Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä olisi optimaali. Harmi kun en koskaan pääse nukkumaan niin.naituna nukut paremmin
Näin olen kuullut.
tämä on henk koht suos
oletteko,huonouniset,miettineet miksi uni ei tule iltaisin:
-liikaa piristeitä? Minä en käytä klo 14 jälkeen kofeiinituotteita
-liikaa activiteetteja iltaisin? Minä aloitan iltarauhoittumsen viimeistään klo 19
kyllä nukuttaa, hyvin&pitkään
luin, että natunanaituna nukut paremmin
Näin olen kuullut.
tämä on henk koht suos
Check kaikkiin, paitsi rauhoittuminen menee ehkä joskus tunnilla myöhemmäksi.oletteko,huonouniset,miettineet miksi uni ei tule iltaisin:
-liikaa piristeitä? Minä en käytä klo 14 jälkeen kofeiinituotteita
-liikaa activiteetteja iltaisin? Minä aloitan iltarauhoittumsen viimeistään klo 19
kyllä nukuttaa, hyvin&pitkään
juurikin näin. teksti melkeinpä kuin omasta kynästä toisaalta.... lisäisin tähän vielä kumppanini kommentin eräälle unihygieniasta alelntuvasti lässyttäneelle: "tungepa se unihygienia perseeseesi".Check kaikkiin, paitsi rauhoittuminen menee ehkä joskus tunnilla myöhemmäksi.
Lisäksi herään aina suurin piirtein samoihin aikoihin, yleensä välillä 5-6.30, ei päikkäreitä.
Useimmat unettomuudesta kärsivät kyllä huolehtivat näistä asioista.
Samoin jokainen unettomuudesta kärsivä on testannut muita hyviä neuvoja, joita hyvin nukkuvat aina antavat:
ei tv:tä ollenkaan iltaisin, ei tv:tä makkariin, nukkumispaikkojen vaihto, venyttely/jooga, rentoutumisharjoitukset, lukeminen sängyssä, lukeminen muualla, sängystä poistuminen jos uni ei tule puoleentuntiin, ei raskasta liikuntaa tms. enää edes alkuillasta, ei raskasta ateriaa illalla, vaihtoehtoisesti hiilareita illalla ym. ym. ym.
Jokainen unettomuuden kanssa oikeasti kamppaillut toteaa: Check check check...
Mistä juolahtikin mieleeni, että nyt en edes muista milloin olen viimeksi mennyt illalla nukkumaan ja herännyt aamusta.