Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mun pitäs varmaan perustaa oma ketju nimellä: Mikä tänään viihdytti töissä.
Miten teillä noin yleensä on töissä jääkaapin sisällöstä ollut puhetta?
Meillä uusin työnsankari ensimmäisestä päivästä alkaen on ottanut mitään kysymättä jääkaapista mun maidot, enpä ole nyt jaksanut mitään tuosta sanoa mutta ihmetteln vain.
Ookko nää ajatellut, että mitä jos se on ajatellut ekasta päivästään saakka, että pomo tuo maidot duuniin. Ns. firma tarjoo, kuten monessa paikassa on tapana. Eli ei tee tahallaan, vaan siksi, että oletti ja nyt se on normi.

Ja olethan sinäkin jo asian hyväksynyt. Eli enään on turha purnata. :ROFLMAO:

Edit, entisellä työmaalla oli maidot, kahvit sun muut lisukkeet kahvikerhon puolesta. Senkus otti ja jostain maksoi, kuten kahvista. Mutta omaan ruokaan sai lisäillä kepsuttia, soosseja ja kastikkeita ilman mitään maksuja. Kahvikerhon voitoilla sitten ryypättiin kerran pari vuodessa. Toimivaa.

Mun pitäs varmaan perustaa oma ketju nimellä: Mikä tänään viihdytti töissä.
Miten teillä noin yleensä on töissä jääkaapin sisällöstä ollut puhetta?
Meillä uusin työnsankari ensimmäisestä päivästä alkaen on ottanut mitään kysymättä jääkaapista mun maidot, enpä ole nyt jaksanut mitään tuosta sanoa mutta ihmetteln vain.

Kahvin ja kahvimaitojen suhteen, ainakin noudatettiin sitä että jokainen joka juo kahvia tuo vuorollaan paketin kahvia ja ne jotka käyttää maitoa tuo vuorollaan purkin maitoa. Eväät sai pysyä rauhassa.

No sepä tässä kun minä ainoa joka sitä maitoa käytän ja vain kahvissa.
Yleensä nyt taidetaan kuitenkin ensin kysyä miten mahtaa olla näiden kanssa käytäntö ennen kuin otetaan, toisaalta nämä on näitä röhkijöitä ja ryystäjiä joten tavat taitaa mennä joka asiassa samaa linjaa.
Monessa paikkaa kahvi tulee firman puolesta ja meilläkin joskus ennen mutta kun se oli aina minun muistin varassa niin vuosia sitten aloin sanomaan että jokainen tuo niin paljon kahvia kuin haluaa juoda itse, tästäkin sanoin mutta voisin epäillä etteivät tuo paketin pakettia kun olen nyt taas jonkin aikaa sitä tuonut.
Eipä nuo isoja kulueriä ole, se vain tosiaan ettei halua yhtä asiaa lisää mikä pitäisi muistaa.

Tuollainen kahvikerho on varmasti kova sana, tosin luulisi että joukkoon mahtuu joku jonka mielestä ne voitot pitäisi antaa kodittomille kissoille tjsp.

Keväthuolto:
19e7cd86524b67d379db169424522d2b2920aa1103e8ea3ab7c2fb58d27765d6.webp

Oma jääkaappi ja lukko tai oma työmaakoppi jossa jääkaappi ja ovi lukkoon kun poistut kopista. Ensimmäinen on vähän halvempi kuin jälkimmäinen. :whistle:
Niin tai sitten vois vaan aukasta suunsa ja kertoa asiasta.
Lähinnä tässä pohtinut että kun seuraavan kerran olen vaikka viikon verran poissa niin tuleeko nillitysviestiä perään ettei kukaan ole tuonut maitoa :LOL:

Eikö siihen törppöön kannata lorotella sekaan pullollinen esim laxoberonia?
Maistuisko se siinä?
A: pahoinpitely?
B: todennäköisesti joisin myös ite
C: kohta on brand new posliinit niin ei kiitos
D: vitut, kokeilen kuitenkin

Varmaan ko. tyyppi parhaillaan hakkaa jos duunarit.com forumilla että mulkku työnantaja sanoi että pitäs tuoda ite kahvit ja joku ehdottaa että laita firman tarjoamaan kahvimaitoon laxoberonia :ROFLMAO:

Tuosta tulikin mieleen että jos kahvit ei ole ns. firman puolesta niin miksi maidot olisi??

Siis itsehän lähtisin doktorin viitoittamalle tielle. Ensin toki ilmaisisin, että jatkossa firma ei tarjoa ja jos jatkuu, niin pieni pila aina piristää mieltä.

Minä ainakin alkaisin juomaan törpöstä suoraan niin, että tämä kaveri sen näkisi. :ROFLMAO:

Koen aika vähän negatiivisia tunteita.

Elämä on aikalailla hyvää ja tasaista. Aina.
ookoo. Että semmoista.

minä tienvarsiviitoista piut paut veisaan
mie omia reittejä lennän ja liihotan

Niin tai sitten vois vaan aukasta suunsa ja kertoa asiasta.
Lähinnä tässä pohtinut että kun seuraavan kerran olen vaikka viikon verran poissa niin tuleeko nillitysviestiä perään ettei kukaan ole tuonut maitoa :LOL:
Olethan ensin koittanut sellaista suomalaiseen makuun sopivaa passiivista keinoa, että vain kirjoitat isolla nimesi maitotölkkiin. Se useimmiten tehoaa, paitsi tosivarkaisiin.

Olethan ensin koittanut sellaista suomalaiseen makuun sopivaa passiivista keinoa, että vain kirjoitat isolla nimesi maitotölkkiin. Se useimmiten tehoaa, paitsi tosivarkaisiin.
Siis tarkennuksena ettei mua haittaa vaikka ottaakin siitä kahviinsa mutta se vituttaa että ottaa ihan kysymättä.
Vittumaisena ihmisenä odotan sopivaa hetkeä jolloin voin ilmaista asian ja se saattaa olla esim. silloin kun se loppuu minun siitä ottaessa tai vielä varmemmin jos se loppuu hänen ottaessa ensin.

Kehittävä palaute sotkuisuudesta. Se on hyvä antaa noin 3 kk välein. Onneksi ei kotona sentäs.

On kyllä itse haastava yrittää ymmärtää immeisiä, jotka tiputtaa tavarat käsistä ja ne voi jäädä siihen vaikka hamaan tappiin. Heitä sotku ei haittaa yhtään. Itsellä kun on joka tavaralle paikka ja oikeastaan mikään ole ikinä hukassa. Sitten on immeisiä, joilla on jokin tavara, jossain. Ostetaan ehkä uusi, koska ei nyt äkkiä löydy tähän hätään sitä vanhaa.

Yritän ymmärtää, mutta haasteita on. Joku aika sitten luettu "Idiootit ympärilläni" toi ehkä jopa lisää yritystä ymmärtää.

Back
Ylös Bottom