Allan Jokinen

Kuinkahan monta kertaa reväytin rintalihaksiani ennen sitä totaali tuhoa... Ainakin tusinan verran molemmat yhteensä. Kuinkahan monta kertaa söin buranaa treeneihin, kun nivelet oli niin paskana, kolme leikkausta tehtiin ja siltikin vain yritin vielä päästä kondikseen ja kisoihin.
Kuten jo sanoin.. Mestarit on niitä jotka menee ja tekee miettimättä liikoja. Mutta kuten myös jo sanoin.. VIISASTA se ei ole =)
Nyt tämä mun tekeminen on todella kaukana kovista raudoista ja kuullostelen kyllä kroppaani joka treenillä, tein sitten vaikka ihan hauis kääntöjä tai vaikka kyykkyjä.
Kaikki me ihmiset olemme erilaisia ja sinne tänne tarvitaan niitä "suo kuokka ja Jussi" ukkoja tekemään/yrittämään. Ei se asenne siitä miksikään muutu, vaikka toinen käsi amputoitaisiin poies
No joo eihän esim. nuo dippipainot sulle vielä mitään oo kun etkös joskus 175kg lisäpainolla ottanut sen ykkösen ja se on kyllä niin kova ettei sanat riitä kuvailemaan.
Moni saa haaveilla edes noista sun nykyisistä "pikkupainoista" :LOL:

Tsemppiä treeneihin!

No joo eihän esim. nuo dippipainot sulle vielä mitään oo kun etkös joskus 175kg lisäpainolla ottanut sen ykkösen ja se on kyllä niin kova ettei sanat riitä kuvailemaan.
Moni saa haaveilla edes noista sun nykyisistä "pikkupainoista" :LOL:

Tsemppiä treeneihin!

Jos oikein muistan niin 200kg otti salilla ja sit repes ojentaja, myöhemmin sitten tuon 175kg telkkarissa.
Mut ihan niinkuin sanoit ei nuo nykyisetkään mitään pikku painoja ole.

Oon mietiötnyt sitä kun puhutaan ett " ei oo järkee". Jos mennään sillä niin meidän pitäisi vaan käydä töissä, nukkua, käydä lenkillä ja syödä hyvin.
Eihän töissä ja lenkillä käynnissäkään ole mitään järkeä jos mennään tarpeeksi syvälle tuohon ajatusmalliin. Työ on hankkia perheelle ruokaa ja lenkkeily sitä kun juoksee keihään kanssa kauriin perässä. Mitä järkeä herätä aamulla tekemään jotain mitä ei halua ja mitä järkeä on juosta tuolla ympäriinsä päämäärättömästi? Ei sitten mitään.

En siis itsekään oikein tykkää tuosta lauseesta: "Ei mitään järkeä..." koska se nyt on yleensä pelkkä mielipide. Ihan joka asiasta löytyy varmaan kyseinen mielipide. Ja jollekin toiselle taas liiman syöminen on täysin järkevää.

. Mitä järkeä herätä aamulla tekemään jotain mitä ei halua ja mitä järkeä on juosta tuolla ympäriinsä päämäärättömästi? Ei sitten mitään.
Nyt mennään jo filosofoinnin puolelle, mutta olen joskus pohtinut että onhan siinä pieni ristiriita että ihminen on maailman ylivoimaisesti älykkäin laji, ja silti se käyttää ylivoimaisesti eniten aikaa sellaisten asioiden tekemiseen jotka on pakko tehdä* ja joista yleensä ei erityisemmin pidetä (eli töissä käymiseen, laskujen maksamiseen, jne.). Miettii jotain leijonaa savannilla, joka nukkuu, kääntää kylkeä, ja panee. Välillä käy jonkun antiloopin hakemassa (= työ) mutta vähän veikkaan ettei siihen käytetä 8-10h/ pvä.

*Tässä viitataan lähinnä selkärankaisiin, joku mehiläinen tai muurahainen nyt tekee töitä 25/7 mutta se nyt ei kykene muuta tekemäänkään.

