Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

oli legendaarista kalustoa näytillä kevätpäivillä

toivospossun takana didier orioolin rellu jonka takana jean todin pösö, loput ei mahtunu yhteen kuvaan

D583E474-51B8-4D93-B72C-E43E7B59091D.webp

&tjjlle ecoboost fårdin tyylikäs kabiini

B2DE7E66-617B-4887-9FF4-83B9FA31CC66.webp

Hemmetti kun on yksi saatanan hamsteri, mitään ei raaski heittää pois.

Ja kyseessä liian pienet t-paidat.

Alkasvasta dementiasta on jotain iloakin! Kävin äsken jumpalla ja kun tulin kotiin en muistanut että laitoin aamulla keittiön tiptop kuntoon ja ilahduin ite sen nähdessäni :LOL:
Mä pidän kyllä siisteydestä ja järjestyksestä mutta sen ylläpito on vaan niin mahottoman hankalaa, toisaalta esim. työkaluilla töissä on aina sama paikka ja vaikka en tarvitse jotain vaikka puoleen vuoteen niin muistan tasan tarkkaan missä se on ja samaan paikkaan menee myös takaisin.
Se mikä tekee epäsiistiksi on kaikki ne tavarat joita ehkä tarvitsee joskus, ne jos vinttaa mäkeen heti niin pysyy paikat siistinä mutta sitten kun sä taas kerran tarviit sitä 40x80x3 putkea metrin pätkän niin sulla ei ole sitä ja lähdet hakemaan 6 metrin kangen.

Sitten on immeisiä, joilla on jokin tavara, jossain. Ostetaan ehkä uusi, koska ei nyt äkkiä löydy tähän hätään sitä vanhaa.
Se on muuten aivan mahtavaa, kun etsii jotain, eikä niin sitten millään löydä sitä. Kyseenalaistaa itsensä, että olenko koskaan edes omistanut sitä, vai kuvittelenko vain? Sitten ostaa uuden, ja miettii, mihin laittaisi sen jemmaan, ettei se huku. Vie sen sinne. Ja sitten, löytää sieltä sen vanhan, hukassa olleen tavaran. Silloin jotenkin ei tunnu yhtään nololta, vaan ihan kuin tavoittaisi jonkinlaisen henkisen yhteyden menneisyyden minänsä kanssa, ja kokee täydellistä sieluntoveruutta.

Täällä kun saa oikeasti (joskus) ihan hyviä vastauksia ongelmaan niin kertokaapa mikä olisi teidän ratkaisu seuraavaan asiaan:
Selitys ja ongelma:
Otat työntekijän joka kertoo olevansa kova tekijä, kerrot mitä työ on.
Aikaa on harjoitella ja tehdä mutta homma on sellaista nysväämistä, nopeus noin puolet siitä mitä muut tekee ihan ilman riehumista.

Minun ratkaisu:
Kertoa suoraan mielipide työsuorituksesta ja kertoa että voi jatkaa mutta ainoastaan urakkahinnalla mutta nykyisellä nopeudella palkka olisi ehkä 6-7 euroa tuntia.
Vertailun vuoksi fiman kovin tekisi samalla hinnalla 17-20e/h liksaa, minä teksin ns. norminopeudella 14-16e/h.

Mä pidän kyllä siisteydestä ja järjestyksestä mutta sen ylläpito on vaan niin mahottoman hankalaa, toisaalta esim. työkaluilla töissä on aina sama paikka ja vaikka en tarvitse jotain vaikka puoleen vuoteen niin muistan tasan tarkkaan missä se on ja samaan paikkaan menee myös takaisin.
Se mikä tekee epäsiistiksi on kaikki ne tavarat joita ehkä tarvitsee joskus, ne jos vinttaa mäkeen heti niin pysyy paikat siistinä mutta sitten kun sä taas kerran tarviit sitä 40x80x3 putkea metrin pätkän niin sulla ei ole sitä ja lähdet hakemaan 6 metrin kangen.
Tossa pitäs vaan löytää sellainen kultainen keskitie. Oon koittanut itse nyt tässä kevään löytää sitä, eli siivonnut vaikka himassa jonkin laatikon ja todenut, että en ehkä tarvitse kuulakärkikyniä kolmeakymmentä.

Pajalla on kyllä paha, kun oikeasti jotain putkenpätkää, mäsää ämpäriä tai epämääräistä kulmarautaa voi tarvita koska vaan. Tärkein ehkä pitää ne siellä järjestyksessä, jotta sen tarvitsemansa näkee, kun sitä tarvii.

Se on muuten aivan mahtavaa, kun etsii jotain, eikä niin sitten millään löydä sitä. Kyseenalaistaa itsensä, että olenko koskaan edes omistanut sitä, vai kuvittelenko vain? Sitten ostaa uuden, ja miettii, mihin laittaisi sen jemmaan, ettei se huku. Vie sen sinne. Ja sitten, löytää sieltä sen vanhan, hukassa olleen tavaran. Silloin jotenkin ei tunnu yhtään nololta, vaan ihan kuin tavoittaisi jonkinlaisen henkisen yhteyden menneisyyden minänsä kanssa, ja kokee täydellistä sieluntoveruutta.
Tämä ei ole mahtavaa. Ei ollenkaan.

Vessapaperia loppuiäksi.
Systerin poikaystävä joskus vuonna miekka ja nakki totesi kaupasta makaronia 4 pussia eurolla ostaessa että tässä on loppuiäksi makaronia ja kuoli seuraavana päivänä.
Oli oikeassa.

Back
Ylös Bottom