Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Laitetaanpa tänne omakin hauiskääntöyritys (ei täysin puhtaita)
View: https://www.youtube.com/watch?v=thd5RV-zhe4&feature=youtu.be
Toissapäivänä mahatauti pääsi yllättämään ja sotki kahden päivän syömiset, elikkä ei vieläkään 100% voimat. Siltikin tuli tehtyä yksi Smolov jr-penkkitreeni ja sitten lopuksi hauista huvikseen. Olisi tullut varmasti enemmänkin toistoja jos olisi pystynyt syömään aikaisemmin.

Mainitsit kyllä ettei täysin puhtaita. Silti pakko sanoa, että nuo olivat osatoistoja. Kädet niin koukussa alhaalla,että liike alkoi puolesta välistä. Pistähän tanko lähtöasennossa polvien yläpuolelle,kädet suorana. Ainakin 10kg saat vähentää tangosta.

Mainitsit kyllä ettei täysin puhtaita. Silti pakko sanoa, että nuo olivat osatoistoja. Kädet niin koukussa alhaalla,että liike alkoi puolesta välistä. Pistähän tanko lähtöasennossa polvien yläpuolelle,kädet suorana. Ainakin 10kg saat vähentää tangosta.
En mä tuota hauiskääntöä kovin vakavasti tee mutta vois testata huvin vuoksi ensi kerralla tuolla kädet suorana ala-asennossa tyylillä. :)

Laitahan mallisuoritus nähtäville, hauisten täytyy kovassa kunnossa olla sulla ku kääntökisaa olit kesällä harkinnut! Venäläisen kyykkyohjelman tuloksia ois siisti nähdä myös!

Viimeksi muokattu:
Laitahan mallisuoritus nähtäville, hauisten täytyy kovassa kunnossa olla sulla ku kääntökisaa olit kesällä harkinnut! Venäläisen kyykkyohjelman tuloksia ois siisti nähdä myös!
Te muut voitte kilpailla keskenään punttivoimissa. Mulla ei tarvetta,tavotteet muualla. Kyllä,harkitsin kisaa jos olisi ollut puhtaan tyylin kisat. Se ei silti tarkoita sitä,että olisin pakkis palstan hauisten ylijumala. Kisata voi omaksi ilokseenkin ilman huippusijoituksia. Varmasti löytyy tuhat mua vahvempaa täältä. Vain 55 kilolla olen vääntänyt puhtaita haboja. Ja ei,en ole kova kyykkääjäkään. Sinäkin olet kovempi. Katsos kun hyviä ohjelmia voi kokeilla heikkokin. Kyykkyohjelmasta: Kesken sairastumisen takia. Arviolta noin 10kg paranee enkka sarjojen perusteella.

Minun tarkotus oli vaan ikäänku muistuttaa että kaikkia neuvoja ja vinkkejä ei täällä netissä kannata ottaa kovin vakavasti ku kuka tahansa voi nimimerkin takaa huudella mitä tahansa.

Netissä kaikki on asiantuntijoita ja kokeneita valmentajia vaikka välttämättä ei tosielämässä edes itse tiedä mitä sen levytangon kanssa pitäisi tehdä. Helvetti, osa neuvojista ei välttämättä ole itse edes treenanneet puolta vuotta pitempään.

Itekki tällä foorumilla kirjottelin jo 16-vuotiaana ja saatoin neuvoa "aloittelijoille" esimerkiksi maastavedon tai kyykyn tekniikkaa vaikken itsekään sitä osannnut. Hyi minua, toivottavati kukaan ei rikkonut itseään.

Itse toki arvostan vinkkejä niiltä joilla tiedän olevan jonkinlaisia meriittejä ja todellista kokemusta joko valmentamisen saralta, tai sitten tiedän varmaksi esimerkiksi henkilön omilta videoilta että ko. henkilö todellakin tietää mistä puhuu (enkä tarkoita että painojen tulisi olla isoja vaan että olen nähnyt että edes se suoritustekniikka näyttää siltä miltä pitää). Toki ne painotkin jotain kertoo, jos terve mies on vaikkapa 20v käynyt salilla eikä ole ikinä kyykännyt syvältä vaikkapa 3 sinistä levyä per puoli niin jotakin on tehty MIELESTÄNI väärin.

