Miten päädyit nuista viesteistä tuohon johtopäätökseen? Pakko kuulla.Eli lyhyesti flunssa tarttuu maskeista huolimatta. Tämä oli jo vanha tieto viime keväältä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten päädyit nuista viesteistä tuohon johtopäätökseen? Pakko kuulla.Eli lyhyesti flunssa tarttuu maskeista huolimatta. Tämä oli jo vanha tieto viime keväältä.
Miten päädyit nuista viesteistä tuohon johtopäätökseen? Pakko kuulla.
Täähän me ollaan käyty useesti läpi. EI jaksa 5ttä kertaa.
Tavallaan mun tehtävä on helppo. Kertoa mihin lopputulokseen minua sata kertaa älykkäämmät tulee. Heidän konsensus aiheeseen. Ei tarvitse kun seurata kun on ''alusta'' saakka seurannu. Kesken kaiken jos rupee seuraamaan niin voi olla vaikeempaa. Tavallaan hyvä siinä mielessä että asuu samankaton alla moninkertasen riskiryhmäläisen kaa joutuu paneutuu vähän tavista enempi. Ihan hyvä tuo ois pitää hengissä.Pakko kyllä nostaa mikasalle hattua kun jaksaa oikeasti paneutua, itse olin paskalla kun mietin asiaa ja pohdin että nyt on samat partikkelit nenässä mitkä äsken oli perseessä kun alkoi haista pahalle, eikä olisi suojannut edes fttp2 maski käryltä.

Tsekkaappas sinä cochranen-tutkielman lopputulos, ja kopsaa tänne, noh okei minä teen sen.Täähän me ollaan käyty useesti läpi. EI jaksa 5ttä kertaa.
Edit.. tai itseasiassa. Kurkaappa molemmat aiellon maskitutkimukset joita käytettiin tuossa selvityksessä. Kopsaa vastaus tänne.
Tota noin, jos sä koitat uskovaiselle selittää esim että jumalaa ei ole tieteen valossa mitenkään mahdollista todistaa, eikä siitä ole ainuttakaan havaintoa koko ihmishistoriassa ja kaikki mahdolliset asiat viittaa ettei sitä ole, ei ne päätään käännä. Jos nyt otetaan muutama miljardi ihmistä jotka pitävät maskia syystä jota eivät itsekään enää tiedä, niin on aivan sama mitä niille sanoo, ne pitää sitä vielä pitkään pandemian jälkeenkin. Ihmiset on absoluuttisesti todistaneet miten joukossa tyhmyys tiivistyy. Ja ironisinta on se, että ne raivostuvat jos sitä maskitouhua kritisoi, se on ihan simppeliä itseensä peilaamista, jolloin itsekin näkevät miten lapsellisen yksinkertaisia asian kanssa olevat, mutta eivät halua sitä rehellisesti myöntää. Vähän sama kuin kaappihomot ovat kauhean homovastaisia.Tsekkaappas sinä cochranen-tutkielman lopputulos, ja kopsaa tänne, noh okei minä teen sen.
"Maskin hyödystä ei riittävää tieteellistä tutkimusnäyttöä"
Maailmasta ei löydy ainoatakaan asiaa, mistä ei joku olisi eri mieltä, mutta kun laitetaan lähes seitsemänkymmenen tutkimuksen tulokset yhteen, ja saadaan tämä lopputulokseksi, niin se on vakuuttavampi näyttö, kuin joku aiello, tai mikään yksittäinen (tarkoitushakuinen?) tutkimus.
Ja tiedetään olet tätäkin vääntänyt ja kääntänyt niin että musta on valkoista, ja maailma on litteä (ja vastaavaa "vastaiskua" tähän taas odotellessa), mutta se ei silti muuta tosi asiaa, jonka myös seuranta-data näyttää. Suurin huomio kannattaa jälleen kiinnittää kuvan oikeaan alakulmaan.
