Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: đŸ’„ Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja nĂ€kemyksiĂ€ ilman paniikkia tai alakehÀÀ.

Rokotepassi?

• KyllĂ€

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Aa ettÀ siis tÀmÀ on aikaisemminkin epÀselvÀÀ ettÀ poikkeamalla suosituksista otat henkilökohtaisen riskin ja henkisen vastuun omasta terveydestÀsi.
TiedÀtkö mitÀ kÀsite "suositus" tarkoittaa?
MissÀ kohtaa juridisesti tÀllÀ voidaan syrjiÀ ja viedÀ ihmisoikeudet? HenkilöltÀ joka ei noudata "suositusta".

Ei me sovita mitÀÀn. Ainoa mitÀ saavutit tÀssÀ oli sinun tietÀmÀttömyys sekÀ kieroutuneen mielen avaaminen tÀÀllÀ. Jos oikeasti etsit jotain vastuullista huonoihin asioihin nykypÀivÀnÀ niin katso peiliin. SinÀ olet keino millÀ moni huono asia on meidÀn arjessa nykyÀÀn ja tÀysin keinotekoisesti. Asiat voisi olla paljon paremmin yleisesti, jos ihmiset eivÀt olisi noin vietÀvissÀ.
Jatketaan toki ajattelin vain ettĂ€ tuolta noita olisit osannut poimia itsekkin mutta tĂ€ssĂ€ asiassa erehdyin. Pahoittelen siitĂ€. MinĂ€ olen sinun henkilökohtaista elĂ€mÀÀsi vaikeuttanut sillĂ€ ettĂ€ esitĂ€n laajemmalti nĂ€kemystĂ€ tĂ€mĂ€n langan otsikon aiheeseen ja epĂ€kohtia siinĂ€. 😁

Nyt meinaa vÀhÀn ruveta työt kÀrsimÀÀn, kun pisnekset aktivoituu joka puolella lomakauden jÀlkeen. Oikeastaan harmillista, koska aihe on hyvinkin kiinnostava. Itse tauti ei siis kiinnosta yhtÀÀn, koska se on vaan influenssaa, mutta kaikki se politiikka, mitÀ ollaan rakentamassa taudin varjolla. EiköhÀn me olla samassa tai huonommassa tilanteessa vielÀ ensi vuonnakin tÀhÀn aikaan.

Jatketaan toki ajattelin vain ettĂ€ tuolta noita olisit osannut poimia itsekkin mutta tĂ€ssĂ€ asiassa erehdyin. Pahoittelen siitĂ€. MinĂ€ olen sinun henkilökohtaista elĂ€mÀÀsi vaikeuttanut sillĂ€ ettĂ€ esitĂ€n laajemmalti nĂ€kemystĂ€ tĂ€mĂ€n langan otsikon aiheeseen ja epĂ€kohtia siinĂ€. 😁
SÀ kyllÀ lÀhinnÀ keksit omasta pÀÀstÀ kaiken maailman roskaa ja pidÀt sitÀ normaalina.

Aa ettÀ siis tÀmÀ on aikaisemminkin epÀselvÀÀ ettÀ poikkeamalla suosituksista otat henkilökohtaisen riskin ja henkisen vastuun omasta terveydestÀsi.
Kuten jokainen meistÀ ottaa. Harva lienee elÀÀ 100% THL:n ym. suositusten mukaan, ruokaympyrÀt, liikunta, paino, pÀihteet ym. Nyt vaan jostain syystÀ koronalla on merkitystÀ.

TiedÀtkö mitÀ kÀsite "suositus" tarkoittaa?
MissÀ kohtaa juridisesti tÀllÀ voidaan syrjiÀ ja viedÀ ihmisoikeudet? HenkilöltÀ joka ei noudata "suositusta".
Suositukset on tÀssÀ yhteydessÀ mm. niitÀ joilla sinun vaivojasi ovat lÀÀkÀrit hoitaneet koko sinun elÀmÀsi ajan. (KÀypÀhoito suositukset)

Kuten jokainen meistÀ ottaa. Harva lienee elÀÀ 100% THL:n ym. suositusten mukaan, ruokaympyrÀt, liikunta, paino, pÀihteet ym. Nyt vaan jostain syystÀ koronalla on merkitystÀ.
Ja minÀ olen teiltÀ kieltÀnyt/ pakottanut tekemÀÀn vasten omaa tahtoanne? Ainoastaan materiaalissa jota seuraatte nÀmÀ asiat on koko ajan esillÀ. (Lopettakaa sen journalismin seuraaminen niin helpottaa heti) Ei nuo suositukset ole hÀvinneet minnekkÀÀn! Edelleen yllÀ mainitsemasi asiat ovat kaikille ks ongelmien takia hoitoon hakeutuville tapetilla.