En minä ainakaan minkäännäköisiä vinkkejä ottaisi esimerkiksi jopas-mieheltä tai edes Tompalta (asenne on kohdillaan mutta onhan ne nostot aivan hirveitä :))

Viimeksi muokattu:
Minun tarkotus oli vaan ikäänku muistuttaa että kaikkia neuvoja ja vinkkejä ei täällä netissä kannata ottaa kovin vakavasti ku kuka tahansa voi nimimerkin takaa huudella mitä tahansa.

Netissä kaikki on asiantuntijoita ja kokeneita valmentajia vaikka välttämättä ei tosielämässä edes itse tiedä mitä sen levytangon kanssa pitäisi tehdä. Helvetti, osa neuvojista ei välttämättä ole itse edes treenanneet puolta vuotta pitempään.

Itekki tällä foorumilla kirjottelin jo 16-vuotiaana ja saatoin neuvoa "aloittelijoille" esimerkiksi maastavedon tai kyykyn tekniikkaa vaikken itsekään sitä osannnut. Hyi minua, toivottavati kukaan ei rikkonut itseään.

Itse toki arvostan vinkkejä niiltä joilla tiedän olevan jonkinlaisia meriittejä ja todellista kokemusta joko valmentamisen saralta, tai sitten tiedän varmaksi esimerkiksi henkilön omilta videoilta että ko. henkilö todellakin tietää mistä puhuu (enkä tarkoita että painojen tulisi olla isoja vaan että olen nähnyt että edes se suoritustekniikka näyttää siltä miltä pitää). Toki ne painotkin jotain kertoo, jos terve mies on vaikkapa 20v käynyt salilla eikä ole ikinä kyykännyt syvältä vaikkapa 3 sinistä levyä per puoli niin jotakin on tehty MIELESTÄNI väärin.

En minä ainakaan minkäännäköisiä vinkkejä ottaisi esimerkiksi jopas-mieheltä tai edes Tompalta (asenne on kohdillaan mutta onhan ne nostot aivan hirveitä :))
Meinaat että tarvitsee koulutetun ammattilaisen toteamaan kyseisen videon tekniikan erittäin puutteelliseksi? Hauiskäännön tekniikan oppii viikossa. Ei varmaan oma 26 vuoden treenitausta sitten riitä. Tottakai haluan neuvoa jos jonkun tekniikka on päin hanuria. Ihan treenaajan oman turvallisuuden takia. Ihme oletus tuo että jos ei ole voimiltaan sm tasolla tai koulutettu valmentaja,ei saa antaa vinkkejä niinkin simppeliin asiaan kuin hauiskääntö. Toki voin laittaa tänne omiakin videoita,mutta ei niissä ole mitään mitään katsottavaa. Tuskin ketään kiinnostaa joku 100kg etukyykky tai vastaava.

View: https://www.youtube.com/watch?v=_6Jw0I6fuXY&feature=youtu.be
Oli tarkoitus tehdä tänään 152,5 kilolla 3x3. Harmi kun taudin takia ei ollut niin hyvin voimissaan. Yllätyin kuitenkin kun odotin ennen harjoitusta että en saisi edes tankoa liikkeelle. Täytyy ehkä koittaa ensi viikolla uudestaan samaa, sen jälkeen 2x2 ohjelman mukaan. Ensimmäisessä työsarjassa pistin kameran vähän väärään paikkaan ja kuvakulmaa peitti hieman laudanpätkä.

Kyllä predatorilta tulee ihan hyviä vinkkejä, mutta miusta hänestä tulee hiukan mieleen semmoinen ihminen, joka tulee vaan kolostaan kommentoimaan jos on tekniikoissa jotain korjattavaa. Voi olla että käsitys on väärä ja vaan miun pään sisällä ja toki jokaisella on se oma tapa / tyyli mitä netissä haluaa jauhaa :)

Miulla on tuon tyylisiä "kaverita" muutama. Silloin kyllä osallistutaan keskusteluun voimailusta kun joku nosto epäonnistuu / on huono. Sitten kun tulee onnistumisia, ollaan vaan hiljaa ja tavallaan odottellaan että pääsisi sanomaan jotain negatiivista.

