Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Itseasiassa psykologian tunnilla aikanaan mainittiin ns. "hampurilaismallista" ja siinä juuri annetaan eka positiivinen asia eli hampurilaisen toinen puoli ja sen jälkeen mennään kehitystarpeisiin joka on siis tämä pihvi ja lopuksi taas ns. yleisarvio :D Kaikkea ne keksii mutta kyllä sitä ns. defenssit tulee samantien päälle jos heti alottaa negatiivisesta asiasta eikä mitään positiivista asiasta löydä :)

Jostain perus psykolokian kirjasta luin joskus, että ihminen vastaa paremmin kritiikkiin, kun aloittaa aina positiivisella palautteella ensin ja sitten heittää korjausehdotukset.

Tuntuu vaan hassulta et aikuisille ihmisille tarvis kaikki palaute käärii pumpuliin ettei vaan tulis pahaa mieltä.. Varsinkin jos jostain löytyy korjattavaa tai suoritus on vaarallinen niin siinä sit tars keksii jotain positiivista. "No muistithan sä ottaa tangosta kiinni ja housutkin olit aamulla laittanut jalkaan, hienoa!"

Itse ainakin olen täällä oppimassa ja arvostan jos joku jaksaa antaa negatiivista palautetta, sillä positiivisella kun ei oikeen tee mitään oppimismielessä..

Tuntuu vaan hassulta et aikuisille ihmisille tarvis kaikki palaute käärii pumpuliin ettei vaan tulis pahaa mieltä.. Varsinkin jos jostain löytyy korjattavaa tai suoritus on vaarallinen niin siinä sit tars keksii jotain positiivista. "No muistithan sä ottaa tangosta kiinni ja housutkin olit aamulla laittanut jalkaan, hienoa!"

Itse ainakin olen täällä oppimassa ja arvostan jos joku jaksaa antaa negatiivista palautetta, sillä positiivisella kun ei oikeen tee mitään oppimismielessä..

Se että sie oot niin kova jätkä että kestät vaikka jatkuvaa vittuilua tekniikoista, ei tarkoita että kaikki sitä kestää tai haluaa lukea. Ja jos joku on valintansa tehnyt että vetää kissanselkä vetoja, onko se siusta tarvittavaa tulla joka kerta niistä selittämään samat sadut? Eikö vaan voi sivuuttaa videon ja vaihtaa ketjua.

Itellä on aina ollut näissä neuvomisissa periaate että kaksi kertaa neuvon / annan vinkkejä ja sitten annan olla. Jos ei ota palautetta vastaan, ei sitä ota kolmennellakaan kerralla.

Se että sie oot niin kova jätkä että kestät vaikka jatkuvaa vittuilua tekniikoista, ei tarkoita että kaikki sitä kestää tai haluaa lukea. Ja jos joku on valintansa tehnyt että vetää kissanselkä vetoja, onko se siusta tarvittavaa tulla joka kerta niistä selittämään samat sadut? Eikö vaan voi sivuuttaa videon ja vaihtaa ketjua.

Itellä on aina ollut näissä neuvomisissa periaate että kaksi kertaa neuvon / annan vinkkejä ja sitten annan olla. Jos ei ota palautetta vastaan, ei sitä ota kolmennellakaan kerralla.
Hyvin samoilla linjoilla. Ite oon kerran rikkonut välilevyn ja takareiden epäergonomisella nostoasennolla (töissä, en salilla) jonka jälkeen vasta oon korjannut myös salin puolella nostojen tekniikkaa siitä vitunmoisesta ryskäämisestä vähän vähemmän vitunmoiseen ryskäämiseen. Siltä pohjalta tykkään pari kertaa varoitella jengiä, jotka nyt esim. maastavetää kissanselällä, että kyllä se vahinko kaikille sattuu. Mullekin, vaikka oletin olevani särkymätön. Sen kauempaa en jaksa samaa levyä pyöritellä, jokainen saa tehdä omat virheensä jos ei ulkopuolisten neuvot kelpaa. Ei ne kelvannu mullekaan, mutta viisautta se vähän myöhässä syntyvä viisauskin on.

@TomppaH94 :n videoista tykkään ihan sen takia, että 20 asteen pakkasellakin väännellään ryssäpenkkiä diy-puuräkissä eristämättömässä varastossa. Se edustaa itelle vahvasti semmosta mukavuusalueelta poistumista ja ongelmanratkaisukyvykkyttä, mikä tuntuu olevan varsin harvinainen ominaisuus näinä päivinä.

Hyvin samoilla linjoilla. Ite oon kerran rikkonut välilevyn ja takareiden epäergonomisella nostoasennolla (töissä, en salilla) jonka jälkeen vasta oon korjannut myös salin puolella nostojen tekniikkaa siitä vitunmoisesta ryskäämisestä vähän vähemmän vitunmoiseen ryskäämiseen. Siltä pohjalta tykkään pari kertaa varoitella jengiä, jotka nyt esim. maastavetää kissanselällä, että kyllä se vahinko kaikille sattuu. Mullekin, vaikka oletin olevani särkymätön. Sen kauempaa en jaksa samaa levyä pyöritellä, jokainen saa tehdä omat virheensä jos ei ulkopuolisten neuvot kelpaa. Ei ne kelvannu mullekaan, mutta viisautta se vähän myöhässä syntyvä viisauskin on.

@TomppaH94 :n videoista tykkään ihan sen takia, että 20 asteen pakkasellakin väännellään ryssäpenkkiä diy-puuräkissä eristämättömässä varastossa. Se edustaa itelle vahvasti semmosta mukavuusalueelta poistumista ja ongelmanratkaisukyvykkyttä, mikä tuntuu olevan varsin harvinainen ominaisuus näinä päivinä.

Parhaiten sitä ihminen oppii omista virheistä, se on aivan totta.

Ja kyllä Tomppakin tietää varmasti miten mavet pitäisi tai kannattaisi tehdä. Luonto ei vaan vielä anna periksi, eikä siinä auta vaikka pakkiksen tekniikkajumalat antaisi joka videon jälkeen oikeaoppiset ohjeet. Ite en ees jaksaisi alkaa neuvomaan vaan käyttäisin senkin ajan vaikka pullan syöntiin (=gainsseja). Täällä hirmu herkästi menee muutenkin ihan pikku asioista nilittämiseksi (kissanselkä mavet ei lukeudu näihin). Tuolla joku sivu sitten oli jonkun naisen penkkejäkin kommentoitu, että perse nousee, holtiton alaslasku jne, vaikka kyseessä oli ihan riittävän siisti salipenkki. Noin voimailu mielessä.

En nyt ole aivan varma, pahoittelut jos olen väärässä, mutta muistelisin myös että Tomppa on täällä itekkin maininnut jotain mielenterveysjutuistaan, joten siinäkin mielessä olisi ihan kiva että ei kaveria joka videon jälkeen lytätä. Kumminkin intoa miehellä on ja meininki noin muuten hyvä, kuhan kestää ehjänä.

Öö... :) Olenkos moneen kertaan sanonut jollekkin samasta asiasta? Ja ylipäätään mitä tekemistä tolla kova jätkä-jutulla on jos haluaa oppia tekemään asiat kunnolla eikä ole siinä illuusiossa että tekniikat on täydellisiä? Miten palautteen voi silloin ottaa vittuiluna? Jos mä vittuilisin täällä niin olisin tohon tompallekkin vaan todennut et "Hyvin menee, ois noussut vielä 10kg enemmänkin.. Lisää vaan ASENNETTA peliin!"

Öö... :) Olenkos moneen kertaan sanonut jollekkin samasta asiasta? Ja ylipäätään mitä tekemistä tolla kova jätkä-jutulla on jos haluaa oppia tekemään asiat kunnolla eikä ole siinä illuusiossa että tekniikat on täydellisiä? Miten palautteen voi silloin ottaa vittuiluna? Jos mä vittuilisin täällä niin olisin tohon tompallekkin vaan todennut et "Hyvin menee, ois noussut vielä 10kg enemmänkin.. Lisää vaan ASENNETTA peliin!"

Siis ei kai esim. Tomppa ole väittänyt että tekniikka on täydellistä. Kyllä se mies tietää että väärin menee. Aika harvoin hän ainakaan enää tulee edes mitään tekniikkavinkkejä pyytämään ja silti alkaa aina sama ralli "hirveää paskaa, kohta hajoat, lopeta tuo, tee näin jne jne". Välillä siellä samat nimimerkit kommentoi, välillä uudet ja sitten saadaan taas sivutolkulla kaikkea turhaa vääntöä, joka tuntuu menevän pippelinmittailu kilpailuksi kuka antaa parhaimmat vinkit. Tää on vähän just semmonen juttu että jos mie postaisin penkkiä missä perse nousee ja joku tulis kommentoimaan, perse pitäs olla penkissä ja muutenkin aika holtiton oli tuo alaslasku, pitäisikö ottaa painoa pois ja panostaa tekniikkaan. Ottasinko tuosta neuvosta onkeeni? En varmasti, vaikka ihan oikeita huomioita nuo oli. Sama se on tässä Tompakin tapauksessa, kun tietää miten joku pitää tehdä, ei siitä tarvitse jauhaa viestikaupalla.

