Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kuinka usein sitten sinun silmien edessä on jotain hysteeristä pakotusta tapahtunut? Mulla saldo on tosiaan nolla. Lööppilehtien otsikoissa on varmasti kaikenlaisia kaheleita, mutta mun kohdalla ainoat eteeni tulleet häiriötapaukset ovat nämä tämän ketjun räyhääjät.
Katoitko peiliin kun tuli ketjun räyhääjä eteen?
Toisekseen kyllä maskit on erittäin vahvasti lobattu mediassa ja päättäjien taholta. Lambit vetäneet vielä omat johtopäätökset ja "suositus" on muuttunutkin "pakoksi".
Itsellä ollut suht positiivista menoa kuten sanonutkin ja muutamat nurisijat ei itseä kiinnosta. Silti olen kyllä kuullut huonompiakin tapauksia, missä jollain pettänyt kasetti kunnolla ja ehkä purkanut omia stressihuoliaan sitten maskittomaan. (maskien takaa on vissiin helpompi aukoa päätään, koska joku psykologinen juttu)

Ehkä nämä psykoosit helpottaa maskifaneillakin ja näiden päättäjillä kun kesä koittaa.

No juurihan ne Rennen podcastissa puhuivat miten Pastorille oli soittanut joku ja kertoi vetävänsä mut levyksi jos näkee kaupassa ilman maskia. Oli pahoittanut mielensä kun olin jossain snäpissä ottanut jokun ruokajutun ilman maskia. Ei ole kaveri vielä tullut koittamaan. Varmaan ihan normaalia ja oletetusti kuten rasmuksessa, syytät mua että joku randomi sekoilee.
Niin edelleenkin puhun ihan omasta kokemuksesta ja kysyn sinulta omia kokemuksiasi. Lööpit ja kuulopuheet ovat toinen juttu. Olenko joskus syyttänyt sinua jonkun randomin sekoilusta? Taidat vain taas keksiä omiasi.

Niin edelleenkin puhun ihan omasta kokemuksesta ja kysyn sinulta omia kokemuksiasi. Lööpit ja kuulopuheet ovat toinen juttu. Olenko joskus syyttänyt sinua jonkun randomin sekoilusta? Taidat vain taas keksiä omiasi.

Huomaatko kuinka väännät asiaa kokoajan niin ettei mitään olisi tapahtunut eikä tapahdu, kun kyseessä henkilö joka on "väärää mieltä" kanssasi eikä tue narratiivisia.
Denialismi ja harhaisuus

Huomaatko kuinka väännät asiaa kokoajan niin ettei mitään olisi tapahtunut eikä tapahdu, kun kyseessä henkilö joka on "väärää mieltä" kanssasi eikä tue narratiivisia.
Denialismi ja harhaisuus
Nyt yrität vain muokata sanomisiani sellaiseen muotoon, että pääsisit syyttämään minua denialismista ja harhaisuudesta. Tuo vastapuolen sanomisien muuttelu ja ihan puhdas valheiden keksiminenkin näyttävät olevan varsin yleistä siellä "leijonien" joukossa. Liekö vaikea sitten keskustella asiapohjalt, kun pitää vajota tuollaiseen. Minä en ole kieltänyt yhtään noista mainituista tapahtumista, mutta itse niitä en ole nähnyt. Tässä ketjussa taasen nään vähän väliä kaikenlaista kummallista käytöstä.

Mitä sä selität? Juuri kerroin minun oman kokemuksen tästä. Tässä nähdään, rasmuksen tasolla nää on.

Viimeksi muokattu:
Niin kauan kuin ei löydy tutkimusta joka selvästi osoittaa kirurgisten maskien hyödyn, niin kauan olen myös käyttämättä. Mulle ei vaan riitä mitkään voi, saattaa, ehkä lopputulemat, tai se että kun kaikki muut niin myös minäkin. Tämä sama pätee myös muilla elämän osa-alueilla. Asiat joko on tai ei ole. Samoin se, että mitä isompi muoti-ilmiö joku juttu on, sitä enemmän sitä pitää kyseenalaistaa.

Täälläkin moni myöntää että käyttää maskia sen takia kun muutkin, koska se nyt on pieni vaiva pujottaa ne kuminauhat sinne korvien taakse. Minä en ainakaan myy omia periaatteitani noin halvalla.

