Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Täällä suunnitellaan 11 vuotta perheessä olleen piskin piikille vientiä joten siihen malliin....
IMG-20180710-WA0006.webp

Koirat on kivoja. Koiran pennut on hirviöitä. Kamalia. Kivoja kuvissa ja sillon kun ne nukkuu.

Meidän vizsla kuulemma saa jotan järkeä päähän kaksvuotiaana! Nyt vasta puolvuotias. Ihan järjettömästi energiaa. Jos sitä energiaa ei käytä koko ajan johonkin aktivointiin niin sitten purkaa sitä kaikkeen tyhmään. Meillä on kaks veteraania etnankoiraa. En muista mitään siitä ajasta kun olivat pentuja. Alitajunta varmaan sulkenut pois mielestä. Kivoja rekkuja aikuisena ja paljon on niiden kanssa harrastettu.

Edit.

Liitteet

• D597452C-4A60-458B-8CBB-0FCD8C12F26B.webp
    D597452C-4A60-458B-8CBB-0FCD8C12F26B.webp
    69,8 KB · Katsottu: 147
Täällä suunnitellaan 11 vuotta perheessä olleen piskin piikille vientiä joten siihen malliin....
katso liitettä 151824
Raskaita juttuja.
Vaikea päätös mutta tehtävä ja parempi hieman liian aikaisin kuin reilusti liian myöhään.
Itse ainakin ajattelen, että se on viimeinen ystävän palvelus.

Aamulla oli tippa linssissä kun muistelin sitä miten vuosi sitten vein vanhan koiran samalle klinikalle ja samalle lääkärille viimeisen kerran.
Ja kun se tuli vielä siinä puheeksikin mun koirista jutustellessa: ”se joka jäi tänne silloin vuosi sitten..”

Ja sitten vielä iltapäivällä kävin pennun kanssa lemmikkikaupassa, josta ostin vanhalle koiralle ruuat. En ollut aikoihin käynyt mutta työntekijä muisti minut silti: kassalla kysyi, vieläkö mulla on se vanhempi koira.

Ja tietysti nyt taas: :cry: :cry: :cry:

Mikähän syysväsymys on iskenyt. En muista, että olisin koskaan ollut näin poikki.
Tosin nyt ollaan niin suurien kysymysten äärellä omassa elämässä niin se varmasti on osasyyllinen.
Välillä tekis mieli itkeä.

Kannattaa tehdä valinta sen mukaan, mikä rotu sopii omaan elämään ominaisuuksiltaan ja vaatimuksiltaan, ei ulkonäön perusteella.

Esim. Jack Russelin terrierit: Onhan se pieni ja söpö mutta kyeessä on yksi maailman aktiivisimpia koirarotuja. Eli sen kanssa on pakko harrastaa, korttelin ympäri lenkitys ei riitä. Lisäksi kyseessä on myös henkisesti kovapäinen ja riistaviettinen koira, jota ei maallakaan voi irti pitää.

Eli ulkonäön sijaan kannattaa lähteä hakemaan akselilla: harrastuskoira? seurakoira? jne.
Joo en mä russelia halua, liian aktiivinen.
Joku max polven korkuinen, ei arka, seurakoira. Saa olla turkkia. Ei räksyttäjä. Terve rotu, nykyiset kun on sekundaa molemmat.
Kerrynterrieri tai ceskyterrieri tai papillon oon miettinyt, papillon vaan on räksyttäjä. Onhan noita muitakin terriereitä. Seurakoiristakin voi löytyä.

Mä oon aina marraskuussa syysväsynyt, se helpottaa kun tulee lunta.

Mä en muista, että olisin koskaan ennen ollut. Ehkä muina vuodenaikoina ei huomaa väsymystä kun on valoa.
Mua ei pimeys haittaa Mutta väsymys voisi väistyä.

Mitäs jos alkais taas treenailla? Totaalista taukoa äkkiä laskien yli 4 vuotta... joskus ennenki ollu luova tauko, mutta silti 10 vuotta elämästä säännöllistä treeniä ollu. Palkitseva vaihe siis edessä, lihasmuisti toimii ja muutenki homma käy ku syömään käskis..

Meno on hurjaa. Pian joku ketjun NAISihmisistä postaa kuvan tisseistään.
Ei taida olla huomionkipeitä sinkkuja naisissa: täällä.
Ne on tuolla SDP-puolella ja jääkaapilla.
Eikä se väärin ole!
Mutta täällä ei kannata ladata odotuksia.

Ei taida olla huomionkipeitä sinkkuja naisissa: täällä.
Ne on tuolla SDP-puolella ja jääkaapilla.
Eikä se väärin ole!
Mutta täällä ei kannata ladata odotuksia.
Jääkaappi on parhaat aikansa nähnyt. Voi niitä aikoja, kun edes vanhat kuvat näkyi. Nyt nekin on tuhoutunut foorumin softan vaihdossa.

Edelleen peräänkuulutan sitä runk karia jonka joskus muistan postanneen kuvakaappauksen tietokoneen kansiosta, missä kuvat oli hienosti nimellä tallessa ja järjestyksessä.

Onneksi ymmärsin tämän katoavan maailman minäkin. Vaikka hieman myöhään.

Joo en mä russelia halua, liian aktiivinen.
Joku max polven korkuinen, ei arka, seurakoira. Saa olla turkkia. Ei räksyttäjä. Terve rotu, nykyiset kun on sekundaa molemmat.
Kerrynterrieri tai ceskyterrieri tai papillon oon miettinyt, papillon vaan on räksyttäjä. Onhan noita muitakin terriereitä. Seurakoiristakin voi löytyä.

Labradorinnoutaja? Kultainennoutaja? Tai no kultaisestanoutajasta en tiedä ovatko samantyylisiä rotuja, mutta labradorinnoutaja on oiva seurakoiraksi mutta sen kanssa voi aktiivisemminkin harrastaa.

Itsekin hankin kyllä koiran joskus mutta yksi periaate sillä on että en hanki kerrostaloon vasta sittenku asun joskus omakotitalossa. Samojedi vaikuttaisi kivalta koiralta, mutta niitäkin kerkeää tässä enemmän ja vähemmän pohtimaan.

olihan se kivaa nukahtaa vasta kahden pintaan ja herätä puoli kuuden aikoihin.... ei toki olisi kaivattu enempää yäunia.
tulossa pian eeeerittäin piiiirteä työpäivä. onko paha jos vähän murisee kollegoille ja muille tyypeille joita
röipaikalle eksyy???

Mä olen meinannut heräillä aamuyöllä ja jäädä pyörimään puolihereillä niin otin eilen melatoniinia ja kyllä se tais toimia kun kerran heräsin puolenyön aikaan pissalle mutta nukahdin heti ja sitten kun katsoin kelloa niin olikin 06.00.
Pitääkin ottaa loppuviikko ja katsoa miten vaikuttaa.

Back
Ylös Bottom