Eri asia on jos joku postailee videoita ja laittaa erikseen jos saisi kommenttia tekniikoihin. Sillon se tyyppi on vastaanottavainen, oikeasti kiinnostunut ja varmasti ottaa palautteenkin vastaan.

Mutta nämäpä on vaan omia ajatuksiani. Eipä siinä, kovia reenejä kaikille!

Joo osaan siis liikkeitten tekniikat kyllä (paitsi olympialiikkeet). mutta kuten aikaisemmin maastavetotapauksessa halusin melkeinpä väkisin rikkoa uuden ennätyksen kun edellisellä viikolla tuli 210kgx3. Sitä en sano oliko se järkevää tosin. Selkäni ja minä itse selvisin hengissä kuitenkin. Hauiskääntöyrityskin oli sellaista huvittelua treenin päätteeksi ja hyvä että siitäkin kerrottiin mielipiteet, ensi kerralla alhaalta asti puhtaasti. Se on hyvä asia että kerroitte mielipiteet ja kritiikit nostoista, herättäähän ne tekemään ensi kerralla paremmin. Saahan minulle ilmaista asian miten haluaa mutta kyllä mä ehkä mieluiten otan ystävällisesti kerrotun kritiikin/palautteen vastaan. Jos neuvoisin jotain (tai olisi vara neuvoa) niin tekisin sen mahdollisimman ystävällisesti. Omasta mielestä on vahvaa olla kiltti näinkin kovassa paikassa mitä maailma voi välillä olla. Mitä mielenterveysongelmiin tulee niin masennusta+sosiaalisten tilanteiden pelkoa on ollut kyllä monta vuotta joskin omasta mielestä olen päässyt siitä osittain pois. Jos vertaa yli vuoden tai kaksikin vuotta sitten ollutta aikaa niin se oli siinä mielessä vaikeampaa aikaa senkin lisäksi että silloin tuli käytettyä vielä päihteitä joka varmasti sekoitti myllyä. En onneksi kovia sellaisia kuitenkaan. Hiljattain tuli vuosi siitä kun päätin pysyä koko elämäni ilman alkoholia tai muutakaan ja onhan se elämänlaatu parantunut moninkertaisesti. Treenaushan on itselle tosi tärkeä juttu, se pitää tavallaan kasassa. Kiitos kaikille kannustajille ja kiitän myös kritiikin antajia. Hyviä treenejä. :)

Nyt taas noin kerran viikkoon käsillä kävellyt ja itseasiassa sisäsoutanut 10 000 metriä. Tekniikkahan mulla on hirveä, mutta kyllä se melkein melkein 130kg kantaa

Soudussa 40min 17 sek tuli kanssa, mutta ensi kerralla uskon että 40 minuuttia saan alitettua. Yleisesti ottaen pitänyt voimatasoja yllä ja yrittänyt otevoimaa saada eteenpäin, sekä muut asiat elämässä vie niin pirusti energiaa ja aikaa.

View: https://www.instagram.com/p/BoWKCd6FsuM/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1k0stfn2wdfo3

Ei ees teknisesti erityisen huono, koska jalat semi suorassa. Jalat koukussa tasapainottelijoina voin ite esim. kävellä teoriassa ikuisuuden(todellisuudessa ranteet hyytyy jossain vaiheessa).
Kokeile tota köyttä joskus, saatko kiivettyä ilman jalkojen apua. Tai jalat esim. L-istuntaan. Paljo raskaampaa, ku kuvittelis, ja hauiksen jänteet kovilla.

Juu kyllä sitä jonkun matkaa kiipeää ilman jalkoja, mutta ei vaan tällä hetkellä muuhun treeniin sovi kiipeily. Haluaisin kyllä johonkin kiertoon ottaa sen mukaan. Mielenkiintoista olisi tietää millä tavalla sitä annostelisi.