Jos oikein muistan niin 200kg otti salilla ja sit repes ojentaja, myöhemmin sitten tuon 175kg telkkarissa.
Mut ihan niinkuin sanoit ei nuo nykyisetkään mitään pikku painoja ole.

Muistat oikein.. Ihan eka kerta kun piti telkkariin mennä tekemään ennätys, niin 200kg oli tarkoitus tehdä ja otin sen salilla about 2vko ennen kuvauksia ja kun olin ykkösen tehnyt sillä lähdin ahneuksissani laskemaan alas kakkos toistoa ja sitten räpsähti.

Onpas nyt syvällisiä ajatuksia =) kaitpa se "järjen" näkeminen erinäisissä asioissa on aina yksilön mielipide. Itse ajattelen että mikäli et ikinä tee mitään sellaisia asioita mitkä vaatisivat rohkeutta ja ehkä jopa hieman sitä "järjettömyyttäkin" et ikinä tule kokemaan mitään elämää suurempaa/saavuttamaan mitää oikeasti isjoa asioita. Se vaan on niin että mitä isommilla panoksilla pelataan sitä isommat potit on tarjolla, mutta sillä kolikolla on tietenkin aina se toinenkin puoli, epäonnistuminen on tällaisissa asioissa aina aivan nurkan takana ja on aina valmis pilaamaan kaiken. Epäonnistuminen ei silti ikinä saisi lannistaa sua tai sun tekemistä. Jokaisesta epäonnistumisesta on vain noustava ylös ja vaikka se kestaisi pienen iäisyyden, niin siltikin "nousta takaisin satulaan" entistä viisaampana ja valmiina yrittämään uudelleen.. Tämä nyt siis hieman kärjistettynä,mutta varmaankin ymmärsitte pointin.
Omat katkenneet lihakset,lukuisat loukkaantumiset,sydänpropleemat,kiireinen työ elämä yms. Ei saa mua lopettamaan sitä mitä kaikesta huolimatta haluan tehdä, menen sinne salille rääkkään lihojani,kokeilen voimieni rajoja ja ehkä jopa uskallan toivoa vielä kehittyväni. urheilu kaikenkaikkiaan on ollut niin suuressa roolissa mun elämässäni,että haluan uskoa että tulen haastamaan kehoani,mieltäni tavalla mikä ei välttämättä ole järkevä,mutta uskokaa pois analysoin omaa tekemistäni melko paljon ja kaikesta kokemastani olen paljon viisaampi,enkä vie kroppaani enää ihan sinne äärimmäiselle rajalle asti..... Niin usein =D

Nyt mennään jo filosofoinnin puolelle, mutta olen joskus pohtinut että onhan siinä pieni ristiriita että ihminen on maailman ylivoimaisesti älykkäin laji, ja silti se käyttää ylivoimaisesti eniten aikaa sellaisten asioiden tekemiseen jotka on pakko tehdä* ja joista yleensä ei erityisemmin pidetä (eli töissä käymiseen, laskujen maksamiseen, jne.). Miettii jotain leijonaa savannilla, joka nukkuu, kääntää kylkeä, ja panee. Välillä käy jonkun antiloopin hakemassa (= työ) mutta vähän veikkaan ettei siihen käytetä 8-10h/ pvä.

*Tässä viitataan lähinnä selkärankaisiin, joku mehiläinen tai muurahainen nyt tekee töitä 25/7 mutta se nyt ei kykene muuta tekemäänkään.
Älä nyt! On sillä leijonalla aika helvetin karu elämä. Jos jotenkin onnistuu kasaamaan itelleen lauman, leijonauroksen tärkein tehtävä on partioida reviirinsä laitamilla ja puolustaa alueitaan toisten laumojen uroksilta, jotka hyvin isolla todennäköisyydellä pyrkivät laajentamaan omia alueitaan. Siinä sitten joutuu henkensä uhalla puolustamaan omaa reviiriänsä ja laumaansa.

