Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Joo menee juuri kuten näissä kommaridystopioissa tyyliin kiinat ja pohjois-koreat. Massat alkaa itse kyttäämään ja hyökkäämään kaikkea vastaan välittömästi jos se on ei kuulu agendaan.

Tää kun on tosiaan saatu juurrutettua niin tällä samalla menolla alkaa kaiken muun "jännä" muutos täällä. Ihmisten elämää tullaan rajoittamaan ja kontrolloimaan isolla kädellä.
Täsmälleen näin. Tyypillinen kommarivaltioiden toimintatapa. Ihmiset saadaan valvomaan ja ilmiantamaan toisiaan virallisen totuuden kyseenalaistamisesta.

Koronan kanssa tämä onnistuu vielä normaalia helpommin, koska virus on assosioitu niin tiukasti ihmisen suurimpaan pelkoon, kuolemanpelkoon

Ilmeisesti kuulun koronafanbaseen, joten vastaan. Sen perusteella mitä ylilääkäri tuossa haastattelussa sanoi, niin eihän tuossa mitään erikoista ollut. Olen aikalailla satavarma että tuolla ylilääkärillä olisi lampaan ja koronafanin leimat otsassaan viimeistään kahden viestin jälkeen jos tähän pakkiksen keskusteluun osallistuisi.
Minusta täällä ei luoda sellaista vastakkainasettelua kuin annat ymmärtää. Nimimerkillä lammas, joka on ottanut ensimmäisen koronarokotteen yhteiskunnallisen paineen vuoksi lähinnä itseä ja muita suojaten sen hetkisen tiedon valossa.

Se että montako tehostetta otan, tulee olemaan täysin kiinni päättäjistä ja omista velvoitteista yhteiskuntaa kohtaan. Se että en ottaisi tehosteita, voi pian tarkoittaa sitä, että menetän työn tai joudun vaihtamaan omia harrastuksia. En halua ajautua tilanteeseen, jossa arvoni kansalaisena perustuu siihen, montako leimaa passissani on.

En tiedä, millaiset leimat olen saanut otsaani viestien perusteella, mutta valitettavasti en ole onnistunut ulkoistamaan omaa ajattelua muualle eikä maailma ole vieläkään mustavalkoinen. En ikinä vaadi ketään ottamaan rokotetta vastoin omaa tahtoa enkä kannata eriarvoistavaa yhteiskuntaa. Olen pikemminkin pettynyt ja surullinen siitä, millaisessa maailmassa aloitan tämänkin päivän.

Viimeksi muokattu:
Minusta täällä ei luoda sellaista vastakkainasettelua kuin annat ymmärtää. Nimimerkillä lammas, joka on ottanut ensimmäisen koronarokotteen yhteiskunnallisen paineen vuoksi lähinnä itseä ja muita suojaten sen hetkisen tiedon valossa. Se että montako tehostetta otan, tulee olemaan täysin kiinni päättäjistä ja velvoitteista yhteiskuntaa kohtaan.

En tiedä, millaiset leimat olen saanut otsaani viestien perusteella, mutta valitettavasti en ole onnistunut ulkoistamaan omaa ajattelua muualle eikä maailma ole vieläkään mustavalkoinen. En ikinä vaadi ketään ottamaan rokotetta vastoin omaa tahtoa enkä kannata eriarvoistavaa yhteiskuntaa. Olen pikemminkin pettynyt ja surullinen siitä, millaisessa maailmassa aloitan tämänkin työpäivän.
"Se että montako tehostetta otan, tulee olemaan täysin kiinni päättäjistä ja velvoitteista yhteiskuntaa kohtaan."

"mutta valitettavasti en ole onnistunut ulkoistamaan omaa ajattelua muualle eikä maailma ole vieläkään mustavalkoinen."

Näen ristiriitaa ja paljon. vai luinko väärin

Täsmälleen näin. Tyypillinen kommarivaltioiden toimintatapa. Ihmiset saadaan valvomaan ja ilmiantamaan toisiaan virallisen totuuden kyseenalaistamisesta.

