja itselläni jätti keuhkoihin jälkeä.

Mutta samaan aikaa todetaan, että sairaala- tai tehohoidossa olevien määrä ei lisäänny. Eiks tilanne siis oo aika hyvä?

Nyt etenkin kun selkeästi ollut että 3-4 henkisessä perheessä yksi saanut koronan niin välttämättä kukaan muu ei ole saanut niin kertoo jotain tarttuvuudesta.
Tuollaisia on varmasti paljonkin, mutta sehän oli tiedossa jo yli vuosi sitten, että siinä on todella suuria yksilöllisiä eroja miten kukakin tartuttaa muita. Eli jotkin aikuisetki ovat ns lapsenkaltaisia tartuttajia, voivat saada tartunnan, mutta tartuttaa toisia hyvin huonosti jos laisinkaan. En tuollaisista tarinoista vetäisi viruksen yleisestä tartuttavuudesta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Back
Ylös Bottom