Luonnossa leijonat elävät muistaakseni keskimäärin 15-20 vuotta, koska hengenlähtö on jatkuvasti läsnä alueista kilpailevien laumojen urosten vuoksi. Vankeudessahan urosleijona voi elää abaut 30 vuotiaaksi, joten ei kauheen rento ja stressivapaa elämä luonnossa elävällä alfauroksella ole kuitenkaan, vaikka ekana saa lauman naaraita panna ja pihvit tuodaan pöytään naaraiden toimesta. :LOL:

Älä nyt! On sillä leijonalla aika helvetin karu elämä. Jos jotenkin onnistuu kasaamaan itelleen lauman, leijonauroksen tärkein tehtävä on partioida reviirinsä laitamilla ja puolustaa alueitaan toisten laumojen uroksilta, jotka hyvin isolla todennäköisyydellä pyrkivät laajentamaan omia alueitaan. Siinä sitten joutuu henkensä uhalla puolustamaan omaa reviiriänsä ja laumaansa.

Luonnossa leijonat elävät muistaakseni keskimäärin 15-20 vuotta, koska hengenlähtö on jatkuvasti läsnä alueista kilpailevien laumojen urosten vuoksi. Vankeudessahan urosleijona voi elää abaut 30 vuotiaaksi, joten ei kauheen rento ja stressivapaa elämä luonnossa elävällä alfauroksella ole kuitenkaan, vaikka ekana saa lauman naaraita panna ja pihvit tuodaan pöytään naaraiden toimesta. :LOL:
Jes, joku lähti mukaan! :D

Kyllä, mutta epäilen vahvasti että siihen partiointiin ei mene vastaavaa aikaa kuin mitä meillä menee töissä. Sitä paitsi se on sille ns. ihan aistinvaraista toimintaa, vähän kuin se että mä makaan nyt riippukeinussa ja kuuntelen kuikan huutoa järveltä. Mutta en usko että leijona herätessään miettii että "ei saatana, taas täytyy partioida", toisin kuin suurin osa ihmisistä viitenä päivänä viikossa mennessään töihin (tai minä tänään kun heräsin 6.30 rakentamaan terassia kesämökille).

mutta olen joskus pohtinut että onhan siinä pieni ristiriita että ihminen on maailman ylivoimaisesti älykkäin laji, ja silti se käyttää ylivoimaisesti eniten aikaa sellaisten asioiden tekemiseen jotka on pakko tehdä* ja joista yleensä ei erityisemmin pidetä (eli töissä käymiseen, laskujen maksamiseen, jne.).

Meiän PITÄS olla ylivoimasesti älykkäin ja kehittynein mutta ei me sitä olla. Eihän yksään itteensä kehittyneeksi tituleeraava olento voi olla samaan aikaan niin älyttömällä tasolla että tietentahtoen tuhoa elinympäristöään. Parhain esimerkki on happi. Iliman happia meillä ei vaan oisi elämää mutta silti me jatkuvasti päästetää myrkkykaasuja ilimaa sinne meiä rakkaan hapen seuraksi ja sitä syrjäyttämään, oikeen tuntuu että osa ei edes haluaisi nähdä mitään jatkua ihimiskunnalle. Eikai mikään muu elinlaji tietosesti täällä tuhoa oma elinympäristöään? Vaa eikö ne pikemminki elä sen ympäristön mukaan. Tuo on minusta älyllistä elämää, ennenminku muut.

Jes, joku lähti mukaan! :D

Kyllä, mutta epäilen vahvasti että siihen partiointiin ei mene vastaavaa aikaa kuin mitä meillä menee töissä. Sitä paitsi se on sille ns. ihan aistinvaraista toimintaa, vähän kuin se että mä makaan nyt riippukeinussa ja kuuntelen kuikan huutoa järveltä. Mutta en usko että leijona herätessään miettii että "ei saatana, taas täytyy partioida", toisin kuin suurin osa ihmisistä viitenä päivänä viikossa mennessään töihin (tai minä tänään kun heräsin 6.30 rakentamaan terassia kesämökille).
Mä diggaan leijonista melkein yhtä paljon kuin virtahevoista. (Tietäjät tietää) :)

Vaikee loppujen lopuksi ihan täysin olla perillä mitä ne leijonaurokset ajattelee. Tätä ajatusta vasten suosittelen katsomaan ehkä yhden brutaalemmeista ja erikoisimmista leijonadokumenteista ikinä. ”Brothers in Blood”. Tää on aivan mielipuolinen dokkari miten leijonaveljekset terrorisoivat savannia ennennäkemättömällä tavalla. Istu alas ja nauti!! Huh.