Koronan kanssa tämä onnistuu vielä normaalia helpommin, koska virus on assosioitu niin tiukasti ihmisen suurimpaan pelkoon, kuolemanpelkoon
Koronapelkotuote on onnistuttu konkretisoimaan niin taitavasti että se on upotettu kansan takaraivoon aika lujaa, ehkä jopa verenperinnöksi. ”THL-hautakivi” seisoo joka päivä lööppilehtien kuvassa jossa lukee päivän ”tartuntaluvut”, korona-piikki-peikko on taustakuvana kaikissa aiheen TV uutisoinneissa. Kaikenmaailman sairaalapaniikkikuvat tähän päälle vielä…

Koronapelkotuote on onnistuttu konkretisoimaan niin taitavasti että se on upotettu kansan takaraivoon aika lujaa, ehkä jopa verenperinnöksi. ”THL-hautakivi” seisoo joka päivä lööppilehtien kuvassa jossa lukee päivän ”tartuntaluvut”, korona-piikki-peikko on taustakuvana kaikissa aiheen TV uutisoinneissa. Kaikenmaailman sairaalapaniikkikuvat tähän päälle vielä…
Heheheeh! Luulin olevani ainoa, joka näkee noissa iltapäivälehtien käyttämissä THL-kuvissa hautakiven. Aina kun vilkasee niin tulee mieleen, että mikä saatanan hautakivi siihen kuvaan on laitettu.

"Se että montako tehostetta otan, tulee olemaan täysin kiinni päättäjistä ja velvoitteista yhteiskuntaa kohtaan."

"mutta valitettavasti en ole onnistunut ulkoistamaan omaa ajattelua muualle eikä maailma ole vieläkään mustavalkoinen."

Näen ristiriitaa ja paljon. vai luinko väärin
Joskus joutuu punnitsemaan hyötyjä ja haittoja. Päätöksillä on siis seuraamuksia. Minulle rokote on pienempi paha kuin mahdollinen oman urakehityksen tuhoaminen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mielestäni asian pitäisi olla niin tai kannatan taustalla olevaa ideologiaa.

Minusta täällä ei luoda sellaista vastakkainasettelua kuin annat ymmärtää.
Anteeksi mutta nyt repesin vallan ääneen röhöttelemään :) Olet ilmeisesti seuraillut tätä keskustelua vasta vähän aikaa, epäilen että mielesi voi pian muuttua. Eräs nimimerkki haukkunee sinut pian säälittäväksi lampaaksi kun olet mennyt rokotteen ottamaan ns pragmaattisista syistä. Ei kannata sitä ottaa henkilökohtaisesti.

Anteeksi mutta nyt repesin vallan ääneen röhöttelemään :) Olet ilmeisesti seuraillut tätä keskustelua vasta vähän aikaa, epäilen että mielesi voi pian muuttua. Eräs nimimerkki haukkunee sinut pian säälittäväksi lampaaksi kun olet mennyt rokotteen ottamaan ns pragmaattisista syistä. Ei kannata sitä ottaa henkilökohtaisesti.
Ikävä kuulla. Ymmärrän tässä tapauksessa molemmat näkökulmat. Se mitä en hyväksy on malli, jossa ihmisiä eriarvoistetaan terveystietojen perusteella käyttäen tehokeinona painostusta ja katastrofiskenaarioita sellaiselle rokotteelle, jonka piti perustua vapaaehtoisuuteen. En myöskään ole vakuuttunut siitä, että rokotukset ovat ainoa keino välttää uusia rajoituksia, koska riskiryhmäläiset ja vanhukset on kahdesti rokotettu ja yli 80 % aikuisista on rokotteen vapaaehtoisesti ottanut.

Mikäli henkilö x haluaa olla ottamatta rokotteen, niin en koe siitä olevan mitään haittaa minulle tai vaadi tuon henkilön harraste- tai työmahdollisuuksien rajaamista, joiden seurauksena voi olla mm. syrjäytyminen. Mielipiteeni perustuu tämän hetken tilannearvioon, jossa esimerkiksi terveydenhuollon kapasiteetti ei ole ylittymässä kuin korkeintaan jäljityksen vuoksi ja vapaaehtoisesti rokotteen antaman suojan haluavat voivat sen ottaa.

Vaikka varmaan tuleekin kohta turpaan, niin uhallakin sanon, että tämä ketju ois paljon fiksumpi ilman muutamaa känkkäränkkää. Asioista voi keskustella ja havainnoida rauhallisesti, ilman haukkumista ja öyhöttämistä. Kuten esim @Ralphie .

Itselläni toinen rokote kahden viikon päästä ja nyt kyllä mietityttää, että otanko sittenkään. Viime aikoina on kuulunut paljon eriasteisia haittoja, korkeaa kuumetta, naaman puutumista ym. Vaimolla kesti vuorokauden nivelkipu, joka vaikeutti liikkumista.

Mut mulla on liput Acceptin keikalle helmikuussa ja jos se perkkeleen passi tulee, niin PAKKO kai se rokote on hakea.