Suositukset on tÀssÀ yhteydessÀ mm. niitÀ joilla sinun vaivojasi ovat lÀÀkÀrit hoitaneet koko sinun elÀmÀsi ajan. (KÀypÀhoito suositukset)
Vastaa niihin kysymyksiin mitÀ esitÀn.
Eli sun logiikalla sinua ja kaikkia muita voidaan ohjailla tÀysin jo pelkillÀ "suosituksilla"... Jos et tÀytÀ nÀitÀ mÀÀreitÀ olet vastuussa itsestÀsi + muut rangaistusmetodit

KÀsitÀtkö kuinka vaarallista asioiden politiikkaa ja kÀsitteitÀ oikein ajat? Vaikka sÀ tarkoituksellakin jauhat tuota degeneraatiota tÀÀllÀ olen silti ihmeissÀni miten joku voi edes tuottaa tuollaista? MitÀ kun sinullekin tuolla politiikalla joskus myöhemmin pakotetaankin jotain mistÀ et pidÀ tai suoraan vahingollista sinulle? Muistuisiko aika mieleen, kun tÀllaista mentaliteettia ajettiin sisÀÀn silloin 2021, mutta myöhÀistÀ nyt kun oikeuteni ovat menneet ja toinen osapuoli pÀÀttÀÀ minun asiat.

Ei ei ei

Ja minÀ olen teiltÀ kieltÀnyt/ pakottanut tekemÀÀn vasten omaa tahtoanne? Ainoastaan materiaalissa jota seuraatte nÀmÀ asiat on koko ajan esillÀ. (Lopettakaa sen journalismin seuraaminen niin helpottaa heti) Ei nuo suositukset ole hÀvinneet minnekkÀÀn! Edelleen yllÀ mainitsemasi asiat ovat kaikille ks ongelmien takia hoitoon hakeutuville tapetilla.
Itse sanoisin vielÀ tuohon, ettÀ ne ovat tapetilla, koska se on tÀmÀn hetken median narratiivi ja pelkoa pidetÀÀn yllÀ tarkoituksellisesti. Hoitoonhan ei enÀÀ hakeudu juuri kukaan.

Nyt pitÀÀ pÀÀstĂ€ noista otsikoista pois ja tarkastella paljon syvemmĂ€lle kun pelkĂ€stÀÀn tĂ€mĂ€ yksi tauti. Terveydenhuolto on todella rasittunut jo ilman tĂ€tĂ€ koronaakin ja nyt todella moni odottaa hoitoon pÀÀsyĂ€ ainoastaan tĂ€mĂ€n koronan takia. Ongelmat on todella paljon laaja alaisempia kun se mitĂ€ se yksilötasolla on. Jos ette kĂ€y missÀÀn riski on suhteessa pieni. Mutta on olemassa myös piileviĂ€ tauteja jotka muuttaa tĂ€mĂ€n korona kuvion ”terveellĂ€kin” yksilöllĂ€ tĂ€ysin ympĂ€ri.

Kaverin muija on helsingisssÀ sairaalassa töissÀ. Sano et ei oo ikinÀ nÀin hiljasta ollut. Varman johtuu siitÀ ku nyt ei mennÀ ihan joka pikku vian takia valittaa sinne...

Vastaa niihin kysymyksiin mitÀ esitÀn.
Eli sun logiikalla sinua ja kaikkia muita voidaan ohjailla tÀysin jo pelkillÀ "suosituksilla"... Jos et tÀytÀ nÀitÀ mÀÀreitÀ olet vastuussa itsestÀsi + muut rangaistusmetodit

KÀsitÀtkö kuinka vaarallista asioiden politiikkaa ja kÀsitteitÀ oikein ajat? Vaikka sÀ tarkoituksellakin jauhat tuota degeneraatiota tÀÀllÀ olen silti ihmeissÀni miten joku voi edes tuottaa tuollaista? MitÀ kun sinullekin tuolla politiikalla joskus myöhemmin pakotetaankin jotain mistÀ et pidÀ tai suoraan vahingollista sinulle? Muistuisiko aika mieleen, kun tÀllaista mentaliteettia ajettiin sisÀÀn silloin 2021, mutta myöhÀistÀ nyt kun oikeuteni ovat menneet ja toinen osapuoli pÀÀttÀÀ minun asiat.

