Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Terkkari tulee hoputtamaan 10.38, että oppilaalla alkaa koe klo 11.00 ja sen pitää päästä nyt heti vastaanotolle. Aika olisi ollut 10.30.
Minkäs minä sille voin, että olen myöhässä, kun terkkari itse on luvannut, että lääkäri voi katsoa ylimääräisen oppilaan, jolle ei ole aikaa varattuna.
Ihme hommaa.

1. ylimääräisille kysytään lupa ja se Tutkitaan sitten kun ehditään. Eli palautetta terkalle. Tai voithan kysyä, että mitä, jos sinä laittaisit hänen listalle ylimääräisiä kysymättä ja luvata "terkka katsoo klo xx"

2. tai sitten 2 sekunnin katse ja kommentti "katsottu on"

1. ylimääräisille kysytään lupa ja se Tutkitaan sitten kun ehditään. Eli palautetta terkalle. Tai voithan kysyä, että mitä, jos sinä laittaisit hänen listalle ylimääräisiä kysymättä ja luvata "terkka katsoo klo xx"

2. tai sitten 2 sekunnin katse ja kommentti "katsottu on"
"Eilen kävi tämmöne täs pyörähtää ja aattelin, että sä katot sen jossai välissä sitte tänään."
"Nyt se on tossa. "
Kiva. Tässähän ei ole, ku edellisen sanelu + lähete kesken ja 8 min aikaa ennen seuraava ja pitäs kattoa seuraavan lappujakin läpi :))))

"Eilen kävi tämmöne täs pyörähtää ja aattelin, että sä katot sen jossai välissä sitte tänään."
"Nyt se on tossa. "
Kiva. Tässähän ei ole, ku edellisen sanelu + lähete kesken ja 8 min aikaa ennen seuraava ja pitäs kattoa seuraavan lappujakin läpi :))))

Itse pysäytän ne jo siinä vaiheessa kun kesken sanelun alkaa jotain jaarittelemaan. "hyst, pitää saada asia päästä ulos, että mahtuu uutta tilalle" ja sitten oikein rauhallinen sanelu ja paperien teko loppuun. Yllättävän nopeasti ovat oppineet etteivät häiritse kesken papereiden tekemistä tai sanelua..

Itse pysäytän ne jo siinä vaiheessa kun kesken sanelun alkaa jotain jaarittelemaan. "hyst, pitää saada asia päästä ulos, että mahtuu uutta tilalle" ja sitten oikein rauhallinen sanelu ja paperien teko loppuun. Yllättävän nopeasti ovat oppineet etteivät häiritse kesken papereiden tekemistä tai sanelua..
Täytyy ottaa tuo taktiikka käyttöön. Olen huomannut, että alkaa vittuuntuminen nostaa päätään joidenkin asioiden suhteen.

"Nyt se on tossa. "

Tuo "jossain välissä" on kuuluisa termi ja enempi sitä nuorille lääkäreille yritetään. Ei pidä liikaa venyä. Hätätilanteet ja päivystys on eri asia. Päivystyksessä etenkin keskus- tai yo-sairaalassa voi joskus joutua keskeyttää potilaan tutkimisen, kun ovesta kärrätään jotain "pommia" sisään ilman ennakkoa.

Joskus muinoin oli Hämeenlinnassa hoitaja lisännyt KNK-lääkärin polilistalle runsaasti ylimääräisiä ei päivystyksellisiä tapauksia juurikin "jossain välissä" tutkittavaksi. No kaikki oli huolellisesti ns. katsottu oikein viimeisen päälle ja asian mukaiset tauot pitäen. Meni reilusti ylitöiksi ja ei päässyt hoitajakaan kotiin ennen kuin kaikki oli katsottu. Oli oppinut:LOL:

Onko kukaan alan mies/nainen katsonut yhtään The Man in the High Castle sarjaa?

Mennyt itseltä täysin ohi. Pystyykö sitä edes Suomessa mistään väijymään.

Back
Ylös Bottom