Itselläni toinen rokote kahden viikon päästä ja nyt kyllä mietityttää, että otanko sittenkään. Viime aikoina on kuulunut paljon eriasteisia haittoja, korkeaa kuumetta, naaman puutumista ym. Vaimolla kesti vuorokauden nivelkipu, joka vaikeutti liikkumista.
Olen kyllä itsekin yllättävän monelta kuullut suht tuntuvista sivareista etenkin 2. rokotteen kohdalla. Olen ainakin tähän saakka kuulunut onnellisten joukkoon, jotka ei saa koskaan mistään rokotteesta paikallista lihastuntemusta kummempaa, olen siis optimisti ja luotan, ettei toisestakaan rokotteesta mitään tule. Raportoin 3 viikon päästä tippuuko käsi irti yms :)

Mä kyllä pidän liian suurena yhteensattumana, että Kiinassa on 159 miljoonakaupunkia joissa ei ole koronaviruslabraa ja 1 jossa on koronaviruslabra ja sieltä se koronavirus lähti ihan vaan sattumalta. Mutta ei liity labraan mitenkään. Varsinkin kun sitä eläintä mistä koronavirus on lähtenyt, ei olla löydetty. Aihetodisteiden perusteella: kyllä se labra tähän liittyy. Lisäksi vielä Kiinan viranomaisten haraaminen vastaan ja viivyttely tutkinnassa.
Yhteensattumia ei todellakaan ole olemassa. Mikään ei koskaan liity mihinkään yhtään millään tavalla. Jos saat oireita/kuolet rokotteen ottamisen jälkeen, niillä on vain sattumalta ajallinen yhteys, mutta ne eivät liity mitenkään toisiinsa. Mikäli ajat seinään 200km/h ja kuolet, kuolema ei liity millään tavalla seinään ajamiseen. T: Valtio.
PS. Yksi ainut poikkeus tähänkin sääntöönkin on. Mikäli 109-vuotias syöpäsaattohoidossa oleva potilas saa koronatartunnan, kuolema liittyy vain ja ainoastaan koronaan. Täten kaikilta on tarpeen perua ihmisoikeudet heidän oman turvallisuutensa tähden.

Vaikka varmaan tuleekin kohta turpaan, niin uhallakin sanon, että tämä ketju ois paljon fiksumpi ilman muutamaa känkkäränkkää. Asioista voi keskustella ja havainnoida rauhallisesti, ilman haukkumista ja öyhöttämistä. Kuten esim @Ralphie .

Mut mulla on liput Acceptin keikalle helmikuussa ja jos se perkkeleen passi tulee, niin PAKKO kai se rokote on hakea.
Mikään pakko ei ole tehdä mitään. Sivistyneissä valtioissa ei tuollaiseen pakkoon pitäisi olla tarvetta.

Onhan ne näköjään raskaanaolevillekin kovaa lobbaamassa piikkejä. Tämäkin vanha uutinen jo nyt joten moni on jo piikitetty ennen syntymäänsä... On varmasti hienoa sitten katsoa miten kersa kehittyy ja tuleeko ongelmia.

"Odottavien rokottamisessa on enemmän hyötyjä kuin haittoja, sanoo THL:n ylilääkäri"

Jos nyt ei nappaa kakkosrokote, niin voihan sen tarvittaessa ottaa myöhemminkin. Epäilen, että koronapassihanke kuihtuu kokoon - aikaa kuluu sen väsäämiseen ja jos rokotekattavuus nousee ja vakavat koronatapaukset pysyvät alhaisina, niin se menettää merkityksensä helmikuuhun mennessä. Toivottavasti näin.

Minulle tulee toinen annos kuun lopussa. Jännä seurata, tuleeko oireita. En ole koskaan saanut yhtään mistään rokotteesta mitään.

Kun koronan aiheuttaman taudin oireita epäillään ja vähätellään, niin kuinka nämä samat henkilöt suhtautuvat vakavasti koronarokotteesta mahdollisesti tuleviin sivuoireisiin. Eikö tässä ole looginen ristiriita?

Esim korona ei aiheuta sydänoireita, koska korona on pelkkä nuha - ei monielinsairaus - ja aikayhteys on pelkkää sattumaa,
MUTTA koronarokote aiheuttaa mm sydänoireita, veritulppia, neurologisia ongelmia ja naisilla kuukautiskiertohäiriöitä ja aikayhteys on vankkumaton todiste tästä.

Jos nyt ei nappaa kakkosrokote, niin voihan sen tarvittaessa ottaa myöhemminkin. Epäilen, että koronapassihanke kuihtuu kokoon - aikaa kuluu sen väsäämiseen ja jos rokotekattavuus nousee ja vakavat koronatapaukset pysyvät alhaisina, niin se menettää merkityksensä helmikuuhun mennessä. Toivottavasti näin.

