Pullamasun epätoivoinen räpellys kohti voimakisoja 2021

Heips!

Nyt aloitetaan siis kahden vuoden treenaus ja katsotaan kuinka pitkälle siinä ajassa päästään, tarkoitus olisi osallistua Suomen Vahvin Mies -kilpailuun vuonna 2021.

Tämä on täysin oma päähänpistokseni, enkä suosittele tätä kenellekkään.

Olen aivan täysi idiootti näiden asioiden suhteen, enkä takaa että mikään sanomani on totta nyt tai koskaan, missään suhteessa. Hölisen joka tapauksessa omiani, selitän näkemyksiäni ja niinpoispäin, yritän käyttää oikeita termejä ja sovellan tietämääni sekä matkalla opittua parhaani mukaan, siis minun parhaan, ei katsoja, lukijan, kuuntelijan tai kenenkään muunkaan.

*Ymmärtääkseni "massiivisella kokemuksellani" tässä ei ole aikaa alkaa nyt erikseen laihduttamaan saati edes myöhemmin keskittymään yksittäisiin lihasryhmiin vaan aloitetaan heti tuottamaan mahdollisimman paljon lihasta ja vedetään sata lasissa maaliviivaan asti.*

Nyt kun nipotukset on saatu hoidettua niin lähetään purkamaan tätä hommaa.

Sellanen kyssäri vielä että jos joku haluaa tätä hommaa seurata ja nauraa kun vedän naama edellä asvalttiin niin teenkö vaikka youtube kanavan tai tänne ketjun tai jotain?

****Tausta;****
Joskus teini-ikäisenä kävin salilla melko reilusti ja silloin ihan kivoja määriä rautaa heilui, sen jälkeen on tullut käytyä vain erittäin satunnaisesti.

Lihasten koko ainakin heijastaa omaan silmääni edeltävää treenitaustaa, tai sitten se voi johtua ruumiillisesta työstä jota tein useamman vuoden.

Lapsesta pitäen ollut raskasrakenteinen ja ihan suoraan sanottuna ylipainoinen, poislukien muutama teinivuosi.

****Tietoa minusta;****
Mies, 24 vuotias
Elopaino nyt ~104kg
Pituus 174cm
Perusterve, ei mitään sairauksia taikka allergioita, herkkä vatsa löytyy mutta niin löytyy vessapaperiakin.

****Tavoite;****
Tarvittavan voiman hankkiminen jotta voin osallistua Suomen Vahvin Mies -kilpailuun vuonna 2021(toivottavasti).

****Aloitus;****
Voimatasojen pohdintaa ja testailua sekä kehonkoostumismittaus ja valokuvia.

-Menis ny eka sinne vitu salille
-Lääkärissä käynti (vuositsekkaus)
-Kehonkoostumismittaus (tämä on kuulemma hyödyllinen)
-Personal Trainerin tapaaminen
-Salikortti
-Jotain vehkeitä jos tarvitsee

****Mitä löytyy;
-Monta salia lähistöllä
-Nostovyö
-Hanskat
-Jotain protskumömmöä (laitan tarkemmat tiedot)
-Ruokaa + kaupasta saa lisää
-Motivaatiota ja naiivista uskoa edessä olevaan tehtävään

Kuukauden tai parin tai mitälie välein, testaillaan uudestaan voimatasoja ja otellaan valokuvia.

****Vastaanotetaan;****
-Tietoa, taitoa ja asiantuntemusta
-Suosituksia esim. urheilukelloon ja varusteisiin

-Tyhmiä vitsejä, dissausta, kateellisuutta ja kaikkea muuta paskaa mitä internetti keksii heittää niskaan ;)

****Miksi??!?!?****
Koska haluan olla vitun iso mörkö? Ei.
Jo vuosia olen miettinyt saliharrastuksen uudelleenaloittamista ja yrittänytkin useita kertoja... Jotain on puuttunut, kipinä. Se halu olla siellä ja tehdä, halu ja polttava tarve repiä ittensä sinne salille ja treenata.