Ei ei ei
MillÀ minÀ olen sinua rankaisemassa?? Onko sinua pakotettu ottamaan tuo rokote? Ja jos on tee rikosilmoitus koska kehenkÀÀn ei saa henkilökohtaisella tasolla kajota! MitÀ nuo kÀypÀhoito suositukset sitten ovat jos eivÀt niitÀ mitÀ niiden nimestÀ voi pÀÀtellÀ?

Kaverin muija on helsingisssÀ sairaalassa töissÀ. Sano et ei oo ikinÀ nÀin hiljasta ollut. Varman johtuu siitÀ ku nyt ei mennÀ ihan joka pikku vian takia valittaa sinne...
TÀmÀ siis osoittaa ettÀ tauti ei ole vaarallinen tai voi aiheuttaa komplikaatioita tai ettÀ koronan takia kaikkia toimintoja on supistettu? Ihmiset ei lÀhde sairaalaan muuta kun todellisessa hÀdÀssÀ koska pelkÀÀvÀt saavansa koronan? Vai mitÀ tÀmÀ tarkoittaa?

MillÀ minÀ olen sinua rankaisemassa?? Onko sinua pakotettu ottamaan tuo rokote? Ja jos on tee rikosilmoitus koska kehenkÀÀn ei saa henkilökohtaisella tasolla kajota! MitÀ nuo kÀypÀhoito suositukset sitten ovat jos eivÀt niitÀ mitÀ niiden nimestÀ voi pÀÀtellÀ?
Joo mene hoitoon. En jaksa oikeasti mt-ongelmaisen kanssa vÀÀntÀÀ enÀÀ tÀstÀ.

Itse sanoisin vielÀ tuohon, ettÀ ne ovat tapetilla, koska se on tÀmÀn hetken median narratiivi ja pelkoa pidetÀÀn yllÀ tarkoituksellisesti. Hoitoonhan ei enÀÀ hakeudu juuri kukaan.
Ei vaan sillÀ myydÀÀn lehtiÀ! Kun lopetatte niiden lukemisen pÀÀ otsikot vaihtuu kun ketÀÀn ei kiinnosta enÀÀ korona. Jos haluaa valtion julkaisuita seurata asian tiimoilta ne löytyy thl:n sivuilta ja muu on kaupallisessa mielessÀ tuotettua (rumasti sanottua paskaa).

Ei vaan sillÀ myydÀÀn lehtiÀ! Kun lopetatte niiden lukemisen pÀÀ otsikot vaihtuu kun ketÀÀn ei kiinnosta enÀÀ korona. Jos haluaa valtion julkaisuita seurata asian tiimoilta ne löytyy thl:n sivuilta ja muu on kaupallisessa mielessÀ tuotettua (rumasti sanottua paskaa).
Nimenomaan nÀin. SilÀ myydÀÀn lehtiÀ. Pelko myy. Sen takia sitÀ halutaan pitÀÀ yllÀ tai se on yksi syy. Toki on myös tilattua propagandaa.

Voi vittu mÀ sanon :D KÀvelly töissÀ toimiston lÀpi ja siellÀ jengi istuu vaipat naamalla yksin pÀÀtten ÀÀressÀ. Nyt joku oli ruvennu itkee ku ei kÀytÀ maskii :D:D Juu se flunsssa vittu hyppÀÀ sen nÀytön lÀpi suhun :D

Siis oikeesti eiks ihmisillÀ oo enÀÀ pienintÀkÀÀn jÀrjenjuoksua pÀÀssÀ ???

Suurin osa vielÀ tuplarokotettuja... Ei voi ku nauraa...

Nimenomaan nÀin. SilÀ myydÀÀn lehtiÀ. Pelko myy. Sen takia sitÀ halutaan pitÀÀ yllÀ tai se on yksi syy. Toki on myös tilattua propagandaa.
KyllÀ tietysti pelko myy mutta pitÀÀ pystyÀ erottamaan jutun sisÀllöstÀ milloin se on kaupallisessa tarkoituksessa kirjoitettu ja milloin se on pelkkÀ asia sisÀltö edellÀ kirjoitettu ja kuten totesin thl:n sivut on virallisia lausuntoja varten EI iltapÀivÀ lehdet.

TÀÀllÀ taas Roopeli/Möykkynen puuhissaan. Sarjatulella yhtÀ maalia. No eipÀ siinÀ, onpahan jotain.
C’moon. MöykkynenhĂ€n kirjoittelee tavalliseen rauhalliseen tyyliinsĂ€ ja Roopelilla nyt vĂ€hĂ€n keulii tavalliseen tyyliin, mut sillĂ€kin on ihan pointteja. NĂ€yttÀÀ mun silmÀÀn siltĂ€ et tÀÀ jassoo on mennyt vĂ€hĂ€n jassoon.

Back
Ylös Bottom