![]()
Tuossa muuten vielä juttua tuosta maskitutkimuksesta, jonka pohjalta suomessa otettiin käyttöön maski"suositukset"
Lisästään tähän nyt vielä, ettei tarvii asiasta turhaan länkyttää, niin maskeista voi olla teoriassa-labrassa marginaalinen-pieni hyöty, mutta käytännön oikeassa elämässä tämä ei ole toteutunut, syitä tähän on monia, jotka täällä käyty läpi jo useasti, aamen.
Mä oon käyny cochranenki läpi jossa jossa moni tutkimus osotti, sen saman; 30-70% hyöty. Otetaan vaikka juuri sinun valitsema jeffersonin katsaus:Tsekkaappas sinä cochranen-tutkielman lopputulos, ja kopsaa tänne, noh okei minä teen sen.
"Maskin hyödystä ei riittävää tieteellistä tutkimusnäyttöä"
Maailmasta ei löydy ainoatakaan asiaa, mistä ei joku olisi eri mieltä, mutta kun laitetaan lähes seitsemänkymmenen tutkimuksen tulokset yhteen, ja saadaan tämä lopputulokseksi, niin se on vakuuttavampi näyttö, kuin joku aiello, tai mikään yksittäinen (tarkoitushakuinen?) tutkimus.
Ja tiedetään olet tätäkin vääntänyt ja kääntänyt niin että musta on valkoista, ja maailma on litteä (ja vastaavaa "vastaiskua" tähän taas odotellessa), mutta se ei silti muuta tosi asiaa, jonka myös seuranta-data näyttää. Suurin huomio kannattaa jälleen kiinnittää kuvan oikeaan alakulmaan.
Tuossa muuten vielä juttua tuosta maskitutkimuksesta, jonka pohjalta suomessa otettiin käyttöön maski"suositukset"
Lisästään tähän nyt vielä, ettei tarvii asiasta turhaan länkyttää, niin maskeista voi olla teoriassa-labrassa marginaalinen-pieni hyöty, mutta käytännön oikeassa elämässä tämä ei ole toteutunut, syitä tähän on monia, jotka täällä käyty läpi jo useasti, aamen.

Miten päädyit nuista viesteistä tuohon johtopäätökseen? Pakko kuulla.
Mä oon käyny cochranenki läpi jossa jossa moni tutkimus osotti, sen saman; 30-70% hyöty. Otetaan vaikka juuri sinun valitsema jeffersonin katsaus:
katso liitettä 228482
Bundgaard: Face masks can be made by different materials and have various designs, e.g. N95 masks, surgical face masks and homemade masks [11]. A study comparing surgical face masks and homemade masks found that both masks significantly reduced the number of microorganisms. However, the surgical mask was three times more effective in blocking transmission [12]. N95 masks (respirators) and surgical face masks are expected to have almost similar effectiveness for healthcare workers based on protection against infection with influenza virus [13]. A recent systematic review and meta-analysis investigated the effectiveness of N95 respirators versus surgical masks [14]
Surgical face masks may therefore be effective against COVID-19 transmission [17-19]. Thus, face masks can probably protect against virus infection by reducing the risk that virus enters the mouth or nose via respiratory droplets or aerosols. Additionally, it is likely that face masks may reduce the risk of transmission by reducing face-touching with virus-contaminated fingers and hands.
Canini: The study suggests that community mask use by well people could be beneficial, particularly for COVID-19, where transmission may be pre-symptomatic. The studies of masks as source control also suggest a benefit,
Suess
When analysing only households where intervention was implemented within 36 h after symptom onset of the index case, secondary infection in the pooled M and MH groups was significantly lower compared to the control group (adjusted odds ratio 0.16, 95% CI, 0.03-0.92).
Conclusions: Results suggest that household transmission of influenza can be reduced by the use of NPI, such as facemasks and intensified hand hygiene,
alfelali:
Facemask use seems to be beneficial against certain respiratory infections at MGs but its effectiveness against specific infection remains unproven.
