Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Meinasin ruveta kirjoittamaan pidempää listaa, mutta melkein sama todeta, että näin ikääntyessä sietää vaan vähän laajempaa kirjoa erilaista musaa. Esim. jonkin sortin trance / vocal trance soi tällä hetkellä (Gareth Emery). Tällä on monissa biiseissä hienoja melodioita ja musa yleisesti semmoista hyvän tuulen musiikkia.

En ollut koskaan kuullutkaan mistään BTS:stä.. piti googlata.

No ei nää oikeesti ees omalla kohdalla oo semmosia bändejä, että niitä nolostelisin. Tämä hurahtaminen johonkin nolottaa enemmän, luulin, että se ois jäänyt sinne teini-ikään, mutta eiiii..

Luulen, että irmaa pyydetään kuuntelemaan tuota musiikkia kotosalla.

Olut kädessä sitä ei parane mennä laittamaan jukeboksista.

Eheiiiiiii kuule.. joudun kuuntelemaan yksin, kun jälkikasvu ei tästä tykkää ja Vokotin aikana kuuntelemisesta ei viitti edes mainita, se käskis laittaa heti pois.

Partioaitan tunneliteltat olivat sen 3k. Mutta tähän ikään tullessa olen kyllä oppinut sen, että säästäminen väärissä asioissa on perseestä.

Mä ajattelin aloittaa vaelluskengistä ja makuupussista tämän varustelun.
Tai siis varmaan sataa. Taitaa fjällrävenin neljän vuodenajan vahvistetut kebit olla tonnin pintaan. Ei siitä paljon kalliimpia taida ainakaan partioaitasta saada. Kai.

Pitkällä vaelluksella ruoka painaa suhteessa eniten. Valmisruuat maksaa ravintolaruuan verran, mutta kuivaamalla itse säästää satasia ja saa sitä mitä haluaa.
Lohikeitto ja omena-kaurahyve oli yksi parhaimpia. Ja toki paistetut kananmunat. Kaikki näistäkin itse kuivattua, jopa kananmunat ja sen jälkeen jauhettu.

Tähän tyyliin esim banaania.
IMAG0571.webp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ehkä hinta/laatu telttoja järkevillä ominaisuuksilla parhaasta päästä on naturhiken mallit tällä hetkellä. Löytyy monestakin paikasta nykyään ja youtube täynnä mallien arviointeja jne.

Itse tuli hankittua talvella näitä vaelluskamoja ja yhden hengenteltaksi ostin lopulta Nordisk telemark 1 LW mallin. Olihan tuokin kallis, mutta aika hienoa kun tavarat mitä tarttee pienillä pakkasillakaan mahtuu normaaliin reppuun. Siis makuupussi, teltta, hyvän r-arvon alusta, keittimet vähän vaihtovaatetta ruokaa jne sopii jääkäri M sisälle helposti

Joku iso kuitumakuupussi huonommilla lämpöarvoilla jo veisi tuon saman tilan kuin nuo kaikki yhteensä. Kehitys kehittyy (y)

No ei nää oikeesti ees omalla kohdalla oo semmosia bändejä, että niitä nolostelisin. Tämä hurahtaminen johonkin nolottaa enemmän, luulin, että se ois jäänyt sinne teini-ikään, mutta eiiii..
Älä ny, sehän on piristävää, että vielä nykyäänkin löytyy joku semmoinen artisti, joka iskee kunnolla. Sellaiset on kuitenkin aika harvassa. Ruotsimetalliosastolta Scar Symmetry (erityisesti uusin levy) putos itselle aika kovaa. Aika lähelle paras 2010-luvulla tehty metallilevy meikäläisen makuun.

Tai siis varmaan sataa. Taitaa fjällrävenin neljän vuodenajan vahvistetut kebit olla tonnin pintaan. Ei siitä paljon kalliimpia taida ainakaan partioaitasta saada. Kai.

Väitätkö että minä valehtelen, tai näin väärin omilla silmilläni? :cry: SINÄ, kaikista palstalaisista!

Aloin kyllä nyt epäillä omia silmiäni, olikohan ne numerot sittenkin jonkun muun suureen indikaattori :giggle:

Väitätkö että minä valehtelen, tai näin väärin omilla silmilläni? :cry: SINÄ, kaikista palstalaisista!

Aloin kyllä nyt epäillä omia silmiäni, olikohan ne numerot sittenkin jonkun muun suureen indikaattori :giggle:
Voih, en minä nyt sellaista epäile, että valehtelisit! :X3: MINULLE ainakaan, saatika kellekään. Aamupöpperössä vain saatoit olla.

Aloin minäkin epäillä jo itseäni. Mutta perustin ajatukseni siihen, että vuosi sitten 2-3 hengen telttoja vertailin varmaan useamman kymmenen tuntia. :ROFLMAO:

Pitkällä vaelluksella ruoka painaa suhteessa eniten. Valmisruuat maksaa ravintolaruuan verran, mutta kuivaamalla itse säästää satasia ja saa sitä mitä haluaa.

Tjaa.. mulla oli aina 6kg kameravarustus mukana. :ROFLMAO:
Kuivaus on todellakin pop juttu. Itse kuivasin vaan ison läjän jauhelihaa ja sitten nuudeli, mack&cheese ym. kuivamömmöjä mukaan ja kauramakaronia. Kaikki maistuu vaelluksella sudennälässä niin hyvältä, että en kokenut tarvetta panostaa variaatioon. Noi banaanilastut olis kyllä voinu olla mukavia snäckejä.

musiikin kuuntelu

pitäähän sitä kulttuuriakin harrastaa

ainoat kulttuuriharrastukset kun on GAYkoilla käynti & paikkakuntamme ravintolakulttuurin ylläpito, omastapussista

Älä ny, sehän on piristävää, että vielä nykyäänkin löytyy joku semmoinen artisti, joka iskee kunnolla. Sellaiset on kuitenkin aika harvassa. Ruotsimetalliosastolta Scar Symmetry (erityisesti uusin levy) putos itselle aika kovaa. Aika lähelle paras 2010-luvulla tehty metallilevy meikäläisen makuun.

No onhan se piristävää joo, mutta kun se meinaa välillä mennä vähän yli. Sitä hurahtamisen kohdetta ei kyllä yhtään pysty ennustamaan nykyään, kun menee niin laidasta laitaan. Tällä hetkellä se sattuu olemaan korealainen poikabändi..:ROFLMAO:

onko tuttu? kovin ruottilevy meikämustalaiselle viimevuosina
Ei ollut kyllä entuudestaan, mutta soi nyt parhaillaan. Ainakin tällai hommien lomassa menee ihan hyvin. Pitänee kahlata tuo koko levy, että osaa sanoa enempiä.

Uusi kuulokevahvistin / dac saapui eilen, niin jaksaa taas hetken aikaa innostua luureillakin kuuntelemisesta.

Suunnitelin, että ensivuonna voisin mennä saarihelvettiin. Tänä vuonna livenä olisi soittanut muun muassa korpiklaani, omnium gatherum, turmion kätilöt ja kalmah. Mutta en pääse paikanpäälle.

Yksin, kun ei ihan täysin aina kolahda musiikkimaku kavereiden kanssa. Mutta yksinkin on hyvä olla.

Joskus voisi saarihelvetin kokea. Tänä vuonna ei jaksa pelkän Fear of dominationin takia.

Back
Ylös Bottom