Kyllä predatorilta tulee ihan hyviä vinkkejä, mutta miusta hänestä tulee hiukan mieleen semmoinen ihminen, joka tulee vaan kolostaan kommentoimaan jos on tekniikoissa jotain korjattavaa. Voi olla että käsitys on väärä ja vaan miun pään sisällä ja toki jokaisella on se oma tapa / tyyli mitä netissä haluaa jauhaa :)

Miulla on tuon tyylisiä "kaverita" muutama. Silloin kyllä osallistutaan keskusteluun voimailusta kun joku nosto epäonnistuu / on huono. Sitten kun tulee onnistumisia, ollaan vaan hiljaa ja tavallaan odottellaan että pääsisi sanomaan jotain negatiivista.
Ihan hyvä huomio. Tuo piirre varmaan tulee siitä, kun olen ohjannut treenejä eri lajeissa ja ollut salilla töissä. Katson kaikista punttivideoista aina tekniikan ensin. Ei sille oikein mitään voi,kun niin kauan sillä silmällä treenejä seurannut. En tarkoita mitään pahaa tai lytätä ketään. JP Fux hyvä kun mainitsit,en muuten itse tiedostanut asiaa (y)

View: https://www.youtube.com/watch?v=_6Jw0I6fuXY&feature=youtu.be
Oli tarkoitus tehdä tänään 152,5 kilolla 3x3. Harmi kun taudin takia ei ollut niin hyvin voimissaan. Yllätyin kuitenkin kun odotin ennen harjoitusta että en saisi edes tankoa liikkeelle. Täytyy ehkä koittaa ensi viikolla uudestaan samaa, sen jälkeen 2x2 ohjelman mukaan. Ensimmäisessä työsarjassa pistin kameran vähän väärään paikkaan ja kuvakulmaa peitti hieman laudanpätkä.

Onko tossa treenipaikassa lämmitystä? Tulee mieleen yksi oma treenipaikka, jossa talvella lämpöä +4 astetta. Just sopivan karua omaan makuun.

Ihan hyvä huomio. Tuo piirre varmaan tulee siitä, kun olen ohjannut treenejä eri lajeissa ja ollut salilla töissä. Katson kaikista punttivideoista aina tekniikan ensin. Ei sille oikein mitään voi,kun niin kauan sillä silmällä treenejä seurannut. En tarkoita mitään pahaa tai lytätä ketään. JP Fux hyvä kun mainitsit,en muuten itse tiedostanut asiaa (y)

Joo ja onhan siula kuitenkin hyviä pointteja, eikä semmosta vittuilua. Ei kukaan varmasti ajattele että oot lyttäämässä ketään.

Mut hyvä tosiaan muistaa että jos kovasti kommentoi ja neuvoo, niin se palautekkin menee paremmin perille kun sanoo samaan rahaan jotain vähän positiivistakin :)

Joo ja onhan siula kuitenkin hyviä pointteja, eikä semmosta vittuilua. Ei kukaan varmasti ajattele että oot lyttäämässä ketään.

Mut hyvä tosiaan muistaa että jos kovasti kommentoi ja neuvoo, niin se palautekkin menee paremmin perille kun sanoo samaan rahaan jotain vähän positiivistakin :)
Oot ihan oikeassa. Onhan siinä iso ero kun heittää positiivistakin joukkoon.

Onko tossa treenipaikassa lämmitystä? Tulee mieleen yksi oma treenipaikka, jossa talvella lämpöä +4 astetta. Just sopivan karua omaan makuun.
Lämmitys on yksi hienouksista mikä puuttuu "Mehtä gymiltä" joskin ilmastointi pelaa moitteettomasti. Viime talvena oli parhaimmillaan jotain 22 astetta pakkasta kun tein treeniä. Piti kyllä olla silloin jo hansikkaat käsissä.