Mikä vika ojennuksessa :o? Toi tyyliin alle sekunnin kestävä jumitus vai?
Oma arvio tuohon on että jalat oikenee hieman liian nopeasti. Siitä tulee loppuun tuo että tanko ei enää liiku ylöspäin, mutta nosto on ei ole lainkaan vielä valmis. Nostaessa tuo tuntuu vielä selkeemmin kuin näkyy videolla, noston helpoin vaihe tuntuu turhan raskaalta.

kisanostot

Jumalauta! Itse valkoinen, kalpea rankaisija! Mikä kisa kyseessä?
Taustalla leuanveto heppujaki näköjään.

Kyseessä oli HakUn Voimailijoiden VAHVA-kisa Hyvinkään Torikadulla. Nostajat nostaa ja paskahousut vinkuu, vai miten se meni? :LOL:

Onko muuten kuinka yleistä, et kunnolla ojentuminen täs liikkeessä on aika kovan työn takana monesti? Joskus koitin maksimi leveydelläki(mikä on ihan turhaa paskaa, ja vaarallista IMO ainaki mun ulottuvuudella), ja ylös asti ojennus oli huomattavan vaikeeta. Sen lisäks, et repii varmaan olkapäät sijoiltaan, ni tuntu, et tila loppuis kesken. Normi mavessa ojennus itsestäänselvyys, ja pukeilta menee miltä vaan korkeudelta paljo enemmän, ku lattiasta. @jsjarvn tagged, koska ainoa henkilö, jonka tiedän liikettä tekevän.
Kyllä mulle ainakin tempausmave on lukitukseen asti vaikea, siinä missä muut vetovariaatiot ei. Onnea enkasta! Vaikka formi ei mikään oppikirjaesimerkki ookaan, niin harvoin se maksimeissa kenelläkään on. Mulla hajoaa maksimeissa saman verran ja vaikkei se ihanteellista ookaan, niin aion vastakin vetää maksimit noin. Kuten ite sanoitkin, niin ei kannata tähän väliin ahmia enempää. Uusien pohjien kautta uusiin enkkoihin vaikka ens vuoden alussa.

Kyllä mulle ainakin tempausmave on lukitukseen asti vaikea, siinä missä muut vetovariaatiot ei. Onnea enkasta! Vaikka formi ei mikään oppikirjaesimerkki ookaan, niin harvoin se maksimeissa kenelläkään on. Mulla hajoaa maksimeissa saman verran ja vaikkei se ihanteellista ookaan, niin aion vastakin vetää maksimit noin. Kuten ite sanoitkin, niin ei kannata tähän väliin ahmia enempää. Uusien pohjien kautta uusiin enkkoihin vaikka ens vuoden alussa.
Muistelisin että mullekin lukitus vaikea tempausmavessa. Mikäs tossa nostossa hajoaa? Perse nousee ekana? En oo tempausmave expertti niin uteliaisuuttani kysyn. Eikös tempausmave vaadi riskejä jalkoja irrotukseen?

. Koitin tossa myös vähän sellasta, mitä tesmailen, etten pidä latseja ääri-kireinä, vaan annan niitten roikkuu vähän rennommin. Yläselkä pehmeempänä, ku normisti siis.
Tämän olen itsekin matkinut oman salin voimanostajilta. Kyllähän se lyhentää nostomatkaa,kun yläselkä,kädet ja hartiat ovat rennompana. Vielä kun pitää katsetta alaviistoon eikä eteen,saa koko hartianseudun rennommaksi.

Pitkästä aikaa tuli ennätyksiä rikottua. Vuosi sitten elokuussa tuli vedettyä 5x230kg 83 kilosena. Nyt yli vuosi myöhemmin ja 7kg läskimpänä tuli 5x240kg. @apulus päätti ruveta treenaamaan kovempaa ja palkata kovan koutsin, joten pieni kilpailu saatiin mavessa aikaiseksi, mutta meikäläinen meni ja voitti sarjojen ja maksimin puolesta (kesällä vedin 1x270kg eli 3x op). Parempi onni apulukselle tulevaisuudessa!

Täytyy olla kyllä tyytyväinen suoritukseen. Nyt vuosi oli melko rikkonainen maven osalta. Pari pidempää taukoa takana, mm sisäreiden revähdyksen vuoksi.

Vuosi sitten tuli postattuakin tuo 5x230kg sarja ja se herätti hieman keskustelua asennon suhteen:
https://pakkotoisto.com/threads/pakkislaisten-omia-treenivideoita.74574/page-704#post-5315669

Back
Ylös Bottom