Macintyre
Those in the targeted N95 group achieved the highest rate of self-reported compliance with the intervention: 82%. The continuous N95 wearers had the lowest compliance, 57%, while the mask wearers were in the middle at 66%.
The surgical mask arm had the highest rate of CRI at 17% (98 of 572), followed by the targeted N95 arm at 11.8% (61 of 516), and the continuous N95 arm, at 7.2% (42 of 581), with all the differences significant. The rates of confirmed viral infections were all below 4% and didn't differ significantly between study arms.
In their statistical analysis, the authors compared both of the N95 groups with the surgical mask group, after adjusting for potential confounders. They calculated that the continuous N95 group had a 61% lower risk of CRI (hazard ratio
, 0.39; 95% confidence interval [CI], 0.21-0.71) and a 60% lower risk of bacterial colonization (HR, 0.40; 95% CI, 0.21-0.73). The targeted N95 arm also had a lower risk for CRI and bacterial colonization compared with the surgical mask group, but the differences weren't significant.
Using the same type of analysis, the researchers also found that, compared with the targeted N95 use, continuous N95 use offered significant protection against CRI (HR, 0.56; 95% CI, 0.32-0.98), but not against bacterial colonization.
Käydäänkö loputki läpi @makhak? Nää kaikki on cochranen katsauksesta.
edit: tuleeko @Mike mukaan?
edit2. katson matsin ekana. Mut pointti oletan et tuli selväks. ;)
Btw. 1-0 suomi johtaa.

Sivuutit jälleen kaiken oleellisen. Vuosi sitten noilla tutkimuksilla olisi voinutkin olla jotain arvoa, mutta nyt ei, koska käytäntö ei yksinkertaisesti tue maskien hyötyä, ja vain todellisuudella on merkitystä. Eli vielä kerran, KÄYTÄNNÖSSÄ (seurantadatan perusteella) maskeista ei ole huomattu olevan apua viruksen leviämisen estämisessä. Tämä on tosi asia, joka ei millään venkoamisella, tai asian vierestä puhumisella muuksi muutu.Mä oon käyny cochranenki läpi jossa jossa moni tutkimus osotti, sen saman; 30-70% hyöty. Otetaan vaikka juuri sinun valitsema jeffersonin katsaus:
katso liitettä 228482
Bundgaard: Face masks can be made by different materials and have various designs, e.g. N95 masks, surgical face masks and homemade masks [11]. A study comparing surgical face masks and homemade masks found that both masks significantly reduced the number of microorganisms. However, the surgical mask was three times more effective in blocking transmission [12]. N95 masks (respirators) and surgical face masks are expected to have almost similar effectiveness for healthcare workers based on protection against infection with influenza virus [13]. A recent systematic review and meta-analysis investigated the effectiveness of N95 respirators versus surgical masks [14]
Surgical face masks may therefore be effective against COVID-19 transmission [17-19]. Thus, face masks can probably protect against virus infection by reducing the risk that virus enters the mouth or nose via respiratory droplets or aerosols. Additionally, it is likely that face masks may reduce the risk of transmission by reducing face-touching with virus-contaminated fingers and hands.
Canini: The study suggests that community mask use by well people could be beneficial, particularly for COVID-19, where transmission may be pre-symptomatic. The studies of masks as source control also suggest a benefit,
Suess
When analysing only households where intervention was implemented within 36 h after symptom onset of the index case, secondary infection in the pooled M and MH groups was significantly lower compared to the control group (adjusted odds ratio 0.16, 95% CI, 0.03-0.92).
Conclusions: Results suggest that household transmission of influenza can be reduced by the use of NPI, such as facemasks and intensified hand hygiene,
alfelali:
Facemask use seems to be beneficial against certain respiratory infections at MGs but its effectiveness against specific infection remains unproven.
Macintyre
Those in the targeted N95 group achieved the highest rate of self-reported compliance with the intervention: 82%. The continuous N95 wearers had the lowest compliance, 57%, while the mask wearers were in the middle at 66%.