Jos kerran pitää tavotteita asettaa niin jumalauta ammutaan kuuhun samantien! Jos onnistun niin nähdään kisoissa :D
Jos en onnistu niin ainakin olen paremmassa kunnossa ja vahvempi kuin nyt.

Win = Win?

Kiitos.

Sellanen kyssäri vielä että jos joku haluaa tätä hommaa seurata ja nauraa kun vedän naama edellä asvalttiin niin teenkö vaikka youtube kanavan tai tänne ketjun tai jotain?

Tämä sun ainoa kysymys viestissäsi.

Jo vuosia olen miettinyt saliharrastuksen uudelleenaloittamista ja yrittänytkin useita kertoja... Jotain on puuttunut, kipinä. Se halu olla siellä ja tehdä, halu ja polttava tarve repiä ittensä sinne salille ja treenata.
.

Tämä sun panostus?

Ja tavoite vahvinmies kisat 2021?

0.jpg

Tämä sun ainoa kysymys viestissäsi.

Tämä sun panostus?

Ja tavoite vahvinmies kisat 2021?

0.jpg
Joo teksti on todella epämääräinen :cry:

Kysyisin täältä siis neuvoa miten tässä olis fiksuinta edetä ja tietysti mitä vain mitä mieleen tulee.

Mun panostus on tietysti mitä ikinä vaaditaan, ihan oikeasti olisi tarkoitus vahvaksi tulla.

Vahvin mies kisat tai ei, tavoite se on sekin :LOL:

Onhan noita tullut telkkarista kateltua ja säätiön sivuilta luettua noita lajeja ja kiloja.

Joo teksti on todella epämääräinen :cry:

Kysyisin täältä siis neuvoa miten tässä olis fiksuinta edetä ja tietysti mitä vain mitä mieleen tulee.

Mun panostus on tietysti mitä ikinä vaaditaan, ihan oikeasti olisi tarkoitus vahvaksi tulla.

Vahvin mies kisat tai ei, tavoite se on sekin :LOL:

Onhan noita tullut telkkarista kateltua ja säätiön sivuilta luettua noita lajeja ja kiloja.

No ensimmäiseksi kantsii varmaankin ihan kyykkyä, mavea ja pystypunerrusta alkaa tekemään. Sit kun tulee huolia tai murheita niiden tekemisen tai kehityksen suhteen, niin täällä on kyllä asiantuntevia tyyppejä jotka osaa neuvoa eteenpäin.

Pistä vaan tavoite korkealle, parempi se on aina niin päin.

Mun suositus olisi palkata hyvä PT jolla on kokemusta voimalajeista, esim. JTO.

Edit. ja niin tietysti nyt heti huomenna sinne salille

No ensimmäiseksi kantsii varmaankin ihan kyykkyä, mavea ja pystypunerrusta alkaa tekemään. Sit kun tulee huolia tai murheita niiden tekemisen tai kehityksen suhteen, niin täällä on kyllä asiantuntevia tyyppejä jotka osaa neuvoa eteenpäin.
Kyllä kyllä, jotain vastaavaa tuonne alkupostaukseen itselleni jo urputin, siis että ihan ekana nyt menisi sinne salille :censored:
Saahan sitä neuvoja antaa siitä huolimatta.
Pistä vaan tavoite korkealle, parempi se on aina niin päin.

Mun suositus olisi palkata hyvä PT jolla on kokemusta voimalajeista, esim. JTO.

Edit. ja niin tietysti nyt heti huomenna sinne salille
Pitääpä ottaa yhteyttä, kiitos! (y)

Tää on jotenkin niin sairaalloisen outo setti, että jostain syystä kiinnostava. Jos 2kk päästä vielä treeni maistuu ja olet saanut jotain mitattavaa kehitystä aikaseks, niin mä voin ilmaseks lähtee jeesaileen ruokahommissa. Olen ollut mm jokusien isompien kansainvälisten liittojen MM ja EM mitalistien ruokavalioita hoitamassa, joten jotain näkemystä asiasta on. Privalla tavottaa jos apu kelpaa ja intoa vielä tosiaan riittää muutaman kk päästä.

Ihan alkuun neuvoisin että unohda rasvaprosentit, peeteet, bodaus ja muut epäoleelliset asiat. Etsi vahvinmies sali ja ala treenata lajeja. Yhdentekevää miltä näytät. Lajit kehittyvät vain laji treenillä. Puntti tuloksiin myös turha keskittyä liikaa. En tiedä minkä lajiliiton sm kisoihin aattelit mennä, mutta ainakaan "Markun ja Ilkan" kisoihin ei niin vain mennä. Tarvitset adt sopparin ja jonkunlaisia lajituloksia että sinut otetaan sinne. Kannustimena voin sanoa että lajitulokset nousevat erittäin nopeasti jos niitä ei ole tehnyt.

Tää on jotenkin niin sairaalloisen outo setti, että jostain syystä kiinnostava. Jos 2kk päästä vielä treeni maistuu ja olet saanut jotain mitattavaa kehitystä aikaseks, niin mä voin ilmaseks lähtee jeesaileen ruokahommissa. Olen ollut mm jokusien isompien kansainvälisten liittojen MM ja EM mitalistien ruokavalioita hoitamassa, joten jotain näkemystä asiasta on. Privalla tavottaa jos apu kelpaa ja intoa vielä tosiaan riittää muutaman kk päästä.
Mä laittelen viestiä muutaman kuukauden päästä!

Ihan alkuun neuvoisin että unohda rasvaprosentit, peeteet, bodaus ja muut epäoleelliset asiat. Etsi vahvinmies sali ja ala treenata lajeja. Yhdentekevää miltä näytät. Lajit kehittyvät vain laji treenillä. Puntti tuloksiin myös turha keskittyä liikaa. En tiedä minkä lajiliiton sm kisoihin aattelit mennä, mutta ainakaan "Markun ja Ilkan" kisoihin ei niin vain mennä. Tarvitset adt sopparin ja jonkunlaisia lajituloksia että sinut otetaan sinne. Kannustimena voin sanoa että lajitulokset nousevat erittäin nopeasti jos niitä ei ole tehnyt.
Pakko ensin mennä salille että jaksaa edes tavaroita nostella, Vantaan Powerfit on kyllä kohtuullisen matkan päässä, siellä pitäisi olla mahdollista harjoitella lajeja.
Markun ja Ilkan kisoihin olisi joo tarkoitus ja tiedän ettei sinne vain kävellä, katsotaan nyt jahka se rauta alkaa nousta että mitä kautta haetaan "nimeä" ennen kisoja.
Antidoping soppari tietysti kuuluu asiaan.

Kyllä toi otsikko jo kertoo että parin kk päästä ollaan sohvalla taas syömässä pullaa.
Jos ei ole todellinen lahjakkuus niin kahden vuoden päästä ei olla kovinkaan pitkällä noissa touhuissa.

Kyllä toi otsikko jo kertoo että parin kk päästä ollaan sohvalla taas syömässä pullaa.
Jos ei ole todellinen lahjakkuus niin kahden vuoden päästä ei olla kovinkaan pitkällä noissa touhuissa.
Sitähän tässä ollaan kokeilemassa, että kuinka pitkälle päästään :sneaky:
Pullasta en oo koskaan erityisesti pitäny vaikka ulkomuodolta sitä muistutankin :oujee:

Eniten tässä aloittajan suunnitelmassa ihmetyttää tuo aikataulu. Miksi nuorella miehellä on noin kiire nousta SM-tasolle valitsemassaan lajissa? 4 - 5 vuoden projekti tuntuisi jo realistisemmalta, kun ottaa ilmoitetut lähtökohdat huomioon. Jos tämä on kuitenkin se keino, millä parhaiten saat itsesi motivoitua treenin pariin, niin sitten kyllä jollain tasolla ymmärrän ajatuksenjuoksuasi. Onnea matkaan ja muista nyt sitten lähteä sinne salille. Kerro kun olet sen saanut aikaiseksi - tämä kiinnostaa porukkaa varmasti enemmän kuin se, minkä merkkistä protskujauhetta sinulta kaapista löytyy :cautious:

