Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tää tule varmaan päättyy hyvin. (Leeds) Ekoja päiviä ku briteissä höllennettii rajotuksia.

nimetön.png

Testeihin ei kauheesti pääse ilman oireita. Toki karanteenissa oleva ehkä haluaa käyä mut oireettomia ei kauheesti käy eikä pääse testiin. ELi oireiset vain. Tämä siis suomessa.
Ei mulla juuri oireita ollut kun kävin. Siellä oli aika paljon porukkaa odottamassa ja ei juuri kukaan yskinyt tai vaikuttanut sairaalta. Veikkaan että suurin osa tuntee itsensä melko terveeksi jotka testissä joutuu käymään.

Ei mulla juuri oireita ollut kun kävin. Siellä oli aika paljon porukkaa odottamassa ja ei juuri kukaan yskinyt tai vaikuttanut sairaalta. Veikkaan että suurin osa tuntee itsensä melko terveeksi jotka testissä joutuu käymään.
Se on hyvä et käydään semi pienissäkin oireissa, kuten lievä kurkku kipu, nokka tukossa. Tai vaihtoehto: kaks pysyy kotona niin kauan kun on oireeton.

Syy on se, että monella se on tosi lievä. Valitettavasti pienelle osalle prosentteina tosi vakava.

Mulla työkavereita harvasepäivä kun tekeevät ohareita sen vuoksi että on vuotavan nokan takia käyty testissä ja sitten odotetaan tuloksia muutama päivä. Kyllä siellä ravataan ihan älyttömistä syistä.

Se on hyvä et käydään semi pienissäkin oireissa, kuten lievä kurkku kipu, nokka tukossa. Tai vaihtoehto: kaks pysyy kotona niin kauan kun on oireeton.
Siihen ei välttämättä työnantaja suostu. Mulle se sopisi oikein hyvin. Eihän tuossakaan kyllä ole mitään järkeä. Eikö se juuri niin ole että oireeton voi myös levittää tautia.

Siihen ei välttämättä työnantaja suostu. Mulle se sopisi oikein hyvin. Eihän tuossakaan kyllä ole mitään järkeä. Eikö se juuri niin ole että oireeton voi myös levittää tautia.
17-25% tartunnoista nykytiedolla on oireettomilta. Suhteessa pieni määrä, mutta laske 20% 100miljoonasta, muuttaa perspektiiviä ihan pirusti. Joo toi työnantaja juttu on syy miks käyää testeissä niin herkästi- mikä on ihan ok juttu. Toki on jutttua kuullu et jotkut lääkärit vertaa että ammutaan haulikolla vähän kun lintuparviin ja pari tippuu. (poseja) Ehkä kohdistaminen ois parempi tapa. Mutta tässä tulee juuri, että altistunut karanteeniin jotta ei levitä. Jos oireita, testiin. Mielipiteitä tuosta varmaaan on, ite en tiiä mikä on fiksuin, mut tähän nykyiseen päädytty niin fine. :)

Tuolla on tyyppejä jotka tekee työkseen tätä ja jotkut jutut kuulostaa maallikolta typeriltä, mut kyl niis pointtia useesti on.

Mitä helvettiä? Minä olen käynyt kolme kertaa oireettomana testissä. Mahdollisen altistuksen takia.
Varmaan isommissa kaupungeissa helpommin. Mun käsittääkseni WHO:N ohje: altistunut karanteeniin ja jos oireita niin testiin. Mutta jos joku viranomainen on ohjeistanu näin, en todellakaa vänkää vastaan ja olen sun kohdalla väärässä.:) Ja syy siis tähän on, että nega testi tulos ei lyhennä karanteenia. suoraan thl:än sivuilta:
''Negatiivinen testitulos ei ole peruste karanteenin purkamiselle''
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudi...oireet-ja-hoito-koronavirus/koronavirustestit

edit. ja jos oon väärässä, niin korjakkee, etten suolla paskaa.

Viimeksi muokattu:
Varmaan isommissa kaupungeissa helpommin. Mun käsittääkseni WHO:N ohje: altistunut karanteeniin ja jos oireita niin testiin. Mutta jos joku viranomainen on ohjeistanu näin, en todellakaa vänkää vastaan ja olen sun kohdalla väärässä.:) Ja syy siis tähän on, että nega testi tulos ei lyhennä karanteenia. suoraan thl:än sivuilta:
''Negatiivinen testitulos ei ole peruste karanteenin purkamiselle''
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudi...oireet-ja-hoito-koronavirus/koronavirustestit

edit. ja jos oon väärässä, niin korjakkee, etten suolla paskaa.
Perheessä seitsemän koronatestiä oireettomana ja yksi yskän takia. Lähinnä vastasin vain tuohon, ettei oireettomia testattaisi.

Ehkä ei kannata kilpailla siitä, kenellä on kurjinta. On nimittäin subjektiivinen kokemus. Omaa kurjuutta ei helpota se, että luetellaan muita, joilla jollain mittarilla näyttäisi olevan vielä kurjempaa.
Ei kannata, eikä helpota. Kumpikaan ei ollut viestini peruste. Ihmettelen silti, mikäli dokaaminen voittaa tärkeydessä duunin. Hauskempaa se toki on ja pidän siitä itsekin enemmän.

Joku normaali festarimeininki, miksi ei päättyisi hyvin, onko tuolla ebolaa liikkeellä? Milloin ja missä tilanteessa olisi hyväksyttävää antaa ihmisten elää normaalia elämää?
En usko, että on ebolaa. Todennäköisempää, että koronaa. Vuarana on, että lähtee kovin leviämään niin kohta on taas ollaan 3vkoa neljän seinän sisällä, sese vasta lystiä on taas. Sellasessa tilanteessa jossa ei ole maailmanlaajuista pandemiaa niin voi elää normaalia elämää tai vähintään hyvin moni on rokotettu. Mutta hyvä puoli, että itse en sairastu tuolta, en koronaan, vatsa tautiin, enkä flunssaan. Vituttaa se köhiminen ja niistäminen.

Pandemiassa on ainakin yks hyvä puoli, Nyt ainakin tietää miten nuita pystyy välttää helvetin tehokkaasti. Ei oo kenenkään lähellä, käsipesu, tuuletus jne. Ei tarvii niistellä.

Pelle-maailma. Random narkkarineken kuolema saa aikaan globaalit viikkoja kestävät mellakat mielikuvitus rasismin vuoksi, ihmisiä kustaan linssiin ja rajoitetaan oikeuksia ennennäkemättömällä tavalla flunssan takia, mutta se sitten on normaalia, ja mikä surkeinta, tää on vasta alkusoittoa tulevalle. Vittu mitä touhua.

Back
Ylös Bottom