Voisiko Allu avata mistä noissa sydämen ongelmissa on kyse kohdallasi? Onko treeneihin ollut niistä haittaa paljonkin

Voi nyt perkele. Itse katselin aamulla, että aivan kuin omat tumput olisi näyttäneet vähän normaalia turpeammilta ja pyöreämmiltä. Nyt kun näin tuon Allun kuvan, ja katson itseäni uudelleen peilistä.. nope, naruilla mennään.

Huoh. Ei saisi verrata itseään friikkeihin. Aivan älytön hansikas.

Kohtuu miehekkään kokoinen käsi :unsure:
Kiitosh =)

Näyttää hyvältä (y)
Kiitosh =)

Kivinen on kondis ja kädet näyttää todella friikiltä!
Valot ja varjot vaan sattu kohdalleen

Voisiko Allu avata mistä noissa sydämen ongelmissa on kyse kohdallasi? Onko treeneihin ollut niistä haittaa paljonkin
Sydänlihas on paksuuntunut normi 9mm-->13mm Mikä aiheuttaa muunmuassa verenpainetta josta pääsemmekin sitten aortan laajentumaan. Normi 3,8mm mulla mitattiin 4,4mm Huomiona tähän että jo 4,5mm laajentuma on keskivaikea ja +5,0mm aletaan puhumaan leikkauksen mahdollisuudesta.
Treenit menee ihan fiiliksen mukaan,varsinkin jalka treenit koitan malttaa ottaa iisisti. Lekuri ei suositellut minkäänlaista ponnistus paineita,mutta treenailen kuitenkin, mutta sillee kevyesti =)

Voi nyt perkele. Itse katselin aamulla, että aivan kuin omat tumput olisi näyttäneet vähän normaalia turpeammilta ja pyöreämmiltä. Nyt kun näin tuon Allun kuvan, ja katson itseäni uudelleen peilistä.. nope, naruilla mennään.

Huoh. Ei saisi verrata itseään friikkeihin. Aivan älytön hansikas.
Höpsis kuten jo sanoin tuossa ylempänä valot ja varjot vaan osu kohdalleen.

Mihin muuten pyrit tuolla riskinotolla nykyään? Ilmeisesti vammojen takia voimailu ei enää täysillä onnistu? Eikä keholavat taitaisi olla järkevä tavoite nuo pumppuhommat huomioiden? Minkä takia sitä riskiä kannattaa ottaa? Ihan siksikin kyselen että herättäisi noita nuorempia ajattelemaan.

Mihin muuten pyrit tuolla riskinotolla nykyään? Ilmeisesti vammojen takia voimailu ei enää täysillä onnistu? Eikä keholavat taitaisi olla järkevä tavoite nuo pumppuhommat huomioiden? Minkä takia sitä riskiä kannattaa ottaa? Ihan siksikin kyselen että herättäisi noita nuorempia ajattelemaan.
Tarkoitatko riskien otolla nyt treenaamista vaikka lekuri sen kielsi vai testoa? Ei ole oikein mun juttu olla kenellekkään mikään roolimalli saatikka jokin varoittava esimerkki

Tarkoitatko riskien otolla nyt treenaamista vaikka lekuri sen kielsi vai testoa? Ei ole oikein mun juttu olla kenellekkään mikään roolimalli saatikka jokin varoittava esimerkki

Onhan tossa jo roolimallia kun puhutaan asioista oikeasti niinkuin ne on.

Edit. Hyvällä sanottu siis.

Onhan tossa jo roolimallia kun puhutaan asioista oikeasti niinkuin ne on.

Edit. Hyvällä sanottu siis.
Jokainen saa tietenkin muodostaa musta ja mun tekemisestä omat mielipiteensä, oli ne hyviä tai huonoja. ehdoin tahdoin en haluaisi olla mitenkään esimerkkinä kenellekkään, en hyvässä tai pahassa..

Back
Ylös Bottom