The surgical mask arm had the highest rate of CRI at 17% (98 of 572), followed by the targeted N95 arm at 11.8% (61 of 516), and the continuous N95 arm, at 7.2% (42 of 581), with all the differences significant. The rates of confirmed viral infections were all below 4% and didn't differ significantly between study arms.
In their statistical analysis, the authors compared both of the N95 groups with the surgical mask group, after adjusting for potential confounders. They calculated that the continuous N95 group had a 61% lower risk of CRI (hazard ratio
, 0.39; 95% confidence interval [CI], 0.21-0.71) and a 60% lower risk of bacterial colonization (HR, 0.40; 95% CI, 0.21-0.73). The targeted N95 arm also had a lower risk for CRI and bacterial colonization compared with the surgical mask group, but the differences weren't significant.
Using the same type of analysis, the researchers also found that, compared with the targeted N95 use, continuous N95 use offered significant protection against CRI (HR, 0.56; 95% CI, 0.32-0.98), but not against bacterial colonization.
Käydäänkö loputki läpi @makhak? Nää kaikki on cochranen katsauksesta.
edit: tuleeko @Mike mukaan?
edit2. katson matsin ekana. Mut pointti oletan et tuli selväks. ;)
Btw. 1-0 suomi johtaa.
Tee selvitys missä kohtaa nuissa maissa tehostettiin ja loivennettiin muita rajotuksia? Et sä ihan aikuisten oikeesti voi tehdä tuosta suoraa syyseurausta. Niin monta muutakin muuttuvaa tekijää. Mä tein selvityksen noista maskeista, Sun vuoro. ;) Sori vaan, mutta mä osotin sun omasta kehumasta selvityksestä, että sinä olet väärässä. SUn omasta.Sivuutit jälleen kaiken oleellisen. Vuosi sitten noilla tutkimuksilla olisi voinutkin olla jotain arvoa, mutta nyt ei, koska käytäntö ei yksinkertaisesti tue maskien hyötyä, ja vain todellisuudella on merkitystä. Eli vielä kerran, KÄYTÄNNÖSSÄ (seurantadatan perusteella) maskeista ei ole huomattu olevan apua viruksen leviämisen estämisessä. Tämä on tosi asia, joka ei millään venkoamisella, tai asian vierestä puhumisella muuksi muutu.
uusimpina esimerkkeinä useat jenkkien osavaltiot, jotka ovat luopuneet maskeista, ja korona ei lähtenyt nousuun, vaan päin vastoin laskuun. Heti tulee veto: "Rokotteet on auttanut" Siihen on tietenkin helppo vedota, mutta entäs jos siirretään katse etelä-afrikkaan, jossa korona tartunnat putosivat kuin kivi, ja ilman rokotteita. Tai otetaan vertailuun palestiina ja israel, jossa ensin mainitussa on korona tilanne huomattavasti parempi, kuin naapurimaa israelissa, ja lähes ilman rokotteita.
Sun hymiöt katoaa jos katot vaikka sitä Texasia ja toteat etteivät he kuolleetkaan koronaan massiivisen tartuntaraketoinnin tapahduttua, kun jättivät vaipat roskiin.Tee selvitys missä kohtaa nuissa maissa tehostettiin ja loivennettiin muita rajotuksia? Et sä ihan aikuisten oikeesti voi tehdä tuosta suoraa syyseurausta. Niin monta muutakin muuttuvaa tekijää. Mä tein selvityksen noista maskeista, Sun vuoro. ;) Sori vaan, mutta mä osotin sun omasta kehumasta selvityksestä, että sinä olet väärässä. SUn omasta.
