Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Siis aivan karsea yö. Kusella sai ravata jatkuvasti, päätäkin hieman särki ja pyörin vaan aamuun asti.
Nyt olo kuitenkin varsin hyvä ja pirteä, onneksi!

250px-Toimi_Ankka.jpg

oletteko,huonouniset,miettineet miksi uni ei tule iltaisin:

-liikaa piristeitä? Minä en käytä klo 14 jälkeen kofeiinituotteita
-liikaa activiteetteja iltaisin? Minä aloitan iltarauhoittumsen viimeistään klo 19

kyllä nukuttaa, hyvin&pitkään

Minä aloitan iltarauhoittumisen 19:30 kun alkaa salkkarit. Sen jälkeen ei muuta toimintaa kuin soffalla makoilua. Eritoten talvisin. Kesällä kun arska paistelee ja on lämmintä niin voi ulkoilla vähän myöhempäänkin.
Ei onkelmia nukkumisen tai nukahtamisen kanssa. Eilenkin nukahdin takkatulen ääreen n. 20:30. Vaimo potki kylkeen että mee ny vittuu kuorsaamasta. Siirryin sänkyyn. Liikunta 6:30am ennen töitä.

-liikaa activiteetteja iltaisin? Minä aloitan iltarauhoittumsen viimeistään klo 19

Näin se taitaa olla, itellä taas huono tyyli, kotiin klo 16 siitä päikkärit ->17 sitten pari mukia zufeeta, kotihommia ja vasta sitten salihommia et hiukan kierroksia pitkälle yöhön eikä varmaan tarvi ihmetellä miksei yöllä nukuta? Tarttisko koittaa Vokotin reseptiä, KYLLÄ

kannattaa kokeilla

eihän tuossa välttämättä tarvi muuttaa kun iltasumpit pois ja salihommat päiväunien tilalle, varmasti on jo iltaväsymys noilla muutoksilla valtaisa

Minä voin pihauttaa sumpin vielä seiskalta tai kasilta illalla ja kipaista gymillä tämän jälkeen. Kotiin ysin jälkeen, suihku, vatsa täyteen evästä ja maate.

Mutta, olenkin duunari. Työssä rasittunut. Fyysisesti.

Check kaikkiin, paitsi rauhoittuminen menee ehkä joskus tunnilla myöhemmäksi.
Lisäksi herään aina suurin piirtein samoihin aikoihin, yleensä välillä 5-6.30, ei päikkäreitä.

Useimmat unettomuudesta kärsivät kyllä huolehtivat näistä asioista.
Samoin jokainen unettomuudesta kärsivä on testannut muita hyviä neuvoja, joita hyvin nukkuvat aina antavat:
ei tv:tä ollenkaan iltaisin, ei tv:tä makkariin, nukkumispaikkojen vaihto, venyttely/jooga, rentoutumisharjoitukset, lukeminen sängyssä, lukeminen muualla, sängystä poistuminen jos uni ei tule puoleentuntiin, ei raskasta liikuntaa tms. enää edes alkuillasta, ei raskasta ateriaa illalla, vaihtoehtoisesti hiilareita illalla ym. ym. ym.
Jokainen unettomuuden kanssa oikeasti kamppaillut toteaa: Check check check...

Check kaikkiin, paitsi rauhoittuminen menee ehkä joskus tunnilla myöhemmäksi.
Lisäksi herään aina suurin piirtein samoihin aikoihin, yleensä välillä 5-6.30, ei päikkäreitä.

Useimmat unettomuudesta kärsivät kyllä huolehtivat näistä asioista.
Samoin jokainen unettomuudesta kärsivä on testannut muita hyviä neuvoja, joita hyvin nukkuvat aina antavat:
ei tv:tä ollenkaan iltaisin, ei tv:tä makkariin, nukkumispaikkojen vaihto, venyttely/jooga, rentoutumisharjoitukset, lukeminen sängyssä, lukeminen muualla, sängystä poistuminen jos uni ei tule puoleentuntiin, ei raskasta liikuntaa tms. enää edes alkuillasta, ei raskasta ateriaa illalla, vaihtoehtoisesti hiilareita illalla ym. ym. ym.
Jokainen unettomuuden kanssa oikeasti kamppaillut toteaa: Check check check...
juurikin näin. teksti melkeinpä kuin omasta kynästä toisaalta.... lisäisin tähän vielä kumppanini kommentin eräälle unihygieniasta alelntuvasti lässyttäneelle: "tungepa se unihygienia perseeseesi".
kyseinen kommentti oli kuulemma herättänyt lässyttäjän, joka olikin todennut kumppanini olevan oikeassa. oli vielä todennut että olivatpa neuvoni typeriä, kylmiä ja täynnä tyhjää.
Ja tässä on sekin että moni ei selkeästikään ymmärrä että on eri asia olla oikeasti kroonisesti uniongelmainen kuin että "meni mulkin yks yö tuntia vähemmäl ja olin sit uninen ja vedoton ja sit
mää vaa menin aikaisemmin nukkuun seuraavana yönä" -meisinkeille, puhumattakaan siitä että on esim. sairauksia, kipuja, neurologisia tiloja ja tai näitten yhdistelmiä jotka yleensä
tuovat mukanaan kroonisia uniongelmia joista on puhuttu esim termillä väsymys- ja uupumus oireyhtymä. No joo, tulipa pitkästi lässytystä, mutta halusin jakaa koska sinä hyvin ilmaisit
asioita ja kumpusi asioita mieleen.

Tuo Fean mainitsema nukkumispaikkojen vaihto on muutes mistä olen edes hiukka apua unettomuuteen saanut. Hah nyt kun muksut ovat kaikki jo koulutiellä niin sekään ei ole enää syy. Joskus aikoinaan kun lapset pitivät taloa öisin hereillä eikä nukkumisesta tullut sen takia mitn niin otti kovastikin päähän kun töissä joku lapseton avasi suunsa et voi hitto nukahdin vasta klo 23 ja nukuin herätykseen asti et kyllä väsyttää :mad: Mistä juolahtikin mieleeni, että nyt en edes muista milloin olen viimeksi mennyt illalla nukkumaan ja herännyt aamusta.

Latasin viime viikolla Watchiin autosleepin eikä noi tulokset hyvältä näytä 22.30 nukkumaan ja 6.20 herätys niin unta viime yönä 4.59 klo 02.30-04.30 ihme heräämisjaksoja ja tämä näyttäisi olevan joka öinen probleema. Wittu alan varmaan stressata tätäkin enkä saa senkään vertaa nukuttua

Minä suosittelen uniongelmiin työttömyyttä.

Se oli mahtavaa aikaa silläkin Saralla. Minä menin nukkumaan tahallani virkeänä. Päivän mukava hetki oli se, kun sai makoilla vaikka 3 h sängyssä suunnitellen asioita ja tiesi, että aamulla ei ole pakko herätä minkään tähren.

Back
Ylös Bottom