Edelleen kaikille näille koronapakotuksesta täällä meuhkaaville. Minäkin vastustan koronarajoituksia ja ymmärrän hyvin ne vaihtoehtoiskustannukset, mitä tällä sirkuksella on aiheutettu esim. yritystoiminnalle. Silti käytän maskia, koska ymmärrän, että sillä sen käyttämättä jättämisellä ei ole mitään merkitystä koronarajoituksien purkamiseen. Jos joku yliluonnollinen olento nyt ilmestyisi minulle ja kertoisi ettei maskeista ole absoluuttisesti mitään hyötyä niin käyttäisin silti sitä kunnes suositukset sen käytöstä puretaan, koska ymmärrän sen yksinkertaisen faktan ettei sillä sen käyttämättä jättämisellä tässä tilanteessa ole mitään saavutettavissa. Vetäkää siis se maski naamalle ja alkakaa turhan huutelun ja mikroprotestoinnin sijaan tekemään asioita, joilla on oikeasti jotain merkitystä. Aloittakaa vaikka äänestämällä kuntavaaleissa.
Ei kait se protestointia ole jos ei maskia käytä. Se on sitä omaa harkintaa. Tuskin minnekään tulee ilmoitusta, että nyt voitte lopettaa maskien käytön. Voinhan minä sanoa että se on vaikka tapa suojata itseni kun en maskia käytä. Ihmiset eivät tule niin lähelle :sneaky: Maski on kumonnut sen tärkeimmän, eli etäisyyden muihin. Pakko jotain keksiä.

Mitä sä selität? Juuri kerroin minun oman kokemuksen tästä. Tässä nähdään, rasmuksen tasolla nää on.
Olettaisin, että omalla kokemuksella tarkoitetaan reaalisti henkilökohtaisesti koettua asiaa.
Sellaista ei näköjään ole. Ainut jonka pystyt kertomaan on tuo jonkun muun sanoma asia, joka liittyy sinuun.

Esimerkkina: joku kysyy onko sinulla kokemusta Teken 3 pelistä. Tarkoittaa oletko itse pelannut. Ei sitä oletko kuullut tai nähnyt jonkun pelaavan. Aika simppeliä, eikö?

Minä kun en klikkaile noita huorauslinkkejä mutta just katsoin amppareista otsikkoa jossa taas joku pohti että naamarit on tullut jäädäkseen kun oli esitetty kysymystä että voiko niiden käytön lopettaa vaikka ihmiset on rokotettua.
En nyt taas ymmärrä järkeä ja logiikkaa mutta kun joku tittelillä varustettu ihminen "oikeassa" mediassa näin mainitsee niin tottahan sen on oltava ja niin on toimittava.

Tuntuu siltä, että naamioitumisen kannattajien keskuudessa naamion käytöstä on jollain kummallisella tavalla tullut oletusarvo, siis normaalitilanne ja naamiottomuus on epänormaalia, jota pitäisi selitellä. Siitäkin huolimatta, että naamio on enemmän tai vähemmän hyödytön. Senhän pitäisi mennä juuri päin vastoin. Tosi mielenkiintoista nähdä, kuinka kauan tämä naamioleikki kestää eli milloin ihmiset eivät enää jaksa käyttää niitä edes ryhmäpaineesta.

Katoitko peiliin kun tuli ketjun räyhääjä eteen?
Toisekseen kyllä maskit on erittäin vahvasti lobattu mediassa ja päättäjien taholta. Lambit vetäneet vielä omat johtopäätökset ja "suositus" on muuttunutkin "pakoksi".
Itsellä ollut suht positiivista menoa kuten sanonutkin ja muutamat nurisijat ei itseä kiinnosta. Silti olen kyllä kuullut huonompiakin tapauksia, missä jollain pettänyt kasetti kunnolla ja ehkä purkanut omia stressihuoliaan sitten maskittomaan. (maskien takaa on vissiin helpompi aukoa päätään, koska joku psykologinen juttu)

Ehkä nämä psykoosit helpottaa maskifaneillakin ja näiden päättäjillä kun kesä koittaa.
Jep, samantyyppinen ilmiö kuin tieraivossa. Auton kuorien sisältä on paljon matalampi kynnys raivota ja käyttäytyä aggressiivisesti kuin naamatusten esim. kadulla.