Mikä se cochranen tutkielman LOPPUTULOS on (se oli ainoa asia josta olin kiinnostunut, ja sen sivuutit täysin)? Minä ja sinä tiedämme sen, mutta oletko ystävällinen ja kerrot sen myös muille. Yhden pisteen vihjeenä. minä paljastin sen jo aiemmin. Äläkä rupea sönköttämään asian vierestä, vain se yksi lause riittää.Tee selvitys missä kohtaa nuissa maissa tehostettiin ja loivennettiin muita rajotuksia? Et sä ihan aikuisten oikeesti voi tehdä tuosta suoraa syyseurausta. Niin monta muutakin muuttuvaa tekijää. Mä tein selvityksen noista maskeista, Sun vuoro. ;) Sori vaan, mutta mä osotin sun omasta kehumasta selvityksestä, että sinä olet väärässä. SUn omasta.
Parasta tässä on se, että sä pystyt ITSE tarkistaa puhunko paskaa. Se on kaikkien nähtävillä.
Hei, ei kannata suuttua jos 10stä tutkimuksesta 8 sanoo, että on hyötyä, mutta ei voida tästä syystä antaa tyyliin kansainvälistä maskipakkoa. :D Sä voit tarkistaa edelleen itse, ja silti sanot että ei ole hyötyä. Mä voin linkata nämä. Voit lukea jokaisen tutkimuksen erikseen;Mikä se cochranen tutkielman LOPPUTULOS on (se oli ainoa asia josta olin kiinnostunut, ja sen sivuutit täysin)? Minä ja sinä tiedämme sen, mutta oletko ystävällinen ja kerrot sen myös muille. Yhden pisteen vihjeenä. minä paljastin sen jo aiemmin. Äläkä rupea sönköttämään asian vierestä, vain se yksi lause riittää.
Ihan oikeasti minua ei (enää) kiinnosta vittuakaan mitkään teoreettiset hömpät ja "tutkimukset" maskeista, koska käytäntö ei niitä tue, ja käytäntö on se millä nyt on merkitystä.
Sulta varmaan löytyy sitten linkit (ainakin jonkun twitter "proffan") miten korona saatiin rajoituksien yms avulla romahdutettua etelä-afrikassa vaikka sitä ei vielä kukaan muu tiedäkään, eikä ymmärrä mistä se johtuu, että käytännössä ilman mitään toimia homma meni ohi paljon nopeammin, kuin maissa missä toimitaan yleisen narratiivin mukaan ja tiedän, siellä oli virallisesti joitain koronarajoituksia, mutta ei niitä siellä noudatettu.

Olet aivan oikeassa, tämä tuli juurikin (jälleen) todettua.Tota noin, jos sä koitat uskovaiselle selittää esim että jumalaa ei ole tieteen valossa mitenkään mahdollista todistaa, eikä siitä ole ainuttakaan havaintoa koko ihmishistoriassa ja kaikki mahdolliset asiat viittaa ettei sitä ole, ei ne päätään käännä. Jos nyt otetaan muutama miljardi ihmistä jotka pitävät maskia syystä jota eivät itsekään enää tiedä, niin on aivan sama mitä niille sanoo, ne pitää sitä vielä pitkään pandemian jälkeenkin. Ihmiset on absoluuttisesti todistaneet miten joukossa tyhmyys tiivistyy. Ja ironisinta on se, että ne raivostuvat jos sitä maskitouhua kritisoi, se on ihan simppeliä itseensä peilaamista, jolloin itsekin näkevät miten lapsellisen yksinkertaisia asian kanssa olevat, mutta eivät halua sitä rehellisesti myöntää. Vähän sama kuin kaappihomot ovat kauhean homovastaisia.
No käytä nyt hyvä mies tervettä järkeä. Sulla on koko kroppa, myös silmät ja korvat vastaanottamassa sitä virusta. Ihmiset luulee, että pienen osan kropasta peittävä rätti suojaa, no vittu ei suojaa. Se virus kulkeutuu sun vaatteissa, käsissä, naamassa, hiuksissa jne jne. Eli kun olet jonkun pärskivän lähellä, niin sun maskista ei ole mitään apua. Ja jos et ole pärskivän lähellä, ei ole mitään isompaa pelkoa saada virusta, eikä maskista ole edelleenkään mitään iloa.Miten meni noin niinkun omasta mielestänne tuo kuittailu?