Minulle tulee toinen annos kuun lopussa. Jännä seurata, tuleeko oireita. En ole koskaan saanut yhtään mistään rokotteesta mitään.

Kun koronan aiheuttaman taudin oireita epäillään ja vähätellään, niin kuinka nämä samat henkilöt suhtautuvat vakavasti koronarokotteesta mahdollisesti tuleviin sivuoireisiin. Eikö tässä ole looginen ristiriita?

Esim korona ei aiheuta sydänoireita, koska korona on pelkkä nuha - ei monielinsairaus - ja aikayhteys on pelkkää sattumaa,
MUTTA koronarokote aiheuttaa mm sydänoireita, veritulppia, neurologisia ongelmia ja naisilla kuukautiskiertohäiriöitä ja aikayhteys on vankkumaton todiste tästä.
Onko mitään surkeampaa kuin hakea flunssan takia piikki mistä saat vitulliset oireet ja osalle kohtalokkaat. Se on se juttu siinä piikin ongelmien alleviivauksessa.... haet jonkun piikin flunssaan mikä onkin se oikea vaara... etkö näe ironiaa?

Toisekseen tätä piikkiä koitetaan vielä massiivisesti pakottaa ottamaan... Se tekee tuosta entistä tragikoomisempaa. Turha piikki valtaosalle, mutta osallistut piikin kautta rulettiin missä voitkin voittaa ei kivaa palkintoa.

Minä ja vaimo ollaan otettu kakkosrokote, samoin mutsi ja faija, yhtiökumppani ja varastomies joiden kanssa teen töitä: kenellekään ei tullu mitään oireita kakkosrokotteesta. Paitsi nyt pistoskohdan arkuutta mutta haloo.

Pfizerin mahdollinen oikea vakava, mutta hyvin harvinainen oire on mahdollinen sydänlihastulehdus, tähän ei kait ketään ole kuollut, hoitona lepo ja tulehduskipulääke. Immuunijärjestelmän käynnistykseen liittyvä yleisoire, voi saada muunlaisestakin rokotteesta tai viruksesta itsestään. Sitten on mahdollinen allerginen reaktio, tästä en ole kuullut mitään.

Sitten on näitä mietoja immuunipuolustuksen käynnistämiseen liittyviä juttuja, pieni kuume tms. Edes niitä ei tuntemillani rokotteen ottaneilla ole. Muutama kaveri on myös saanut kakkosrokotteen, ei ole noussut edes puheksi että jotain oireita tulisi, come on leijonat.

Minä ja vaimo ollaan otettu kakkosrokote, samoin mutsi ja faija, yhtiökumppani ja varastomies joiden kanssa teen töitä: kenellekään ei tullu mitään oireita kakkosrokotteesta. Paitsi nyt pistoskohdan arkuutta mutta haloo.

Pfizerin mahdollinen oikea vakava, mutta hyvin harvinainen oire on mahdollinen sydänlihastulehdus, tähän ei kait ketään ole kuollut, hoitona lepo ja tulehduskipulääke. Immuunijärjestelmän käynnistykseen liittyvä yleisoire, voi saada muunlaisestakin rokotteesta tai viruksesta itsestään. Sitten on mahdollinen allerginen reaktio, tästä en ole kuullut mitään.

Sitten on näitä mietoja immuunipuolustuksen käynnistämiseen liittyviä juttuja, pieni kuume tms. Edes niitä ei tuntemillani rokotteen ottaneilla ole. Muutama kaveri on myös saanut kakkosrokotteen, ei ole noussut edes puheksi että jotain oireita tulisi, come on leijonat.
Mulla on immuunijärjestelmä joka hoitaa nämä hommat. Ei tarvi ulkoistaa sitä tai aivoja.

Minun äidin miehellä oli noussut kuume kakkosrokotteen jälkeisenä yönä. Paleli pari tuntia, aamulla normaali lämpö. Tuo on ainoa reaktio, josta olen itse kuullut.

Voihan se tietysti olla mahdollista, että minunkin työpaikalla on joku iso salainen hoito-osasto, jossa hoidetaan kaikki ne vakaviin rokotteen aiheuttamiin oireisiin sairastuneet. Ne kuolleet ehkä pilkotaan palasiksi ja hävitetään muun biojätteen joukossa, ettei tule tilastomerkintöjä ja samalla ohitetaan normaali kuolinsyyntutkinta.

Pitääpä kuljeskella kellarikerroksilla...

Back
Ylös Bottom