Minä kun en klikkaile noita huorauslinkkejä mutta just katsoin amppareista otsikkoa jossa taas joku pohti että naamarit on tullut jäädäkseen kun oli esitetty kysymystä että voiko niiden käytön lopettaa vaikka ihmiset on rokotettua.
En nyt taas ymmärrä järkeä ja logiikkaa mutta kun joku tittelillä varustettu ihminen "oikeassa" mediassa näin mainitsee niin tottahan sen on oltava ja niin on toimittava.
Maskit estää sinua saamasta muitakaan nuhatauteja, kuulemma.. Kukaan ei enää sairastu mihinkään.

Onkohan tuo ihan järkevää että yritetään suojautua kaikilta pöpöiltä. Eikös tuo yhdenlaista reeniä ole, nujerretaan heikompia pöpöjä ja kehitetään vastustuskyky?

Sen ainakin huomannut että silloin kun ensimmäinen lapsi meni päiväkotiin, tuli itsekkin oltua normaalia enemmän sairaana. Sen jälkeen saanut olla melko rauhassa. Sama homma lapsellakin. Luulisi että olisivat kaikki penskat koko ajan sairaana, mutta ainakin omat ovat todella harvoin oikeasti kuumeessa.

Maskit estää sinua saamasta muitakaan nuhatauteja, kuulemma.. Kukaan ei enää sairastu mihinkään.

Onkohan tuo ihan järkevää että yritetään suojautua kaikilta pöpöiltä. Eikös tuo yhdenlaista reeniä ole, nujerretaan heikompia pöpöjä ja kehitetään vastustuskyky?

Sen ainakin huomannut että silloin kun ensimmäinen lapsi meni päiväkotiin, tuli itsekkin oltua normaalia enemmän sairaana. Sen jälkeen saanut olla melko rauhassa. Sama homma lapsellakin. Luulisi että olisivat kaikki penskat koko ajan sairaana, mutta ainakin omat ovat todella harvoin oikeasti kuumeessa.
Tästähän itsekkin olen aina sanonut, että saa nähdä millainen immuniteetin heikennys tästä ylihygieniasta vielä saadaan myöhemmin palkinnoksi.

Kyllähän tässä on näkyvissä, että naamarit on sekoittanut ihmisten päät ihan totaalisesti:

Milloin kasvomaskin käytön voi lopettaa?
– Sitten kun kaikki ovat saaneet kaksi rokoteannosta, maskeista voidaan luopua. Vaihtoehtoisesti maskien käyttö voidaan lopettaa, jos epidemiologinen tilanne on niin hyvä, että tautia ei käytännössä ole. Tällainen tilanne voi syntyä eri aikaan eri maakunnissa.

Kyllähän tässä on näkyvissä, että naamarit on sekoittanut ihmisten päät ihan totaalisesti:

Milloin kasvomaskin käytön voi lopettaa?
– Sitten kun kaikki ovat saaneet kaksi rokoteannosta, maskeista voidaan luopua. Vaihtoehtoisesti maskien käyttö voidaan lopettaa, jos epidemiologinen tilanne on niin hyvä, että tautia ei käytännössä ole. Tällainen tilanne voi syntyä eri aikaan eri maakunnissa.
Sekoittanut kenen pään? Eikös tuo ole vallan tolkun näkemys tilanteesta?

En ole niin tarkkaan seurannut tilannetta, mutta onko edelleen tilanne se suositusten osalta, että vain koronan kanssa naamarin käyttö on tärkeä? Muiden influenssojen kanssa siitä ei ole apua tai muusta syystä hyödytön?

En ole niin tarkkaan seurannut tilannetta, mutta onko edelleen tilanne se suositusten osalta, että vain koronan kanssa naamarin käyttö on tärkeä? Muiden influenssojen kanssa siitä ei ole apua tai muusta syystä hyödytön?

Se on jostain syystä koronaflunssaan ihan ehdottoman tärkeä suositus vaikka tässä taas räikeä epäkohta, kun muissa flunssissa ei taas ole hyötyä. Korona on nyt vaan "niin todella vaarallinen" flunssa että maskeja pitäisi sitten pitää.... vaikka ne ei auta mitään.

Back
Ylös Bottom