Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ja vielä jotkut hullut ehdottaa pienille koululaisille ffp2 kuonokoppaa. Jos semmosta pitää remonttihommissa vartin kerrallaan niin on jo melkein tajuton.

Itse pidän sinistä rättiä työpaikan teatterissa niin että en muotoile sitä laisinkaan vaan mahdollisimman isojen reuna-aukkojen kans saa olla jotta ilma kiertää .

Venttiilillä varustettua ffp3 suojaa tullee pidettyä lähes päivittäin. Sen kanssa ei ole mitään ongelmaa. Maskia taas ei pysty pitämään.

Kun puhutaan tiiviistä hengityssuojaimista niin eihän ne mitenkään tuuletu kokonaan hengittämisen välissä sisältä, se mikä määrä sinne jää hiilidioksidia on sitten taas toinen juttu.
Itse käyttänyt fyysisessä työssä tunteja yhtä soittoa niin ei siitä ole muuta haittaa kuin nenänvarsi tulee kipeäksi ja hikinen naama apinan ulkonäöllä kun painanut jäljet.
Kait sä töissä kuitenkin venttiilimaskia käytät?? Ei niissä naama juuri hiostu ja voi hengittää ihan hyvin. Joskus ei ollut muita kuin ilman venttiiliä olevia ja ne oli kyllä aivan hirveitä käyttää.

Venttiilillä varustettua ffp3 suojaa tullee pidettyä lähes päivittäin. Sen kanssa ei ole mitään ongelmaa. Maskia taas ei pysty pitämään.
@Yeahbuddy Mielestä oli vissiin hauskaa, mutta voin sanoa että ei ole kovin hauskaa jos ilman suojausta haistelee kvartsipölyä 8h päivässä. Tässä oikeasti huomaa suojaimen hyödyn. Maskin hyötyä kauppa reissuilla en ole vielä voinut perustella itselle että jaksaisi käyttää.

Kait sä töissä kuitenkin venttiilimaskia käytät?? Ei niissä naama juuri hiostu ja voi hengittää ihan hyvin. Joskus ei ollut muita kuin ilman venttiiliä olevia ja ne oli kyllä aivan hirveitä käyttää.
Ollut sekä että ja molemmat ihan märkiä, mulla on itseasiassa aina kaksi suojainta ja joka tauko vaihdan niin ehtii kuivumaan.
En kyllä itse huomaa mitään eroa niissä, eikä kyllä muuta haittaa ole kuin että nenänvarsi hiertyy ikävästi.
E: itseasiassa tää koronahömpötys naamarileikkeineen aiheutti mulle sellaisen vitutuksen että investoin tuhansia euroja parempaan kohdekohtaiseen pölynpoistoon niin ei tartte enää pitää :LOL:
Tosin tämä olisi ollut investointiohjelmassa joka tapauksessa tulossa, aikaisti vain hankintaa.

Työhommissa ffp3 venttiilillä on hyvä. Tosin itse käytän moottorimaskia mikä on vielä paljon mukavampi. P3 hiukkassuodattimen lisäksi suodattaa kaikki orgaaniset ja epäorgaaniset höyryt ja kaiken. Jos pieraisee hirveen kananmunapaskan niin sekään haju ei tuu läpi 😀

Työhommissa ffp3 venttiilillä on hyvä. Tosin itse käytän moottorimaskia mikä on vielä paljon mukavampi. P3 hiukkassuodattimen lisäksi suodattaa kaikki orgaaniset ja epäorgaaniset höyryt ja kaiken. Jos pieraisee hirveen kananmunapaskan niin sekään haju ei tuu läpi 😀
Joskus sanonut tän ennenkin mutta tehnyt itse havainnon että esim. meillä kun joutuu välillä pyörähtää sisällä dieseltrukilla niin maskia käyttäessä se käry voimistuu, pierun ja muiden hajujen kanssa sama juttu.

Yksi asia on ainakin varma, asiantuntijatkin ovat lähinnä lotonneet näiden arvaustensa kanssa.
Tarpeeksi kauan kun eri ihmiset arvailee niin varmasti joku osuu oikeaan ja voidaan sanoa että kyllä asiantuntija tiesi.

No ei tämän kanssa kyllä ole tarvinnut arvailla. Alusta asti olemme nähneet oireiden ja tarttuvuuden vaihtelevan laidasta toiseen tapauskohtaisesti. Muhun korona tarttui aika kevyellä altistuksella.

Joskus sanonut tän ennenkin mutta tehnyt itse havainnon että esim. meillä kun joutuu välillä pyörähtää sisällä dieseltrukilla niin maskia käyttäessä se käry voimistuu, pierun ja muiden hajujen kanssa sama juttu.

Tarkotat ffp3 paperimaskia?

Moottorimaski näillä suodattimilla niin ei haise

Scott-Pro2000-CF22A2B2E2K2-P3-1.jpg

Tarkotat ffp3 paperimaskia?

Moottorimaski näillä suodattimilla niin ei haise

Scott-Pro2000-CF22A2B2E2K2-P3-1.jpg
Joo siis ihan noita paperisuojaimia, näissä moottohärveleissähän on ihan oikeat aktiivihiilisuodattimet. Niitä ei sentään tartte käyttää, kokeillut olen sellaista huppumallia mihin tulee ylipaine niin ihan mukavia nekin.

Tulkitsen oikein. Piikki on ok riskiryhmille ja iäkkäille. Muille enemmän tai vähemmän tarpeeton. Enemmän.

Kyllä se todennäköisyys saada paha Covid on suurempi ikäluokkaan katsomatta kun saada pahoja oireita piikistä. Rokotetut myös levittää virusta eteenpäin pienemmällä todennäköisyydellä. Et ole edelleen perehtynyt saatavilla olevaan aineistoon.

Kyllä se todennäköisyys saada paha Covid on suurempi ikäluokkaan katsomatta kun saada pahoja oireita piikistä. Rokotetut myös levittää virusta eteenpäin pienemmällä todennäköisyydellä. Et ole edelleen perehtynyt saatavilla olevaan aineistoon.
Käytännön tasolla merkityksetöntä. Ottaa ketkä ottaa samalla tavalla kuin muidenkin influenssapiikkien kanssa. Mitään poikkeuksia ei ole tarvetta tehdä.

Tulkitsen oikein. Piikki on ok riskiryhmille ja iäkkäille. Muille enemmän tai vähemmän tarpeeton. Enemmän.
Kerrohan nyt että miten ihmeessä ja mitä tilastoa sä tulkitsen niin, että sä voit sanoa että rokote on muille kuin riskiryhmäläisille tarpeeton?
Tostahan on selvää tilastoa, että mitä korkeampi rokotekattavuus niin sitä vähemmän vakavia tapauksia.

Muistelen että joskus nuorena kloppina kesäduunissa testattiin puolinasse+nuo suodattimet ja suljetussa tilassa leija. Ei pelastanut epäonnista testaajaa hajuhaitalta.

Ok. Sillon se ei käsittääkseni suodata sitä kaasua. Klooridioksidia vastaan käytän enimmäkseen ja ei haise läpi. Jos haisee niin sillo tietää että molekyylit tulee läpi ja suodatin vaihtoo.

Back
Ylös Bottom