Hyi Saatana. Onkohan tommonen pakkas-treeni ees terveellistä pidemmän päälle? Kaiken maailman jääkylvyt, ja kylmässä treenaushan on vissiin jonkun sortin trendiki.
Nii, tai ehkei siel tallis kuitenkaan -22 ollu kuitenkaan :D?
En ole aivan varma, treeni on kuitenkin tehtävä. Talvella kuitenkin käytän enemmän kaupungin saleja. Esimerkiksi maastavetoa on hankala tehdä ainakaan paljain käsin sillä ei kärsi oikein tarrata jäistä tankoa. Ei tuolla aitassa ole mitään eristyksiä ja ikkunakin on vain hyttysverkko. Lisäks aukkoja siellä täällä. Kyllä se tuulelta suojaa silti. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mitä kehuttavaa on kropalle maksimaalisen tuhoisassa maastanostossa tai hauiskäännössä, jossa ainoa työ hauikselle on staattinen pito noin sadan asteen kulmassa, jonka jälkeen ”kääntö” tehdään selkää yliojentamalla ja tuomalla kyynärpäät eteen? En mä oikein usko, että silittely auttaa mihinkään. Jos ei löydy henkistä kypsyyttä luopua egoilusta oman terveyden vuoksi, niin tuskinpa kehuminenkaan kasvattaa. Itseäni ei kinnosta vähääkään päästä pätemään tai kehumaan, mutta mieletäni olisi hienoa, jos voitaisiin välttää vammautumisia. Ihan turha myös puhua jonkin noston epäonnistumisesta, jos koko ajatus on hukassa.

Mitä kehuttavaa on kropalle maksimaalisen tuhoisassa maastanostossa tai hauiskäännössä, jossa ainoa työ hauikselle on staattinen pito noin sadan asteen kulmassa, jonka jälkeen ”kääntö” tehdään selkää yliojentamalla ja tuomalla kyynärpäät eteen? En mä oikein usko, että silittely auttaa mihinkään. Jos ei löydy henkistä kypsyyttä luopua egoilusta oman terveyden vuoksi, niin tuskinpa kehuminenkaan kasvattaa. Itseäni ei kinnosta vähääkään päästä pätemään tai kehumaan, mutta mieletäni olisi hienoa, jos voitaisiin välttää vammautumisia. Ihan turha myös puhua jonkin noston epäonnistumisesta, jos koko ajatus on hukassa.

Tässä nyt oli puhe yleisellä tasolla. Ei mistään tietyistä videoista.

Kyllä vaikka itekkin valmennan punttijuttuja, välillä on ollut todella kauheaa tekemistä, niin kyllä mie yritän ainakin jotenkin kiltisti sen palautteen antaa ja samaan syssyyn sanoa jotain positiivistakin. Asioita voi sanoa niin monella tavalla. Tosin, oon senkin huomannut että joillekkin toimii suora vittuilukin, mutta tuommoset ihmiset on suht harvassa.

Ja jos jollekkin on sanottu vaikka vedon tekniikasta eikä se korjaannu tyypin "egon" takia, en mie näe tarpeellkseks tulla joka videon jälkeen neuvomaan, tai kuten moni tekee, vittuilemaan. Se on sen tyypin oma valinta jatkaa valitsemallaan tiellä, vaikka miten täällä leikittäisiin uljasta ritaria että saataisiin kaveri pysymään ehjänä.

Ja ettei mene täysin ohi aiheen, tämän päivän stoppi penkki 150kg. Ensi viikolla taas ennätysnostoja. Jos stopilla saisi 160kg :) se olisi 5kg lisää noin kuukauden takaiseen.

View: https://youtu.be/vaE4gwgx-pQ

Viimeksi muokattu:
Hyi Saatana. Onkohan tommonen pakkas-treeni ees terveellistä pidemmän päälle? Kaiken maailman jääkylvyt, ja kylmässä treenaushan on vissiin jonkun sortin trendiki.
Nii, tai ehkei siel tallis kuitenkaan -22 ollu kuitenkaan :D?
Tehdäänhän sitä täysiä työpäiviäkin pakkasessa, niin miksei jotain parin tunnin treeniä? Mä ajattelin treenata ihan konkreettisesti ulkona koko talven, koska mökissä on tilat vähän vähissä enkä jaksa julkisia saleja.

Nimim. Hyvin fyysisiä metsätöitä säällä kuin säällä.

Oot ihan oikeassa. Onhan siinä iso ero kun heittää positiivistakin joukkoon.
Jostain perus psykolokian kirjasta luin joskus, että ihminen vastaa paremmin kritiikkiin, kun aloittaa aina positiivisella palautteella ensin ja sitten heittää korjausehdotukset.

Edit: vitut mä mitää sykolokiaa oo lukenu, jostain tv-sarjasta bongannu varmaan :D

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom