Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mitähän vihreät tuumaa kun Siperiassa palaa 3 milj hehtaaria metsää tällä hetkellä. Pitää varmaan verottaa kovempaa suomalaista diesel autoilijaa...

Työvaatteet on ihanat kun ne voi vaatevarastosta hakea ja laittaa käytön jälkeen pyykkipussiin. Lisäksi töihin voi mennä vaikka pieruverkkareissa.

Kyllä on mukavaa ajelu lukkopolkimien kanssa. En ole ennen kokeillut. Ja syvästi ihmettelen, että miksi en. No, nyt sitten saan niillä ajella niin paljon kuin jaksan. Tuo mies on siitäkin mukava, kun tykkää mun kanssa pyöräillä vaikka olen hidas ja kömpelö. :heart:

Liitteet

• IMG_20190731_141135-01.webp
    IMG_20190731_141135-01.webp
    102,9 KB · Katsottu: 185
Mitähän vihreät tuumaa kun Siperiassa palaa 3 milj hehtaaria metsää tällä hetkellä. Pitää varmaan verottaa kovempaa suomalaista diesel autoilijaa...
Ei ne tuumaa asiasta muutakuin harmittelee että siellä kuolee paljon pikkulintuja. Ne ei osaa yhdistää sitä kokkoa mihinkään muuhun.

samaan aikaan, Isänmaassamme

Jätevesiputki laskee likavettä mereen Palosaarella tälläkin hetkellä, ja kaupungin viranomaiset tietävät sen – ällistynyt veneilijä: ”Pöyristyttävää, ettei asialle tehdä mitään”

Veneilijä havaitsi suoraan mereen laskevan jätevesiputken tankatessaan venettään viime vuonna Palosaaren Sundissa. Tuolloin hän ilmoitti asiasta Vaasan kaupungille. Tankatessaan venettään viime viikolla samalla huoltoasemalla hän näki, että putki on yhä käytössä.

Jätevesiputki laskee likavettä mereen Palosaarella tälläkin hetkellä, ja kaupungin viranomaiset tietävät sen – ällistynyt veneilijä: ”Pöyristyttävää, ettei asialle tehdä mitään” | Ilkka

paikkakuntamme vaateliike josta aina farmarinhousut ostin, on lopettanut

En muista milloin olisin ostanut farmarinhousut suomesta. Viimeisen 1,5 vuoden aikana: japaniasta (kiven jalasta + nettikauppa), lontoosta ja berliinistä.

NaksNaksNaks…
Sitten aletaan nillittää että Suomessa ei saa polttaa enää turvetta ja puuta.
Varmaan tuolla menee kerralla Suomen polttolaitosten hiilidioksidi määrä ilmaan.

En muista milloin olisin ostanut farmarinhousut suomesta. Viimeisen 1,5 vuoden aikana: japaniasta (kiven jalasta + nettikauppa), lontoosta ja berliinistä.

asioin aina siinä liikkeessä minkä nimessä oli 25

se oli studio25, sielä oli usein alennusmyynti

meinasin käydä kikyiksi kakkalla, mutta wctila oli varattu #pahus

Voi ristus, että ärsyttää tämmöset yrittäjyyskurssit. Ei mua kiinnosta yrittäjyys ja nyt pitää jotain hemmetin omaa liikeideaaki vääntää. Ihan paskaa.
Se on hyvää tietoa työläisille.

Harva tajuaa, että työntekijän pitäminen on hel vatun kallista. Jos työntekijä saa palkkaa 15 e / h, niin pakolliset kulut hänestä on noin 30 e / h työnantajalle.

Ja sitten pitää ylimääräisestä katteesta repiä saikut, lomarahat, lomat ja mm. kakkatauot.

Harva tajuaa, että työntekijän pitäminen on hel vatun kallista. Jos työntekijä saa palkkaa 15 e / h, niin pakolliset kulut hänestä on noin 30 e / h työnantajalle.

Ja sitten pitää ylimääräisestä katteesta repiä saikut, lomarahat, lomat ja mm. kakkatauot.

No ei nuo nyt mitään uusia juttuja oo, kun on saanu seurata perheyrityksen toimintaa koko elämän ajan. Ei kinosta sitten niin yhtään.

Mä aloitan mahdollisesti neuvomaan uusia yrittäjiä joten mielenkiinnolla odotan mitä sieltä tulee vastaan, kaikenlisäksi aivan ilmaiseksi.

Kyllä on mukavaa ajelu lukkopolkimien kanssa. En ole ennen kokeillut. Ja syvästi ihmettelen, että miksi en. No, nyt sitten saan niillä ajella niin paljon kuin jaksan. Tuo mies on siitäkin mukava, kun tykkää mun kanssa pyöräillä vaikka olen hidas ja kömpelö. :heart:

Lukkopolkimet helpottaa sen tärkeimmän oppimista, pyöritä, älä polje :)

Voi ristus, että ärsyttää tämmöset yrittäjyyskurssit. Ei mua kiinnosta yrittäjyys ja nyt pitää jotain hemmetin omaa liikeideaaki vääntää. Ihan paskaa.

Itselläni oli joku työelämässä toimiminen kurssi, kysymykset oli tyyliin kenelle ilmoitan jos sairastun tms. Mutta pakollinen suorittaa kun tarvitsee numero arvosanan.

Eikös noille nykynuorille ole jotain elämänhallintakurssejakin? Näin keität kaurapuuron ja peset kalsarisi.

Kai niitä kaikenlaisia on, meillä aikuispuolellakin. Työkokemus ei riitä siihen että joku lätkäsis vaikka ykkösen. Luin artikkelin jonkun lähihoitaja opinnoista niin heillä käytiin useasti opintojen aikana katsomassa jotakin suihkulähdettä.

Back
Ylös Bottom