P.S. Itse vasta ilmoittauduin mukaan vahvamieslajien harjoituksiin. En silti tähtää Suomen vahvin mies -kilpailuun, en ainakaan vielä vuonna 2021.. Ehkäpä odotan siihen asti, kunnes täällä aletaan järjestämään Suomen vahvin teräsvaari -kisoja :LOL:

No kuinka pitkälle pääsit ekana viikonloppuna, hyvin ollu aikaa treenata? :-)
Parit treenit jo takana, lähetellyt sähköposteja ja varaillut aikoja jne :)

Eniten tässä aloittajan suunnitelmassa ihmetyttää tuo aikataulu. Miksi nuorella miehellä on noin kiire nousta SM-tasolle valitsemassaan lajissa? 4 - 5 vuoden projekti tuntuisi jo realistisemmalta, kun ottaa ilmoitetut lähtökohdat huomioon. Jos tämä on kuitenkin se keino, millä parhaiten saat itsesi motivoitua treenin pariin, niin sitten kyllä jollain tasolla ymmärrän ajatuksenjuoksuasi. Onnea matkaan ja muista nyt sitten lähteä sinne salille. Kerro kun olet sen saanut aikaiseksi - tämä kiinnostaa porukkaa varmasti enemmän kuin se, minkä merkkistä protskujauhetta sinulta kaapista löytyy :cautious:

P.S. Itse vasta ilmoittauduin mukaan vahvamieslajien harjoituksiin. En silti tähtää Suomen vahvin mies -kilpailuun, en ainakaan vielä vuonna 2021.. Ehkäpä odotan siihen asti, kunnes täällä aletaan järjestämään Suomen vahvin teräsvaari -kisoja :LOL:
Siis ei tässä kiire ole kilpailemaan tai muuta, haluan vain vahvemmaksi ja parempaan kuntoon, aina ihaillut voimamiehiä ni miksei sitten liity joukkoon!
Eli siis enemmän tässä on motivaatio taustalla ja tietysti kiinnostaahan se kuinka pitkälle pääsee parissa vuodessa.

Itse suosittelisin ottamaan ensin tavoitteeksi ensi vuodeksi muutamat kyläkisat. Niitä on pitkin suomea runsaasti. Kilotkin ovat maltilliset niin pystyy heikompikin osallistumaan. Potentiaalista lajiin muutama sana. Sm tasolle nousuun ei tarvita monen vuoden treeniä jos on lahjakas. Itsellä on treenikavereita jotka ovat eka vahvinlaji treenissä pitäneet sm kisa painoja pilkkanaan. Toki taustalla puntti treeniä, mutta ei siinäkään mainittavaa menestystä.

Itse suosittelisin ottamaan ensin tavoitteeksi ensi vuodeksi muutamat kyläkisat. Niitä on pitkin suomea runsaasti. Kilotkin ovat maltilliset niin pystyy heikompikin osallistumaan. Potentiaalista lajiin muutama sana. Sm tasolle nousuun ei tarvita monen vuoden treeniä jos on lahjakas. Itsellä on treenikavereita jotka ovat eka vahvinlaji treenissä pitäneet sm kisa painoja pilkkanaan. Toki taustalla puntti treeniä, mutta ei siinäkään mainittavaa menestystä.
Juu katsotaan mitä tahtia alkaa rautaa nousta, pakkohan se on osallistua pienempiin ennen isoja, jos nyt edes päästään sm rautoihin asti tässä ajassa :LOL:

Jopas on kovia kavereita sulla.
Toisaalta onhan se SM kisojen viimeinenkin SM tasolla jos aletaan nillittää?
Mä en ymmärrä että jos sun joku kaveri käy pitämässä niitä painoja pilkkanaan niin miksei käy voittamassa titteliä itelleen? Kyllä mä kävisin ainakin ihan piruuttaan jos kerran niin vahva oisin.

Back
Ylös Bottom